Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Bojler javítása, kérdések
Hellósztok!
Nem gondolkodott még senki azon, hogy a szabályozó termosztátott kicseréli egy mikrovezárlős áramkörre? Érvnek a fogyasztáscsökentés lenne a cél. Gondolok itt a melegvizelátás csak adott idöszakban 60 C° -80 C° de napközben lehülhetne 40 C° is. Ezek és hasonló ötleteket és tapasztalatokat várom. Tudom ,hogy sok helyen éjszakai vezérelt villanyórán van, de nálam például napali hálózaton. És gondolom nem vagyok egyedül.
Ez megoldható egy kapcsolóórával is.
A havernál azt tettem be. 3990Ft.
Már én is így használom,( a mármint kapcsoloórával), de azon gondolkodom nem e lehetne még hatékonyabb ha pontos vezérlést kapna víz hömérséglet függvényében.
Valaki számolt már ilyen hatékonyságot, mármint mennyi idő kell adott teljesítményű fűtőszál esetén a bizonyos vízhőmérséglett eléréséhez.
kapcsolórában nem érdemes gondolkodni, hiszen a hőfoxi +/- 4 fokon belül kapcsol. teljesítményt nem nyersz vele, hisz ua mennyiségü vizet kell fűtened! Ez csupán a használat függvénye.
Tapasztalati adat, amit a fizikatanárok is alátámaszthatnak, hgy 100 l vizet 80 fokkal kb 8óra alatt teljesíthetünk 1000 w-al. a többi egyenes arányosság!
Szia!
Én is az általad leírtak szerint gondolkozok, már be is építettem egy kapcsolóórát és úgy állítottam be, hogy este 10- és regge 5- óra között enged fűteni. Volt egy régi Hajdú bojlerunk és kicseréltük egy olasz gyártmányúra. SAJNOS! A régi 80 literes és 1500W-os volt, a jelenlegi 120 literes és 2000W-os. A tapasztalat az, hogy ha kapcsolóóra nélkűl használjuk, akkór naponta átlagban 5-7 kW-ot fogyaszt, kapcsolóórával pedig 3-4 kW. Nem mindegy. Továbbgondolva, arra a megállapításra jutottam, hogy igen rossz hatásfokkal dolgoznak ezek a bojlerek. A fűtőszál kb 10-15mm vastag, ez fűti a körülötte levő vizet, de mivel viszonylag vékony a fűtőszál, igy a hőleadása is rossz. Ha lenne rajta bordázat, akkór már javulna a helyzet. Abból indultam ki, hogy ha egy ilyen betétet rákötünk a hálózatra, akkór melegíti a körülötte levő levegőt, de ha egy ventillátort teszünk a háta mögé, sokkal jobb lessz a hatásfoka. Tudom, hogy a víznek jobb a hőelvezetőképessége mint a levegőnek. Az egyik barátom azt csinálta, hogy a 2000W-os betétet lecserélte 1500W-ra, igy van melegvize elég és a fogyasztás is kevesebb. Sajnos nálam az olasz vacaknál nem hiszem, hogy megoldható. Mi a véleményed (véleményetek) Minden jót!
Szia!
Annyit kérdeznék, hogy a 100 l vizet hány fokról kell 80 fokra fűteni, gondolom, hogy 20 fokról és milyen hatásfokkal?
Idézet: „Továbbgondolva, arra a megállapításra jutottam, hogy igen rossz hatásfokkal dolgoznak ezek a bojlerek. A fűtőszál kb 10-15mm vastag, ez fűti a körülötte levő vizet, de mivel viszonylag vékony a fűtőszál, igy a hőleadása is rossz. Ha lenne rajta bordázat, akkór már javulna a helyzet.” Most neharagudj, de ez úgy, ahogy van, hülyeség. Hova tudna elmenni a hő a fűtőszálról, ha nem a vízbe? Idézet: „A régi 80 literes és 1500W-os volt, a jelenlegi 120 literes és 2000W-os. A tapasztalat az, hogy ha kapcsolóóra nélkűl használjuk, akkór naponta átlagban 5-7 kW-ot fogyaszt, kapcsolóórával pedig 3-4 kW.” Ezt mivel mérted le? A fogyasztás mértékegysége egyébként nem kW, hanem kWh. Idézet: „Az egyik barátom azt csinálta, hogy a 2000W-os betétet lecserélte 1500W-ra, igy van melegvize elég és a fogyasztás is kevesebb.” Ő honnan tudja, hogy kevesebb a fogyasztás?
Bojlernél nemigazán van értelme hatásfokról beszélni. A hatásfokot olyan készülékeknél van értelme számolni, megadni, amelyeknek nem a hőtermelés az elsődleges feladata (villanymotor, fényforrások, stb.). Egy bojler hatásfoka igen közel van a 100%-hoz, csupán a rajta levő hőszigetelőn múlik, hogy mennyire van közel hozzá.
Szia Potyo!
"A fűtőszál kb 10-15mm vastag, ez fűti a körülötte levő vizet, de mivel viszonylag vékony a fűtőszál, igy a hőleadása is rossz. Ha lenne rajta bordázat, akkór már javulna a helyzet.” Elnézést ha hülyeséget írtam, de ez csak egy gondolatmenet volt. "Ezt mivel mérted le? A fogyasztás mértékegysége egyébként nem kW, hanem kWh." Igazad van a kWh-ban. A fogyasztásmérő mutatja. "Ő honnan tudja, hogy kevesebb a fogyasztás?" Szintén a fogyasztásmérő alapján. A hatásfokot én a szigetelésre értettem. Ugyanis a régi bojlernél nem tapasztaltam, hogy a kűlsö lemez kb. 45-50 fokos lenne. Sajnos ennél lehet érezni, hogy a felsőrésze jó meleg, mig lentebb hidegebb. Minden jót!
Idézet: „A hatásfokot én a szigetelésre értettem. Ugyanis a régi bojlernél nem tapasztaltam, hogy a kűlsö lemez kb. 45-50 fokos lenne. Sajnos ennél lehet érezni, hogy a felsőrésze jó meleg, mig lentebb hidegebb.” Ezen nem segítesz azzal, hogy másik fűtőszálat teszel be, mert az elvesző hő a víz hőmérsékletétől függ, nem a fűtőszál teljesítményétől. A kisebb fűtőszállal csak annyit érnél el, hogy 30%-al hosszabb idő alatt melegedne fel a bojlerben a víz, de a fogyasztás ugyanaz maradna. Azzal tudsz javítani a dolgon, hogy alacsonyabbra állítod a víz hőmérsékletét, ha egyéb okból nincs szükség a magasabb hőmérsékletre.
sziasztok!
Elolvastam azt a cikket az áramlopóról! meg az egész topik-ot Tényleg nem ajánlatos ezekkel packázni, nagyanyámat csak azért büntették meg, mert konektor volt a villanyóra dobozában, amit jelzem csak azért rakatott be, hogy tudjon úgy füvetnyírni, hogy nekeljen a házat tele hosszabbítózgatni! 50000Ft-jába került. olvastam, ha rosszúl dugják be az áramlopót vagyis a fázist rövidrezárja vele a nullával, és a kismegszakító nem tud leoldani mivel átvan hidalva. Ez égésisérüléssel vagy áramütéssel járhat. de mivan ha beépítessz egy kismegszakítót a lopótökbe? megúszod az égést meg az áramütést. Szép gondolatok voltak, de én tuti nem próbálom ki inkább fizetem rendeesen számlát, minthogy 200000-eket keljen fizetnem. JELZEM ÖTLET VOLT ÉS SENKINEK NEMAJÁNLOM HOGY KIPRÓBÁLJA!!!!!!!!!
Üdv!
Ez az áramlopó azért nem rossz dolog. Csináltam párat én is. Hát veszélyes, az igaz, de csak úgy "peder" visszafelé a mérő. Éjjel, 10-12 óra alatt simán 30kWh-t visszateker az egyfázisú. 3 fázisút is próbáltam. Az értelemszerűen 3*ennyit is tud, csak ott még jobban kell figyelni, nehogy összecseréljem a 3 fázist. Na és nem kerül semmibe. Egy 20W körüli trafó kell hozzá, primer 230V-os, a szekundert le kell szedni. meg 1-2 méter 1,5-2,5-ös egyeres rézvezeték. Fél óra alatt össze lehet dobni.
Üdv!
Az is megoldható, hogy a bojleróráról visszatekerni a nappalit bizonyos esetekben. Feltétele, hogy egy fázison legyen mindkét mérő! Ez akkor hasznos, ha nem férsz hozzá a mérőhöz. Pl kinn van a lépcsőházban, hisz ott felettébb gyanús, hogy dugdosod a vezetéket a kismegszakítóba Természetesen ez úgy működik, hogy amennyit visszateker a nappaliból(kWh-t), az hozzáadódik az éjszakaihoz, de pénzben azért nem mindegy!
Ez a villanyóra dobozba szerelt konektor esete nem egészen világos. Nem lehet, hogy csupán a nem szabvány szerinti bekötés miatt kapott büntetést. Netán a blomba sérült volt a mérőn?! Nálam már 30 éve van a mérőszekrényben egy konektor, amit villanyszerelő szerelt hivatalosan, nem utólagos barkácsolás. A mostani szabvány szerint is a mérő mellett, alatt stb. van beépített áramvételi lehetőség, bár ezek már nem egy egységes szekrényben vannak, hanem szerelvény dobozokban. A lényegen azonban nem változtat. Blombával lezárt mérő és autómata után végül is nem mindegy, hogy egy áramvételi lehetőséget hány centire, méterre stb. helyeznek el?!
Ezért szerelik mostanság a visszaforgásgátlós órákat. Bár a lopó meg is tudja fogni a mérőt, de visszatekerni már (az ilyet) nem.
Üdv!
Hát igen, azokkal nem lehet sumákolni. A kerék ugyan visszafelé forog benne, de a számláló előre számol.
Sziasztok!
Hogy kell bekötni két bojlert egy villanyórára reteszkötéssel?
Hogy kell bekötni két bojlert egy villanyórára reteszkötéssel?
Rágtam egy fél óráig, de csak nem akar leesni mit is szeretnél.... Két bojler reteszelése: Veszel 2db relét a behúzótekercs feszültsége 230V legyen. Érintkezői váltó érintkezők legyenek. Mindkét bojlerba felszereled az izzóval párhuzamosan a relé behúzó tekercsét. Tehát ha a bojler bekapcsol a relé meghúz és addig nem enged el mig ki nem kapcsol a vizmelegitő. A relé nyugvó érintkezőjén átvezeted a másik bojler fázisát. (Mindkettőnél megcsinálod) Tehát egyszerre csak 1 bojler fog üzemelni, a kettő együtt nem. A másik megoldás a szolgáltatótól kérsz teljesitmény növelést -feltételezem a kismegszekitó a mérőnél nem bírja a kettős üzemet- Ez KB annyira jön ki mint ha a reléket megvennéd. Ha nem erre gondolsz akkor passz.
Sziasztok!
Én egy mechanikus időkapcsolóval kapcsolom a 120L-es 2Kw-os hajdumat,minden nap 17-19H-ig fűt, ha jól tudom most 35Ft+áfa=42Ft/1Kwh,és így napi 168Ft-ot fizetek a melegvízért,ez Kb:5000Ft/hó,ami szerintem elég sok,ezért engem is érdekelne valami hatásfok növelés vagy ilyesmi (hallottam olyanról is hogy 65mm-es fekete KPE csövet kiterítettek a tetőn jó hosszan,egyik végén ment a hidegvíz a másikon meg egy normál keverőcsap volt, napközben a nap tette a dolgát estére pedig ingyen volt melegvíz.)szerintem jó ötlet csak télen lenne vele gond,de azért a nyár elég hosszú hogy eleget spóroljon vele az ember.
Üdv mindenkinek !
Mivel egyre jobban aggasztanak az 50e Ft-os kompenzáló villanyszámlák, amit a boylerem gyárt ezért leírnám elméletemet, hátha valaki megtudja erősíteni, vagy cáfolni annak helyességét. Szóval az jutott eszembe, hogy ugyebár a boyler fűtőszála egy ómikus fogyasztó, ez eddig ok. Egy izzó is ómikus fogyasztó és ha fázis hasítással kb fele feszültséget adok rá, akkor is majdnem teljes fénnyel virí. Arra gondoltam, hogy ha a fűtőszállal ugyanezt megteszem, akkor arra is igaz-e. Pl fázishasítással a fogyasztása kevesebb lesz, de majdnem ugyanúgy fűt? Valamikor régen még volt valami hasonló panel is amit lehetett venni pár ezerért, de nem tudom az hogyan máűködött. Mi a véleményetek erről?
Hello, a fűtőszál fogyasztása, és a leadott teljesítménye is kevesebb lesz. Semmit nem érsz a dologgal, hacsaknem azt, hogy a fűtőszál élettartama megnövekszik.
Ha fele teljesítménnyel fűtöd a bojlered kétszer annyi idő kel hogy ugyan olyan hőfokra felfűtsön. Ergó ugyan ott vagy.
Szerintem egy alapos vízkőmentesítés sokat segíthet a dolgon. Azt mindenképpen érdemes megnézni.
Hi !
Igen a vízkövet le kell szedmen, mert már elég rendesen puffog amikor fűt. Csak nem tudom, hogy a vízkő okozhatja-e ezt a teljesítményfelvétel növekedést. Az aktív anód már évek óta kirohadt belőle, de honnan pótoljam ?
Villamossági vagy barkácsboltokban kaphatsz aktív anódot. A vízkő szigetelést képez a fűtőszál és a víz között, így a fűtőszál hőmérséklete megnövekszik, hamarabb elég. A pillanatnyi fogyasztás ugyan megváltozik, de a hatásfok nem csökken, mert a hő a rendszeren belül marad.
Idézet: ...és még nem lyukadt ki a bojler? Anód nélkül a tartályt kezdi el enni, főleg alul, ahol a szerelvények fel vannak csavarozva.„Az aktív anód már évek óta kirohadt belőle” Nekem hasonló okból már spéci vasragasztóval kellett orvosolnom a helyzetet.
Én azt hittem az aktív anód csak azért van benne, hogy a vízkő képződést meglassítsa. :eek2:
Nem gondoltam, hogy a bojleris kijukadhat emiatt. Na jó, akkor hétvégén szétkapom és kipucolom, meg szerzek egy aktív anódot.
A " termodinamika I. " tétel alaposabb tanulmányozását javaslom.
A fele feszültség az negyed fűtőteljesítményt fog adni. |
Bejelentkezés
Hirdetés |