Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » NYÁK-lap készítés kérdések
A témában nincs helye a nem szakmai indíttatású vitáknak, ezért a szabályszegést elkövetők azonnali figyelmeztetés nélküli kitiltásban, vagy némításban részesülnek. Ugyan így járunk el azokkal szemben, akik "blog"-nak nézik a fórumot. Ezt mindenki tartsa szem előtt!
Még kísérletezek a beállítással egy kicsit. Csak rosszabb ne legyen. Ettől tartok.
Hát, mindig úgy érdemes változtatni, hogy vissza is lehessen állítani. Ez nem könnyű, mert iszonyat bosszantó, amikor rosszabb lesz és nem sikerül visszacsinálni...
Először a Z magasság állítással kezdek. Egy gravírozó gépen van fent a lézer, így ez könnyű. 3D nyomtatással készítek különböző vastagságú mérő hasábokat a távolságok méréséhez. Ez is megkönnyíti majd a vissza állást. Elvileg a G2-es lencse tudja a 0.1mm x 0.1mm-t.
A festék, amiről tettem fel képet az nagyon bevált. Ez volt az első hozzászólásom igazi lényege. Akár dekor célokra is jó. (doboz előlap, műszer skála) Élesek a kontúrok.
Sziasztok!
A vasalásos nyák készítéséről szeretnék át állni( vagy legalábbis kipróbálni ) a levilágítós fajtát. Scannerből már meg van a levilágító. A hozzá valókról szeretnék kérdezni. 1 .Ha Fényérzékeny bevonattal ellátott nyákot veszek, gondolom ott nem kell ez a P20-as lakk spray. Vagy jobban kijövök anyagilag hogyha sima nyákot veszek és a P20-al lefújom? 2. Ha jól olvastam ez kell "Press & Peel fólia NYÁK készítéséhez" erre kell kinyomtatni? (lehet ezt valahol olcsóbbon venni mint 960 ft/lap? 3. Mi a neve az előhívónak, és azt hol érdemes venni? 4. A maratást ennél is lehet majd ugyan úgy sósav + hidrogénperoxid-al? Válaszokat köszönöm!
A P&P fóliát felejtsd el , a levilágításhoz nem kell . A fényérzékeny nyák elsőre drágábbnak tűnik mint a sima nyák +P20 de amíg nincs gyakorlatod olcsóbban jössz ki vele . A fotózáshoz a maszkot nyomtató fóliára kinyomtatod (gondolom lézernyomid van ) akkor hozzávaló fóliát keress . A maratás mehet a megszokott módon .
Idézet: „A fényérzékeny nyák elsőre drágábbnak tűnik mint a sima nyák +P20 de amíg nincs gyakorlatod olcsóbban jössz ki vele” Ezzel vitatkoznék picit. A gyári nyákkal sokkal könnyebb jó eredményt elérni, hiszen a fényérzékeny réteg konzisztens és jó minőségű, de amíg nincs gyakorlata, addig ebből is el fog rontani jópárat. P20-al, vagy dry fóliával csak leoldod és kezded előlről, míg a fényérzékeny nyák esetén ez nem játszik. A P20-at nehéz egyébként jól felvinni (legalábbis nekem), alternatív lehetőség még a P20-on és a gyári nyákon túl a dry fólia, de azt meg jól kell fellaminálni, abban az a nehézség. Gyári fényérzékeny nyákhoz és P20-hoz az előhívő az NaOH, mérgező anyag, a bőrnek se tesz jót, szóval kesztyűben érdemes vele dolgozni és nem szabad meginni. Nincs szaga, ez egy előnye és ez van a lefolyótisztítókban, dugulásmentesítőkben is, csak kisebb koncentrációban. Dry fóliához mosószóda kell az előhíváshoz és NaOH letakarításához (lehet, hogy nagyobb koncentrációban a szóda is leszedi teljesen). Maratni ugyanúgy kell, mint bármit, hiszen a réz nem változik. Amire szükséged van: Filmhez: - írásvetítő fólia, vagy papír és bármi amivel áttetszővé tudod tenni - Nyomtató (jó nyomtató) Előhíváshoz: - NaOH (hestoreban 3500 Ft fél kiló) gyári nyákhoz, P20-hoz, vagy dry eltávolítására - Ha dry fóliát használsz mosószóda (tescoban a mosószereknél) A fényérzékeny réteghez: - Ha P20-at használsz akkor P20 spray (és jól jön egy sütő is szárításhoz) - Ha fóliát akkor dry fólia (kell hozzá egy lamináló) - Ha gyári fényérzékeny nyákot, akkor a fényérzékeny nyák Maratáshoz: - maratod azzal amivel a vasaltat marattad Figyelni kell rá, hogy pozitív vagy negatív film kell. A P20-hoz és a gyári nyákhoz pozitív, míg a dry-hoz negatív.
Egy dologról beszélünk ! Azt írtam hogy drágábbnak tűnik , de jobban jön ki vele .
P20 előhívó Nátriumhidroxid. Elektronikai boltokban lehet szilárd állapotban zacskóban venni.
Köszönöm a válaszokat!
Lézer nyomtató van (jó minőségű). Az írásvetítő fóliából több féle létezik?, akkor úgy kell kérnem mikor veszem :lézernyomtóhoz.
Előhívónak megfelel a Szi-Ti lefolyótisztító, tizedáron.. Ha jól emlékszem 7-10 gramm kell egy liter desztilált vízhez.
Igen, kétféle írásvetítő fólia van:
Tintasugarashoz való kicsit matt, érdes, hogy jól megtapadjon rajta a festék, de nem hőálló. Felragad a fuser hengerre, jelentős kárt okoz a nyomtatóban. A lézernyomtatóhoz való hőálló, de nem igazán tapad meg rajta a tintasugaras festék. Nagy bajt nem csinál, csak szétkenődik.
Positiv20-hoz én a "hideg zsíroldót" használom. Nagyon erősen hígítva előhíváshoz. Töményen a megmaradt réteg eltávolításához. Én a lézerezéshez használt festéket is ezzel szoktam leszedetni.
Ez olcsó, egyszerű és gyors módja a panelkészitésnek
És a házi módszerek közül messze a legjobb .
Igy van, itt nincs gond a réteg vastagsággal, lamináló sem feltétlen kell, elég egy 100C vasalót 30sec rátenni, a fólia felvitele vizesen gyakorlatilag elronthatatlan mert nem tapad rá egyszerre.
...stb Ha van hátránya az legfeljebb a negativ film mert több toner fogy.
Előre lakkozott panelnél a rézréteg épsége és tisztasága garantált.
Teliföldet kell használni, akkor nem kell sok toner.
Ebben is tökéletesen igazd van , viszont a DRYfólia jóval olcsóbb ha jól kezeled . És szerintem finomabb rajzolatot is készíthetsz vele mint a Bungard nyákkal (az előhívása is veszélytelenebb)
Jól látom, hogy gyakorlatilag víz alatt teszi rá a fóliát a nyák lemezre?
Az előhívásnál az NaOh oldat elég töménynek tűnik. A P20 réteget ez egy pillanat alatt leoldaná, ott nagyon vigyázni kell az előírt töménységre. Itt meg lúg-víz-lúg-víz háromszor, és kész. Fura. Egyszer talán kipróbálom.
Az NAOH -t a környékére ne engedd ! Az előhívója mosószóda és nem kritikus a töménysége .
Igen, viz alatt mutatom.
Mosószóda írom és mutatom. Az ötlet nem az enyém. nagy öntapadó fóliákat, matricákat is vizesen tesznek fel táblákra. Fura nem fura azt csinálom amit látsz a videóban A hozzászólás módosítva: Dec 15, 2023
Értem. Megnéztem a mosószódát, hogy mi is az: Na₂CO₃
Kezd vonzóvá válni ez a fényérzékeny fóliás megoldás. Annál is inkább, mert ez egyenletes vastagságú réteget ad. A P20 meg akármilyen finoman adagolom, akkor is változó vastagságú rétegben terül szét, plusz nagyon érzékeny az előhívó NaOh oldat töménységére, egyszóval ez a fóliás megoldás sokkal kevésbé tűnik macerásnak, mint a P20. Hol ehet ezt kedvező áron beszerezni? Azt láttam, hogy 30cm x 5m -es tekercsben árulják általában. Az pont jó is lenne egy ideig.
Találtam egy A.z.z.A Elektronika oldalt, ahol ugyanazokat az eszközöket mutatja, amik a te videódban is szerepelnek.
Esetleg van valami kapcsolat köztetek? A zsíroldónak mi a jelentősége? Maratás után mi hozza le a fólia maradékot? A hozzászólás módosítva: Dec 15, 2023
Idézet: „Esetleg van valami kapcsolat köztetek?” Ha megnézed a videok szerzőit, többségében én vagyok az. Idézet: „A zsíroldónak mi a jelentősége? Maratás után mi hozza le a fólia maradékot?” Mosószódával a levilágitás után lemosod ami nem kell, maratás után zsiroldóval leszeded a maradékot ami a rézen van.
Az zavart meg, hogy a videóban a zsíroldót a még nem lemaratott nyákra spriccelted.
De utána a szöveget is olvasva már értem a dolgot. Köszi, szuper kis videók, meg magyarázatok. Jó sok munkád lehet benne, gratulálok! Esetleg egy webáruház linket tudsz, ahol jó áron lehet kapni ezt a fóliát? A hozzászólás módosítva: Dec 15, 2023
Én aliexpressen vettem keresés: pcb dry film
15cmx2m-es tekercseket, a normál hűtőszekrényben tartom, kb 2-3 éve meg van és tökéletes a minősége. Idézet: „zsiroldóval leszeded a maradékot ami a rézen van.” Ezt jó tudni, én mindig NaOH-val szedtem le róla, a zsíroldó barátibb dolog azért.
Mennyivel? Az meg KOH. Én azért ezt használom, mert annak idején több mint 20 éve ez volt csak a háztartási cikkek között. Univerzális mert tényleg lehoz mindent, még a festéket is. Eleve spriccelős üvegből.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |