Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Tisztelt fórumozók!
Fel lehet ezt házilag újítani? Már alig működik.
Meg van az eredmény: 420mA a bemeneten, 540mA a kimeneten.
A műszer nem tévedett, a sönt ellenállása volt túl kicsi. A napelem feszültsége még így is 19,8V körül táncol, szóval még csökkenthetem az ideiglenesen beiktatott huzal ellenállás értékét, de amíg ki nem cserélem egy 220 vagy egy 250mΩ ellenállás alkatrészre, addig szerintem jó lesz így. A lényeg, hogy a probléma megoldva!
Távirányító?
Ha igen, akkor van rá külön topic (sőt, több is talán).
Hol olvastál ilyet?
A liken, amit adtam, az a Conrad oldala, ha ott rákattintasz az alatta levő =+ Egyéb termékinformáció feliratra feljön egy ablak, és abban 60 V van, ami reális. Egyébként a CB -k mikrofon csatlakozójánál használják.
Van egy Pansaonic SA-DH30 mini hifim! Van rajta RCA bemenet de ennyi a lehetőség rajta.
Szeretnék bluetooth adaptert beleaplikálni, de nem szeretnék külső áramforrást hozzá. Belül rákötöttem az RCA-ra és a kezelő paneljén kerestem neki tápot, működik is, de nagyon cicereg alapon. Mit lehet ezzel kezdeni, mi okozza a problémát, a táp felől jön ez az alapzaj? Mivel tudom ezt esetleg méregetni, hogy mi a zaj forrása?
Valahogy némi ellentmondást érzek a mondandódban.
Eddig az volt a probléma, hogy kevés volt a töltőáram. Most meg azt írod, hogy: Idézet: „Tehát át kellett kalibrálni, hogy kevesebb áramon dolgozzon pontosan.” Az MPTT vezérlőket nem kell "átkalibrálni", hanem megfelelő teljesítményű napelemet kell rátenni, akkor fog előállni a kívánt kimeneti teljesítmény is. Írhatnám úgy is, hogy egy 10W-os napelemmel nem fogod tudni 15W teljesítménnyel tölteni a rákötött akkut, de még csak 10W -al sem a veszteségek miatt (mert akármennyire DCDC, veszteség az itt is van). Az adatlapból az Rcs ellenállás értéke egyértelműen kiszámítható. Ez az ellenállás pedig a maximális csúcsáramot állítja be, amit a készülék átengedhet magán. A gyári 0.04Ω ellenállással ez kereken 3A, mert I = 0.12V/0.04Ω = 3A (adatlap 3.-ik oldal). Ha az általad betett dróttal számolunk, ami elmondásod szerint: Idézet: „...nem tudom kimérni mekkora, de kb. 100-200mOhm körül lehet...” ebben az esetben a képlet úgy néz ki ha 0.150Ω -al számolunk: I = 0.12V/0.150Ω = 0.8A, tehát elvileg a készülék maximális kimeneti áramát ennyire korlátoztad. Az, hogy a kimeneti oldalon mégis nagyobb áram jön ki, mint először, gyanítom annak tudható be, hogy erősebb megvilágítás érte a napelemet, mint az első próbálkozás közben. Azt vedd figyelembe, hogy egy 10W -os napelem erősen borús időben leadhat kb 2W -ot, kissé felhős időben esetleg 5W -ot, napsütésben mondjuk 8W -ot, és verőfényes napsütésbe, ha a beesési szög is pont 90°, akkor meglehet a 10W, de az is inkább csak laboratóriumi körülmények közt. Az itt említett értékek természetesen nem pontosak, csak hozzávetőleges becslések. De egyébként épp ezért írtam, hogy ha teheted, próbálkozz nagyobb teljesítményű napelemmel, mert az borúsabb időben is nagyobb teljesítményt ad. Tehát a lényeg az, hogy amint csökken a fényintenzitás, a napelem teljesítménye is drasztikusan csökken. Erre az esetre találták ki az MPPT vezérlőket, hogy minden körülmény közt a lehető legjobb teljesítménykihasználtságon üzemeltesse a napelemet. A hozzászólás módosítva: Júl 21, 2024
Könnyen lehet, hogy a modul maga a zaj forrása, bármennyire is furán hangzik. Több ilyen külső BT vevőt "építettem" ismerősöknek, soha nem volt zajos egyik sem. Az is igaz, mindegyik külső volt, külön tápegységgel. Attól, mert a hangkimenet tiszta, még zavarhat kelthet a tápegység felé.
Nem a modullal van a probléma, külső táppal ez is teljesen jól szól. Autóban is próbáltam szivargyújtó töltőről és ott is elég zajmentesen működött.
Mit lehet ezzel kezdeni?
De hát leírtad, hogy hol követted el a hibát.....
Idézet: „a kezelő paneljén kerestem neki tápot,” Miért nem lehet a trafó utáni egyenirányítóról egy biztosítékon, diódán, 78xx a körítéssel együtt, megcsinálni neki a tápját?
Hujujuj! Ne komplikáld túl a dolgokat.
10W-os napelemet tudtam venni. Tartós munkanélküli, és munkaképtelen egészségi állapotban is kész csoda, hogy erre futotta. Igen, kevés volt a töltőáram, az áramkörnek, de ha átállítom, akkor jól fog működni, és többszöri mérések után is 30-35%-os áramnövekedést mértem, a be- és kimenet között. Szóval át kell kalibrálni ha nincs akkora teljesítményű napelem, mint amekkorára van tervezve az áramkör. Pont. Az sajnos nekem is feltűnt, hogy a gyári 550mA helyett, tűző napsütésben, 90 fokos szögben, na szóval teljesen szembe állítva a nappal, akkor is csak 420mA jön ki belőle, ami a töltésvezérlő kimenetén már 550mA. Idézet: „Az, hogy a kimeneti oldalon mégis nagyobb áram jön ki, mint először, gyanítom annak tudható be, hogy erősebb megvilágítás érte a napelemet, mint az első próbálkozás közben.” Felejtsd el, ennyire szigorú azért tudok lenni mérés közben és ha már nincs két műszerem, csak egy, hogy mérjek, akkor legalább annyit megteszek, hogy kivárok egy egyenletes napsütéses időszakot, így az alatt az 10 másodperc alatt, amíg átcserélem a vezetékeket, nem változik a leadott teljesítmény, így pontos különbséget tudok mérni! Amúgy felhős körülmények között is 5-8% plusz a kimeneten, szóval egész jól beállítottam, bár töltés közben 13,0v akku fesz mellett, erős napsütés mellett felkúszik 19,5-20,0v-ra a napelem, szóval még mindig sok az ellenállás értéke, de így legalább árnyékban jobb hatásfokkal dolgozhat. 1500Ft lenne csak egy-egy 240-220-200mΩ ellenállás, de nem fér bele úgy, hogy majd pár hónap múlva talán kicserélem a pontatlan huzalt. A lényeg, hogy megtaláltam a megoldást, napelemhez kell kalibrálni, és ez nagyon fontos információ! Ezt nem is gondoltam volna, ezért szeretem a tényekre építeni a tudásom, nem az elméletre!
Igaz is felesleges túlkomplikálni. Most már csak arra volnék kíváncsi, milyen napelemet tettél rá?
Ha szükséges akár apránként több darabot vásárolva és sorba vagy párhuzamba kötve máris van plusz energia.
Jóember! " kész csoda, hogy erre futotta."
Igen tudok olvasni. Majd karácsonyra küldök neki még egyet, mert télen úgy is kevés lesz ami most van. Bár az nem derült ki, hogy mire használja.
Idézet: „Most már csak arra volnék kíváncsi, milyen napelemet tettél rá?” Bővebben: Link Nyilván, jó ötlet a párhuzamos kötés. lenne is hová tenni. Amúgy azért választottam ezt, mert ez befér a hátizsákba. Hogy pontosan mire lehet használni, azt még ki kell találnom, de van egy 7Ah-s akksim, arról megy az asztali lámpa meg arról töltök NiMh akkukat stb, szóval amíg nincs használatban, erre jó lehet. Laptopot töltésvezérlő nélkül nagyon lassan, de tölti. Idézet: „Majd karácsonyra küldök neki még egyet, mert télen úgy is kevés lesz ami most van.” Van támogatói oldalam, szívesen fogadom a támogatásokat, nálam biztos jó helye lesz.
Azért csináltam így, mert az volt a terv, hogy akkor kapcsoljon csak be, amikor bekapcsol a rendszer. A trafó folyamatosan működik és nem akartam, hogy a modul is be legyen kapcsolva, ha nincs rá szükség.
Már gondoltam közvetlenül is a tápról elhozni az áramot, de a fenti ok miatt nem tűnt jó megoldásnak! A modul elvileg 24V-os, akkor közvetlen mehetne a tápegység 16V-jára, vagy kell még oda valami? A trafón van egyenirányító meg biztosíték is!
Ha 24 voltos, akkor simán ráköthető, de kérdés, hogy mi neki az optimális tápfeszültség, nem-e lesz a 16V kevés. Az adatlapján rajta van.
Mindenesetre próbáld ki, hogy így nem-e zúg vagy ciripel. Ha így jó, akkor fogsz egy tirisztort, berakod a + tápágba, a vezérlő elektródáját egy ellenálláson keresztül oda kötöd ahonnét először akartad a tápot kivenni.
Segítségre lenne szükségem. Az alábbi tv panelen lévő elemnek nem tudom a nevét PLB1 és PLB 3 néven szerepel a lapon.. Köszi a segítséget.
Zavarszűrő ferritnek néz ki. Egy sima drót, átdugva egy ferritgyűrűn.
3,7-24V!
Köszi! A tirisztoros megoldás jó lessz!
Ha a tirisztor nem fog kikapcsolni, akkor közvetlenül a trafó egyik kimenetére kösd egy kb 1A lomha biztosítékon keresztül, majd utána pedig olyan 500 ... 1000µF kondenzátort.
A kondenzátor polaritására ügyelj! A tirisztort se kösd be fordítva!
Üdvözlöm a csapatott! Egy kollegám tegnap meglepett egy parkside IPX1 elektromos/akkus permetezővel. Elmondása szerint egyik pillanatról a másikra leállt munkaközben. Természetesen egy ilyen erősen koroziv közegben a panel szabadon van csak az egyik(külső fele van bevonva fehér "takonnyal". A panelen a vezetékek bekötésénél találtam oxidációt/rézszulfát(?). Fogkefével letakarítottam, nagyítóval látszott, hogy az egyik FET alatt ne tiszta. (kefélgettem) Amikor bekapcsoltam akármelyik állásba(két fokozat van és 0) nem csinált semmit. kikerestem az akku és a motor vezetékeit, áthidaltam működik a motor. (vízzel nem próbáltam, majd ma) A FET-eknek adtam + feszt a G-re és az egyik FET-nél elindult de a másik FET nem reagált semmire. A rossznak vélt FET-ett kiforrasztottam ekkor már a másik FET-re sem reagált.
A kérdésem: A motor mehet-e direktben az akku 20V-os. Ha lesz FET akkor mire figyeljek a beforrasztásnál? Képeken a jobboldali FET lett kiforrasztva. A hozzászólás módosítva: Júl 24, 2024
Sziasztok!
Vásároltam egy néhány ezer FT-os bluetooth modult. Meglepetésemre nem működött. Visszaküldtem, viszont előzetesen még bevizsgálás előtt pedzegették, hogy saját hibámból mehetett tönkre. Az ára annyira nem érdekel, csak a magam megnyugtatása végett. Helyes volt az élesztési metódus?: 20W/12V-os-os izzót a pozitív tápágba kötve szoktam labortápról indítani azokat az áramköröket, amiket vagy én raktam össze és lehet benne szerelési hiba, vagy újonnan vásárolt kész modul. Szóval a modul kapott egy tüskesort, rá egy 2p krimpelt csati. VCC és GND jelölésű tüskékre rácsatlakoztam, ahogy az útmutatóban jelölik (polaritást kétszer megnéztem) és azt látom, hogy az izzószál felizzik, a tápegység pedig szépen ejti a feszültséget. Magyarán vhol rövidzárlat van. Utána izzó nélkül ugyanez a jelenség, a tépegység áramkorlátja vette el a feszt. A szakadásvizsgáló sípol VCC és Gnd-ra kötve. Na most a forgalmazó szerint az izzóval talán megsütöttem a chipet. Amit így nem is értek, hiszen ez egy biztonsági áramkorlát. Így is 1,5A körüli áram folyt pár másodpercig a névleges 40mA helyett. A hozzászólás módosítva: Júl 25, 2024
Ha van jó ármakorláttal rendelkező tápegységed, felesleges az izzó. Ha nem tudsz konkrétan rámutatni egy alkatrészre, hogy az a hibás, az eladó azt mond, amit akar.
