Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Skoda Octavia elektromos probléma
Olvasd el újra hogy mit írtam. Nincs az ajtózárnak semmi baja, beázva sincs, nem is lehet, szétszedtem de teljesen felesleges volt. Működik, de kizárólag a benti (sofőr ajtón) nyomógombokkal, távirányítóval már csak 3 ajtó működik, a bal hátsó nem. Tehát, a távirányító vett jele ahhoz az egy ajtóhoz valamiért nem jut el, hogy ezért melyik egység felel azt nem tudom, talán a komfort modul de ehhez nem értek.
Egyébként a VW konszern összes típusánál hasonlóak ezek a gondok, és általában vagy a zárban lévő mikrokapcsoló hibája okozza, vagy a zár motor csúszkájáról törik le egy apró műanyag darab a beszáradó zsír miatt és amiatt szorul meg a csigahajtás. Nálam egyik eset sem áll fenn, mert maga a zár tökéletesen működik.
Nálam a következő volt a probléma:
Időnként a vezető ajtó nem zárt be illetve nem nyitott a távirányítóval történő vezérlésre. Volt olyan eset is, hogy az index sem ment a bal tükörben (máshol jó volt). Kulccsal lehetett zárni, nyitni. Magától megszűnt, aztán újra jelentkezett. Ha jelentkezett a hiba, az ajtó vezérlőt hibásnak vélte a diagnosztika. Az ajtó átvezetésében volt elvékonyodva, elszakadva egy vezeték. A vékonyodott részt kivágva, pótolva most hibátlanul működik. Index reléSziasztok!Octavia 1-es kocsim (2008, BCA) két rejtélyes hibákat produkál: 1) Az index egyik pillanatról a másikra nem működött, pontosabban folyamatosan világít, ha irányt jelzek jobbra vagy balra. A vészvillogó is folyamatosan világít. Gondolom, hogy a relé érintkezője ragadt össze. Fél óra múlva az irányjelző újra működött! Az index reléhez hogyan lehet legegyszerűbben hozzáférni? (Hang alapján a vészillogó gomb közelében lehet.) 2) Ritkán (havonta egy-kétszer) és véletlenszerűen a gyújtás ráadásakor a központi zár működésbe lép ("ddam-ddam" hangot ad). Az ajtók nem záródnak be és az autó normálisan indítható. Lehet, hogy nincs összefüggés a két jelenség között. Mi lehet a magoldás? Üdv. M
Szia, javaslom egy VCDS/vagcom tesztelést neki..enyhe rövidzárlat az ajtóvezetékekben vagy a központi elektronikai modul hibáig bármi lehet, mert apróság jól összetudja zavarni az agyát
Octavia I. töltési problémaSziasztok,2000-es évjáratú 1.6 benzines AKL Octavia boldog tulajdonosa vagyok. Az alábbi dolgokban kérnék segítséget: - elszállt a töltésem jó eséllyel amiatt mert lelazult a negatív saru az új akksiról. A biztosítékok az akksi tetején épek. Jól sejtem, hogy a feszültségszabályzó mehetett emiatt tönkre? Ennek cseréjéhez kell speciálisabb szerszám? - Amennyiben valaki vásárolt mostanság Octavia I.-hez ODB olvasót és alap funkciókra (+ fojtószelep alaphelyzetbe állítására) alkalmasnak találta akkor megköszönnék egy linket. Előre is köszönöm a segítséget.
Talán valakinek segítség lehet a későbbiek során.
A biztosítékok ellenőrzésénél elkerülte a figyelmemet, hogy a bal szélső vezeték réz szálai el vannak sötétedve. Ez hőhatás eredménye, nem pedig a 25 éves életkoré. (Összehasonlítható a mellette levő vezetékkel.) Nálam most a saru és a vezeték között alakult ki egy kontakthiba, utána nézve ez gyakori probléma. Az biztos, hogy egy élmény lesz átforrasztani. Yt. videók szerint a feszültségszabályzó amúgy a generátor kiszerelése nélkül is cserélhető lenne. A hozzászólás módosítva: Dec 29, 2024
|
Bejelentkezés
Hirdetés |