Fórum témák
» Több friss téma |
A történet úgy fog kinézni, hogy inkább digitális "szűrést" fogok használni.
PIC portjára bemegy a jelsorozat. ha x időn belül volt felfutó él akkor egy kimenetet egybe állítok, ha nem, akkor reset. Ezáltal meg kell, hogy kapjam a tényleges adatot és oszcilloszkópon is már értelmezhetővé válik. Egyenlőre úgy néz ki, hogy 22 db 41.6 kHz periódusú négyszögjel felel meg 1 "bit'nek. Tehát akár az adatokat közvetlenül le is tudnám menteni, ha jó az időzítés. A probléma ott van, hogy a távirányító 3V-ról megy és a PIC nem mindig értelemezi az élváltozást és nem generál megszakítást. Lehet, hogy hétfőn veszek műveleti erősítőt és komparálom, így már tényleges TTL szintű jelet fogok kapni. Talán ezt már értelmezni tudja a PIC pontosabban. Esetleg ami ma ki tudok próbálni, hogy a PIC-ben lévő A/D átalakító milyen gyors, hiszen akkor belül digitálisan tudnám komparálni a bejövő 0.xxV és 2.xx volt között változó jelsorozatot. Vagy ez így hülyeség?
Nem-nem, tökéletes a komparátoros dolog, az A/D sebessége viszont lehet, hogy kritikus lessz.
Nos.... odaáig jutottam a mai napon, hogy:
A komparátort elhagytam, a PIC-cel olyan négyszögjelet állítotam elő, amely megegyezik 2 bit szélességnek (élváltás bitenként). Ezáltal az adatfolyamot azonosítani tudtam. 1bit = 22 periódus négyszögjel (26.2us / periódus). 14byte ból áll egy vezérlés. És csak az utolsó 6 byteban térnek el. Ha esetleg valakit érdekel Excel táblázatba foglaltam az adatokat. A következő lépés, PIC-cel előállítani ilyen adatfolyamot és megnézni műxik e. Nem tudom a pontos freki mennyire fontos és hogy mennyire tudom pontosan tudok ilyet előállítani. deee meglátjuk... Már látom az alagút végén a fényt Szegény Alpine ha itt nem ugyanazt a jelfolyamot használta volna, amir az IR távirányító használ, akkor kénytelen lettem volna venni boxot. De ez esetben hibáztak
Ja, azt elfelejtetem írni, hogy 2Ch digitális szkópon vizsgáltam a két jelet egymáshoz. Egyik jel: adat, Másik jel: a négyszögjel. Így pontosan láttam hogy hol hány db 0 és 1-es van.
Gratulálok!
Szépen haladsz! A pontos freki, meg időzités kérdése... elég nagy a türése az ilyen cuccoknak. Azaz néhány órajelnyi eltérés nem probléma. Idézet: „Szegény Alpine ha itt nem ugyanazt a jelfolyamot használta volna, ... De ez esetben hibáztak” Nem hibázás, csak nem kell mégegy dekódert beépíteni az infrás mellé (spóroltak), de nincs értelme sem... Egyébként azt is ugyanígy vissza lehetett volna fejteni. Nekem csak egy orosz kétsugaras szkópom van, de amire én használom tökéletesen megfelel, még videojelre is tud szinkronizálni. C1-118A a típusa
Odáig eljutottam, hogy próbálom a megfelelő jel alakot PIC-el előállítani. Nem, is egyszerű, hogy minden a helyén legyen. Hiszen a programnak minél rövidebbnek kell lennie, hogy legyen idő a port rángatására
Most 4Mhz en fut a PIC, de lehet hogy egy magasabb kvracot kell beletenni. Egyenlőre ezzel próbálkozom, remélem holnapra lesz valami eredmény Szeretném a dolgot már lezártnak tekinteni. De messze van, amikor az autóban működni fog az i2C kommunikációval együtt
Az idő pénz!
Pláne, ha 30000HUF lenne a hiány
Most autókáztam 2 órát, és közben volt időm gondolkodni. A SW-es időzítést hanyagolom, teszt nek elég volt. HW-es időzítéssel előállítom a pontos órajelet (26.2us / periódus). És közben lesz idő beolvasni a következő byte/bitet....és amikor eljön az idő (ezt az órajelet fogom számolni, minden 23-ik felfutó él az új bit eljövetele) már készen áll a történet. És a kiküldendő porton a jelsorozat--> kimenet=órajel*adatbit. Így rendben lesz az időzítés. Hogy aztán mennyire lesz gyors.. 64ms egy parancs kiküldése. Ha mondjuk számolok 40ms-et az i2c a fogadásra.. 1 mp alatt max 10 parancs tud kimenni. Hangerő állítási érték 10/mp. Szerintem elég lesz. (de ha még 5, akkor is!)
Szóval.... Csináltam HW időzítésen --> megszakításon alapuló négyszögjel generátort. Ahhoz, hogy előállítsak ilyen szapora jelsorozatot, a 4Mhz éppen elég. És egyéb dolgokra nem marad idő. Úgyhogy most még elszalasok a Lomexbe és veszek nagyobb kvarcot.
Nos vannak új fejlemények. Mondhatni pozitívak.
Habár vettem nagyobb frekvenciájú kvarcot, de nem tettem bele. Azt a megoldást megpróbáltam, hogy Timer2 által vezérelt PWM modult beállítottam az órajel frekvenciájára. A Timer0 modul, pedig pontosan minden 22 órajelnél megszakítást generál. Ilyenkor olvasom be a következő bitet és az alapján állítom a kitöltési tényezőt 0 és 50% között... Azt hittem működni fog, de mégsem.. Pedig hasonló jellel működött (távirányító). Ezután a PWM-et kikapcsoltam, és Timer0 megszakításkor csak egy portot ráncigáltam fel és le (az adat függvényében). Így hogy eltűnt a vivőfreki (amire ezexerint az infralednek szüksége van), azonnal elkezdett úgy táncolni az Alpine fejegység, ahogy én fütyültem ... Gyakorlatilag sima soros kommunikációt vár és az első 3 byte a szinkronozó byte. Sima 0-1 sorozat TTL jelszint. Az frekvencia viszont nagyon fontos. Variálni kellett az előosztókkal hogy összejöjjön.. Szóval, tehát az ügy végére pont lett téve, már csak össze kell hangolnom az autó i2c kommunikációjával. Action2k azért megszeretném köszönni Neked az infókat és a biztatást... Köszi! Üdv.
Szia!
Hát, nehéz szülés volt, de meg lett! Nagyon örülök, hogy sikerült. Szívesen segítettem, szeretem a kihívásokat! Tudom milyen rossz egyedül törni a buksinkat. Sok-sok évvel ezelőtt még nem volt internet, és ilyen jó közösség, mint a H.E. Órákat, napokat, heteket ülhettem egy probléma fölött, mire megoldottam. Mégegyszer, szívesen! Üdvözlettel: Action2K (Nickmann László)
Üdv!
Itt próbálkozok kérdezni, úgy látom, hogy itt hasonló témával már foglalkoztatok. Van egy ALPINE autórádióm (CDE-101R) és van egy infrás kormánytávirányítóm. Na most arra rájöttem hogy a rádió hátulján van egy 3,5-ös JACK amibe kellene egy infra vevő. Ennek a megoldása érdekelne, még a lábkiosztás is segítene. Nekem az a tippem, hogy egy sima infra vevő modul kellene rá, de ez nem biztos... Kérlek segítsetek!
Szia! Elvileg egy sima infravevő jó hozzá, csak tudni kéne a vivőfrekit.
Köszi a gyors választ!
Próbáltam kideríteni a 3,5 JACK-nek a lábkiosztását, de talán azt ki tudom mérni, GND és +5V-ot kellene mérnem és a harmadik maradék kivezetés lehet a jel... Közben találtam egy tipust: KRE-500 ez lenne jó hozzá gondolom...
Ha a távirányítód típusa DVA-5210, akkor igen. Bár a 80$-os ár kicsit sok egy 8$-os kütyüért.
Nekem csak egy gagyi univerzális távirányítóm van...
De tud több autórádiót is kezelni, tanítható.
Hétvégén méregettem egy kicsit, az autórádió infra vevő csatlakozóját sikerült kimérnem.
Rátettem egy infra vevő modult (sfh 5110), de meg sem mozdult... Valaki foglalkozott ilyennel vagy valamilyen infrás kormánytávirányítóval? Segítség kellene...
Megoldottam a feladatot, sikerült infra vevőt csinálnom. Egyszerűbb volt mint gondoltam. A JACK dugó GND részét ki kellett hagyni, a +5V-ot egy felhúzóellenálláson keresztül adja ki a rádió. Erre kell rárakni egy sima fototranzisztort és a harmadik kivezetés közé.
Tehát az infra vevő modul nem jó hozzá, csak egy sima fototranzisztor kell.
Először is szeretném megdorgálni 1 kicsit a topicindítót, mert én is az eredeti problémával küzdöttem, és hát ilyen címmel nemigen gondoltam volna, h 1 cipőben járunk - ergo csak most találtam meg a topicot....
Első körben én is a kormánykerékre szerelhető univerzális távirányítóval próbálkoztam, de sajna nincs optikai rálátása a fejegységre - szóval ez elvetve. Tehát maradt a Jack-dugós vezetékes verzió.. Én is kutattam a megoldás után, de magyar oldalakon nem találtam semmit. Aztán 1 külföldi fórumban a srác pont ugyanúgy találta meg a megoldást, mi Ti: a fejegységhez adott infra távirányító jele pont ugyanaz, mint ami neki kell! Kíváncsiságképpen én is kipróbáltam, és rögtön sikerült is a hangerő fel/le változtatása. Ezek alapján sztem 1 kicsit túlbonyolítjátok az eredeti kérdést Az én HW-em PIC16F84A (mert ebből van 1 csomó itthon) @ 4MHz rezonátor. és még ez is bőven elég... A kód aszinkron(én csak a GND-t és a jelvezetéket kötöttem be), 48bit, bár ez is csak nézőpont kérdése. Én azt a verzió preferáltam, ahol a 'O' 1ms ideig alacsony, az '1' pedig 0.5ms magas majd 0.5ms alacsony(sztem Ti is ezt csináltátok). Az első 3 byte azonos, utána következik a gombra jellemző 17 bit majd a vége mindig ugyanaz a 7 bit. Beszereztem 1 gyári kormánytávirányítót a kocsimhoz, de pechemre nem ellenállásos a kialakítása (mint a service manualban), hanem spec kódok...most ezzel szenvedek, de digit szkóp hiányában elég reménytelen megfejteni a kódsorozatot Ha valakinek esetleg vmi ötletelenn, szívesen fogadnám ! (Bocsi a hosszú lére eresztett tartalomért...) |
Bejelentkezés
Hirdetés |