Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok. Az elmúlt pár napban VIM-mel próbáltunk rájönni a kazánom hibájának forrására, eddig sikertelenül. Mivel úgy tűnik kifogytunk az ötletekből ezért gondoltam rákérdezek még itt hátha van valakinek még ötlete. A hiba röviden annyi, hogy mind a fűtés mind a HMV használata közben le-lekapcsol a kazán, emiatt ingadozik a hőmérséklet. A vízpunöpa nem áll meg, a lekapcsoláskor, azt tovább működik. Ha nincs szükség meleg vízre (= a kazán üzemszerűen áll le) akkor a pumpa is megáll.
A hiba fellépése előtt semmilyen szerelés vagy módosítás nem volt a rendszerben, egyszer csak előjött. A kazán típusa: Bosch GAZ 3000W Amit próbáltunk: - HVM NTC csere - Előremenő NTC mozgatása a jobb kontakt érdekében. Alufóliával alábéleltem, gyorskötözővel is próbáltam rögzíteni a klipsz helyett - Előremenő NTC bemérése: szobahőmérsékleten 14.5k, hőlégfúvóval melegítve szépen megy lefelé. 2k-ig próbáltam - motor kondi bemérése. A tokozáson 2.5µF van feltüntetve, a mért érték 2.125uF Még egy érdekesség, hogy a hiba úgy tűnik, hogy fellép mondjuk a fürdőszobában, de a mosogatónál nem, vagy sokkal ritkábban. A különbség az, hogy a mosogató jóval közelebb van a kazánhoz mint a fürdőszoba. Ez esetleg lehetne kondi is, nem tudom, hogy a 2.5µF helyett a 2.125µF már szignifikáns különbség-e? A kazántest hőcserélőjére ránéztem. Az a tippünk, hogy habár egy tisztítás rá férne, de talán nem is annyira vészes, hogy ilyet okozzon. Ha valakinek van még ötlete akkor kérem ne tartsa magában. A hozzászólás módosítva: Pé, 13:59
Pár éve nekem is kellett a hőcserélőt vízkő mentesítenem, mert olyan hangja volt mint ha forrt volna benne a víz. NYiván a vízköves részben maradt kevés víz elffort.
Én ezt a savazást elég egyedi mnódon oldottam meg jó sok citrom savval. Kb egy óra alatt végeztem és utána minden helyre állt. (Radiant RBS24 mini)) Nekem a fürdőben van a fali kazán alatta egy radiátorral. A többi radiátorhoz elmenő cső szeleppel zárható. Így gyakorlatilag marad a kazán 2 méter csővel és 1 db lemez radiátorral. na ezeket a szelepeket elzártam. A radiátor szelepet is. Utána jó 2 liter vizet leengedtem a radiátorból, ezt pótoltam tömény citromsavas oldattal. Utána felfűtöttem a kazánt ezzel az egy szem radiátorral. Így a szivattyú forrón jól átforgatta a citrom savas oldatot a hőcserélkőben is. Ezután 2-3 alkalommal ezt a teljes szakaszt (kazán és 1db radiátor) alaposan át öblítettem. ujra feltöltöttem rányitottam a többi égat és minden szépen ment.
Na a benne lévő eredtileg 2,6 -os kondi tudott...khmmm..1uf-ot. Nem csodálom hogy küszködött, nem bírta a kellő üzemi nyomást előállítani.
Még ezt az oldalt nézegettem kondikkal kapcsolatban. Nem tudom milyen minőséget képviselnek, de az ár nem rossz. És a mérete is rendben van.
Persze nem találok 2,6-ost, de most is 2,5-essel üzemel.
Nem akarom ezt favorizálni de ettől lentebb nem mennék árban, hogy keressek megfelelő értékűt a szivattyúhoz. Mondom ezt annak okán, hogy ezek a kondenzátorok meleg helyen üzemelnek és zárt térben. A visszatérő víz hőmérséklete is időnként 50°C-t is elérheti ahová a szivattyú be van építve. A jobb képességű kondenzátorokra rá van írva egy bizonyos üzemóraszám adott feszültségen működtetve. A gyártó neve sem lehet mellékes ha hosszabb távra gondolkodunk. A párszáz forintos darabot nem akarok kipróbálni, mert könnyen megkapja az ember, hogy annyiért mit várjon ha idő előtt tönkre megy. A forgalmazóknál fellelhető választékból ha lehet akkor a jobbat választanám és azt össze lehet hasonlítani árban, hogy hol lehet megvenni kedvezőbb áron. A forgalmazók nem "szoktak" túl silány alkatrészeket forgalmazni de van az a vevőkör akiket ki tudnak szolgálni ha éppen arra van szükség. Nem akarok ebbe a körbe tartozni ha egy számomra létfontosságú készülék javításáról van szó. Nézzél egy jó Ducati-t vagy Miflex-t vagy Comar-t de ahogy gondolod. Ezek a Coolstar kondik ezek külsőleg vannak alkalmazva a kábelezésüknél fogva és ha be szeretnéd tenni a dobozba akkor le kell csupaszítani a köpeny szigetelést és a feszültségtűrése is kisebb attól mint ami eredetileg be volt építve.
Van esetleg olyan topik, hogy savazás?
Hát ezért is mondtam, hogy a tartály kiszedése nem éppen egyszerű, ill. időigényes inkább és 3 gyerek mellett, na jó csak kettő él már itthon , eléggé elképzelhetetlen, hogy víz nélkül legyünk, és nem tudom kivitelezni, hogy wellnesezzenek az alkatrészek. Feljebb írtam, már többször is, hogy kicseréltem a szivattyút ráadásul a HMV körbelit. Igaz én csak a motort raktam át, mert nem collos csatlakozású volt az "új" szivattyú, hanem 6/4-es. Én a cillitre is gondoltam, nem hiszem el, hogy az bárminemű kárt tudna okozni a lemezekben. Láttam videókat ahol szét vannak szedve a hőcserélők, nem olyan vékonyak azok a lemezkék. Max. annyi, hogy nem szabad hosszú ideig benne hagyni. Na de majd meglátjuk.
Köszi a választ Elektro.on! A kazán nekem is az emeleti fürdőben van és alatta egy radiátor...
Azt mondod, hogy meg sem bontottad a rendszert a kazánban, csak átnyomattad, megjárattad? Hm...szóval Te a citromsavra esküszöl...értem.... Valaki megtudná mondani az irányt ezen a sémán? Köszi!
Szia! Lehet, hogy nem mindent olvas el mindenki de itt említettem, hogy hol említettem.
Ok. Abszolút nem vagyok képben. Ezért írtam: "Nem tudom milyen minőséget képviselnek" - mert nekem az általad felsorolt márkák semmit nem mondanak...kivéve a Ducatit, de az sem a kondi piacról.
Akkor hagyom. És rendelek mondjuk egy ilyet. Egyébként a hibátlanul működik tegnap óta azzal a teszt üzemmódban, nem túl esztétikusan bekötöttel. pherbiehu : A fotón jelölt tápkábel rögzítő pöcköket melyik irányba kell, hogyan elmozdítani ha ki akarom húzni a kábeleket? Nem mertem erőltetni, nehogy eltörjön a 22 éves műanyag. Küszködés így a kondi kábelét a helyére tenni. Olyan pici furata van. Jobban hozzáférhető lenne. A fűtési szivattyú kondijához könnyen hozzá lehet férni? A hozzászólás módosítva: Pé, 22:51
Fűtési: ha kezedben van a szivattyú, akkor már könnyű cserélni, de ha nem veszed ki a helyéről, akkor szerintem nem férsz hozzá. Lásd fotó.
A pirossal jelölt fekete pöcköket a vezetékektől elfele irányba lenyomod, akkor megszűnik az érintkező lemezek szorítása. Ezek más anyagból vannak, mint a barna műanyag csati, nem szabad hogy eltörjön. A hozzászólás módosítva: Szo, 8:17
Kösz VIM!
Láttam, megnéztem, bocs, hogy nem reagáltam rá. Igazából akkor azt mondod, hogy a konyhai eszközök vízkőtelenítésére használt vízkőoldók jók lehetnek...a sima cillit már lehet, hogy erős?!
Szia! A savazásra én azt mondom, hogy a sósav az más egyéb veszélyt is rejt a használat során és semlegesíteni is szükséges ami plusz öblítést igényel. Sokkal veszélyesebbnek tartom mint amiket említettem. Azokat a szereket sem érdemes kesztyű és szemüveg nélkül használni ha valaki nem eléggé óvatoskodik de a reakciójuk nem olyan heves mint a sósav és nem termel olyan hevesen gőzöket a kezelés során. A 20%-os foszforsav tartalmú szereket hígítás nélkül kell használni és alkalmas kefés eszközzel felhordani a felületre vagy beleönteni a lemezes hőcserélőbe és hagyni dolgozni a szert. A citromsavas megoldás is jó amit említettek de azt melegen érdemes csinálni mert úgy hatásosabb a kezelés ami így forrázásveszélyt rejt magában, tehát ezzel a megoldással is óvatosan kell dolgozni. A lemezes hőcserélőt lehet hőlégfújóval melegíteni úgy, hogy benne van a szer és akkor aktívabb lesz a folyamat.
Az korábbi (~rossz) kondinak mennyi volt az értéke? Nálam a tokon 2.5µF van, mérni 2.125-öt mértem. Nem tűnik nagynak, sokak szerint 1µF alatt okozna gondot, de gondoltam megkérdezem. Ezt viszonylag egyszerű lenne cserélni, a tüneteink pedig hasonlítanak.
Mármint a különbség nem tűnik nagynak.
Igen. Viszont ahogyan írtam, én a többi részt le tudtam zárni. A citromsavas oldat így csak a kazánba és az alatta lévő radiátorba jutott. A rendszer többi részébe nem.
A család nem enged a kazán közelébe, így az ünnepek utánra marad a fűtési szivattyú piszkálása. Az nem mutat hibát, de a hmv motor kondijából kiindulva tuti az is csere érett.
Majd rápróbálok akkor a kábelek lecsatlakoztatására akkor. Valami techspec nincs valahol amiből kipuskázható hogy a fűtési szivattyúba milyen kondi kell? Mert az úgy nem lesz jó hogy szétbontom, megnézem mi kell bele, majd összerakom, majd megint szét. A tiédbe ugye 2-es kell mindkét helyre, nálam viszont a hmv-nél 2,6-os, és kérdéses a fűtésnél. Jó lenne ha egy szétszedéssel megoldanám a dolgot. Vagy kívülről nem lehet leolvasni a motorról az adatokat? Mint a hmv szivattyún ott van minden adat. Elölről tuti nincs ráírva semmi, esetleg a fal felőli oldalán. speedbump: nekem 2,6-os kondi volt benne, kolléga 1-et!!! mért. De ekkorra már én 2x átmostam a hmv hőcserélőt, és a tartály alatti csöveket is...stb. Végül a kondi csere oldotta meg a problémát. Itt írtam is. De ez így ideiglenes megoldás. A hozzászólás módosítva: Szo, 14:04
Ha ilyen a szivattyú akkor ott van rajta az érték. Ha ebben sem bíznál akkor egy sminkes tükörrel benézel oda hátra, rávilágítasz és leolvasod azt a 2µF-t.
Köszi!
Nem jutott eszembe megnézni a gyári szivattyú fotóját webshopban. De közben megnéztem egy kis tükörrel. És most olvastam az ajánlásod is. Igen én is kettesnek láttam. És a 95W valamint és a 0,6MPa is stimmel. Igaz az a webshoposon MPa-ban, míg az enyémen barban van megadva, de ugyanannyi. És ahogy néztem a szivattyú talpán van a dobozka, alulról lehet lecsavarozni. Már csk az a kérdés, hogy a kondi fizikai mérete megegyezik-e a hmv kondi méretével. De erre majd pherbiehu kolléga hátha válaszol! Mondjuk ugyanezt a magasságút nem találom, de szerintem pár mm-t enged majd az is a Ducatinak. A hozzászólás módosítva: Szo, 15:10
A fűtésiben 1mm-el hosszabb kondi volt benne, mint a HMV-ben. Ugyanez a 95W-os szivattyú.
Itt viszont kényelmesen elfér kicsit hosszabb is. Itt láthatod a fotón milyen került bele, a menetes rész le lett fűrészelve: Bővebben: Link A hossza ennek 55mm + 10mm a csavaros rész. És nincs olyan külső fekete szigetelés a vezetéken mint a webshopos képen, csak a két vékony fehér vezeték. A hozzászólás módosítva: Szo, 15:35
Köszi az infót!
Ahogy néztem a kazán alá beteszek valami ülőalkalmatosságot, aztán lehet a motor kiszerelése nélkül cserélhető a fűtés kondi. Bár lehet egyszerűbb lesz az először bonyolultabbnak tűnő megoldás, a motor kiszerelése... A szivattyú kiszerelése mennyire bonyolult? Elől van az a lemez a két torx csavarral, máshol is rögzítve van még? Annak is olyan a kábelrögzítése mint a hmv kondinak? Itt "szűrő" kondenzátorként említik. Az ugyanaz mint az "üzemi" kondenzátor? Amihez "indító" van írva az nem jó ugye?
Az 1.jpg fotódon látszik, hogy tengelyvonalban kiáll belőle egy cső, ami a kazán hátulja felé belemegy egy tartó lemezbe. A szivattyú alja is egy cső, ami belemegy az alatta lévő műa. "elosztó"elembe. Itt csak egy egy o-gyűrűs tömítés van. Csavarozva elöl van a lemez, amit említettél.
Ami szív@s, a felfelé menő cső a fűtési hőcserélőbe. Ha ide rakták volna a gázszelepet, ezt a fűtési szivattyút meg jobbra, akkor könnyebben szerelhető lenne, és kevesebb rézcső is elég lett volna.... Nálunk nem lett levéve az a fekete cső, ami két billinccsel van itt rögzítve, lehet ha azt leveszed, az a jó módszer. Kondi kábelrögzítés itt sz@r@bb megoldás, mert csak bele van szúrva. Ki kell rántani, az újat meg beszúrni, amíg megszorul.... Szerintem mindegy minek van nevezve, ha szerepel rajta, hogy 2µF és 400V AC 50/60Hz 25/100/21 és motorkondi, akkor az jó.
Ok.
Akkor karácsony után... vagy ha addig megjön, akkor még lehet karácsony előtt nekiállok és kicserélem ezt is, és normalizálom a hmv kondit is. De lehet kiveszem a fűtési szivattyút, nem bujkálok alatta. Legalább átmosom a szivattyúházat.
Újra hőség, forróság, boldogság...
Köszönünk minden hozzászólást, hasznos információt, segítséget, elsősorban VIM-nek és Vappali-nak. A hozzászólás módosítva: Vas, 19:54
Király! Én berendeltem a Hestore-ból, ki is fizettem előre, a két Ducati kondit meg dobtam mellé egy tekercs hangfalkábelt. Utána néztem meg csak, hogy egyik sincs készleten. Gondoltam rákérdezek itt mi a tapasztalat a webshoppal, amikor felfedeztem hogy tulajdonképpen a webshop leágazása ez a topic. Mindegy, remélem hamar ideér. Bár a feleségem mondta kari előtt ne piszkáljam már, most olyan jól működik. Csak már ott motoszkál bennem, hogy ha a hmv kondi 2,6-ból tudott 1-et, akkor a fűtés 2 uf-os kondija, sem tudhat nagyon többet 1-nél. 2,6-os kondit nem találtam, rendeltem helyette a 2,5-est. Hátha felfelé csal. Ha meg nem, akkor hozni fogja egy kb. 2-3 éves 2,6-os kondi szintjét.
Profik vagytok mindketten! Minden elismerésem a kitartásotokért és türelmetekért, én nagyon bíztam bennetek, hogy megtudjátok csinálni.
Köszi a segítségeteket .... és legfőképpen a türelmet!
langyos víz, hőcserélő?, F14, ki-be kapcsolás, új panelSajnos nem sikerült a hétvégén sem időt szakítani a kazánra, majd talán e hét végén.Beszéltünk itt az elfogyó melegvízről, a hőcserélő és a többi alkatrész tisztításáról, tisztítószerekről (egyébként szereztem be foszforsavas vízkőoldót), stb... de az senki írásában nem szerepel, hogy ugyanezen problémák mellett F14-es hibára állt volna ki a kazánja...ugyanis nekem ez van és kicsit aggaszt a dolog, hogy esetlegesen nem csak tisztításról van/lesz szó... Sajnos percenként leáll és újraindul a kazán, a relék kattognak, kapcsolnak stb...biztos vagyok benne, hogy ez nem jó a panelnak... Erről valakinek van valami tapasztalata? Köszi
Nálunk is hasonló "short cycle" volt, de F14 sosem, csak F9.
ISOTWIN C F 24 ( F9 víznyomás érzékelő hiba ) F14 fűtési előremenő maximum hőmérséklet túllépése (>95°C) A fűtés működik rendben, bármilyen fokozatra tekerve a szabályzót a kazán elelején? Úgy értem a legkisebben és a legnagyobbon is hibátlan? A hópihe állásban például csak a szivattyúnak keringetnie kell időnként, begyújtás,égés nélkül. A hozzászólás módosítva: Hé, 10:01
Szia! Amiket felsoroltál hibakódokat abban van egy F12 is a felsoroltakon belül ami a kezelő panelen (a használói interface kártya) van. Annak a csatlakozását kell megvizsgálni, hogy rendben van e. Az a kártya végzi a perifériák ellenőrzését az induláskor és ha nincs kapcsolat a vezérlőpanellel akkor a hibás teszt eredménye lesz a felsorolt hibakódok.
Ha eBUS kommunikációs hiba van és az folyamatos addig nem lehet tovább lépni ha pedig nem is lehet bekapcsolni a készüléket akkor pláne hiszen ez a kezelője a vezérlőnek.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |