Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Elektronikában kezdők kérdései
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal!
- Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni!
- És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Lapozás: OK   341 / 3985
(#) vakera3 hozzászólása Nov 25, 2008 /

inverter sziasztok! abszolut kezdő vagyok de az lenne a kérdésem, hogy egy inverterről szeretnék 1 2000w-os fűtőszálat (villanyboyler) üzemeltetni. meddig bírja egy 100 Ah-akksiról??? hogy lehet ezt kiszámolni??? mekkora áramot vesz föl?? mennyivek kéne töltenem , hogy folyamatosan bírja ?? van valami képlet erre?? írjatok!! köszi a választ
(#) moltam válasza vakera3 hozzászólására (») Nov 25, 2008 /

p=u*i
Azaz 230V os*? A=2000W
2000:230=8.660 kerekitve.
(#) moltam válasza moltam hozzászólására (») Nov 25, 2008 /

Bocs 8.696 A
Ah
(#) vicsys válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Nov 25, 2008 /

De jó is lenne egy 100%-os hatásfokkal üzemelő inverter/transzverter... És ha még a fogyasztó sem fogyasztana...
(#) Imi65 válasza vakera3 hozzászólására (») Nov 25, 2008 /

Akkor számoljunk.
2000W 12V-on (nem számolva az inverter veszteségeit) 167A. Ezt egy 100Ah-ás akksi - elméletileg - 0,6 óráig, vagyis 36 percig bírná el. A 4-5 órás felfűtési időt számolva ezzel csak befürödni lehet, fürödni biztosan nem.
Ami a realitásokat illeti:
1, Egy akku kapacitása azt jelenti, hogy 20 órás kisütés esetén (100Ah-ás akksi esetében 5A, mert 20x5=100) képes ezt az akkumulátor produkálni. Ekkora terhelőáramnál (167A) a valós kapacitásának csak töredékét szolgáltatná.