Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Menetet ugyanannyit kell rá tekerni, hogy a feszültség a szekunder oldalon ne(nagyon) változzon.
Az ideális az lenne, hogy ha az újra tekert primer is teljesen kitöltené a rendelkezésre álló teret, és akkor még jobb is lenne mint új korában. Azon el lehet gondolkozni, hogy ha eredetileg 220 V-os volt, akkor most pár menetet érdemes lehet rátekerni (úgyis ráfér). Ezt viszont ennyi információból nem tudjuk megmondani.
Első körben meg kéne nézni, hogy mekkora a 2mm-es alumínium , és a 1,5mm-es réz vezeték ellenállása ... ha közel azonos ( a réz ellenállása ugyan kisebb, de a keresztmetszete is ... szóval lehet az eredmény közel azonos lesz )
A következő kérdés, hogy trafóknál mekkora áramsürüséggel lehet számolni réz és mekkorával alumínium esetén... ha a 1,5-ös réz is tudja a szükséges áramot akkor ezzel sincs gond.
Maximum túlmelegedést és némi karakterisztika eltérést. Szerencsésebb lenne 2,0 mm-es huzallal tekercselni. Az 1,5 és a 2 mm átmérő terhelhetősége 1:2 arányű.
A hozzászólás módosítva: Ápr 11, 2024
Rendben, köszönöm mindenkinek!
Vissza tekerem s majd jelentkezem mi lett a végeredmény. [off]Amugy valami praktikeres/obis barkács gép volt anno. Először a szekunder szállt el, amit hasonlo profilal visszatekertem rézből, dupla vezető szigeteléssel. Utanna a vezérlése, abból is kapot sajátot . Mar csak a primer meg vasmag illetve a ház maradt a gyári......primer is cserés lett
Ez azonos anyag esetén igaz. Hegesztő trafónál a rézre J5 is megfelel, alura J4 is erősen necces.
Hello én ennyit találtam az érinkezőiről.
Köszönöm szépen! Láttam ezt már. Kimértem az érintkezőket. Ez a része ok. Az a baj, hogy a "nagy " trafó vezetékeit nem tudom beazonosítani, melyik szál lesz az 1,2,3 stb.
Alu vezetékek, van vékonyabb, vastagabb, stb. A korábbi hozzászólásomnál kép alapján ez beazonosítható? A másik gond, hogy a vezérlő panelen a relén nincs rajz, igy a hőkioldó vezetékeinek bekötésében nem vagyok biztos. H8513 / A41513 panel van benne.
Hello! Azt esetleg megpróbálhatod, hogy a trafó szekunder oldalára (azt feltételezem tudod melyik) adsz egy másik trafóról 6V váltófeszültséget és keresed a primeroldal feszültségeit. Előtte számozd be Őket és ne egy digit multiméterrel mérj, hanem valami analóg deprez műszerrel. Akkor talán többet megtudsz.
Köszi, jo ötlet.
Analóg műszerem nincs kéznél, de hétvégére lesz. A panel bekötésén rugózok, nem jön össze. 3 pin van (CN2, CN3,CN4) CN4 ről megy vezeték a trafóhoz (ez lesz a primer) CN3 ra két fekete vezeték megy. Egyik az Overheat lámpához, másik a hőkioldón keresztül saruban végzödik (kapcsolóba kell kötni) CN2 -ről szintén egy fekete vezeték jön a kapcsolóhoz Gyakorlatilag ugyan ez a panel, vezetékek is stimmelnek. A hozzászólás módosítva: Ápr 11, 2024
Én nem ismerem a készülékedet, csak a primer tekercsek beazonosítására próbáltam ötletet adni..
Köszönöm szépen a segítséget!
Mérni fogok. Kis káosz van most, egyszerű trafót ismerem, de ugye ez bonyolultabb. (Nekem)
Hello a kapcsolón a 14 a fázis ,16 anulla a csatlakozó kábelről. Szerintel ez a két ér látszik az első képed bal alsó sarkában. A trafó primer tekercs 6 vége a negyedik képen látszik, a vasmaghoz közelebbi a legnagyobb fokozat (12) a legkülső tekercs vég a legkisebb fokozat (2).így kell őket bekötni 2,4,6,8,10,12. Ha jól értettem a cn4 re van kötve a trafó primer közös pontja. cn3 hőkioldón keresztül a kapcsoló 15( kapcsolt nulla) . A cn2 a kapcsoló 13 ( kapcsol fázis) én szerintem...
Szia.
Köszi a segítséget! A fokozatok igy már meg lesznek. Viszont még nem jön ki a matek. A második képen a vékony vezetékek a két visszajelző és a ventillátor szálai. Én ugy gondoltam kap Nullát mindegyik a kapcsolóból (az egyik saru ahol 3 szál van), a másik pedig fázist (ventillátor, és power visszajelző) A tulmelegedés visszajelzönek már csak Fázis kell így a CN3 ra amit a hőkioldón keresztül kapna így (ez azért nem jo, mert mindig világít ) Készitettem rajzot, remélem látszik minden. (Két fekete vezeték, 3szál, 2szál) Ennél akadtam el, hogy ne legyen zárlat. Nem tudom a relé mit kapcsol (morse váltós e?) nem találtam róla infót.
