Fórum témák
» Több friss téma |
Miért gondolod azt, hogy két eszköz elbeszél egymás mellett? Szerintem valamit félre értesz.
Úgy látom, hogy a vén csontoknak magas az új technika.
Nekünk a tetőtérben teljesen buta termosztát van, elemes, a környezeti hőmérsékletét ("room") írja ki és csak az állítható be rajta, hogy hány °C-nál kapcsolja le a fűtést, egy ☾ és egy ☀ beállítás lehet, melyek között egy kapcsolóval lehet váltani, feltételezem, hogy egyszerűen relével kapcsolja a kazánt. Elemet akkor kell cserélni, ha a kijelzőn megjelenik az ehhez tartozó felirat. A melegvíz magán a kazánon állítható, 40°C-ra van állítva, mert rövidek a csövek a csapokig (mosdókagyló és zuhany).
A földszinten egy olyan termosztát van, amivel szinte vezérelni lehet a (lenti) kazánt; beltéri hőfok, kültéri hőfok (tizedesjegy nélkül), kívánt hőfok (ennél kapcsoljon le a fűtés), esetleges hibakód megjelenítése, paraméterek állítása menüből. Tápellátás a hálózatról történik. A melegvíz 60°C-ra van állítva, mert bőven van távolság a csapokig (két fürdőszoba és egy konyha). Idézet: „Nekem szintén hasonló a felálás, talán csak a bus az eltérés nálam.” Akkor neked még elemet sem kell cserélned, tök unalmas lehet az életed.
Szia!Én nem vettem meg a gyári termosztátot a kazánhoz és így nem engedtem rá a netet a kazánra mivel én is régimódi vagyok mivel ha működik ne frissítgessen nekem semmit!Van egy Computherm E280 Wi-fi termosztát rákötve miről beállítható milyen meleg legyen és a padlóhőfok érzékelőjét is felhasználtam a vegyeskazán hőmérsékletét azon látom,illetve az tiltja első sorban a gázkazánt ha befűtök ...Nem szeretnék alaplapot cserélni sem szándékos sem véletlen hibás frissítés esetén mint például egyes Hp laptopok esetén csak alaplapcsere vagy manuálisan végzett bios frissítés megoldás egy hibás frissítés miatt..
Sziasztok,
Ma reggel a Vaillant turbós kombikazánom F.28-as hibakóddal és piros lámpával várt a reggeli kávé után. A hibakódot töröltem, és próbáltam meleg vizet engedni, de ismét F28-ra váltott. Lehet hallani hogy próbál gyújtani. Gáz van, legalábbis a konyhába a gáztűzhely ezt mutatja. Kérdésem, hogy a hibakód jelezheti a gázarmatúra meghibásodását is vagy arra van külön hibakód és inkább itt gyújtási hibára érdemes gyanakodni?
Én sem vettem gyári termosztátot. Egy Carte D'or fagyis dobozban van egy kis tápegység a kazán mellett, ami egy jelkábelen táplálja a saját készítésű termosztátomat. Az ad jelet a tápegység panelon lévő relé vezérlőnek, és a relé kontaktusa van rákötve a kazán termosztát bemenetére. Elemcserével nem kell bajlódni. Ha meg elmegy az áram, a kazán se működik.
Egy kis kiegészítés, amit most vettem észre, miszerint amennyiben a gázkazán fő/funkciókapcsolóját -ra állítom, abban az esetben is villog a zöld LED, ez nem tudom mennyire természetes.
Update 2: Egy szerelővel történő telefonos egyeztetést követően, úgy néz ki, hogy a gázszelep szabályzótekercse(i) mentek tönkre, legalábbis a mérések alapján ez a helyzet. Szerencsére nem kell teljes egészében megvásárolni a SIGMA 845 típusú gázszelepet, meg lehet venni külön a duplatekercset is. Az sem olcsó, bontottan komplett szelepet lehet olcsóbban venni, de miután a szerelő elmondása szerint ezekkel a szelepekkel ez a tekercs szokta a gondot okozni, így inkább megvásárlom a tekercseket új állapotukban, mint bontottan vásároljak egy komplett szelepet, ráadásul a tekercs cseréje csak egy csavar, míg szelep cseréje a gázkör megbontásával járna. Persze a bontott szelepből is át lehetne tenni csak a tekercset, de jobb a (remélhetőleg) biztosra menni.
Szia! A láng kimaradása ill. annak detektálásának idő előtti elmaradása tiltással jár. A gyújtó és lángőr elektródák tisztításával lehetne leellenőrizni, hogy ezek valamelyike okozhatta e a problémát.
Látod ez a baj, hogy nem vetted meg a kazánodhoz ezt. Ilyen a sufnituning. Veszek egy Ferrarit de jó lesz bele a Bakony gyertya is. A szuper wifis termosztát csak ki-be kapcsol, sosem lesz folyamatos a kommunikáció közöttük. Ha már kiadok érte egy akkora összeget (a kazánért) a hozzávaló vezérlő az aprópénz lesz hozzá, hogy olyan legyen amilyennek lennie kell.
A hozzászólás módosítva: Aug 31, 2024
Update 3: Alkatrész beszerezve, kicserélve, működik! Óriási RESPECT a szerelőnek aki telefonon segített és így én magam is meg tudtam oldani a problémát, a helyett, hogy arra játszott volna rá, hogy kijön és majd Ő megjavítja, kb. ugyanannyi idő alatt, miközben legombol mondjuk egy 20-assal! Természetesen a működőképes állapot után is ment neki a köszönet.
Legyen ez itt, hátha valakinek még jól jön
Ezt a termosztátot használom 30 éve. Ez a harmadik kazán, amit vezérel.
Amikor a gázszerelőnek, aki a kazánt is javasolta és felszerelte, mondtam hogy van egy ilyen termosztátom, közölte hogy rendben, mert a kazánnak van ilyen vezérlő bemenete is, ami az ehhez hasonló kontaktusos termosztátok fogadására alkalmas. Majd ő kötötte be a megfelelő helyre. Úgy hogy semmi sufni tuning, és amúgy kifogástalanul működött egy évig. Most is jól működik azt kivéve, hogy ritkán ráfűt, amikor csak szellőztetnie kellene. A ViCare app sem jelez hibát, azt mondja, hogy kifogástalan. Úgy hogy semmi köze ahhoz, hogy nem egy Wi-Fi termosztát vezérli vezeték nélkül.
Én nem tudom, hogy a kazánod miért fűt időnként de amint mondtam is ezt az étéket vagy opciót ki kell kapcsolni. Talán ez volna a használati utasítása és ebben a 23. oldalon ezt említik. Az, hogy miért is mondtam azt, hogy elbeszélgetnek egymás mellett kazán és sufnituning, mert nem folyamatos a kapcsolat a kettő között. Az Opentherm termosztát teremtene kapcsolatot időrendiségben is, mert most a kazánt azt látod a neten keresztül de a kazán nem látja a termosztátot csak azt érzékeli, hogy van e azon a bemeneten zárás vagy nincs és így fűtésnél lángmoduláció sincs. Na mindegy, nekem legalább is.
Ez így van beállítva, OFF állapotban van a fűtés. Azt tudom, és írja is, hogy 24 óránként rövid időre bekapcsolja a szivattyút, de ilyenkor szerintem nem kellene neki a lángot is begyújtania, vagyis fűtenie. Valószínűleg itt lehet a bibi, hogy nem csak a szivattyút pörgeti, hanem fűt is, annak ellenére, hogy a fűtés OFF állapotban van. Hibát viszont nem jelez. Ez lenne a normális?
Tegnapelőtt éjjel például hallottam, hogy megy a szivattyú. Megfogtam a radiátort és fűtötte rendesen. Aztán kikapcsolt, reggelre helyreállta a rend. Gondolkozok egy új termosztát beszerzésén, mert ez tényleg eléggé régi és mezítlábas jószág. Csak sima on-off vezérlés, adott hiszterézissel, és annyi. Nincsenek kihasználva a kazán egyéb lehetőségei. Amit linkeltél Open Therm termosztátot, szerinted azzal tud kommunikálni ez a kazán? A hozzászólás módosítva: Szept 1, 2024
A 22. oldal "szabadság otthon" ... "E3" az hogy van jelezve? A termosztátok közül talán ez való hozzá alap szinten.
Volt szikra, lebontottam megnéztem. A gázarmatúrának nem tetszett valami, megkopogtattam a csavarhúzó nyelével egyből indult. Azóta lekopogom nincs gond vele.
Hello! Elzárod a szelepet a gázkazán előtt, lelazítod a hollandit, eloltod a cigit/gyertyát/stb. és egy pillanatra megnyitod a szelepet. Ha sziszeg, van gáz a csőben. Utána ugyanez fordítva, ha korrekt akarsz lenni, akkor cseréled a tömítést a hollandiban, és leelenőrzöd (akkor már megnyitott szeleppel) a gázszivárgást. Természetesen nem én javasoltam, de adott esetben én így csinálnám.
Szia, köszi a választ!
Igen, ez nekem is eszembe jutott, de még mielőtt idáig fajult volna a dolog, mint a korábban ITT és ITT írtam, szerencsére megoldódott ez a probléma És innentől kedve ismét mindenkihez fordulok Tehát a korábbi probléma megoldódott, viszont van egy másik, ami eddig is jelen volt, és hát igen zavaró tud lenni ez is, ráadásul már a jelenség is kezd másmilyen módon is bekövetkezni. Tehát arról van szó, hogy időnként, pl. a tekercs cseréje óta tegnap fordult elő először, de korábban volt, hogy egy nap több alkalommal is, HMV megengedése során, piros LED hibával leáll a kazán. Én azt vettem észre, hogy ilyen esetben nem ad szikrát a szikráztató. Az. hogy e mellett a szelep kapcsolja e a gázt azt nem tudom, mert a turbó hangja eléggé elnyomja a többit. Mondjuk az előző hibámból kiindulva, a szikrának nem is feltétele a gáz jelenléte, hiszen amikor rossz volt a gázszelep, akkor is szikrázott volna szerencsétlen csak nem volt mit begyújtani. Persze ettől még lehet, hogy a szelep megkapta a vezérlést, csak mivel lehet nincs visszacsatolás, így azért szikrázott a szikráztató, mert elméletileg kellett volna lennie gáznak. Más viszont a helyzet, ha valamilyen feltétel nemteljesülése miatt szándékosan nincs is gáz kapcsolva, ilyen kor jó eséllyel szándékosan nem indul a szikráztató sem. Ilyenkor általában elég volt egy ki és egy bakapcs. és jó eséllyel indult és jött a HMV. A hiba mára annyiban módosult, hogy már menet közben is előfordul, hogy átmegy pirosba a kazán. Tehát begyújt, csinálja a melegvizet, és közben történik valami, ami miatt letilt vagy nem tudom. Tavaly év elején volt javításra küldve a kazán két panelje, mert akkor egyáltalán nem is tudott visszaállni normál, vagy használatra kész zöld LED-es állapotba, de miután visszaérkezett sem működött a kazán. A javítást végző szerelővel telefonon egyeztetve, általam pedig multiméterrel méregetve arra jutottunk, pontosabban Ő, hogy hibás a fűtés oldali NTC, aminek a cseréje után valóban jó lett és ismét működött a kazán. Megelőzve, ezt a hibát, HMV oldalon is kicseréltük az NTC-t. Egy hete pedig a gázszelep duplatekercse lett kicserélve, ahogy korábban írtam. Van valakinek ötlete, hogy mi okozhatja ezeket a rendszerint HMV megnyitásakor leálló, de most mar menet közben is jelentkező hibajelenséget? Köszönöm! A hozzászólás módosítva: Szept 8, 2024
Szia! Ez a "kiállásos" hiba nem a ventilátor presszosztát kiesése (huzat elégtelenség) miatt fordulhat elő?
Érdekes megközelítés, és az sem kizár, hogy van benne valami, de ehhez meg kell figyelnem, hogy mikor jelentkezik a hiba. Ezt azért írom, mert a nagy nyári forróságban, eléggé jellemző volt az, hogy tárva nyitva voltak hagyva az ablakok a nap nagy részében, ami helyenként elég nagy huzatot is generált, amikor már nagyon meleg lett, akkor kapcsoltuk be a klímát és természetesen zártuk be az ablakokat. A helységnek is van ablaka ahol a kazán van, igaz, hogy csak egy 60x60-as, de az is folyamatosan nyitva van és az ajtaja sincs zárva.
Elképzelhető, hogy a természetes huzat kavar be a mesterségesnek és emiatt tilt le? Valami ilyesmire gondolsz?
Üdv mindenkinek !
Van egy Junkers ZW18-2DHKE kombi kazánunk. Ma megpróbáltam elindítani a fűtést de az indítás után pár másodperc múlva mindig kialszik a láng. A szikra után elindul közepes lánggal majd visszaesik minimum lángra majd kialszik. A használati meleg víz működik de ott is mintha a lángmoduláció nem működne 100 %-osan mert amikor leveszi kis lángra akkor ott is kialszik majd újra indul. Hibakód nincs. Ha diagnózis módban lekérdezem az utolsó hibát akkor 20-at ír ki de ilyen hibakód nincs a táblázatban. A váltószelep tesztmódban működik, a hőfok szenzorok se mutatnak túlmelegedést. Lehet túl kevés a gáznyomás? A kazán sematikus rajzán van egy gázszűrő a gázszelep előtt. Esetleg lehet itt dugulás ? Vezérlő elektronika ? Gázszelep ? A lángőr elektródát megtisztítottam. Előre is köszönöm a válaszokat.
Talán az ionizációs lángérzékelő elektróda elmozdult, vagy lerakódás van rajta. Esetleg a panelhez menő vezetéke, vagy a porcelán foglalata sérült. It nagyon kis áram folyik, és a legkisebb átvezetés is rontja. Ha tudsz, mérj áramot, ami néhány mikroamper.
Ha lángérzékelési gond lenne, akkor kiállna hibára. Más gond lesz ott.
Szia! A minap szembesültem én is egy ilyen problémával. Ha a fűtési előremenő és visszatérő cső is azonnal melegszik mindkét üzemállapotban, akkor a váltószelep nincs a megelelő helyzetben azaz meg van szorulva vagy meg van akadva. Nekem le kellett vennem a szelepváltó motort és megnyomkodni a háromutú szelep tengelyét ami kiugrott a szorult helyzetéből és beállt alaphelyzetbe. Visszarakva a motort a helyére ezután már normálisan működött a kazán mindkét üzemállapota. Ha Te magad szeretnéd ezt megcsinálni akkor először kapcsold ki a készüléket majd hajtsd le a kezelőpanelt, vedd le a burkolatot, hogy hozzéférj a szelepmozgató motorhoz. A motort egy lemezből készült villa rögzíti a helyén amit csak ki kell húzni a helyéről és a motort kivenni a szeleptestből. Hogy azt hogyan lehet a szóbanforgó típusnál kiemelni azt konkrétan nem ismerem de nekünk is Junkers van de nem gondolnám, hogy nagy eltérések lennének a belső csövezésében. Az én esetemben szűkösen de kifért a főégő sarkánál sikerült kifordítani a helyéről. Ezután már hozzá lehet férni a szelep tengelyéhez amit meg kell nyomkodni le-fel ill. jobbra-balra megmozgatni, hogy bepattanjon a szelep a helyére.
A hozzászólás módosítva: Szept 17, 2024
Köszi a választ!
Ebben a Saunier Duval C24E -ben hol lehet ez az áramlásmérő?
Vagyis a nyomásérzékelőt... amiről a jelet kapja a nyomásmérő kijelző.
Néhány éve feltettem ide a gépészeti rajzát (F24E, mert nekem olyan van, de csak a kéményben különbözik szerintem), most nagyon nem érek rá visszakeresni.
Látatlanban a fűtési visszatérőben keresnék valami olyat, amiből drótok jönnek ki.
Szia !
Kiszereltem a váltószelep betétjét, de nem szorult . Kiszerelt állapotban visszaraktam rá a motort és teszt üzemmódban kipróbáltam, hogy mozgatja-e a motor de semmi probléma nincs vele. Kicsit szilikonzsírral megkentem a tengelyt. Az égőfejet levettem mert amúgy is ki akartam tisztítani így könnyen leszerelhető a motor. A probléma továbbra is fennáll. A láng kialvása előtt megjelenik a kis lángocska a kijelezőn tehát érzékeli az elektróda a lángot de lehet hogy túl későn ? |
Bejelentkezés
Hirdetés |