Idézet: „a forgalmazó szerint az izzóval talán megsütöttem a chipet” Mivel belekevertél ilyesmit (a forgalmazó is tud róla), kb. bukta a dolog, hiába neked van igazad. Persze bíróságon bizonyíthatod a dolgot, de finoman szólva nem éri meg. Valószínűleg hibás modult kaptál. Ha minden úgy történt ahogy leírtad, akkor itt kb mindenki egyetért veled, csak éppen ezzel semmire sem mész. Ott rontottad el, hogy csak annyit kellett volna mondanod/írnod a forgalmazónak, nem működik, egy kis (megfelelő feszültségű, 300 mA-es terhelhetőségű) tápegységgel próbáltam. A hozzászólás módosítva: Júl 25, 2024
A "néhány ezer" az már eléggé drága...na persze leírhattad volna a típusát is/linket ahonnan származik. (1.-hogy mondhatnánk: nekünk működik, 2.-hogy arról a webhelytől óvatosan rendeljünk) Így okulhatnánk is valamit a beírásodból...
A 20W-os izzó fabatkát sem ér egy ilyen kisfogyasztású áramkörnél... talán egy 100-200 ohmos ellenállás hasznosabb lett volna oda. Na meg, ha látnánk...talán egy smd stab IC csere "meggyógyíthatná".
Nem akartam direkt lehúzni őket. Plusz volt egy kommunikációs gikszer (nem kaptam meg a válasz emailjeiket hosszú heteken át, telefont nem vették fel én meg már fogyasztóvédelemmel fenyegőztem...). Aztán ezen túllendülve már készségesnek bizonyultak. Ezt visszaküldtem, küldenek egy tesztelt példányt elvileg. Egyébként én is a stab ic-re tippeltem.Erről van szó.
A vicc, hogy tudom, hogy 1-2 ezer forintért is kapni, de direkt minőségibbet akartam vásárolni és ez tudja azokat a funkciókat, amikre szükségem van. Van sok más kínai filléres modulom, hestore-ból, meg számos más helyről. Mind működik. Nyilván se bíróság, se fogyasztóvédelem nem érdekel, csak tudni szerettem volna, hogy valóban jól jártam-e el.
Köszi. Itt tényleg csak a magam megnyugtatása végett tettem fel a kérdést. Nyilván a forgalmazó pont lesz@rja, hogy mit állítok, ha az nem bizonyítható.
Idézet: „a forgalmazó szerint az izzóval talán megsütöttem a chipet.” Azt hogy? Ha nem teszel elé izzót (ahogyan üzemszerűen nem is kell), akkor is így járt volna. Akkor nem kb 1,5-1,7A ment volna a zárlaton, hanem... nem tudom, sok. A hozzászólás módosítva: Júl 26, 2024
Én sem értem, de gondoltam hátha, egy tőlem okosabb ember többet tud majd itt.
Vagy egyáltalán nem értenek hozzá, vagy próbálnak hülyének nézni. Ezt a két lehetőséget látom. Ahogy Bakman írta: kár volt ennyire részletesen leírni nekik a "tesztkörnyezetet".
Első körben (látszólag sokszor, de személyesen megélve egy is sok) úgy tesznek. Megpróbálnak hülyének nézni, rádkenni a dolgot.
De (mint írtad fentebb) végül mégiscak készségesek lettek. De: tényleg sok magyarázkodástól kíméli meg magát az ember, ha csak annyit mond (ír): bekötöttem, működtettem (volna) -de nem megy. Így is szoktak néha okos tanécsokkal jönni A hozzászólás módosítva: Júl 26, 2024
Hello! Kb. így tettél Te is.. "Mikor két szakértő beszélget.."
Volt egy kollégánk és vett egy VT tv-t. Egy idő után elment benne a függőleges eltérítés. Mivel garanciális volt, felhívta a szervízt. És mikor kérdezte a kishölgy, hogy mi a hibajelenség, nem akart "tudományoskodni", hogy ért hozzá, ezért ezt mondta.. - Van benne vízszintesen egy függőleges csík.. A kishölgy szépen ráírta a munkalapra, mi meg leestünk a székről a röhögéstől. |
Bejelentkezés
Hirdetés |