Fórum témák
» Több friss téma |
VÁM és ÁFA jellegű kérdéseket/hozzászólásokat, indoklás nélkül törlik a moderátorok!
A miénk kis posta, soha Magyarországon nem tűnt el csomagom. ( Az úton is talán egyszer. Amikor arról cikkeztek, hogy valahol Oroszország környékén elsüllyedt egy uszály) Nem volt a Postával
bajom, ama 400 ft-os förmedvényen kívül, amiről vagy tehettek, vagy nem.... Amúgy meg biztosan olvassák a fórumot, mert ma 3 hónap és 4 nap után meghozta a postás....
"3 hónap és 4 nap"
Ejha, szerencsére szerencséd volt.
Szerencsés vagy. Ahogy írtam, az enyéimet rendre szeretik ellopni / elveszteni.
Akkor ott lokálisan ragadhat valakinek a keze...
Sziasztok!
Nagyon pörög a téma, és érdekes módon, éppen ma kaptam értesítést az Ali-tól, hogy még 15 napon van arra, hogy reklamáljak a meg nem érkezett áru miatt. Az árut 2023.11.16-án rendeltem. A szállítást 2023.12.17-re ígérték. A nyomonkövetés szerint, 2023.12.13-án megérkezett a magyar kézbesítési központba. Tehát a feladó tejesítette a szállítást, de a magyar posta lenyelte. Kérlek segítsetek, hogy mit lehet ilyenkor tenni? Hova forduljak, hogy ne hónapokon át levelezgessek valami robottal, a semmiért? Hogy lehetne vissza kapni legalább a pénzem? A posta nyomonkövetése szerint az csomagszám nem létezik!!! Még egy lehet: esetleg nem is a magyar posta a "kézbesítési központ"? Akkor ki? A hozzászólás módosítva: Feb 12, 2024
Engem nem vígasztal, ha itteni lopkod. Már megvádoltam őket hivatalosan, kíváncsi leszek véletlenül megkapom-e a csomagjaim, amiket lenyeltek, vagy sem.
A posta.hu oldalon keresd meg a panaszbejelentőt (alul ügyfélszolgálat, majd küldemény érkezése, nemzetközi, alul nagy kérdőjel, majd eljutsz a panaszbejelentőhöz): Bővebben: Link
Ezen az oldalon töltsd ki értelmesen az űrlapot és kérd, hogy angolul is válaszoljanak, majd ezt a válaszlevelet add oda az alinak. Többnyire ez elég szokott lenni, de nekem legutóbb szórakoztak vele, hogy ennél hivatalosabbat kérnek, bélyegezve, aláírva. Ezt viszont a helyi postán tudod megtenni a panaszkönyv használatával, amire pedig 30 nap lesz, hogy egyáltalán elkészüljön a válasz, meg ha szerencséd van, akkor pár nap alatt kézbesítik is. Én a panaszbejelentővel legutóbb már nem voltam túl udvarias, de úgy tűnik nekik ez kell, mert erre kivételesen nem a semmitmondó nem követjük válaszuk jött, hanem úgy tettek, mintha megpróbálnák előkeríteni: Idézet: „Tisztelt posta! Szeretném tudni, hogy a két küldeményem (ECSCCA...,ECSCCA...) merre jár? A helyi postán nem találják, a nyomkövetés csak a posta rendszeréig követi, onnantól nyoma vész. Egyszerűen szégyen, hogy egy szerencsejáték a küldemények megérkezésére várni. Az elmúlt időszakban az ilyen "nem nyomon követett" küldeményeim rendre elvesztek, kivéve, ha véletlenül az expressone hozta ki őket. Érdekes, náluk működik még a kiszállítás. Miért van, hogy a posta nem képes a saját rendszeréből kivadászni, hogy egy küldemény merre jár? Miért van, hogy nem követik a küldeményeket, amiket így bármikor bárki gondolkodás nélkül meglovasíthat? Az nem válasz, hogy ezt nem követjük nyomon, fújj egy marék lúdtollat. Az elmúlt három hónapban négy olyan küldeményem volt, ami nem érkezett meg. Ez a mostani kettő csak pár napja van "arrived to local delivery" státuszban, így még van esélyük előkeríteni őket, nagyon szeretném megkapni a csomagjaim. Szomorú, hogy ennyire megbízhatatlan a rendszer.” Idézet: Majd a lehető legtöbb adat megküldése után:„Tisztelt Ügyfelünk! Köszönjük, hogy megkereste ügyfélszolgálatunkat. A küldemény azonosításához, kérjük legyen szíves az alábbi adatokat erre a levélre válaszul megadni: • címzett neve és teljes címe(irányítószám, településnév, utcanév, házszám, emelet, ajtó, kapucsengő) • feladó neve és címe (amennyiben ismert) • lehetőség szerint a küldemény leírása: mérete, tömege, tartalma, csomagolása. Amennyiben a feladóvevény rendelkezésére áll, kérjük annak is küldje meg az elektronikus másolatát. Együttműködését előre is köszönjük. ” Idézet: Ennek még csak egy hete (úgy, hogy 10 napja reklamáltam), kíváncsi vagyok mikor mondják, hogy "sajnos nem tudják nyomon követni". „Bejelentését az MPR-...-2024 azonosítószámon rögzítettük. A jelzett problémát kivizsgáljuk, melynek eredményéről a jogszabályoknak megfelelően - legkésőbb a beérkezéstől számított 30 napos elintézési határidőn belül - tájékoztatni fogjuk. Válaszunkig szíves türelmét kérjük. ” A hozzászólás módosítva: Feb 12, 2024
Elvileg van valami köztes pont már itt az országban ahol ellenőrzik és átcsomagolják a dolgokat: 1005 az irányítószáma, legalábbis onnan szokott nekem jönni ami sokat késik. A helyedben refundolnék az Alinál, a postával meg nem tudsz mit kezdeni mint várni, hátha mégis megérkezik.
Nekem is van egy ECSCCA kezdetű csomagom valahol, de én már elengedtem.
Azt nézegettem, Alin karácsony előtt óta nagyon sok minden "fillérekért" van, ami feltűnt, ahonnét én rendeltem, szinte az összes bolt az elmúlt 1-2 évben nyílt. ( a régi időkben messziről elkerültem volna, de szerencsére nem volt velük baj ) Ami még érdekesebb, szerintem nem is Kínában nyitottak. Aztán betört a TEMU is. Úgy érzem valami nagy felfordulás történt a kínai kereskedelemben.
Az a legérdekesebb, ha keresed a postánál, akkor nincs ilyen szám. Jártam úgy, hogy megfeletkeztem a visszaigazolásról, három nap mulva jött az alitól a levél vissza igazolták, mert már három napja átvettem. Akkor van követési száma postánál, vagy nincs?
Amit neked lezártak, arról lejárt a becsült megérkezési idő és akkor automatikusan zárják függetlenül attól, hogy megkaptad-e, vagy sem. A posta nem követi a számot, a rendszerük alkalmatlan rá, direkt így fejlesztették az őskorban.
Nagyon szépen köszönöm a válaszod. A két csomagom az ECSCCA betűkkel kezdődik, ami természetesen (az általad linklet oldal szerint sem) nem tartozik a posta által követhető küldemények közé.
Megpróbálkozok az Ali felé egy refunddal, de eleve igazságtalannak tartom, hogy a posta dolgozói által ellopott dologokat a feladóval próbáljam kifizettetni. Más lenne a helyzet, ha kaptam volna mondjuk egy üres, bontatlan csomagot. Nyilvánvaló, hogy ennyi csomag, ami "eltűnik", az valahol van! Nem semmisül meg, nem lövik ki az űrbe. Azt a posta dolgozó hazaviszik, fizetés kiegészítés képpen. Azért megpróbálkozok a postánál, hátha sikerül valami. Régebben kozmetikai termékeket is küldtem postán vidékre A Budapest XVII. kerületi postán feladott csomagomat kibontották, a parfüm helyett vizet töltöttek az üvegbe, majd szépen visszacsomagolva továbbították a címzetteknek. Akiről erős a sejtésem, hogy ki volt, ami napig ott üldögél a pult mögött, és ki tudja hány embert lopott már meg büntetlenül.
Szia!
Megírtam a postának a levelet, mert a inquiry@ecsc-logistics.com oldalról (természetesen) csak egy automata válasz jött, hogy érdeklődjek itthon, ez nem az ő felelősségük. Ez volt életemben a 2. külföldi rendelésem. Az első megjött, de kiderült, hogy a termék feltehetőleg tervezési hibás, mert 1-2 óránál tovább nem működött. A gyártónak írtam, és ingyen, bérmentve, mindenféle bizonyíték nélkül(!) küldtek helyette egy másik terméket. Mindössze egy fotót küldtem (a még működő) készülékről, és nem firtatták, hogy esetleg be akarom csapni őket.
Elképesztő sztorikat olvasok itt egy-két hozzászólótól, ők szuper-peches környéken lakhatnak. Megkockáztatom hogy ott egyetlen "ragadós kézű" személyen múlhat a boldogtalanságuk.
Én tizen-sok év alatt összesen egy filléres csomaggal lettem rövidebb, de kb. a legelső rendeléseim egyikén, még az eBay-ról (innen már nem is rendeltek sok éve). Azóta minden csomag megjött, pedig kétszer költöztem azóta (nem utcákat, hanem kerületeket). Újabban minden csomagot más futárcég hoz. A Banggood eddig csak a postán maradóra küldött (pedig nem méret függő, utolsó csomag befért volna a ládába) a posta emailt küld róla, az Ali meg már a 4. féle módon küldött csomagot, köztük a postával is (de a futár sima magánautóból adja..), postaládába is jött, de többségben express one. Most utoljára volt hogy egyszerre 3 csomagot küldtek, de kettőt adott ide a futár (express one), közben e-mailben meg azt írták hogy 3 lett kézbesítve. Azonnal hívtam a diszpécsert (csak ki kell kutatni a számát mert kissé titkolják) akivel feljegyeztettem a gondot. Másnap kihozták a harmadikat is.
Vannak szerencsések, és vannak nem szerencsések.
Az hogy a termék milyen minőségű, sajnos legfeljebb a kommentekből szűrhető (illetve YTB tesztekből). A 3 csillagos kommenteket érdemes elolvasni, mert az igazi kritikákat ott írják le, az egy csillagos véleményeket a "nem kaptam meg", és a technikai antitalentumok írják, az 5 csillagosak legtöbbje csak örül hogy kibontotta a csomagot, de még nem próbálta .
Ilyenbe sokunk belefut, nemrég macseknak rendeltem egy motoros kígyót, a második töltést már nem élte meg, leégett benne a borsónyi motorok egyike, (vagy a csiszolt hátú vezérlő IC). Én azt érzem hogy a mechanika fog ki a kínai gyártókon, az elektronikák egész jól bírják.
Refundoltam az Alinál.
Megvan a megoldás, amit e-mailben küldtek: Idézet: „1. megoldás: Nincs visszatérítés” Erről ennyit.
Sajnálom.
Az automata chatboton verekedd át magad miután megkapod a posta válaszát! Ott majd előkerül valami emberbarát segítő, s megkérheted, hogy segítsen az ügyben, van bizonyítékod is, amit oda tudsz neki adni. Sajnos ez ilyen hosszadalmas dolog, s valóban csak azért, mert valaki abban a sóhivatalban enyveskezű.
Bármire is 15 napom lenne az Ali-nál. A posta 30 napon belül válaszol (ha válaszol). Kifutottam az időből.
Csak tedd, amit mondtam, ne törődj az idővel. Miután megkapod a papírt, újra tudják nyitni az ügyet, csak a chatboton kell túljutni.
Szia!
A posta válasza nagyon gyosan megérkezett. Mellékelem. Ezzel mit tudok kezdeni, amikor a feladó tisztességesen feladta, elhozták a magyar postához, ezek meg ellopták? Erre kártalanítana az Ali vagy bárki? A hozzászólás módosítva: Feb 13, 2024
Ezt nagyjából fordítsd le nekik angolra (tényleg csak nagyjából, mint blah, blah, blah ... they don't track the package, ... ask the seller) és úgy add oda nekik (az eredeti levélről készíts képernyőképet és arra írd rá valami más színnel, hogy látszódjon az eredeti is, meg a fodítás is), az ali nagy eséllyel kártalanít utána.
Engem igazán csak az bosszant, hogy évek óta az a sláger náluk, hogy a külföldi számot nem tudják követni, de ugyan úgy évek óta learják, ahelyett, hogy már rég megoldották volna, hogy be lehessen vinni a hulladék rendszerükbe a külföldi jelenleg követhetetlen számokat is. 66 másik appal lehet követni, a posta a mai napig nem képes lefejleszteni a követhetőséget.
Ez nem tisztességtelen kereskedői gyakorlat vajon? Kíváncsi volnék rá ha a fogyasztóvédelemnél megszellőztetné ezt a panaszt egy csoport, vajon mit szólnának hozzá. A hozzászólás módosítva: Feb 13, 2024
Azt a csomagot nagyon hamar megkaptam. Én is csodálkoztam rajt, de azt írták azért zárták le mert átvettem, ami igaz is.
Szia!
Mivel nem értem meg a dolog ilyetén lezárását, a hölgy válaszolt és kérte, hogy írjam meg a részleteket: név, cím, feladó, csomag módja, stb. Adok magamnak 1% esélyt, mielőtt az Ali-t zargatnám (jogtalanul).
Szevasztok!
Csatolok egy képet én is a magyar postai azonosításhoz. A mai napig nem kaptam meg a kb. 4 cm átmérőjű magnó motor nagyságú motoromat. Egyenesen szégyen, hogy a kiinduló országból néhány nap alatt megérkezik a csomag, és itt még hónapok mulva sem változik a helyzet. Üdv. M. A hozzászólás módosítva: Feb 14, 2024
Nagyon nagy baj van ebben az országban. Ez nem politika, ez tény, a fentiek tükrében. Hányan vannak még, akik így jártak mint mi, csak nem írják ki sehová?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |