Fórum témák
» Több friss téma |
Szia!
Na a képen az alsó tranzisztor bázisán= amikor ég: 0.16V , amikor nem ég: 0.0V ; a kollektorán= mikor ég: 3.4V, amikor nem ég:7.44V ; a felső tranzisztor bázisán= amikor ég:7.56V , amikor nem : 8.22V ; a kollektorán= amikor ég: 11V, amikor nem : 11.48V, az emitterén= amikor ég: 6.82V , amikor nem: 7.48V. Az NE 2- es lába= amikor ég: 6.6V, amikor nem: 7.42V. NE 4-es láb= amikor ég: 6.8V, amikor nem: 7.5V. A BC182-k jól vannak bekötve, ugyanígy a 22µF-os kondik is. A 820, és a 220 Ohm-os ellenállások is jók. Üdv.
Hello!
Nos, hát elég egyértelműen a bemneti 100kohm, vagy 1kohm-os ellenállással van a probléma. Tekintve, hogy a bemenő trranzisztor előtt más már nem igen van, és az első tranyó bázisában jelentős eltérést mértél. Véleményem szerint még mindíg a 100kohm megnyúlása-szakadása a legvalószínübb. Mint ajánlottam, tegyél helyette két db. 47kohm-os ellenállást sorba. Egy ellenálláson, nem túl jó ötlet a 400V-os impulzus. Az ellenállásoknak, nem csak ellenállásuk és teljesítményük van, hanem maximális feszültségkorlátuk is. Még akkor is, ha az a teljesítményt nem haladja meg. Ezt néha tervezők sem veszik figyelembe. A tápegységed még mindig nem tetszik. A ZPD 9,1 zéneren illene minden esetben 9,1V feszültséget mérni. Mivel a 820ohm és 220ohm soros eredője közel 1kohm, és a tápfesz mérésed szerint csak 11V-van, az ellenállásokon csak 2mA áram folyik. Ennek kell táplálnia a zénert, és a BC bázisáramát. Hát ez elég csekély, a zéneren illene kb. 5mA áramnak folyni, hogy a feszültsége megfelelő legyen. Javaslom, hogy a 820ohm ellenállást cseréld ki 330ohm értékre. akkor ebben az esetben is kb 4mA-re számíthatunk, és 14V táőfesz esetén sem megyünk 10mA fölé. (Ja és a ZPD ne egy ZY vagy más "bika" zéner legyen, mert azok könyökfeszültségéhez, nagyobb áram szükséges.) A tápfesz stabilitása azért fontos, mert ez táplálja az NE555-öt, ami az integrálandó impulzusokat állítja elő. Kimeneti jelének átlagértékét, az impulzusok kitöltési tényezője befolyásolja, de az impulzusok amplitudója is. Ez a mérési pontosságot is befolyásolja. És ha ez változik azzal, hogy hány led ég, akkor....? Szóval az NE tápja legyen mindig 9,1V-0,65V azaz kb. 8,45V de mindenképpen állandó! üdv! proli007
szevasztok:van egy thomzon 2939 tv-m londonból lett behozva olyan érdekes hibajelenséget produkál,ha kb 150v-ra leveszem a feszültséget aránylag jól müködik,ha viszont 230-on van ki-be kapcsol.ésolyan mintha függöleges hiba lenne,ha 150v-tal müködik semmi nem melegszik,egyébként a hang részében volt egy tök zárlatos kondi söt megszakadt egy ellenálás is ,ez egy18v-os tápban volt,mit nézzek ,merre induljak a panelom üdv:lali
Üdv!
Szerintem a tápkörben levő elkókat cseréld ki első körben. Utána méregesd ki at ellenállásokat nem nyúlottak-e.
Ja szerintem is a tápnál lehet baj!Milyen fesztartomány van ráírva gyárilag??
szevasztok:igen erre én is gondoltam 3db kondi van a tápban azokat kicseréltem, söt végigmértem az ellenálásokat is,de nincs változás,az alaplap tipusát se látom megprobálom feltenni a rajzát üdv:lali
Ha az optocsatoló 3-4 lábát rövidre zárod akkor is kikapcsol?
szevasz:igen megjött a teljes kép,probáljak valamilyen tápotnézni ami meghajtja az optot,vagy van valami jó lehetőség üdv:lali
Valószínű, hogy valami tulterheli a tápot és leold a védelme. Próbáld meg a sorkimenőt lés a nagyfesz trafót leválasztani és egy 220/60W izzót bekötni. Ha igy stabilan üzemel a táp akkor valószínű ebben a körben lesz a gond.
szevasz:sajnos a sorkimenöt tudom vizsgálni és az jó,az égös megoldást probáltam,de akkor is leold,furcsa modon probáltam járatni de semmi melegedő alkatrészt nem találtam,egyetlen egy fucsa hogy tudom szabályozni a feszültséget,és150v-tól lefelé jól müködik,azután nekem a gyors javitás megszünt és itt a bukta,fog müködni csak rengeteg idővel amiből kevés van,egyébként köszi a segitségeteket üdv:lali
szevasztok:vasárnap éjfélre megszületett a mü,a rajzon lévő R822-es ellenálás a tápban olyan szépen hiányzott,hogy felse tünt hogy ott volt valami,ez egy 10-ohm 5w-os,annyira nagy hogy nem tünt fel hogy hiányzik,köszi mindenkinek hogy legalább lelkiekben és természetesen,szakmailag segitettetek köszi m indenkinek és üdv:lali még csak annyit hogy a táp kikapcsolt égös terhelésnél is,a sort tudtam ellenörizni hogy jó-e
Sziasztok!
Lenne egy olyan kérdésem nemtudom hogy volt róla szó de van egy Simson s51/b motorom és csinálnák hozzá egy fordulatszámmérőd(ezt gondoltam:kép) csak az az egy problémám hogy a motorom 6v-os ez a mérő meg 12v os rendszerröl fut. Mit tegyek hogy mennyen kell hozzá valami áramerősítő vagy csak át kell számolni az ellenállásokat? Szeretném ha segitenétek, megvan hozzá az összes anyagom ![]() Üdv.:Tomi
Szia!
ez a kapvsolas valójában 8,4 V ról megy szerintem minden további nélkül mehetne 5V ról is. A 9,1V zénert 5,6V sra cserelni az 5,1est meg 4,7--4,1 Vta az ehhz tartozó osztón állitani kell-----nemérésnél. a Leedeket a sorosról párhuzamosra kell átkötni+ ellenűállás 12 db... másik módszer : a töltó--világitó tekercshez cinálsz fesz 2X kapcsolást -- megfogod 1 nagyobb zénerrel 15V-on -és kész van . ez az 1Xúbb + olcsóbb is.
Én az UAA (infineon) -ról azt találtam ,hogy a min táp 10V bár nem tudom a párhuzamos ledekhez mit szól,mert ott is sorban voltak.Szerintem is a fesz kétszerezés marad.
Szia! Azt hogy gondoltad, hogy az UAA kimenetein lévő LED-eket párhuzamosan kötöd?
oké köszönöm mindenkinek elöször kipróbálom a másik alkatrésszel utána megépítem az invertert
Köszi mindenk ![]()
Sziasztok!
Hát abban kérném segítségeteket hogy van énnékem egy olyan szerkezetem aki villanykörtéket vezérel ütemre. Na és van őneki 3 kimenete (közép mély magas) amin a feszültséget szabályozza ugye az áramkör! Na most nekem csak az egyik kimenet működik a többin mindig 230V van, Akármerre is tekerem a potit! Van rajta visszajelzés (ledek) azok villognak ütemre! Na és vajon mi szállhatott el! Én a triac-ra tippelek, de azt nemtom hogy lehetne megmérni! Szerintetek!??????????, Ja itt egy rajz az enyém is ehhez hasonló: http://www.freeweb.hu/bss/index.php?id=121
Heló!
A két triakot cseréld ki benne, valószínű hogy az a baja. Ha úgy sem lesz jó, akkor az optocsatolókat is, úgy már jónak kell lennie.
Hello!
A Triac kipróbálásában szeretnék segítséget nyújtani, ezzel a kis "áramkörrel". Működése: - Ha ráteszed a tápfeszt, a lámpa sötét. - Ha megnyomod a "ON" gombot, a lámpa ég. MÉg akkor is, ha már elengedted a gombot. - Ha megnyomod az "OFF" gombot, a lámpa elalszik. Még akkor is így marad, ha a nyomógombot elengeded. (vissza kapja a tápot) - Ha mindent rendben találsz, akkor megfordítod a telep polaritását, és előlről kezded a vizsgálatot. (tekintve, hogy a triac mind két irányban működik) Természetesen ezzel a kapcsolással tirisztor is vizsgálható, de az csak egyirányban működik. A tápfesz és a lámpa feszültsége lehet más is. De a lámpa áramának a triac/tirisztor tartóáramánál nagyobbnak kell lenni. (egy ellenállás/Led-es jelzéssel , nem biztos, hogy jó) Ha a 100ohm-os ellenállással sorbakötünk egy 1kohm-os huzalpotit, akkor azzal a triac/tirisztor Gate érzékenysége is ellenőrizhető. üdv! proli007
Hi
Emberek kellenne egy kis segítség. Megcsináltam a 2 képen látható gyujtást. Visszont nem akkar pörögni a motor, 2,5e Rpn-nél meghal ![]() Hall kapcsolását pedig egy forgó lemezzel/tányéral kapcsolom. A hall szenzorral szembe van egy mágnes és e közzé reaktam be a "perforált" lemezt. A lemez kivágását próbáltam elösször 40%-60% ba csinálni, tehát a kör alakú lemez 40% kivágtam 60% pedig ugy hagytam. Aztán próbáltam a 10%-90%-est és a 60%-40% arányt is, de ugyanaz. Sőt itt már löt is vagy ketött. Szóval a gyujtáson IFRBC30 as FET-et találtam csak ithon, nem a legjobb de próbának gondolom jó. Vagy ez lenne túl lasú kapcsolni a buy69-et? A rajzott egy ittenni Mester csinálta, de Őt pár napja nem tom "elkapni", ugyhogy ha van bármi véleményetek örülnék neki ![]() Ja még annyí hogy kapot egy 15V supressort a táp elején, de ez szerintem akkár melékes is lehet. A kondi 220n/600v, ellenállás 2,2M és zy200 diodák vannak a végén. Ez a gy.modul (a kapcsolás vége) már ment egy transzisztoros meghajtással csak az jóval macerásabb és melegedösebb volt, és persze még megszakítós.
Ráírhattad volna az értékeket a rajzra... A trafó alatti két ellenállás helyből nem tetszik.
Pontosan melyik tipusszámú hall-t használtad fel?
Másképp kérdezem:mikor világit a led? Ha a lemez a mágnes és a hall közt van,vagy akkor ha nincs közte.
Unipolárist a 4905-öst, a led pedig a akkor vill. ha a mágnes tér éri, azaz ha kivágot résznél van.
A válaszod szerint akkor ha a kivágott rész ér oda a hall-hoz kezdetét veszi a bekapcsolás,a fet vezet,és bekapcsolja a BU 69-et is,és elkezd folyni az áram a gyújtótrafón keresztül,és növekszik a vasmagjában tárolt mágneses energia. Ez az energia akkor alakul át induktiv feszültséglökéssé, amikor a kivágott részt felváltja a zárt, magyarul ekkor keletkezik a szikra. A hallt úgy kell beállitani az alaplap forgatásával,hogy a szikra keletkezése a felső holtpont előtt legyen pár fokkal. A jeladó lemez takart és kivágott részeinek arányával tudod a kapcsolás áramfelvételét,teljesitményét beállitani. Véleményem szerint egyhengeres kétütemű motornál bőven elég a 40% kivágás is.
Hi
Ez tiszta, tsak az a baj hilyába beállítom a pl.:2,7mm, 3mm elögyujtást (fokban nem tom) akkor se pörög többet 2500-tól. Vissza leesik a fordulat s ha van kedve vissza jön töbnyíre meg leáll. Ezért játszottam a lemezzel/kivágással. Igy jutottam arra hogy talán a FEt lenne a ludas, de nem tom. Egyépként 250 ETZ-be van. A 2.7mm-3mm előgyujtás biztos jó mert Én evvel jártam velle, igaz megszakítóval tsak nem gyöztem utánna állítani. Meg idövel s föleg pénzel rakni akrok bele IGC 60-as elögyujtás szabályzót, de ez egy másik történet ![]() |
Bejelentkezés
Hirdetés |