Fórum témák
» Több friss téma |
Kíváncsi leszek majd, neked mi a módszered a leengedésre és az mennyi ideig tart. Jó munkát holnap!
Nálam a kupakos bemenet fala nem túl szép, mintha valami fekete lerakodás lenne rajta. (felteszem nincs ott semmi szűkítés vagy tömítés)
Csövet a csonkra, megnyitom azt a tekerhető bordázott a csavart, csapokat megnyitom, aztán elkezd lefolyni. Nem mértem, de szerintem 40-50 liter lejött, több vödörrel.
Megpróbálom a visszacsapó szelepet összerakni, hogy benne legyen az a fekete gyűrű. A szelep webshopos fotóit nézve látszik is hogy van benne valami. Legfeljebb veszek egy ilyet...is. VIM: legalább ez.
Csak a hidegvízbemenetet zárod le + fürdőcsaptelep nyitva, minden más úgy marad, ahogy üzem közben is van? Melyik csonkra? Mert ott kettő is van közel egymáshoz. Nekem kb. 40liter de órákig tartott
Na sikerült kivenni a zöld részt, alatta csak fekete kosz volt, lehet ahhoz volt ragadva. A hozzászólás módosítva: Nov 19, 2024
Rossz helyre teszed. Te a két kis csonkra gondolsz. A bal a fűtésé, a jobb a melegvízé. Arra a kis szelepsapka méretű csapocskára gondolsz.
Nem az, hanem a visszacsapó szelep háza. A csonkra teszel egy slagot, és a rajta lévő hollander szerű csavart kinyitod - az a leeresztő csap azt mútatom. Meg persze 1-2 csapot megnyitok. De ugye előtte elzárárom a vízet a kazántól. Csak ne tévesszen meg a csordogálás, mert ahogy jobban kap levegőt hirtelen meg-megindul. Most bevezettem a kádba, mert nem akarok mellette állni, cserélgetni a vödröt, van egy kis dolgom. Ha úgy gondolod lefolyt, akkor a visszacsapó szelep ház rézcsövét, amit Te is levettél a zöld bizbasz fotózása miatt, oldod, ott fog kapni jobban levegőt, és gyorsabban fog folyni, de akkor ot is jön ki egy kevés. Akkor a motor abban az állapotában ahogy fotóztam rendben van? Lehet a zöldben lévő, amit rossz helyre tettem, kis fekete kemény alátétet, lecserélem egy friss gumitömítésre. Megnézem majd zár-e az rendesen. A hozzászólás módosítva: Nov 20, 2024
Oda tettem igen, ahova te is, amiben a visszacsapó szelep is van. Ott hiába volt nyitva, csak prüszkölt szakaszosan keveset. Attól balra egy kicsivel is van ugyanolyan leeresztőcsonk, ami ott megy cső ugyanolyan, abból jött csak. Az lehetett nálam a baj, hogy alul sorban minden szelepet elzártam, a fűtés be, fűtés ki. és a melegvíz kimenetet is. Amit mondasz két kis fekete szelepsapka formájú tekerőket nyitottam meg csak. Nyilván akkor a melegvíz kimenetet nem szabad elzárnom, mert akkor hiába van nyitva a fürdőben a melegvizes csaptelepnél...
Motor szerintem jó, de várd meg mit mond VIM.
Akkor nem tudom, én ott engedtem most is le.
Összeraktam, nem lett jobb - de legalább rosszabb sem. A visszacsapó szelepbe nem mertem gumi gyűrűt rakni, mert próbáltam, és a kis tányér ami zár kinyomta maga alól. Így az eredeti gyűrűvel raktam össze. De nem zárt teljesen. Lehet rászánom magam és rendelek egyet... Már vettem pár alkatrészt feleslegesen ... Igaz a csap volt a legdrágább, 22eFt. szállítással. Azt lehet fel is dobom a Jófogásra. Amúgy ezt a kis szelepet szépen össze lehet pattintani. De a kikeményedett fekete gyűrű az alján nem zárt teljesen.
A leeresztő csap pedig az volna amit "Vappali" mutat az a ricnis sárgaréz csavaros.
Na ma egy nem hitelesített mérést végeztem 3 NTC-vel. Kivettem a kazánból a két NTC-t, és a 3. a lecserélt HMV NTC.
Most hogy máshogy néz ki, még nem jelenti azt szerintem hogy nem belevaló. De! Vagy 7 éve amikor több szerelő is barkácsolt rajta, tuti hogy méregette az egyik, emlékeim szerint még talán cserélte is valamelyiket, vagy mindkettőt. Nem emlékszem már. Az NTC-k a megfelelő helyen vannak. A HMV a 17-es a tartály és a HMV hőcserélő közötti csövön. A 11-es a fűtési hőcserélő és a 3 járatú szelep közötti csövön van. A lényeg hogy a 3 NTC egymás mellett volt vagy 2 órán keresztül, és úgy mértem ellenállást. A versenyzők: 1: HMV NTC, most vettem, ez gyári, gyári csomagolásban volt, gyári cikkszámmal. 17-es 2: A lecserélt HMV NTC, 17-es 3: A jelenleg is benne lévő fűtési NTC 11-es Jók ezek az értékek szerintetek? Majdnem egyformák.
Ez ok. Láthatod a fotót, a gyárit vettem meg a HMV-hez, a cikkszáma is az amit Te linkeltél, csak én máshol vásároltam.
Viszont a fűtési NTC-je máshogy néz ki, Ahogy nézem a linkedet, van rajta egy kis puca, az ér a csőhöz.. Nálam meg gyakorlatilag mindkettő egyforma volt. És ahogy írtam, ezt az egyik szerelő anno méregette, cserélgette(?), de biztos hogy elpvett a táskájából, és azzal is próbálgatta. nem emlékszem hogy az benne maradt-e, cserélte-e...vagy hogy az NTC csekkolása mire futott ki. A mért értékek is szinte egyformák voltak. Jól gondolom, hogy nem lehet egyforma, mert gyakorlatilag a fűtési víz melegíti a HMV-t fel? pherbiehu -nak ha minden igaz van két új NTC-je. Hátha megméri majd nekem, hogy egyforma értéket hoz-e a két NTC! A hozzászólás módosítva: Csü, 20:15
18.7C fokon 13.2kOkm mindkettő. Melegítem majd őket. A tároló oldalán lévőt nem méred meg? Nem kell levenni, szét tudod húzni a csatit a toldásnál, egy kis karom rögzíti.
A hozzászólás módosítva: Csü, 20:49
Köszi! Akkor egyforma értéken van...
De azt hiába mérem, mármint a tartály oldalán lévőt, nem tudom kontrollálni hogy hány fokos legyen. Elég hülye helyen van, nem hiszem hogy egyszerű a kiszerelése. Tudom hol van a csatija, az is kapott kontakt sprayt. Bár... elképzelhető hogy hő hatására máshogy változik az ellenállásuk? Mert ha egyformák lennének, akkor nem gyártanának két más kivitelő alkatrészt. Elég lenne csak a csőhöz igazított klipszet cserélni rajta. Itt meg kinézetre is mások az NTC-k. A hozzászólás módosítva: Csü, 21:17
Azon gondolkodtam ennél a készüléknél, hogy áramlási problémát mi okozhat még a csöveken, csapokon és szelepen kívül ha azok tisztázva lettek. A szivattyúk. Valamelyik nem szállít (nyom) megfelelően ami a kondenzátorának értékvesztéséből is eredhet.
Igen de gondolom az a lényeg, hogy melegedve az egyes hőfokokhoz milyen ellenállásérték tartozik, ahogy korábban írták itt mások. Így tudja kiírni a vezérlő, amikor megy a fűtés, hogy hány fokos a fűtővíz, illetve figyelni a melegvíz hőmérsékletet. Majd megméregetem őket melegítve a régieket és az újat is, egyenlőre elvagyok a tartállyal.
A fűtési szivattyúban is van egy szűrő, pontosabban az alatta lévő alkatrészben előről, nálam az kb. negyed / fele részben fekete iszapos, majd meg kell tisztítanom.
Az ábrán az S10830 jelű. A fűtési szivattyút is szét lehet szedni vajon és megtisztítani belül?
Ha vasiszapos a fűtővized akkor azt ajánlatos volna lecserélni ha van rá mód és lehetőség és valami inhibítort betölteni, hogy ne oxidálódjon tovább számottevően, mert a lemezes hőcserélőbe ha ez az iszap feltorlódik akkor azt onnan nehéz lesz kioldani.
ITT azt írod, hogy:
Idézet: „Kikapcsoltam a kazánt hogy ne melegítsen utána, elkezdtem a melegvízet engedni. Nagyon hamar elfogyott, és csak langyos jött. Mintha a tartályból nem jött volna igazán a melegvíz. Visszakapcsolva is ez a szakaszos ki- bekapcsolásos melegítés megy.” A ki-be kapcsolásos melegítést azt úgy érted, hogy csak a fűtési szivattyú kapcsolgat le a főégővel együtt és a HMV szivattyú állandóan keringet? Ha a tartályba nem tud felmelegedni (nem jut be) a megfelelő mennyiségű víz az vagy a HMV szivattyú elégtelen szállítása vagy a tartály NTC téves értéke miatt lehetséges. Az is fontos volna de nem említed, hogy ha kifogy a tartály meleg vize akkor hogyan viselkedik a HMV vételezés. Nem az volna a kézenfekvő, hogy mint átfolyásosként működik a készülék vagy előbb felmelegíti a tartály térfogatát és csak azután pótolja a hiányzó mennyiséget. A leírásában az sincs említve, hogy melyik üzemállapot van előnybe részesítve de szerintem a HMV. Ha viszont fűtés/HMV állásba van kapcsolva azaz téli üzemre akkor mikor veszi el a fűtéstől az előnyt és melegíti a tartályt a vezérlés. A tartály melegítéséhez (HMV készítéshez) kell mindkét szivattyúnak működnie. A fűtési (primer szivattyú) csinálja a teljesítményt a lemezes hőcserélőnek a HMV (szekunder) pedig bekeringeti a tartályba. A kérdés az, hogy ... de meddig teszi ezt és hogyan. Szakaszosan vagy folyamatosan és ha kifogy a tartály meleg víz készlete akkor milyen hőmérsékletű víz érhető el folyamatosan (szerintem csak langyos vagy még olyan sem).
Itt a fűtőtéri hőcserélő csőcsatlakozásnál sima klingerit tömítés lehet/jó ide? Nem kell semmi extra, ugye?
Igen én is azt használtam most amikor a saját készülékeinket tisztítottam ki és cseréltem a csatlakozásoknál a tömítéseket.
Ezt elég rákötött slaggal sima csapvízzel átöblíteni, kívülről meg leporszívózni? Az égőtérben elég óvatosan leporszívózni?
Az "extra" a tömítés mérete lehetne...vagy nem?
Átmérő 3/4. Vastagságra gondoltál? Én arra hogy itt nagyobb hőnek van kitéve, mint máshol.
Jó volt a megérzésem, az anódból már csak pár kis darab maradvány van, kitudja mikor, de már jóideje befejezhette szolgálatát. Kicsavarni még nem sikerült, ferdámt feszt...
Alul a kupak és a felmenő csövek is műanyagból vannak.
A tartályban is voltak darabok oldalt az alaplap mellett? Ha még nem sikerült kivenni az elhasználódott anód csavarját akkor próbáld meg befújni kőrbe csavarlazítóval a pereme mentén, hogy a tömítés felülete kapjon belőle és talán könnyebben oldható lesz a kötése, mert szárazon rendkívül nehéz lehet levenni. Próbálj meg francia kulccsal ráfogni a lapolásokra és olyan kulcsot válassz (ha lehet) amelyiknek a végét lehet ütni a kicsavarás irányába (balra). Alulra nem ártana egy laposvasba fúrt lyukpárt csinálni az alaplapi csavarok távolságának megfelelően ellenerőkarként használva azt amikor a franciakulcs végét ütni kell.
A Junkersnek olyan a hőcserélőjének a felépítése mint a nálad lévőé de nekem ahhoz le kell szerelnem a deflektort, hogy a víz bekötéseit kioldva kézben tarthassam. Kád felett erős vízsugárral ki szoktam mosatni a ráégett szennyeződéseket (ha van) és azután sűrített levegővel lefújom a felesleges vizet róla és mehet vissza. Persze előzőleg az esetlegesen a hőcserélőre applikált érzékelőket lecsatlakoztatom és vigyázok rájuk a tisztítás alatt. Ha a rendszerben lévő vasiszapos vízre gondolsz azt csak "simán" leereszted és azután szép lassan feltöltöd csapvízzel és kész. Ha alapos akarsz lenni akkor a radiátoroknál (attól függ, hogy azok milyen bekötésűek) azok alsó kötéseit is (ha lehet) oldani kell és ha onnan még fekete víz jön akkor azt is érdemes kimosni. A kétcsöves rendszernél csinálnak olyat, hogy fordított áramlással kötik be a "slagos vizet" és ezzel felkavarják az alulra leülepedett vasiszapot, majd ezután addig folyatják a helyes iránynak megfelelően a vizet ameddig tiszta nem folyik belőle és ekkor van kész. Ezt azért "békeidőben" érdemes csinálni nem ilyenkor.
Nem akarok beszállni a szakmai vitába. De tanácsolom, hogy a jövőben használj vízlágyító berendezést. Hosszú távon biztos, hogy megéri. Ilyen macerás problémák nem lesznek, és nem kell majd sót tölteni a mosó/mosogató gépekbe, fele annyi mosószer kell. Nem lesz lerakódás, folt a csapokon, zuhanyon, stb.
Azon gondolkodom, hogy kicsavarom a zárdugót is. Így később majd ezen keresztül lehetne kamerázni, megnézni milyen állapotban van az anód illetve van-e alul lerakódás, ha van akkor kiöbíteni ezen keresztül.
Valamilyen tömítés lehet itt vajon, amit ajánlott cserélni? Belülről, felülről valami zöldes dolgot látok. Remélhetőleg könnyen beszerezhető. Ami volt itt alul lerakódás, azt könnyen levitte egy vizes öblítés, a kupakot rögíztő csavarra volt egy keményebb rész összetapadva, azt csak egy éjszakás ecetes áztatás szedte le. A hozzászólás módosítva: Szo, 13:00
Köszi, erre én is gondoltam.
Valamit a kritikus szakaszon változtathattak, mert rákerült egy szürke, fali műanyag gégecsőre hasonlító valami (mágnes lehet vízkóoldási céllal?) és egy elágazás függőlegesen lefelé, aminek alsó végén van egy zárdugó. Ebben gyűlhet össze a nemkívánatos lerakódás? |
Bejelentkezés
Hirdetés |