Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autórádió (fejegység) problémák, kérdések, válaszok
Témaindító: angel83zs, idő: Máj 14, 2006
Témakörök:
Egy rádió egyszerre egy frekvenciát tud figyelni, azt amelyikre rá van hangolva. Gondolom nincs több tuner a készülékben.
De. Ezekben két tuner van. Egy aktív és egy figyelő.
Egyébként Itt a bizonyíték, hogy ez korábban működött.
Ha korábban működött, nem lett megváltoztatva a beállítása, akkor joggal feltételezhető az, hogy az MTVA-nál vagy az AH-nál van zavar.
Éppen ezért lenne jó, ha más is kipróbálná, hogy mi a helyzet. Volt ugyan akkucsere nemrég, így újra kellett programozni a rádiót, de ugyanúgy lett visszaállítva minden. Tulajdonképpen az alkapbeállítás jó is, csak a TA-t kell bekapcsolni. Az EON jelzést meg a rtádió küldi, arra nincs sem,milyen beállítás. Éppen ennek az EON funkcióbnak lenne a feladata az, hogy ha nem az aktuálisan hallgatott adón van közlekedési infó, de van EON a másik csatornán, akkor oda vált, az információk után meg vissza. Példa. Kossuth, Bartók, Petőfi adnak EON-t. A három közül bármelyiket hallgatom, a másik kettőn ha adnak közlekedési információt, akkor a rádió oda kapcsolna. Ahol nincs EON, oda nem. Ha például a Retró rádiót hallgatnám, (ott nincs EON) akkor onnan nem váltana el sehova. (mondjuik a Retrón még egyszer sem sikerült TA-t fogni, szerintem nincs is)
A hozzászólás módosítva: Aug 1, 2024
Nekem a retron szokott jönni a közelekdési info. Onnan tudom, hogy olyankor hangosabb a rádió meg valami TA-t ír
Igen, az lenne az. MOndjuk én nem sokat szoktam hallgatni a Retrót, de amikor volt közlekedési infó, nekem nem változott semmi. Híreknél szokott lenni, vagy napközben is bármikor?
Nos, hát érdekes. A Retró rádión működik a TA, de se a Kossuthon, se a Petőfin nem. Mondjuk eléggé esetleges volt a Petőfin az utóbbi pár évben. A Class FM-en tökéletesen működött annak idején. Így már biztos vagyok benne, hogy nem a rádióval van a gond. Már csak azért is, mert a Petőfin már jó ideje nem tapasztaltam TA-t. De úgy, hogy előtte olyan volt, hogy már javában ment a közlekedési információ, még nem történt semmi. AZtán egyszer csak bekapcsolt, majd nagyjából amennyi idővel később kapcsolt át, annyival tovább maradt ott. Ez vagy 2 éve kezdődött. Közben a Petőfiről kleszoktam, így scak nagyon alkalom adtán hallgattam, de akkor is hol működött, hol nem. De akkor ezek szerint vagy technikai gubanc van, vagy nem kapcsolgatják, nem küldik ki a jelet. Nem tudom mennyire automatizált ez a dolog. De korábban is volt már probléma a közszolgálatinál. Akkor az egyik illető hosszadalmas telefonálgatás után végre eljutott egy technikushoz aki akkor rendbe tette a dolgot. Azért bizonytalanodtam el, hoyg esetleg a rádióban lehet a hiba, mert a múltkor akkut kellett cserélni és akkor a rádióból minden törlődött. Újra programoztam és utána viszonylag jó volt, működött, de nem mindig. Akkor csak véletlen egybeesés, nem az akkucsere oldotta meg hogy működjön a rádión.
Hali!
Nekem egy ilye rádióm van. Hosszabb ideje nem használom ezt a funkciót, pont azért, mert kb. háromszor olyan hangerővel jött, mint a beállított. Nekem jött minden adón.
Ez volt a számon, csakhát nem technikai info, csak egyéni tapasztalás (ami lehetett volna csalóka is). Amikor először volt a kocsimban olyan radió, amelyikben ezt a dolgot bekapcsoltam, ugyanezt tapasztaltam. Bekapcsolt ugyan, de késve. Rég (néhamy másodpece) ment már a közlekedési infó, de csak az elejét leharapva érkezett az átkapcsolás. Azóta sem használom.
Ez nem két eve volt, ennek ez a hátulütője. Esetleges. És több éves tapasztalás: amikor bemonják a rádióban azt, hogy (pl) a 3-as főúton sajnálatos baleset miatt útzar van, en pedig mar pont ott voltam, ahol mar nem tudtam letérni, hát bánatosan készültem a várakozásra. Ehhez képest a helyszínen mát csak a törött autók voltak -félrehúzva. Nagyon nem aktuálisan szólnak néha a rádiós közlekedési hírek. A hozzászólás módosítva: Aug 2, 2024
Most utána néztem, nem 2, hanem 3 éve volt, de több mint 1 évig így működött, de lehet még tovább is, csak aztán a Petőfiről átszoktam máshová.
Hogy nézegettem, nem egy ritka dolog ez a gomb nem működés. Vagy egy sem, vagy csak részlegesen működnek. Leginkább beragadt gomb az oka. MInden esetre egy panelból (valami audiovizuális készülék kijelzős panelje) kiforrasztottam egy halom olyan kis kapcsolót mint ami a készülékben van. Legalábbis a youtube videók alapján olyasmik vannak benne. Közben az ónszippantóm is széthullott, azt is reparálni kellett.
Sziasztok! Vettem egy Mekede android autós fejegységet. Tipushoz való, minden működik kommunikál az autóval. Annyi a bökkenő hogy a tolatókamera nem ment, vagyis ha japcsoltam hátramenetet kiírta hogy no signal. Nemtudtam ezért hard resetet csináltam rajta, azóta ha kapcsolom a hátramenetet, nem csinál semmit. Minden más funkció tökéletesen működik. Sajna ki kellett volna választani a megfelelő videojelet, utólag néztem meg a neten. Szóval hogyan tudom elérni azt hogy hátramenet kapcsolások előjöjjön a kép? Valami beállitás lesz csak nemtudom hogyan és hol keressem. Nekem ez a menurendszer túl bonyolult.
Hát akkor mutasd azt a használatit, majd abból lefordítják a nyelvet beszélők
Vagy a menu-rendszert, részleteiben. Biztosan lesz, kinek nem bonyolult annyira.. A hozzászólás módosítva: Aug 11, 2024
Egy kollégám autójába egy hasonló androidos került, ott volt jel, csak töredezett, csíkos, nyomokban hasznos videójelet tartalmazó képe volt. A formátumot egy eldugott menü alpontjában találtuk meg végül, ott AHD (analóg HD) volt, és neki sima analóg kamerája volt.
De nálad mintha már nem is akarná beadni a képet hátramenetbe kapcsolásnál.
Igen. Pont így volt nekem is. De csináltam egy hard resetetazóta nem kapcsolja háramenetbe a funkciót
Na, szétszedtem. Nem jutottam előrébb. Minden kapcsoló jó, nincs beragadva egyik sem. Furcsa, hogy ugyanannak a gombnak a megnyomása nem mindig ugyanazt a funkciót váltja ki. Olyan, mintha a gombnyomáshoz tartozó ellenállásértékből rosszul dekódolná a funkciót.
Szia! Ki kell cserélni a gombokat. Általában az a hiba! Vegyél le egyet és mérd meg multiméterrel 200 ohmos állásban! Ha nem nulla Ohm közeli (esetleg 1-2 Ohm) akkor csere. De ne bontottra! Újra. Mérj meg egyet! Ahányszor megnyomod mindig más értéket kapsz többszáz Ohm nagyságrendben, ami a nyomás erejétől is változhat!
A hozzászólás módosítva: Aug 18, 2024
Műszerrel mértem, majdnem 0 ohm volt az ellenállás nyomáskor. Mindegyiknél ugyanolyan értéket mértem. Valami más lesz a hiba. Gombok egy részére nem csinál semmit.
Szia! Mely gombok nem működnek? Melyek reagálnak hibásan, vagy bizonytalanul?
4-6 és a TA/FA egyáltalán nem,.a 1-3 esetlegesen és ilyenkor a 3-as lesz a TA-FA, 2-es a 6-os 1-es az 5-ös. A Displ és a Mode lesz néha az 1-es és a 2-es. A hangoláshoz a frekvencia csökkentés gomb a Mode gomb funkcióját látja el. Általában, de nem mindig. Tegnap például egy teszt gombnyomásig szinte minden jól működött, de utána megint nem és most sem. A Source, az off, a hangerő és a nyomvatartott hangető gomb funkciói azok jók.
A hozzászólás módosítva: Aug 18, 2024
Máris szűkült a kör. Ha jól értelek, akkor a KEY-0 ág rendben, ami azt is jelenti, a KEY-GND ág is jó.
Ha már a MODE gomb is hibázik akkor az R907, R908, CN701/901 csatlakozó és a mellékelt ábrán bekarikázott R-C elemek maradnak. A csatlakozó gyenge láncszem. Az érintkező felület (8-as) lehet szennyezett, vagy a csatlakozó forrszemről leszakad a vezetősáv a gyötréstől. Az előlapot enyhén mozgatva (ha van egy kis játéka) láthatod hatással van-e a MODE gomb működésére. A processzor melletti alkatrészek meghibásodásának kicsi a valószínűsége. Az előlap néha leesik, folyadékkal érintkezik ami szemrevételezéssel állapítható meg. Pár csepp üdítő is elég, hogy kúszóramok hangolják el feszültségosztós gombcsoportot.
Végig méregettem az előlapi csatlakozón a gombokat megnyomkodva. Az ellenállásértékek rendben vannak. Sima általános célú multiméterrel mértem. Nyilván ennek pontossága olyan,.amilyen, de a legnagyobb ellenállásértékű gombnál a Ta/FA 22520 ohmnak kellene lennie, de durván 60 ohmmal kevesebb, de ez az egész gombsornál így van. Kisebb ellenállásnál még kevesebbet csalt, nagyobbnál túbbet, de max 60 ohm. Lineárisan változik, ez szrrontem a műszer pontatlansága. Tehát az előlap jónak mondható. Még a rádión a csatlakozót megtisztítom. Ha nem változik, akkor szerintem ez így marad.
Tehát most már tudod, hogy a kapcsoló maga jó. Ez az IC lában mé Potitív rve is ugyanez az érték?
Aztán az IC lábain a feszültségek azonosak? Pwesze ezt már szkóppal kéne nézni, hogy a mátrix rendben van -e.
A rádiót nem szedtem ki. Szkópom nincs. Nem otthon vagyok, így elég táboriak a körülmények a szereléshez, de alapvető eszközöket hoztam. Most a héten jön majd egy másik Sony CD-s rádió. A feladónak nincs róla infója hogy működik vagy nem. Ha jó a rádió, akkor az lesz beszerelve. A CD része ezeknek mennyire egyforma? Ami jön, az is egy CDX GT típus, a számára nem emlékszek. AMi nekem van és nem autóban használok, annak a CD-je rossz. Azt láttam, hogy simán egy sorozat csatlakozón keresztül csatlakozok az alaplapra. Hátha a három készülékből össze lehetne rakni két működőképeset.
Vajon a CDX-GT24 és CDX-GT25 CD egysége megegyezik? Szervizkönyv rajza alapján formára, alakra azonos. A típusjelzésben van egy betű eltérés. Az egyik MG-101L-188/C, a másik pedig MG-101L-188//Q.
Amelyik gomb nem nulla ohmos az csere, és kész is a javítás. Azért random kapcsolgat, mert a gomb ellenállása hozzá adódik a billentyűhöz tartozó ellenálláshoz, azt az van ami sikerül. Bár állítólag a gombokat mérted, de az ilyen hibáknál ez volt a leggyakoribb. Esetlegesen a billentyű vezetéket megkeresve üzem alatt lehet feszültséget mérni rajta. Amelyik sornál nem szépen lépked felfelé, azt lehet keresni miért.
A hozzászólás módosítva: Aug 20, 2024
Műszerrel mértem, mindegyiknélk 0 ohm volt az ellenállás. Sőt, az előlapi csatlakozó 2 és 8-as pontját is mértem minden gomb nyomásánál. Kapcsolási rajzról kiírtam, hogy az egyes gombokm megnyomásakor mekkora ellenállást kellene kapjak. Ez is stimmelt, ezért gondolom, hogy a hiba nem az előlapban van.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |