Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Hűtőborda
Sziasztok !
Elektromos kazánban szeretnék egy mágneskapcsolót kicserélni szilárdtest relére. Egyenlőre információt kérnék, megfelelnek e az adott termékek a vágyamnak. A kazán 3 fázisú, 3x3000W. teljesítményű. Plusz a benne levő keringető, de az úgy gondolom, nem lényeges. A kinézett termékek: Szilárdtest relé hűtő Relé A relé 230 váltóáramú vezérlésű, természetesen itt is a válóáramú változat kerülne beépítésre. A hűtőborda elegendő neki, vagy kicsi? Ha kevés, mekkora az igénye ennek a relének? Ventillátort nem szeretnék, mert akkor ott lennék ahol elkezdtem, hangos. Köszönöm az építő hozzászólásokat, javaslatokat! A hozzászólás módosítva: Nov 5, 2023
A feszültségesésnek azt írja hogy kisebb vagy egyenlő mint 1.5V. (egyébként olyan 1.25 lehet a reális, de inkább maradjunk a 1.5V-nál). P = 3 * 13A * 1.5V = 58.5W
A hűtőborda az olyan 1K/W körül lehet, bár annál egy árnyalatnyival rosszabb (talán 1.05?) mert annak nincs akkora emisszivitása mint a képen lévőnek ami fekete. A képet innen loptam a 16. oldalról: Bővebben: Link Ha az SSR és a borda között még van mondjuk 0.05K/W hőellenállás akkor összesen 1.1K/W-tal lehet számolni. Szóval ha minden ideális akkor durván 64 fokkal melegszik majd az SSR. 20 fok környezeti hőmérséklet mellett ez már 84 fokot jelent. Ez tisztán elméleti számítgatás, de én pl azért nagyobb bordát választanék. A hozzászólás módosítva: Nov 5, 2023
Nem értek egy-két dolgot... De nem is akarom igazán. A VF3 témában kirakok két képet ötletadónak.
Köszönöm a szakértő hozzászólást!
Akkor keresek valami combosabb darabot. Amúgy a kazán belsejében hosszabb üzemelés után kb. 32-35 fok van a beépítendő relé helyén.
Akkor most kéred a 30x30x4 mm-es alumínium szögprofilt? Nekem ilyenem van.
A FoxPost, vagy a Posta bárhova elviszi, de ennek szállítási díja van.
Mondhatnám magyarázatnak: ha lúd, legyen kövér.
Valójában fél munkát végeztem a jobb levegőáramlás tekintetében, mivel ami bemegy, annak ki is kell. Szóval felül is hasonlóan jártam el, mint a borda alján. Közben le is síkóltam alul is, így ugrott a kerekítés majd fele. Így úgy öt órában volt az egyik borda. És többet egy perccel sem szánok rá, olyan amilyen. Nem mondom, hogy nem fájt a vállam meg a könyököm utána, hát majd pihenek egyet rá a másik feléig…
Visszatértek a hűtőbordák az eloxálásból, illetve néhány egyéb alkatrész (hátlap, tranzisztor lefogató tömb). Apróbb hibák vannak rajta, de azért szép lett.
Azt hittem, már sosem leszek meg vele...
Részletek a mellékletben.
Ez viszont már tapasztalat...
Öt órás járatás után kb húsz fokos szobahőmérsékleten a bordák nem melegednek. Még Zawinul sem izzassza meg őket. Ha ráteszem a kezem a lamellákra, még azok hűvösek, de a kezem érzi a feláramló langyi levegőt. Kíváncsi vagyok a melegebb idők változásaira.
Napi 10-12 óra a napi járatási időtartamom. Ma már melegebb volt mint eddig. Sajnos pontos Celsiust nem tudok mondani, de azt igen, hogy a helyzet közel változatlan, csak a feláramló levegő lett kicsit melegebb.
A képeken az építés alatt lévő hibridem hűtőbordái láthatóak.
Két szempont szerint készültek. Az első, a Canamp megmaradt darabjait hasznosítottam, mivel utánam a szemétbe végeznék. Ezek régi darabok voltak, rendesen csáréra vágva. A másik az alájuk szerelt hőpuffer elemek, amiket frissen vásároltam, és otthon derült ki, hogy kalapálták is őket. Maradt a gépi megmunkálás (nem ingyen). Mindkét esetben spórolós megoldással, mivel sokat nem akartam az anyagokból elfaragtatni. Ami nem lesz szem előtt, azt nem egészen húzattam tisztára. Továbbá, a bordákat meghagytam teljes hosszban, ezért lógnak ki majd hátul. Ennek oka a bizonytalanság. Ha elegendő lesz így ahogy van, vagy még enged kisebbítést is, akkor a puffer méreteire fűrészelem. Ha meg így is kevés, akkor bordacserére lesz szükség. Az eddigiek alapján bejött a repülőgép szárnykiképzés az EVAmp-TB-ME-nél, tehát itt is alkalmazom. Természetesen a paneltől elszigetelés is jelen lesz. Mivel a borda rögzítését a lábaival oldottam meg. A földelést a középső csavaron át fogja kapni. Kezdő építőknek: felülről a borda alá teflonlap kerül, alulról pedig a képen látható lépcsős teflon szigetelőgyűrűk biztosítják az elszigetelést.
Éjszaka egy kicsit reszelgettem. Jobb lett volna esztergán csinálni, de fiatalnak is jó volna lenni.
A hibrid stabjának bordája lenne. Amíg nem teszteltem a hőelvezetési képességét, addig a lamellákkal nem foglalkozok. A rászerelt alutömb elsődleges feladata nem a hőelvezetés lenne, hanem ez fog beérni a doboz belsejébe. A négy menetes szárral pedig a doboz hátfalához lesz rögzítve.
A hibridem készítése során szerencsémre az aktuális hűtőborda a stabilizátorba bőven elég volt.
Ám a behemót külseje piszkálta a szememet, ezért most nem hőtanilag, hanem „szépészetileg” estem neki a reszelőimmel. Csúnyán indult, nem haladtam, és rendkívül igénybe vett a dolog. Hát kénytelen voltam kiegészíteni a meglévő reszelőimet a munkálatoknak megfelelő durva tűreszelőkkel. Azonban a 73 évemnek már sok volt a többnapos, többórás fizikai adj-neki. Így a másik borda reszelgetését a hibrid készülékházának elkészültéig elhalasztottam. Levettem a furatmintákat egy másik bordának, és pár hónap rendelkezésre áll majd az elkészítésére a bejáratás alatt…
Szia! igaz, régi a bejegyzés, de ha olvasod, tudsz küldeni anyagot hűtőborda méretezésre? Gyakorlatias is lehet, pl. diagramokból kiindulva. Köszönöm.
A végéhez közelít a hibridem építése. Így eljött a kellemetlen hűtőpaszta felkenése a bordákra. Utálatos dolog a járulékos piszkossága miatt... Én azt a technikát alkalmazom, hogy az egyik elemre felkenem a pasztát, és a másikkal azt forgatva egyenletesen szétkenem mindkét felületen.
Milyen autót építesz át hibridre? Vagy esetleg napelemes hálózatra tápláló invertert alakítasz át. Nekem pl. a kis Rába-15-ösöm már gyárilag hibrid. Dekompresszort kihúzva néhány m-t meg tud tenni akkumulátorral. Ha csak kisebb elmozdulás kell, felesleges beindítani (1 henger, dízel, borosüveg méretű löket.)
![]()
"Hibrid" az bármi lehet...reméljük a jelző mellé egyszer a főnév is megneveződik, hogy tudjuk mire is vonatkozik... Bővebben: Link
Valamelyik régebbi Honda Goldwingnek van úgy lépésben működő hátramenete, hogy valami fogaskerék odébb mozdításával az indítómotor nem a főtengelyt, hanem a váltó behajtótengelyét forgatja meg gombnyomásra.
A hozzászólás módosítva: Márc 19, 2025
Még a végén Oscart kap kollégánk "Hybrid" film rendezéséért.
![]()
Történt nemrég, hogy egy fényes hűtőborda került az útra. Arra járt három királyfi, kiket elbűvölt tolakodó fénye.
Mondják a bordának: borda, borda mondd meg nékünk, ki a legokosabb, szellemesebb e vidéken…? Mondja a borda: Ki is lenne más okosabb szellemesebb e vidéken, mint ti királyfik, hiszen az öreg hobbista úgy elbutult, hogy válaszolt néktek. Ezzel a borda lassacskán, békésen megindult végső helyére, a fejhallgató erősítőbe.
Van már időpontod? Az audiológiára.
![]() Ekkora teljesítményű erősítővel, ami erre a bordára lehet építeni, kirúgathatod a dobhártyádat. ![]() Ja! De mi a hibrid? A hozzászólás módosítva: Márc 21, 2025
Az, hogy elé tesz egy csövet. Vagy az nem McEleké? Ezt a sok okosságot reménytelen követni...
|
Bejelentkezés
Hirdetés |