Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok!
Segítséget kérnék tőletek: Autóba szeretnék kapcsolótáblát építeni, amiről vezérelni lehetne - ködlámpa, szúrófény, munkalámpák, inverter, stb... Sima 0/1 LED világítós kapcsolókra gondoltam, meg valami védelem...relé vagy nem tudom, de Ti biztos értetek hozzá. Ha lehetne kérnem valami "egyszerű" kapcsolási rajzot. Előre is köszi a segítséget!!! Bővebben: Link
Szia!
Catoltam egy képet (mórickarajz), ez egy eszközre van. Annyit építesz belőle, ahány kell. Üdv:A2K
Szerintem a világítós kapcsoló nem jól van kötve, a lámpáját a kapcsoló után kellene. Ebben a formában a kapcsoló állapotától függetlenül állandóan világít benne a glimm vagy az izzó.
Jelen esetben ez a cél!
Ez a panel egy OFF-ROAD-kocsiba kell a srácnak. és a tök sötétben világítania kell, hogy megtaláld kikapcsolt állásban is a kapcsolót. Itt nem a visszajelzés a cél, azt látod a kapcsoló állásából. Így néz ki sötétben: Link
Aha, igy már más. Még sosem off-road-oltam, azért értettem félre a célt. Jól néz ki, meg kell hagyni
![]()
1000 köszönet nektek, esetleg még azt elárulhatnátok, hogy a 10A-es kapcsoló elég lesz?Továbbá mekkora biztosíték és milyen relé kell?
Köszönöm!!!
Szívesen!
A kapcsoló itt szinte mindegy, a teljesítményt a relé kapcsolja. Relének a HESTORE-ból ezt ajánlom. Főleg a masszív, kifejezetten autóba szánt kivitele miatt. A biztosítéknak, és a relének a terhelhetőségének úgy kell alakulnia, hogy, vegyünk példának 4 darab, egyenként 20 wattos tetőfényszórót, az összesen 80 Watt. Ezt osztod 12-vel (akkufeszültség), kijön a 6,66 Amper, tehát a 10A-es bizti való neki, persze a lomha ajánlott. A kapcsolónál arra kell figyelni, hogy 12V-os izzó legyen benne, ne 230-as glimm. U.i.: Köszi a pontot.
Köszönöm a messzemenőkig részletes választ.
Így biztos nem fogom felgyújtani a kocsit ![]() Minden jót nektek!!!
OFF
Jó OFF-ROAD-olást , el ne ess! (meg ne borítsd a kocsit) U.i.: Én is kedvelem eme "sportot", versenyen is indultam. jelenleg 10 éves a "Batárom", 6 hónapos (szalon autó) volt, mikor először pályára vittem, ez után ment az első kötelező szervizbe. Megemlítették hogy kicsit vastag a sár mindenhol, sűrűbben kéne alvázmosatni, ha ilyen sáros helyen lakom. Tudták volna, hogy versenyen volt ![]()
Köszönöm, bár már átestem a tűzkeresztségen, ráadásul közúton "raktam tetőre"
![]() A továbbiakban majd jobban vigyázok. Üdv Neked
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni. Vettem az autómba egy kapcsolót, ami zöld fénnyel visszajelez. Csak sajnos 3 db lába van és nem tudom, hogy melyiket mire kell kötnöm, ha azt akarom, hogy csak bekapcsolt állapotban világítson a zöld visszajelző. Úgy már sikerült bekötnöm, hogy akkor jelezzen, amikor ki van kapcsolva. Ebben kérném a segítségeteket! Ha esetleg valakinek könnyebb így, akkor küldök fényképet is a kapcsolóról. Köszönöm
Hali!
1-es lábra a +12V. 2-es lábra azt, aminek akarod kapcsolni a 12V-ot. 3-as lábra a testet. Bővebben: Link
Köszönöm szépen a segítséget.
Szívesen, nincs mit!
Szia!
Bocsi, de megmondanád, mi ez? Előre is kösz
Szia. Glimm lámpa.
köszi a választ. Köthetem sorba a fogyasztóval?
Ez autóban nem fog működni, mert valószínűleg 230V-os. Nem? Amúgy párhuzamosan szokták kötni, akkor jelzi a fogyasztó bekapcsolt állapotát.
Üdv mindenkinek! Érdeklődnék (lehet,rossz helyen) ,hogy milyen alkatrész ez? És mivel tudnám helyettesíteni? (renault megane II biztosíték tábla/vezérlő) (SJ 1C) A válaszokat előre is köszönöm!
https://kepkuldes.com/image/h0HEsc! https://kepkuldes.com/images/eb2516d0b9b1b1aaccc0c63d9434d4df.jpg
Bátorkodom megjegyezni a Glimm 80V-on gyújt be. Használj helyette az autó fényeihez legjobban illő színű LEDet, előtétellenállással.
A hozzászólás módosítva: Dec 8, 2019
Szia!
Majd ha az autó 100 V-os rendszerére kötöd, a glimm is világítani fog! ![]() Az autóban más az irányelv. A kapcsoló fényei a gyújtással indulnak, hogy a sötétben is tudd hol vannak. A kapcsoló helyzetéből látszik be van-e kapcsolva.
Schottky dióda. rendesen szét an égve a panel alatta, amit illik "csontig kikaparni mielőtt újra visszadrótozod valahova. Vagy bontott másik, panelostól.
Érdemes megkeresni azt is mitől füstölt el. Merthogy ez is füsttel működött, nem baj, ha benne marad. (40V 1A Schottky). a barátunk a SMD code Sj 1C re ezt dobta. Érdemes Schottkyt visszarakni a helyére, mert az alacsonyabb nyitófesze miatt kevésbé melegszik, mint egy normál 1Nxxxx. Bár már ez helyett is van Schottky asszem UN a jelölés , de U betű van a jelében. A hozzászólás módosítva: Dec 8, 2019
|
Bejelentkezés
Hirdetés |