Fórum témák
» Több friss téma |
Lehetőleg gördülőcsapágyas állandómágneses villanymotort válassz.A siklócsapágyasoknak nagy a súrlódása, és gyorsan kikopnak.Kaptam egy 24V-os motort, az egy 30cm-es propellerrel nagy szélben adott 6V 1W-ot.Ehez is áttétel kellene.Anélkül 12V-ra 48V-os, vagy magasabb feszültségű motor előnyös.
Vettem olcsón több autóhűtő- ventillátormotort.Ezek nehezen forgathatóak, és szintén nagy fordulatot igényelnek 3000/min-re saccolok.Az egyik motorral a másikat dinamóként meghajtva 40W-ot vesz fel.13V-ról táplálva 8-9V feszültséget, és 3-4A-t mértem.Tartós üzemnél kikopna a perselye, golyóscsapágyasra kellene alakítani.Előbb-utóbb a kommutátor is kikopik.
Köszi a válasz. Nemtudta milyen fordulaton "dolgozik"
Egyébként nem kellene nagy teljesítmény. Egy kisebb akkut kellene tölteni, amin ledes lámpák lennének.
Szia!
igen ez igy normális : ha PM motort használsz generátornak és a névlegesnél kisebb fordulaton akkor 1/4-d feszültségre számithatsz a siklócsapágy csak kis fordulaton fog , nagyobb fordulatokon /1/3 tól felfelé / már jó. Ha teszel mellé filcet ,hogy folyamatosan olajos legyen a tengely akkor sokáig birja. a szénkefék miatt nem aggódnék. gondolj a kézifúró, gyorsvágó , autógenerátorra-- ritkán kell cserélni . szerintem 10évig nem birja 1 házilag épitett gép sem , karbantartás nélkül.
Gondolkodtam a fordulatszámemelésen áttétel nélkül.Nagyobb átmérőjű légcsavarral (1m felett) jelentős kiegyensúlyozási problémák léphetnek fel, a magas kerületi sebesség miatt zajos lehet.Ki kellene próbálnom a sok kisebb propellert közös tengelyen, úgy, hogy ne legyenek egymás szélárnyékában.
A siklócsapágy is jó lenne pl. membrános olajszivattyúval, nyomás alatt olajozná magát forgás közben.Bár kisebb szélkerék esetén komplikáltabb megoldani. Szét kellene húzni a motorokat, és megnézni, mitől szorosabb.Nem ütemesen áll ellen, mint ahogy a mágnes-vasmag találkozás okozza.Gyárilag sajtolva van.Dobd el, és vegyél újat hozzáállás...
hello
nincs valakinek véletlenül egy 24V-os inverter készítéséhez müködő kapcsolási rajza?? teljesitménye az min 300w legyen
160-as műanyag szennyvízcsőből milyen hosszú lapátokat lehet törésveszély nélkül készíteni?
Meg nem fordult a fejemben, hogy engedélyeztessem.
Az igencsak szűklátókörű és bürokrata építési hatóság olyantól vár el tervet, aki jogosult szélgenerátor tornyának tervezésére. Van ilyen jogosítványa bárkinek is? Szerintem, nincs. Vasszerkezeteket ugyan tervezhetnek sokan, de kifejezetten szélgenerátornak, hát itt megáll a tudomány az építési hatóságnak. Az elektromos autót is úgy lehet üzemeltetni, ha „köbcenti” után jattol az ember. Hogy a fenébe lehet kiszámolni egy villanymotor hengerűrtartalmát? Ez van!
Szia !
négyszöginvertert vehetsz , ebben a méretben már 7500ft+áfáért. persze házilag is meglehet játszani 25--30 eFt-ból . kéred a rajzát?
szia!
milyen a falvastagsága? 5mm alatt nem mennék, az átmérő 80cm felé. inkább 5-9 lapátot tennék rá.
ez a 25-30Khuf nekem kicsit irreális..
sztem elviekben egy féligmeddig szinuszos SMPS invertert össze lehetne hozni ugy 6-8 Khuf (+doboz) ból... (persze a "fejlesztési" költség az nincs benne, elfüstölt félvezetők, tesztnyákok stb..)
Direkt ki akarnak tolni az önellátásra törekvő ügyeskezű emberekkel.A fogyasztói társadalom jelszava: fizess!Dobd ki a régi, és fizess akkor is.
Az elektromos autót tudomásom szerint az eredeti motor hengerűrtartalmának megfelelő összegért írják át, a forgalmiban a villmotor teljesítménye szerepel.permanent.hu oldalon láthatod az elektromos autókat, a TV-ben is szerepelt már. Lenyúznák a bőrünket is a hatóságok. Elgondolkodtam a szélmalomszerű lapáton.Nem is kell hozzá túl sok cső, és ponyva, és viszonylagosan nagy lesz a felülete, ezáltal jó lesz a forgatónyomatéka.Lehet, hogy ez a leggazdaságosabb megoldás.
Falvastagság 5mm, az egyik cső 38, a másik 80cm hosszú.Ki volt hajítva az út mellé.Az Isten küldte nekem.
Arra gondoltam, hogy először hosszában kettévágom, és eltolva összefordítom függőleges tengelyű szélgép modelljének(barátoméknál van hasonló félhordókból, azok karokon vannak, locsolnának vele, ha nem romlott volna el a szivattyú), utána azokat is elosztom 2 részre, és lesz 4 lapátom a vízszintes tengelyű propellerhez.Vagy 8.Valahogy pontosan kellene elfűrészelni.
Valahogy pontosan kellene elfűrészelni.
És egy kicsit kiegyenesiteni.
A cső kerülete 8 részre felosztva még mindig túl íves?
Nem tudja valaki hogyan működik pontosan az a szerkezet, amelyik a faroklapát elmozdulásával tér ki a szélirány elől? Azt értem hogy az erősebb szél hatására, de mi tarja alahelyzetbe "gyenge " szélben?
Lehet nem figyeltem eléggé, de nem találtam a csöved átmérőjét. Abból ki lehetne számitani a kerületét, amit el osztasz nyolc felé és meglátod, mi marad.
Ha mindenki csak kerékpárral közlekedne, akka találnák ki a különféle adókat,rendszámot, műszaki vizsgát.Valamiből az ingyenélőknek, és aromás "naccsaládos" játékgépetetőknek és élniük kell...
Pedig írtam: 160mm-es cső.
#308054) szsrobert Válasz • 16:52 160-as műanyag szennyvízcsőből milyen hosszú lapátokat lehet törésveszély nélkül készíteni? Kerület 50,2cm 4 lapátos 12,5 cm, 8 lapátos 6,2cm.
Nagyon pontosan írod le a mai magyar valóságot.
Hogy, mi a Magyar? Hát a teher és az áldozat.
Én a te helyedben (de nem vagyok a te helyedben), hosszában csak háromba vágnám. Lehet, más fórumtársnak más a véleménye.
Szia! A függőleges tengely központi eltolása miatt csak nagyobb szélben fordul ki, akkorában, ami elég nyomást tud biztosítani a lapátokon keresztül a függőleges vázra. Szerintem legalábbis így működik
Viszont van egy rugó ami a faroklapátot tartja...mikor mi azt beépítettük a szélkerekünkbe, akkor a rugó miatt nagyon rezgett az egész, és nemrég hallottam egy megoldást, ami szerint nem kell rugó, csak ferdén kell odafogatni a faroklapátot, és ugyanúgy működik. Szerintetek?
A szélesebb lapát miatt, vagy a háromlapátos szélkerék jobb valamiért?
Nem szélgenerátor, de a feszültségkétszerezéshez köze van.
Tegnap olvastam egy érdekes kapcsolást.Egy akkura egy fogyasztón keresztül két, párhuzamosan kapcsolt kondenzátort kötünk.Ezután a kondikat sorosan kötve kisütjük őket az akkuba.Energetikai szempontból okozhat ez megtakarítást? Pl 12V- os akku, a fogyasztó 24V 10W izzó.Ha rákötöm a kondikat(tároljon 12V-ra darabja 1Coulomb töltést), akkor az akkuból 2C töltés áramlik a kondikba 12V-on, izzó világít.Ezután a kondikat sorosra kapcsolva(ekkor lesz 24V, és 1C) az izzón keresztül rákötjük az akkura.Az izzó világít, a feszültség kiegyenlítődik.Ebből következően a kondikon 12V, 1 darabon 6V lesz.Fél-fél C töltés bennük marad.Fél C az akkuba áramlik. Megint párhuzamosra kötjük őket.Ekkor a meglévő 1C(fél-fél) mellé összesen 1C áramlik beléjük.Majd megint 24V-on kisütjük az akkuba,fél C visszaáramlik az akkuba, és így tovább. Tehát az izzón keresztül 2C áramlott a kondikba, majd fél C vissza az akkuba.Másfél C mínusz az akkuból.A fogyasztón viszont 2,5C haladt át. Utána 1C az akkuból, majd fél vissza.Fél C mínusz, a fogyasztón 1,5C haladt át. Lehetséges ilyet építeni?
A lapát szélessége miatt. Ha még szerzel anyagot kitoldhatod a hosszát, de a szélességét megtoldani nehezebb, mert előbb-utóbb nagyobb teljesítményre lesz szükséged. Azután tehetsz hozzá még három lapátot, ha szerzel még anyagot. Én hat lapátos szélkereket fogok építeni. Az állványom már pár éve áll, de ha sürgősen nem fogok hozzá, hogy megépítsem, úgy járok mint Mikszáth hályogkovácsa, nem is fogok merni hozzáfogni.
jó gondolat...
2 baját látom: 1 az akku a visszaáramló töltésnek max 60-70% át tárolná el ismét kémiai energiává, de lelki állapotukra biztosan jó hatással lenne (regenerálna talán) 2 az izzó fényereje nagyon ingadozna, mert ugye ez egy RC töltés és kisütés.. Q=I*t namármost az I vs t exponenciális lefolyású függgvény, tehát mind kisütés mind töltés tekintetében csak az első pillanatban lenne max fényerő aztán exponenciálisan csökkenne.. továbbgondolva egy kisebb feszültésgű izzó és egy soros induktivitással lehetne az áramot "kiegyenesíteni", vagy egy kis feszültésű izzóval és áramgenerátoros kondi töltő/visszasütő elektronikával (amíg elég a töltés az áram stabilan tartásához addig stabilizál az elektronika, az izzó világít, ha meg elfogyott a töltés akkor gyorsan kisüti rövidzárral az elektronika a kondikat) csak a veszteségeket minimumon kellene tartani...
Nem merem toldani.Szerintem inkább 1m, mint 1,5m lapáthossz jöhet ki.Tartok tőle, hogy toldva nagyobb fordulaton szétrepülne.Én is totojázok toyotázás helyett.
Gazdasági szempontból lehet, hogy jobban megérné egy S alakú függőleges tengelyű szélgép fémvázon fóliával, vagy vászonnal, esetleg hordókból.Ebből 4 négyzetméteres felületet egyszerűbb építeni, mint 2,2m- es vízszintes propellert.Ha olcsó, és teljesítmény kell, építek még egyet.És újat, és újat, és újat. Egy amerikai oldalon napelemek áramával bontották a vizet.EgyV8-as gép át volt alakítva hidrogénüzemre.A hidrogént fémekkel nyelették el, elektromos hevítésre felszabadult a hidrogén.
6 lapátot tervezek énis..
méghozzá horganylemezből 1m*2m*0,55mm 2700huf körül mozog, egy táblából kijön nekem a 3 lapát horgany ergo forrasztható is ha kell.. relatíve kis ármérőt akartam nagy felülettel hogy ne gyökkettővel pörögjön. 30-40cm középső agy és innen még egy méter egy lapát hossza, szélessége 30cm, trapéz rész magassága 32cm téglalap rész magassága 68cm... a lemezeket középvonalon egy csőre fogom popszegecselni vagy forrasztani (vízcső is horganyzott) aztán kap még pár keresztmerevítést... állítható lapátszög megoldásán gondolkozom még, (mármint menet közben, vihar esetén féligkitérítés nekem nem szimpi, nagyon igénybeveszi a lapátokat ráadásul asszimetrikusan terhelni a kereket, fékezés sem az igazi ilyen felületnél...) (SPL sokmindenre jó .. képek ..) csá ja igen a zöld keret egy táblát helyettesít, benne a 3 lapáttal, a másikom pedig a full kerék (persze 0° os lapátszögekkel..)
Arra ne is gondolj, hogy nem teszel neki, legalább egy lécet végig a hátánál, mert egy kisebb szél már hátra hajlítja a lapátokat. Én fogom toldani, de minden lapátnak csinálni fogok egy fa rácsos vázat. Azért nem vasból, mert irgalmatlanul sokba kerülne, a fát kifűrészelem tűzi fának valóból. Most olyan munka helyem van, ami a napomat kitölti, kipihenve megyek haza, de otthon nem haladok semmire. Már azt tervezem, hogy vasárnaponként fogom a szélgenerátorom megépíteni, egyéb energiatermeléssel valószínű, hogy csak három év múlva fogok foglalkozni. Esetleg abban az esetben jöhet szóba, ha a szélgenerátorom tökéletes lesz. Szerintem a szélgenerátor építés nem munka, hanem alkotás, szabad vasárnap is alkotni.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |