Fórum témák
» Több friss téma |
Na, a Wankel-motor pont azert nem terjedt el, mert korántsem volt környezetbarát. Még igazábol csak kísérleteztek vele (meg mindig) mikor bejöttek a nagy olajválságok. Es egy olyan motor, ami a kíserleti stadiumaban meg fajlagosan nagy fogyasztasú, és rohadt nagy tömítési veszteségei voltak (értsd: iszonyat motorolajfelhasználás) nem jutott tovább. Nem lehetetlen, hogy ezeket idővel ki lehetett volna küszöbölni, de hirtelen versenyképtelenné vált a kísérletezés...
Persze, frl-felröppennek róla hírek, de a kísérlet árát vegül senki nem vállalja fel. A hozzászólás módosítva: Dec 30, 2023
A Mazda megoldása annyiban eltér a mozdonytól is, hogy az akkumulátor teljes mértékben táplálja az elektromos motort és az aggregátor áramát pedig teljes mértékben elnyeli amikor az tölti. Ilyen módon az áram generálás és felhasználás teljesen szét van csatolva, az égés alapú motor a saját ideális fordulatszámán működik.
Tudtommal a mozdonynál nincsen tárolás, hanem a dízelmotor pontosan azt a teljesítményt állítja elő, ami a hajtáshoz pillanatnyilag kell. (De nem ismerem mélyen ezt a technikát.) Amiatt, hogy kizárólag generátorként működik a soros hibridben a motor teljesítményszabályozás nélkül mindig az egyetlen egy munkaponton, amiatt teljesen megváltoznak a tervezés peremfeltételei és újfajta megoldások lesznek optimálisak. A Wankel motor egyik problémája, hogy a tömítése könnyen tönkremegy ha hidegen terhelik, vagy nem optimális fordulaton terhelik. Ezt talán meg tudják oldani úgy, hogy a kocsi magától pontosan úgy indítja el és terheli a motort ahogy az annak ideális. A másik problémája, hogy többet fogyaszt mint a standard motorok. Talán ezen is tudtak javítani azzal, hogy optimális fordulatszámon működtetik csak a motort, de részleteket nem tudok. Az is lehet, hogy végül a belső égésű motorok lesznek a nyerők ebben az elrendezésben is, de ebben az esetben is az várható, hogy új módokon lehet optimalizálni a motorok működését mivel egyetlen üzemmódra van csak szükség.
Amúgy:
Bár nagyon nem hiszek az elektromos autó (mostanában) életképességében én sem, de (mint fentebb írták is): a házi építés akkor is érdekel. Szívesen látnék egy hazilag kialakított munkába-boltbajáróst. Az még közel életképes is. Inkább arról szeretnék olvasni, nem arról, ami pár napja ment. A hozzászólás módosítva: Dec 30, 2023
Ezzel kapcsolatban is vannak kétségeim. Ha "jóárasítva" meg is szerzel mindent, már "csak" annyi kell, hogy ne fogjanak meg a rend őrei. Mi értelme egy ilyennek, amit nem tudsz használni?
Persze, kicsit sumakolni kell az első építésnél. Hiszen nem kész terveket nyújtasz be az engedelyhez (tervezesi jogosultsag sincs), stb, stb.
De azt sem art tudni: varoson belül nincs NKH-s. Ők ott szeretnek állni, ahol teherautót is lehet fogni. A sokat emlegetett rendőr (hacsak nem lopottgyanús az egyébkent rendszamos, műszakus kocsid) nem fogja nezni a varosban szaladgalo, nap mint nap latott autódat olyan szempontból, hogy épp villanymotor is van benne. A hozzászólás módosítva: Dec 30, 2023
Idézet: „nem ördögtől való a belsőégésű motor+villamos kerékhajatás. Vasútnál is alkalmazzák.” Nem véletlenül! De nem azért mert jó a hatásfoka!
Es nem azért, mert rossz.
Nem kell sumákolni, meg lehet csináltatni a papírmunkát is. Minden csak pénz kérdése. Maga az engedélyezési eljárás nem drága, csak amit még hozzá előírnak vizsgálatok, azokat győzd megoldani annál a pár szervezetnél, amelyik jogosult megtenni, azok fogják elkérni a szép summát (milliós tételek). Az elektromosra átalakítás azért érint pár dolgot, amire nem gondolnál elsőre...
Csak pár ezek közül: * fűtés - igen, ezt is meg kell oldani, legalább olyannak kell lennie, mint az eredetinek * fék - ha rásegítős fék van az átalakított járműben, akkor bizony a motorcserével ezt is bolygatod, európában jóváhagyott alkatrészekkel teheted csak meg és be kell vizsgáltatni, a rásegítéshez szükséges depressziót valahogyan elő kell állítani * összesített elektromos sugárzás - a zavarást bizony már néhány éve komolyan veszik, nem elég az, hogy a meglévő cuccaid egyenként megfelelnek, komplett vizsgálatot is kér(het)nek Született pár hivatalosan lepapírozott jármű az évek során, de ezek tényleg megszállott hobbista kategóriásak a felmerült költségek miatt. Amúgy meg a városban is ott vannak a kormányhivatalok emberei, a kollégák rendszeresen mennek a rendőrökkel razziázni és fognak olyan dolgokat az úton, amitől leesne az állad. Kedvenceim közé tartozik az úgy elrohadt Ford Transit, hogy a raktérből a csukott ajtón (meg a küszöbön) keresztül hullottak ki a cuccok (mindez a Hősök terén). De a csilivilinek tűnő hülyegyerekautók közül is mutattak párat, hogy milyen életveszélyes tákolgatások voltak rajtuk. Alapvetően inkább örülni kellene neki, hogyha megfogják a bőven (mi az a plusz 5-10 tonna?) túlrakott billencseket, meg hasonló dögöket, amik simán kivasalnak egy óvatlan pillanatban...
Nem is tudom... Nálunk, faluhelyen, időnként megjelennek a rendőrök, akkor viszont ellenőriznek mindenkit, aki csak a közelben halad el. Műszaki is csak addig lesz rajta, amíg le nem jár, jó esetben két évig, aztán ennyi.
Hát ezért írtam, hogy első (valóban kísérleti) építésnél úgyis sumakban csinálná az ember.
Persze, ha professzionálisan, másoknak csinálna aztót, akkor tervezni, engedélyeztetni, stb. Mint írod us: a legenda ellenere lehet. Csak idő, pénz. Mint belsőégésű (tehát hagyomanyos) autó professzionalis gyártásánál. A többivel meg mar meginkább elkanyarodunk az elektrkmos autó házilag topiktól. Ne tegyük. A billencsek sem érdekelnek itt senkit. Nem a Bors ez
Mi a helyzet akkor, ha mondjuk magam csinálnék egy vázat az egésznek?
Mondjuk a tanyáról bejárni a faluba és nem akarok húsznál gyorsabban menni? A lényeg, hogy ne ázzak, ha esik az eső. Van ennek valami egyszerű, de hivatalos útja? A szomszéd egy rotációs kapa után akasztott utánfutóval közlekedik, ha jó az idő. Nem lehetne ezt megtenni valami komfortosabb eszközzel?
Mint fentebb írtuk: módja ugyan van, csak sok képesítés (vagy képesített ember) és sok pénz. Vagy kertek alatt járás (végülis az sem nagyon rossz)
Inkább egy legális, rendszámos kocsiba, vagy egy legalis mopedautóba. Az, hogy a szomszédod mit csinál, az az ő dolga. Arra nehéz jogosan hivatkozni
Rotációs kapát, meg hozzá utánfutót bárki vehet. Nem csak a szomszéd.
Azért gondoltam, hogy ugyan ez a felállás, csak elektromos hajtással, meg valami fülke legyen az ülés körül.
Szerintem attól hogy valaminek négy kereke van, és van mondjuk vászonteteje meg szélvédője is, attól még minősülhet "kerékpárnak", vagy ilyesminek. Szerintem a teljesítményt és a végsebességet kell egy korlát alatt tartani, és akkor annak fog minősülni. (De nem minősülök jogi tanácsadásnak.)
Ilyen gépet szerintem lehetne valami erősebb kerékpár agymotorból építeni. A vezérlőjét kellene úgy megoldani, hogy a két oldalon egyforma vezérlést kapjon ugyanarról az akksiról jó esetben egyforma erős lesz a két oldal. Nekem is van egy hasonló tervem, amihez ilyen megoldást használnék. Én egy önjáró csomaghordozót szeretnék építeni egyszer (persze nincs rá időm).
Eltávolodtatok a realitástól...Én úgy gondolom olyan jármű átalakítása/építése lehet a cél, ami vagy az ára, vagy a kivitele miatt nincs a piacon. Pl: olcsó kicsi városi szaladgálós "3-4 kerekű esernyő". Ebbe nem is kell feltétlen fűtés és mindenféle csicsa, csak elvigyen 5-10 km távolságra és vissza. Lehetőség szerint ne legyen büdös. Egy megvehető árú mopedautó (1998-2005 évjárat) átépítése nem űrrakéta bonyolultság. Ezek a rákfenéje a variátoros hajtás, néha a motor, bár a Kubota jó dieseleket csinál. A fék adott, nincs rásegítés a belsőégésű motortól.
Na, végre, egy építés!
Jó lenne közelről is, de már így is tetszik a dolog.
Meg lehet tudni a jelenlegi műszaki felépítéséről valami közelebbit? Azt sejteném, hogy a 60 kilométert nem az eredeti 40 db ólomakksival tudja. Bár nem számoltam utána.
Ilyesmire gondolok én is, de nem ismerem a dolog jogi hátterét.
Hogy egyszerű legyen, mondjuk legyen 3 kereke és az első kerék legyen a hajtott, meg a kormányzott. Gondolom, ez házilag is kivitelezhető.
Szerezz távolkeletröl egy Tuk-Tukot. Lehet, hogy papirokat is kapsz hozzá.
BUÉK!
Ferrari motort meg traktoralvázat is. Ezek a tipikus rossz érvek. A rotácios kapa nem közúti jármű. Csak eltűrték neki is eddig.
Ha építeni szeretnél, akkor nem arról kene indulni, hogy hogyan látják messziről azt, hogy ez egy házijármű. Mert azzal csak a baj lesz tényleg. Vagy a saját birtokodon közlekedsz. Azt semmi nem tiltja. De nem is kell ezzel a közlekedési dologgsl foglalkoznod abban az esetben, csak építened. Es itt a topikbsn az a lényeges. Persze, ha van rajta pedál, és 300W-nal nem nagyobb a motorja, akkor kerekpár. Es kerekpár építésehez nem kell engedély. A hozzászólás módosítva: Dec 30, 2023
Csak mint elméleti kérdés foglalkoztat.
Értem.
Ha pedig tényleg ebbe a kerékpárépítesbe fogsz (megha elektromos is) az tényleg jó móka! Csinaltam már, csak az nem elektromos.
(Pedál tényleg legyen rajta, de ez most részletkérdés) Ha meg vaszontető is lesz rajta, esetleg szélvedő is, akkor tiszta "úri"! Kívámcsian varjuk majd az építést! A hozzászólás módosítva: Dec 30, 2023
Na, holnap majd fényképezek neked itt a haz mögött egy ilyesmi projekthez alkalmas vázat.
A hozzászólás módosítva: Dec 30, 2023
Egyelőre csak megtetszett a "villanyautó" ötlet.
Csak szabadjára engedtem a fantáziámat, míg várom a szkópba való katódsugárcsövet. Nincsen műhelyem a szabadba meg nincsen kedvem "kalapálgatni". Ettől még nem kizárt, hogy a nyáron belevágok.
Érdekel!
Mindig jól jön egy jó ötlet.
Idézet: „A rotácios kapa nem közúti jármű. Csak eltűrték neki is eddig.” Kerti traktornak hívják azt a lassú járművet, ami egytengelyes motoros részből és hozzákapcsolt egytengelyes pótkocsiból áll, a közúti közlekedésben egy egységként vesz részt és 15 km/h sebességnél gyorsabban haladni nem képes. És még jogsi is kell rá. Villanyrobogósokkal is szórakoznak! Csak addig kerékpár, amíg pedáloznod kell, hogy haladjon, tehát önerőből nem haladhat, mert akkor már kismotor kategória! A hozzászólás módosítva: Dec 30, 2023
Lehet venni ilyeneket na de a többség autóra sem szán ennyi pénzt. Meg ez már nem a rokkantkocsi kategória, mert ez már teljesítményben súlyában és méretében is jóval nagyobb annál, azért is kell hozzá a jogsi. Rokkantkocsim nekem is van itthon 2db munkaeszköznek, az egyikben 600 a másikban 800W-os 24V-os kefés motor van, ezek ugye mivel max. 10km/h-t tudnak kresz szempontból gyalogosnak minősülnek, de nem tudom mit szólna hozzá a rendek őre ha napi szinten ezzel járnék boltba. Meg hát ezeken nincs bódé, esőben és/vagy hidegben ez sem jó, bár még mindig sokkal jobb mint biciklit tekerni.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |