Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Villanymotor bekötése
Csak annyit árulj el, mi szükség erre az összeállításra.
( Két tekercs, különböző menetszámmal, átmérővel, ellenállással és 220V-os feszültségre. Frekiváltó három szimmetrikus tekercs, 380V kimenettel. )
Régi mosógépet szeretnék átalakítani, főleg a centrifugát felgyorsítani kb. az 50 Hz melletti sebesség kétszeresére. Centrifugáláskor felfuttatnám 100 Hz-ig.
Elvileg kisebb teljesítmények esetén megoldható. Rakott össze valaki hasonlót?
Kössél életbiztosítást!
Szia! Szerintem ehhez való frekvenciaváltó kellene, bár a motort nem akkora fordulatszámra tervezték. Az egyfázisú motor tekercsei amúgy sem 120 fokban vannak eltolva, mint a háromfázisúé, a frekiváltó pedig ilyen motort "vár".
Idézet: „bár a motort nem akkora fordulatszámra tervezték.” Az semmi. A mosógép szerkezetét a kis fordulatszámra méretezték. Elkezdi kétszeres fordulatszámmal pörgetni. Nem elég precíz a kiegyensúlyozás, a lengéscsillapítás, ... Valami reped, törik, repül, ...
Egyszer volt az Audiban nyílt nap, senki nem akart eljönni a fórumról.
Állok ott egy hordószerűség előtt, akkora volt hogy hárman sem tudtuk volna átölelni. Felmegyek a pódiumra, van két páncélüveg ablak a tetején, az egyik előtt egy fekete kocka. Vakarom a fejem, odajön a mérnök gyerek, hogy "Segíthetek?" Ez a mi bánat? Ezzel teszteljük a villanymotorokat. Hogy? Elkezdjük pörgetni, ameddig bírja. És ez a fekete izé micsoda? Ultrakamera, ezzel vesszük fel ahogyan szétrepül. Őőő, és mi szokott elsőként elszállni? Az az öntvénygyűrű, amibe a kiegyensúlyozáshoz belefúrnak.
Sziasztok! Hozzájutottam egy marógéphez, amit frekvencia váltóról szeretnék üzemeltetni, de semmit se tudok a motorról mert semminek nincs adattáblája, és 3 fázisom sincs hogy megmérjem az áramfelvételét. Van e módszer arra hogy megtudjam komolyabb bontás nélkül hogy mekkora, milyen freki váltót vegyek hozzá, illetve van e lehetőség két villanymotort külön külön üzemeltetni ugyanazon frekvenciaváltóról? Lenne még hozzá egy szupport köszörű is, mindkettő csillag delta motornak tűnik számomra.
A villanymotorról képeket mellékeltem.
Multiméterrel le kellene mérni a tekercsek ellenállását, abból lehet következtetni a motor teljesítményére.
A frekiváltó jó ötlet, mert elég neki a 220-as betáp. A motort viszont kösd át deltába, mert a vonali feszültsége 220 V körül lesz, mármint amit kiad a frekiváltó. Ránézésre egyébként 0,75 kW körüli lehet, vagy valamivel alatta. Érdemes olyan frekiváltót venni, ami tud auto tunningot. Ilyenkor a frekiváltó első indítás előtt leméri a motor paramétereit, és aszerint fogja működtetni.
9 ohmosak a tekercsek, ebből én 550w körülire következtetek, helyesen?
Mindenféleképpen deltába szeretném kötni. Milyen gyártmányú, típusú frekvencia váltót ajánlanál hozzá?
Üdv,segítségre lenne szükségem egy kapcsoló bekötéséhez.Van egy olasz asztali körfűrész 230v-al használom de a kapcsoló szétment.Egy indítás rásegítős kapcsoló van rajta de nekem nagy falat.A motorból 7-s kábel jön ki szürke,piros fekete,kék,barna,narancs,zöld-sárga.A dugótól három ered kábel megy a kapcsolóhoz.A régi kapcsolón P és F jelölések vannak az újnál 1-6-ig a rajzon pedig L1(2) L2(3) U(1) V(4) és 5.A motor narancs kábel össze van kötve a másik kábel kékével és a két zöld-sárga is össze van kötve.Az új kapcsoló egy Apator 4g10-15-pk.A kérdésem,hogy az új kacsolónál mit hova kössek?
A hozzászólás módosítva: Jan 23, 2024
Sziasztok. Segitséget szeretné. Egy házilag épített asztali körfűrészhez szeretnék egy csillag delta inditást csinálni. Azt szeretném tudni hogy pontosan hogy tudom kiszámolni a fövonalí mágneskapcsoló méretét a csillag mágneskapcsoló és a delta mágneskapcsoló méretét. Szeretném így megcsinálni nem 3 egyforma méretüvel.
Motor adattáblát fotózd be.
Nagy az esély rá, hogy a motorod nem lesz alkalmas 400V-on delta üzemre.
Szia! A motor kapocslécéről közölhetnél egy fotót, hogy azok a kábel erek honnan jönnek és hová tartoznak, mert így elég lutri a "mit hová kössek" felvetés. A bekötése a rajzon látható HA 1 fázisú indító kondenzátoros asszinkron motorról van szó. A lényeg, hogy az L és N (fázis és nulla) belemegy a kapcsolóba a 2 és 3 pontra a dugvillától. A motor kapocslécén be van kötve a kapcsolóból visszadott L és N, azt kell az új kapcsolnál az 1 és 4 pontokra kötni. A kapoccslécen még be van kötve a kondenzátor egyik vezetéke és a másikat a kapcsoló 5. pontjára kell kötni, az lesz a "starter". A zöld-sárga az földelés lenne és az a motor fém házához kell, hogy csatlakozzon.
Hello!
Igen, de itt 7 vezeték megy a gép felé és nem tudni mi okból. (Legalább is én nem tudom.) Én próbáltam lerajzolni a kapcsolót, persze nem tudom melyik kontakt mikor zár. De az látszik, hogy a hálózat egy vezetéke (nem a z-s) direktbe egy a motor felé. Ha ez nem egy fixen telepített gép, akkor ez szabálytalan. Egyébként is egy körfűrésznél, szerintem nem lehet egy ilyen kapcsolót alkalmazni. Mert ha kimarad a hálózat, majd visszajön elindul a gép. És biztonsági Vész-Stop gombot sem lehet hozzá alkalmazni. Igazából csak az tudna tanácsot adni, aki ismeri ezt az olasz csodát. Én minden esetre nem adnám a nevem egy ilyen megoldáshoz..
Szervusz! Én úgy gondoltam, hogy 5 szál köthető be a kapcsolóba egy a kapcsolón kívül volt összekötve a z-s pedig a hetedik, de ez sem kötődik be a kapcsolóba.
Idézet: ... hát ez lehetne beszédes is abból a szempontból, hogy ez a motor esetleg előzőleg három fázisról ment de most egy fázisra van bekötve? Többségében minden utólag fog kiderülni "nekünk" meg marad a látnoki megérzés. Majd ha lesznek képek többet fogunk megtudni erről a motorról. „Van egy olasz asztali körfűrész 230v-al használom”
Köszönöm a választ.Holnap kibontom és lefotózom.
Szia.Lefotóztam és le is rajzoltam mert nem igazán látszik.A motorban két helyen megy be kábel és mind két csoportban van fekete zöld és piros.A rajzon M1 és M2-nek jelöltem a két csoportot.A dugótól a barna van bekötve a kapcsolóba a kék össze van kötve a narancssárgával a zöld-sárga a zöld-sárgával.Remélem használhatóak az infók.Az a bajom,hogy ilyen kis munkára nem találok embert.Ha nem megy akkor lehet az egyik karbantartó eljön és ránéz.Azért köszi,hogy eddig is foglalkoztak a dologgal.
Az a bal második kötés a sorkapcson elég gönye, mindenképpen rendbe kellene tenni a kapcsolótól függetlenül...
Bíztam benne, hogy ilyen képeket fogunk kapni. Hol a relé? Nem kondenzátor volna az amit Te relének vélsz? Hová van bekötve a hálózati csatlakozó aminek a végén a dugvilla van? ... meg ilyenek volnának a további kérdések.
Láttam,hogy elég rosszul néz ki.Van egy ami meg is van égve.
Jogos a meglátásod, az nagyon ki van melegedve de úgy, hogy azt ki kell belőle vágni, mert annak a csavarjait már nagy valószínűséggel nem lehet kitekerni.
Az a fehér henger akkor kondenzátor.A dugvillás kábel barna vezetéke a kapcsolóba van bekötve a kék össze van kötve a narancssárgával (ezek nem mennek a kapcsolóba) a zöld sárga meg rá van kötve a házra.A kapcsolóba a motor felé csak öt kábel van bekötve.A képen a dugvillás kábel barnája együtt van kötve a 7 eres barnájával.
"gönye" Na még ezt sem hallottam soha. Nna de úgy nem térhetek este nyugovóra, ha nem tudom mit jelent.
Első találat: Sövények és gyepük mellett tenyésző felfutós növény, mely mindenre rátekerődzik, fekete bogyókat terem, s vastag, húsos és kellemetlen keserűségű gyökere van. - szerintem ez nem lehet. Második találat: Púpos, erőtlen, ügyetlen. - az erőtlen már ideillő lehet. Egyébként mindegy mit jelent, igazad van.
Többet kellene bandáznod Granpával, egyből jelentősen gyarapodna a szókincsed.
Rossz helyen nézed: Bővebben: Link
Szerinted ezt hol találtam: Púpos, erőtlen, ügyetlen.
A kézben tartott kapcsolóra mi van írva, mi a típusa? Ez is olyan starter állásal rendelkezik mint amit be szeretnél kötni?
A hozzászólás módosítva: Jan 25, 2024
Az talán egy Bremas IEC408-AC23/AC3 sorozatú kapcsoló lehet...
De a motor kivezetéseinek a beazonosítása is fontos lenne...mérni, mérni+még 1X. Talán hőkioldó is külön ki van vezetve belőle A hozzászólás módosítva: Jan 25, 2024
|
Bejelentkezés
Hirdetés |