Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok!
Van egy BRG FM10-164S adó-vevőm és szeretném átalakítani a táp részét, mert a frekije ki hallatszik a hangszórón keresztül. Minden egysége gyári állapotú. Ha valaki tudna segíteni azzal, hogy megossza velem a kapcsolási rajzát.
Ha jóltudom ez a közismert neven TITÁN.Hát nemigazán egyszerű a dolog olyannyira hogy ezt nem is átalakítással oldották meg hanem úgy hogy közvetlen 24V-ot adtak be neki.Ehhez gyártottak anno egy szalagkábelen lógó relét, aminek a másik végén egy olyan csati van ami az eredeti inverter helyére dugtak be.
Nem olyan egyszerű amit szeretnél. Az inverter +12voltbol csinál -24 v-ot. Amit a hangszóróban hallasz az inverter szűretlensége. Vagy gyenge a tápod az inverter működéséhez.
Nekem van elfekvőben egy vadi új ![]() ![]()
Még valami! Az iverterbe megy egy vastag fekete és piros vezeték. Ez a be táp ami lehet +12 vagy + 24 volt. Ha esetleg 24 v-ról használták, az inverteren belül van egy sok lábú csatlakozó (átkötés) azt meg kell fordítani.
Ez is egy lehetőség.
A kapcsolási rajz amit kérsz, nekem van! Egy szép nagy könyv
![]() ![]()
Szia!
A tápom egy 24V/5A stabtáp, igy nem hinném, hogy gyenge lenne hozzá. Ez sem egy fiatal darab ![]()
Ha 24V-ra állítom, akkor is kapcsoló üzemben dolgozik az inverter. Eredetileg egy tűzoltóautóban volt, s már ott is ugyanigy müködött.
Ha lefénymásolható a könyv, akkor elmennék személyesen is érte.
Ma dolizom, de ha tudok csinálok róla pár fotót, mert itt van nálam.
Nekem meg van relés kábelem!! Gyári, és azzal nem sipít
![]()
Szia!
S esetleg egy bekötési rajzot tudsz küldeni vagy eladó a szerkezet?
1980 óta javítok ílyen "rádiókat a máv tulajdonába ha kell mindenbe tudok segíteni rajz táp inverter és tapasztalt
![]()
Szia!
Az inverter rajza is sokat segítene vagy ha meg van, akkor az egész rádió kapcsrajza is érdekelne. Én a tűzoltóságot hallgatom rajta ![]()
Igazából az egész rakattól megszabadulnék de lehetőleg egyben. Legfeljebb odaadom és lekoppintod, utána visszaküldöd, de lehet hogy a szervízdoksiba benne van, és akkor nem kell kitotózni. De ebben csaba1959 biztosan helyesbít majd ha rosszul mondtam. Egy 24VDC-s nyégymorzés relé kell hozzá meg egy olyan csati mint ami az invertertől a rádió felé megy.
A relé meg a csati adva van ( az eredeti részei )
![]()
Hát ha van idegrendszered a koppintáshoz én elküldöm neked ha majd azért viszont is látom....
![]() DE megpróbálom előkotorni, csinálok egy képet róla és akkor majd meglátod milyen a cucc, de ma már nem mert ha jóltudom a padláson van egy dobozba összecsomagolva.
http://hamradio.online.ru/ftp/dw.php?sch_fm10-164.zip
Itt sokmindent megtalálsz még azt is ami nálunk jogvédett és hadititok. Igaz ez orosz, de rengeteg BRG rádiót szállítottak ki, a moszkvai rendőrség és az energia ellátás használta. A BRG-ből megmaradt fejlesztő csoport a - Multi-com - ma is szállít saját fejlesztésű főleg Motorola IC-kel szerelt rádiókat az utód államokba gázszállító cégeknek. Ez az FM-10-es a Dán Stornó koppíntása amit 1966-ban vettek a magyarok a dánoktól.A BKV is használta, de már csak a vasuton van: vonalirádióként használják. 1968-tól minden villanygépen még ez van az eredeti Stornó. Ja és a tüzoltók a rendőrök átálltak nagyon sok helyen a TETRA rendszerre és pár hónapon belül országos lefedettsége lesz, a MÁV meg a GSM-R -re. ![]()
Melóhelyen jó lesz unalomüzőnek
![]()
Dejó munkahelyed van. Privátban megbeszéljük hogyan jut el OK?
Köszi a linket, kiindulásnak nagyon szuper! Már le is töltöttem, de jövö hétre fogom halasztani
![]()
Köszönöm mindenki segítségét!
Kicsit furcsa most, hogy nem sipol ![]()
Szervusztok!
Remélem olvassa valaki még ezt a topicot.Szeretnék működő állapotba hozni egy TITÁN rádiót,de problémákba ütköztem. Kezdet:Volt egy aránylag jól működő titán rádióm,igaz saját fejlesztésű kezelővel,de ment. Folytatás:Most már van gyári GK4-es kezelőm,nosza,maszek kezelő reinstall,gyári kezelő install. Fejlemény:A hang valahol elvész a káoszban, a hívó gomb benyomása kiüti a stabil tápfeszt. Kérés:Valaki esetleg rejteget rajzot,-vagy leírást a GK4 lelki világáról és a HÁI 220/24-T tápegységről kérem segítsen.Meglehetősen bonyolult a kicsike,százával mennek a korbácsba kötött vezetékek ismeretlen helyre,követhetetlenül.A jel,és a türelem kézen fogva elvész. Ha valaki tud segítsen.Kérem! 73.HA7WAO Pista A hozzászólás módosítva: Jan 19, 2013
|
Bejelentkezés
Hirdetés |