A cn4 érdekelne hogy miben folytatódik a panelen. Egy relé? Az mire kapcsolja cn2 ,cn3?
A hozzászólás módosítva: Ápr 12, 2024
CN3 pont közös (iker saruban).
CN4 megy a nagy trafóba, direktben, a 6 fokozat mellett. Ezért rajzoltam így (sosem szedtem még szét ilyen tekercset). A relé a panelen van. Úgy lenne logikus, hogy bekapcsoláskor megszakítja a túlmelegedés jelzö szálat (N) és rákapcsolja CN4 re, a primerre. De ez csak az én logikám. Ezt az oldalt találtam. A hozzászólás módosítva: Ápr 12, 2024
Úgy gondolom hogy a trafó a nullát cn4 - relé érintkező a panelen - cn3 - hőkioldó - kapcsoló (15) úton kapja. Ekkor cn2 fázis(13). Ventilátor 3 vezeték fázis(13). Ventilátor 2 vezeték nulla(15).
A hozzászólás módosítva: Ápr 12, 2024
Jó lehet.
Ha jól gondolom, bekapcsolás pillanatában meghúz a relé, tehát a túlmelegedés jelzö nem világít, trafó megkapja a nullát, a készülék működik. Hőkioldó szakítja a nullát, relé elenged, trafó leáll.
Várj nem jól irtam. A trafó a nullát cn4 - relé érintkező a panelen - cn3 - hőkioldó - kapcsoló (15) úton kapja. Ekkor cn2 fázis(13). Ventilátor 3 vezeték nulla (15). Ventilátor 2 vezeték fázis(13).
A hozzászólás módosítva: Ápr 12, 2024
Igy nem lesz jó. A túlmelegedés jelzö lámpa, csak nullát kapna.
CN2 még kérdés akkor?? Nos, itt akadtam el. A hozzászólás módosítva: Ápr 12, 2024
Így a hőkioldó rövidre zárja a túlmelegedés lámpát míg hideg a trafó. Ha túl melegszik akkor a lámpán keresztül kap nullát a vezérlő panel, így a lámpa csak túlmelegedéskor világít.
Értem.
Akkor CN2 fázist kap. Hőkioldó pedig nullát
Szia!
Itt a rajza: Ráírtam a trafóhoz a kapcsoló kivezetéseit. A trafón biztos látszik, hogy melyik kiállás honnan jön. A legbelső mehet a hőkioldón keresztül CN4-re, következő a kapcsoló 12-es, utána kapcsoló 10-es...végül a legkülső kapcsoló 2-es. A kapcsoló 13-as kivezetésén van egy hosszú áthidalás...oda mehet a lámpa, ventilátor, CN2 ( fázis - feketék) . A 15-ösre szintén lámpa, ventilátor, CN3 (nulla - kékek) A hozzászólás módosítva: Ápr 12, 2024
Köszönöm szépen!
Ha olvastad a korábbi hozzászólásokat, jó irányba haladtunk. Amatőrként kérdezem, mi történik, ha pl a dugvillát megfordítják? Egy fázisú a gép, lutri, hogy kapja meg a 230V -ot. A hozzászólás módosítva: Ápr 12, 2024
Semmi nem történik. Ugyanúgy működik tovább. A gép szempontjából a két vezető - fázis és nulla - azonos, van közöttük 230V váltó feszültség. ( a váltófesz lényeges!! nincs + és - !!) Kívülről egyik sem érinthető meg, így teljesen mindegy, melyik melyiken megy be. A gyári kapcsoló kép pólust szakít kikapcsoláskor ( 13-14 és 15-16-os pont), így kikapcsolva nincs feszültség alatt a gép!
Az utca végén a trafón van két kivezetés ( nem ennyi, de így érthetőbb) Egyiket leföldelik, az lesz a nulla, a másik a fázis. Ha a másikat földelnék le, az lenne a nulla és az előbbi nulla a fázis. Nincs különbség - ugyanazok! A hozzászólás módosítva: Ápr 12, 2024
Sejtettem.
Van azért némi fogalmam a témáról, de ilyen gépekkel nem foglalkoztam. Gázkazánoknál előfordult, hogy "fázis érzékeny" volt. Épület villamossággal foglalkozom "hobbi szinten". Minden más probléma megoldása számomra kihívás/
Ez a gázkazános fázisérzékenység érdekes téma.
Ott is úgy kezdődik pedig, hogy transzformátor ---> elektronika. Vagy van valami kanóc direktben a fázisra kötve ami kikerüli a trafót és az elektronikába megy? Ugyan már szedtem szét a kazánomat, de nem követtem le konkrétan, hogy van e ilyen derót.
Én sem szedtem szét. Nálunk is érzékeny. Ha fordítva dugom be a dugvillát, akkor csak a hibajelző lámpa világít.
Hello! Nincs benne semmi varázslat. A hálózati feszültségből közvetlen állítják elő a "nagyfeszt", a kazán égője meg a földponton van. Így ha fordítva van bedugva, nincs feszültség a földhöz képest. Nem érzékeli az ionizációs áramot. Ha van trafó, nincs ilyen gond, csak az meg plusz hibalehetőség.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |