Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok!
Tanácsot szeretnék kérni 2 féle tirisztoros vezérléshez. Az egyiknél adott egy 12/24V-os DC motor (400W), amihez szeretnék csinálni egy fordulatszám szabályozást tirisztorokkal. A másik probléma egy kicsit összetettebb, itt egy olyan tirisztoros vezérlést/átalakítást kellene csinálni, ahol 3 fázisú AC motor (500W<) működhetne 12/24V-os aksiról, természetesen tirisztoros fordulatszám szabályozással. Nagyon sokat segítene, ha valaki tudna erről adni valamilyen rajzot, infót, vagy bármit, amivel sikerülne ezt megvalósítani. Mielőbbi segítségeteket előre is köszönöm! >
Szia!
Loska Péter - tirisztoros motorszabályzás --ill:Rádiótechnika Évkönyvek 1975---89 között. A 12/24V Dc motorhoz egyszerűbb FET-el csinálni a tirisztorok oltása elég körülményes -ezért tértek át a FET-re..ráadásul az orosz hálózati tirisztorok 200Hz-nél behalnak . ezért használják csak egyenirányitásra. 12--24V akkuról csak inverterrel állithatsz elő 300V-t utána a 3f PWM szabályzás --ezt frekiváltó néven olcsóbb megvenni / KB 20 000 FT/. mekkora akkuval / üzemidővel számolsz? mert a 12V 600W = 50A ezt a 100Ah -s akku max 0,5-1 órát birná . 24V-nál jobb a helyzett 3-4 óra szerintem -- de másnak más véleménye...
Egyenáramú motort már nem szokás tirisztorral szabályozni, jóval egyszerűbb áramkörök építhetők mosfettel. Használd a keresőt!
Szinkron vagy aszinkron motor? Háromfázisú motoroknál sem tirisztort alkalmaznak manapság, hanem mosfetet vagy igbt-t. De ez nem olyan egyszerű mutatvány mint az egyenáramú motornál. Frekvenciaváltó néven ismerik az ilyesmit, és inkább célszerű megvenni. A 12/24V-230 átalakításhoz meg inverter kell. Van is itt az oldalon a kapcsolások között ilyesmi, talán épp 500W-os. --------------------------------- Nekem a kérdéseid alapján elég kezdőnek tűnsz. Az egyenáramú motort megoldani nem gond, de a másik két feladat üzembiztosra, jó hatásfokkal - és hogy ne legyen egy maréknyi eldurrant félvezető a hátad mögött - nem egyszerű megoldani.
Nagyon köszönöm a hozzászólásokat!
Őszintén bíztam benne, hogy megoldható tirisztorokkal a háromfázisú motor vezérlés, de ezekszerint a földön kell maradnom ebben a témában Addig is megfogadom a tanácsokat és szétnézek a mosfet technikák között! Atis57 Igen az üzemidő és a teljesítmény miatt is 2 akku-val szeretnénk megoldani, csak izgatott a téma, hogy a tirisztorok rendkívül kis energia befektetéssel, nagy teljesítményt képesek szabályozni... ez is az üzemidővel állt volna kapcsolatban. De akkor maradunk a FET-eknél Köszönöm mégegyszer a hozzászólásokat!
Megoldható tirisztorokkal is, csak a tirisztorok kikapcsolása nem egyszerű dolog, valamint azok inkább 50Hz-es működésre vannak, esetleg néhányszáz Hz-ig. Tirisztorokkal (egyszerűen) csak négyszög alakú feszültséget, vagy (jóval bonyolultabban) néhány lépésben közelített színuszt lehet előállítani. Mosfetekkel és igbt-vel pedig viszonylag egyszerűen lehet majdnem tökéletes színuszt csinálni, így a motor hatásfoka jobb lesz, ami akkus üzem esetén nem kis előny. Valamint a készülék méretei is jóval kedvezőbbek lesznek.
Üdv!
Olyan problémám lenne hogy egy 380v 11kw motort kellene beindítanom de nem bírja a 3x25A automata. Lenne 6 db 150A-es tirisztorom . Lenne valakinek kapcsoláési rajza egy háromfázisú teljesítményszabályzóra ?? Esetleg más ötlete hogyan lehetne fokozatosan felfuttatni a motort? Lágyindító lenne 45ezerért Frekiváltó 80ezerért Csillag-deltába nemköthető a motor sajnos Köszi!
Terheléssel kell indulni, vagy üresen? Mert az üresen indításhoz valami combosabb előtétellenállás is jó, pl. 1-1 vasaló a három fázissal sorban.
Kb. 1/3 terheléssel.
Egy üresen futó tengelyt hajt de elég nagy a szíjtárcsa(motoron is tengelyen is) ,és ugye a tehetetlenség... Végül is egy esztergapadon van, ami kuplungos, és csak akkor terhelődik ha a kuplungot zárom. A fűtőszálakon én is gondolkodtam , de kéne 3db 3-4KW-os legalább. Ha 3x egy- egy diódát tirisztorral szembefordítanék akkor csak három tirisztort kéne megvezérelni valahogy. De hogy !!?? Van 2db 150A os fázishasításos szabályzóm (egyfázisos) Már azt is kipróbáltam hogy egyfázis direktbe kötöttem , kettőt meg szabályzón keresztül de, csak egyszer sikerült kb 1/4 fordulatig felpörgetni. Nem okés... Ha tudnám hogy belül deltába van elkötve a motor szétkapnám és kivezetném a végeket ,de de szerintem csillagba van. Alszok még rá egyet.
Üdv!
Az lenne a kérdésem, hogy hogyan lehetne egy mikró motorjának a forgásirányát céltudatosan változtatni,ugyanis minden bekapcsoláskor más-más irányba forog. Köszönöm.
Arra egy mechanikus retesznek kéne benne lenni, hogy egy irányba induljon mindig. Egyébként miért nem mindegy, hogy merre forog a bableves?
Mert ennél olcsóbb megoldást nem találtam az udvaron lévő kamera forgatására. Motor meg van itthon.
Csak mechanikusan tudod megoldani, hogy egy fele menjen. Elektronikus megoldás sajnos nincs. A mikróban nem volt erre mechanika?
Nem,az is össze-vissza ment,de akkor megoldom kismotorral,egyenárammal,annál azt vettem észre anno,hogyha fordítva kötöm be,akkor a másik irányba forog,ahhoz már csak fordulatszám szabályozó kell.
Sziasztok! A tanácsotokat kérném... Hogyan lehetne megoldani a legegyszerűbben és legolcsóbban vagy hol kéne megkérdeznem, utánaolvasnom, ha azt szeretném, hogy két 12V DC ventilátor forgási iránya kb. percenként megforduljon. Egyelőre csak elvi regeneratív hőcserélős szellőző gépről lenne szó... Köszönet!
Az esetleg nem gond, hogy a lapátok csak az egyik irányban működnek? Figyeld meg a szárny profiljukat.
Üdv mindenkinek,kérdés szeretnék egy tirisztoros kapcsirajzot,de egy trafó betápját szeretném vezérelni 8-10 Ampert kell birni,.köszi a segitség Oszkár
|
Bejelentkezés
Hirdetés |