Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Skoda Octavia elektromos probléma
Már a diagnosztikához is kéne
Idézet: . „VAG-COM kábel”
Esetleg tudnál ajánlani olyan megfizethető diagnosztikai terméket, ami megbízható? (Nem professzionális használatra csak hobbi célra egy "bontószökevényhez")
Amióta megvan ez a probléma többször is csináltattam hibakód kiolvasást és nem volt tárolt hibakód ami ezzel lett volna kapcsolatos. Ennek ellenére érdekelne tapasztalatszerzés céljából főként ha legalább élőadat szolgáltatásra is alkalmas lenne.
Szia! Mivel nem tudok linkelni telefonról így csak képileg tudok utalni a hsz-re ami a segítségedre lehet. Alatta a kormányszervó nyomáskapcsoló helye is megtalálható, hogy hol keresd.
Akinek I-es Octavia-ja van, és a gyárival megegyező méretű akku van benne, az megnézhetné nekem, hogy belefér-e a 190mm magas akku. Elvileg, a 242x190x175 (hossz x magas x széles) -nek bele kéne férni, de sajnos a régit nem mértem meg, most meg egy 175mm magas van már benne évek óta, viszont legközelebb 190mm magasat tennék bele ha tudnám biztosan hogy belefér.
Szia,
Köszönöm, ezt könnyű lesz kipróbálni.
Sziasztok. vag eeprom guru kéne nekem. Van egy octi 1 em 1.8t (2001 immo3) tettem bele egy rs órasort. Sikerült klönoznom az órát.eeprom olvasóval.dashdumpeditorral. sebességjelet is sikeült átirnom,mert ugye az rs 270 ig az 1-8t csak 240 ig van skálázva. viszont valahogy eltúnt az ajtónyitás jelzés, ami a fényszóró rajtafelejtését jelzi, Próbáltam az nyitott ajtót jelzó kisautót is aktiválni,müszercsoport átkódolássai, át tudtam kódólni.de nem müködik.,pedig azt is szeretném aktiválni,Mutatósöprést is szerettem volna,az sem múködik
A hozzászólás módosítva: Márc 2, 2024
A kérdéseidre nem tudom a választ, de nekem is 1.8T van, elvileg felhuzattam a motort az RS szintjére de azt ott sem tudták megmondani pontosan, hogy mi a különbség az AUM és az AUQ motor között. Annyit mondtak, hogy elvileg semmi, csak a szoftver meg talán a turbo mérete. Ha netán van pontos infód ne tartsd magadban.
A hengerfej. a befecsik. A motorvezérlő szoftver. meg asszem az anyagok(dugattyú,hajtókar) minősége.
Sziasztok.
Van egy 97es I skoda octaviam 55kw AEEmotor. Menet közben rángat van hogy csak simán leáll rángatás nélkül, miután leáll nehezen akar újra elindulni van hogy 4-5. Indításra vanhogy csak órák múlva így használhatatlan. Van valami tippetek mi lehet. Eddig cserélve: üzemanyag szivattyú, üzemanyag szűrő, fojtószelepház, gyújtó trafó, gyújtó trafó kábel. Hiba kód olvasásnál fojtószelepházat és fordulatszám jeladót dobot. Fojtószelepház csere után azt már nem dobtabe. Törlés után is csinálja a hibát viszont a fordulatszám jeladót nemdobja be hibára, ez a gyújtáselosztóban lévő halljeladó? Mindegy hogy hideg vagy meleg a motor, van hogy tudok menni 10-15kmt de olyan is hogy 5méter után leáll és nem akar indulni. Köszi a válaszokat
Szia! A hiba eléggé összetett. Amit leírtál és amiket kicseréltél már tünetmentesnek kellene lenni a kocsinak de a gyújtáselosztóban lévő főtengely jeladót még nem cserélted ill. nem vizsgáltad meg, hogy jól működik e. A képeket tudod, hogy hol találod meg és azok között a legtöbbet ezzel a motorkóddal van fent információ. Bővebben: Link A gyertyapipa fém borításának eltávolítása is segíthet ill. sötétben vizsgálni, hogy hová húz le a nagyfeszültség, mert már volt példa erre is. A vizesedésből adódó leállásra is amit a motor alsó takaró lemezének hiánya idézhet elő stb.
Még mindig a hibakód olvasást kellene ismételgetni ha előfordul a leállás.
Gyertyapipákról már levan szedve a fém borítás, sötétben néztem nem húz át sehova, takaró borítás megvan az alján. Már csak a jeladó maradt a gyújtáselosztóban. Köszönöm az infókat
Ezen az oldalon sokminden megtalálható az AEE motorkódú Skodához pl. HALL szenzorral kapcsolatos képekkel illusztrált leírások, hozzászólások. A fordítót használni kell. A gyújtótrafó hibája is hasonló tünetekkel jár, hogy ha leginkább párás időben fordul elő a leállás. A trafó alsó részén van a teljesítmény fokozat amit a gyyújtáselosztóban lévő HALL-os jeladó működtet. Ha repedések vannak rajta és párás idő van, elég érdekesen viselkedik az autó, nagyon hasonló jelenségeket produkál mint amit említesz.
Sziasztok Sokoda Octavia 1.6 AEE motorkód folytószelept szeretném adatptálni mert gondoltam hátha megoldaná a hibát 400 és 600 közt ingadozik ingdozik az alapjárat de képes kuplung benyomásakor le is állni.na most a program azt irja hogy min max közöt három állásban müködtesem a pedált meg is tettem de nem történik semmi és ahol irja hogy beállítási érték ott alaphelyzetben sok 0 van de nekem az utolsónál van egy egyes ez nem tudom hogy mit jelent amúgy gázpedál müködetések hol egyik nulla hol másik változik egyesre ami elméletileg jó.Nem tudom ha esetleg van valakinek ebben tapasztalata megköszöném a segítséget.Csatoltam kép a beállítás leirásáról
Sziasztok! Lehet hülyének fogtok nézni de remelem nem. Lenne egy kettes Octaviám ami 1.9pdtdi BKC motorkóddal rendelkező autóm. Na most azért is írok ide mert problémám van az elektronikával és hátha találkozott valaki ilyennel. Nyári melegben egész nap a tűző napon áll az autó elindulok vele kb 100 méter és elmegy az elektronika
Szia! A kékek között találsz erre vonatkozóan javítási megoldást. A képek az oldal jobb felső sarkában lévő lefelé mutató kis nyíl legördülő menüjének legalsó része. Ha rákattintasz megnyílik kép galéria és ott a műszeregységgel előforduló képek erről szólnak. Ha ráteszed a kurzort a képre mutat egy nyilat amire ha rákattintasz odaugrik a hsz-re ahol szó van megoldásról. Szerintem a Te esetedben a teljesítmény ellenállások valamelyikének forrasztása engedett el. Nagyítóval keresd a repedést. A késöbbi kiadásoknál már a tápegység hibáját elvileg kiküszöbölték de lehet, hogy mégsem.
Hol találom pontosan mert semmi ilyesmit nem találok amit írtál
A tápegység alatt a motorvezérlőre gondolsz?
Köszönöm szépek de az autó 2005-os akkor ezt már ezek szerint javították már
Tisztázzunk már valamit, hogy mit értesz elektronoka alatt, mert én a műszercsoportra asszociáltam. Ha úgy megy el az elektronika, hogy megáll az autó az más dolog, nem a műszercsoport okozza.
Na akkor úgy megy el az elektronika hogy nincs klíma panel nincs index nincs ablaktörlő se ablakemelő nem működnek és a külső hőmérséklet sincs csatolom a képet. És ha nagyon melege van az autónak akkor le is állítja és csak az önindító kerreg nem csinál semmit. Pozitív zárlat van az autóban ami azt takarja hogy valahol szar a test. De senki nem bír rá jönni hogy hol szar a test mert az autó már át lett nézve minden hogyan is.
A dízeleket abszolút nem ismerem motortérileg sem, hogy abban hogyan van elhelyezve az akkumulátor DE valaki itt ebben a topikban már szembesült az akku alatti részen kidörzsölődött kábelköteggel de képeket nem készített. Az írását így nehéz volna megtalálni és ha jól emlékszem nem mostanában volt erről szó hanem évekkel ezelőtt. Ha zárlatod van és az működés közben jelentkezik, szinte biztosra vehető, hogy az motortéri. A külső hőmérséklet szenzora az esőcsatornában van valahol a kormány oldali részen és az ablaktörlő machanika gyanúsítható lehet, mert azokon a vezetékeken csak vászonszalag van feltekerve és ha mostanában jött elő ez a zárlat akkor az esőcsatornában kellene szétnézni, hogy a mechanika nem e kikezdett ott valami pozitív szálat.
Az akkunál nézz körbe ott van egy biztositék panel ott a hiba.
Szia! Azt mondta, hogy:
Idézet: ezért azt feltételeztem, hogy ilyen hibának szemmel láthatónak kell lennie egy hozzáértő számára és nem zárlatot keresni ha ilyen sarukat lát a főbiztosíték táblán. Amiről én beszéltem az pedig nem egy jól látható helyen van ha ott van egyáltalán vezeték sérülés. „senki nem bír rá jönni hogy hol szar a test mert az autó már át lett nézve minden hogyan is.” A hozzászólás módosítva: Jún 8, 2024
Sziasztok! Adott egy 2008-as Skoda Octavia 2 1.6 MPI. Kezdődött a probléma, hogy megjelent a check engine lámpa, de ekkor még semmi jelét nem tapasztaltam, hogy hiba lenne. Majd pár nap múlva az autó azt jelezte folyamatosan, hogy nyitva van valamelyik ajtóm. Az összeset újra zártam motorházzal, csomagtartóval együtt, nem szűnt meg a hiba, azt jelzi, hogy nyitva. Ezután azt vettem észre, hogy nem kapok a műszerfalon visszajelzést indexről, lámpák működéséről, műszerfal háttérvilágítása nem működik.. Az autó egyébként kívül indexel, lámpái világítanak. A fényszórók módjait váltani nem tudom, csak a távolsági világít minden állásban. A műszerfal menüjében lépkedni nem lehet, hiába nyomkodom a bajuszkapcsolón a gombokat. A rádió nem kapcsol se ki, se be automatikusan az autó indításával, csak manuálisan. Bízom benne, hogy valaki tud segíteni, mert az autószerelő nem vállalja az autóm javítását. Előre is köszönöm!
Szia ! Sikerült rájönni a hibára , mert az enyém is pont ezeket a hibákat produkálja és nem nagyon találtam meg hogy mitől lehet
Nézz rá a gyújtáskapcsoló betétre.
Nálam is előjött már jó ideje az egyik Octavia típushiba, miszerint hátsó ajtó nem nyílik, bár okát kerestem és sehol nem találtam mert senki nem beszél róla. A lényeg az ajtózár, akármilyen oknál fogva tönkremegy. Nos, nálam nem ez van, hanem az van, hogy távirányítóval nyitva nem működteti a bal hátsó ajtót, viszont a vezetői ajtón lévő gombbal igen, azzal ugyanúgy nyit/zár minden ajtó egyszerre. Tehát nem a zár hibás. Ha megjáratom így egy párszor, akkor van hogy a távirányító is viszi néhány nyitás/zárás erejéig, majd onnantól ugyanúgy nem viszi a bal hátsó ajtót. Kontakthiba lehet valahol, na de hol?
Bocsáss meg elkalandoztam, hogy kések a válaszadással de elkerülte a figyelmemet, hogy írtál ide. Én úgy értesültem erről a "hol megy hol nem megy" esetről, hogy a Skodák ajtaja hajlamos a beázásra és az azokban lévő ajtóvezérlő elektronika is vizet kap és elkorrodál, mert beázik. Jó lenne ha rá tudnál nézni, hogy nem e ilyen probléma állhat a háttérben.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |