Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Szélgenerátor építési problémák
Lapozás: OK   66 / 507
(#) Manfred hozzászólása Dec 9, 2008 /
 
Nagyon szépen köszönöm a segítségeteket!!!
Akkor nekiállok gyakorolni. Valamelyik csak be jön!
Még egyszer köszönöm!
(#) pudding1 válasza Atis57 hozzászólására (») Dec 10, 2008 /
 
Off(Csak azért bátorkodtam megemlíteni a turbinát, mert annak édes mindegy hogy gőz, vagy sűrített levegő hajtja-e. Sűrített levegőt pedig a legsilányabb szélkerékkel is elő lehet állítani, és így a begyűjtött energia tárolása veszteségmentes. A turbina sem problémás szerintem, csak nem kell túlbonyolítani. Íme egy remek kiindulási alap 4000ft-ért.-kép csatolva- Mielőtt meg lennék dobálva, mindez csak elmélet, de azért ha időm engedi tesztelgetek is.)
(#) watt válasza pudding1 hozzászólására (») Dec 10, 2008 /
 
Ez a sűrített levegős ötlet nem rossz! (és ebben a formában nem is off!).
Az érdekelne, hogy miképpen gondoltad a sűrített levegő előállítását úgy, hogy az veszteségmentes legyen!?
Aztán ez a belinkelt motor, nem veszteséges nagyon? (résveszteség) Talán egy triplex dugattyús megoldás kevésbé, de ez most teljesen ködös terület, csak elképzeléseim vannak...
(#) pudding1 válasza watt hozzászólására (») Dec 10, 2008 /
 
A tárolásra írtam hogy veszteségmentes.....az előállítás sajnos nem az, viszont meglehet az az előnye hogy egy jól eltalált szélkerékkel az egész évben lengedező széllel is tölthető a tartály, aztán ha kell az áram, ki lehet nyitni a csapot, és had fütyüljön. Gondolom a belinkelt szerszámnak és a hozzá kötött generátornak is van egy optimális fordulatszáma, azt kellene összehangolni.
(#) watt válasza pudding1 hozzászólására (») Dec 10, 2008 /
 
Nem is a munkapont beállíthatóságától félek, hanem a résveszteségtől. Láttál már belülről ilyen levegőmotort? Elég sok elmegy ám mellette. És ha nem menne el semmi, akkor sem lehetne kinyerni teljességében az energiát, mert csak akkor lehetne, ha a kiáramló levegő sebessége(energia tartalma) 0 lenne. Nincs olyan levegő motor, ami ezt teljesítené sajnos.
Az az érzésem, hogy az előállítás és a visszaalakítás túl sok veszteséggel járna. Nagyon nagy tartály, és a feltöltéséhez sok idő kéne, hogy értékelhető teljesítményt tudjunk értékelhető időtartamig kinyerni. A generátor és az akku töltése jobb hatásfokú, ha nem is 100%.

Milyen kompresszort gondoltál a kerékre kötni?
(#) Manfred hozzászólása Dec 10, 2008 /
 
Olyan szélkereket láttam már amivel vizet szivattyúznak és annak az alján egy gumimembrános "pumpa" volt. Ha vízre jó akkor jó lehet levegőre is.
(#) watt válasza Manfred hozzászólására (») Dec 10, 2008 /
 
Nem lehet ilyen naívan megközelíteni a kérdést. Persze, hogy "jó lenne levegőre"! Valamit pumpálna és tárolnánk, aztán maradna két kiskanállal és égne róla egy LED!
A víz egyébként más közeg, aminek a helyzeti energiáját jól lehet tárolni. Mikor van szél, vagy nap, akkor a felesleges energiával vizet emelnek egy tárolóba, majd mikor nincs, akkor leengedik egy turbinán. Ezzel kompenzálják, hogy nem fúj-süt mindig és a termelés folyamatos. A hatásfok itt is rosszabb, mert szivattyúzni kell és a turbina sem 100%-os. Van ilyen erőmű, nézz utána ha érdekel a felépítése.
A levegő komprimálása sokkal veszteségesebb, mert sok hő keletkezik a levegő összenyomásától(pumpáltál már gondolom...), és sok a súrlódási veszteség is(ami szintén hő, de ne menjünk bele..). Működik az elv, de a gyakorlatban az elektromos tárolás sokkal hatékonyabb. Tartály helyett inkább egy hatalmas kondenzátort kéne építeni!
(#) gulyi88 válasza watt hozzászólására (») Dec 10, 2008 /
 
ezt az ötletet én sem tartom elvetendőnek.

videó

azután a videó után, szemre az ott 3 db 50W os autóizzó! a műszeren sajnos a mértékegység nem látszik, de az igen hogy amikor lezárta a szelepet a nyomás elég lassan esett le!!

egyébként az energiában levegő sebessége itt is a négyzeten szerepel!
ha nem is levegő lenne hanem akár víz, annak a sűrűsége is nagyobb, szódáspalackszerűen a levegőt besűríteni a tartályba és a vizet engedni ki
(2 tartály egyikből ki a másikba be, aztán azt pumpálni levegővel...)
(#) watt válasza gulyi88 hozzászólására (») Dec 10, 2008 /
 
Ez a Tesla turbina tényleg érdekes!
(#) watt válasza watt hozzászólására (») Dec 10, 2008 /
 
- Ez a turbina- minőségi anyagokból készült, egy ilyennel már lehetne kezdeni valamit.
Azért kíváncsi lennék egy 5kW-os teslaturbina mekkora lenne és mennyi levegő kéne neki!
(#) Pixi hozzászólása Dec 10, 2008 /
 
Hali!

Csak egy kis érdekesség gyanánt pár kép!
Igaz nem áramot termel hanem valoszínű vizet szivattyúznak vele, de mindkét célra megfelene!
(#) gulyi88 válasza watt hozzászólására (») Dec 10, 2008 /
 
hát ez kész

én úgy látom hogy minnél gyorsabban forog annál kevesebb gáz megy ki belőle -> nől a nyomás a fazékban, ettől mégjobban pörög , növeli a hatásfokát a rendszernek...

10-20-30 eres fordulat azért odavág!
(#) watt válasza gulyi88 hozzászólására (») Dec 10, 2008 /
 
Ja, ez a Tesla azért kitalált egy két jó dolgot, csak hajlamosak vagyunk elfelejteni a miatt, hogy a nullpontenergiáról kezdett cikkezni az élete vége felé.
ezek a turbinák úgy tűnik működnek, akár levegővel(szélgenerátor által hajtott dugattyús kompresszor?), akár gőzzel(napkohó). Gőzhöz viszont nem jó a CD .
Persze ezt nagyobb méretben kellene megépíteni, mert ekkorában szerintem max 200W-os lehet. Tévednék?
(#) gulyi88 válasza watt hozzászólására (») Dec 10, 2008 /
 
sött egyik videón szivattyúkánt is működött
megkeresem...
--ezaz
(#) Atis57 válasza gulyi88 hozzászólására (») Dec 11, 2008 /
 
Szia!
ezzel azért vannak kisebb hibák:"szódáspalackszerűen a levegőt besűríteni a tartályba és a vizet engedni ki (2 tartály egyikből ki a másikba be, aztán azt pumpálni levegővel...)"
mert a viz nagyobb nyomásokon elnyeli a gázt, kiengedéskor meg felszabadul --lásd a PET palackba töltött szénsavas italok --- pedig ott csak 1,2--2 bar fordul elő.
A kavitáció mit csinálna a turbinával?
(#) gulyi88 válasza Atis57 hozzászólására (») Dec 11, 2008 /
 
csak egy ötlet volt, nem is tudtam hogy a víz elnyeli a gázt.
(bár megfigyeltem ha fecskendőbe vizet töltök úgy hogy egy kis buborék marad csak, akkor azt össze lehet nyomni annyira, hogy a buborék szinte eltűnik, de hogy a vízbe tűnik el.. )

az energiát gáz nyomásával szinte veszteségmentesen lehetne tárolni, hidegben/melegben/sokáig....
a kérdés csak az, hogy miylen hatásfokkal lehet előállítani, és kinyerni belőle az energiát...

akár hálózati 8 bar-t is fel lehetne használni sűrítésre (ha megéri..)
(#) watt válasza gulyi88 hozzászólására (») Dec 11, 2008 /
 
Közben a "szélcsatornán" dolgozom, egész jó lett egy kis próbálkozás után, csak erősebb ventillátor kéne, ami nincs. Lehet, hogy több ventit beleteszek, ha nem sikerül egy kétszer ekkorát keríteni.
Ha érdekel készítek fényképet esete.
(#) gulyi88 válasza watt hozzászólására (») Dec 11, 2008 /
 
naná!! persze hogy érdekel!
-- jöhetnek a képek --
(#) zolika59 válasza Atis57 hozzászólására (») Dec 11, 2008 /
 
A levegő nem CO csak kis részben. Szerintem nem nyelődik nagymértékben el. Lásd hidrofor tartály.
(#) watt válasza gulyi88 hozzászólására (») Dec 11, 2008 /
 
Csatoltam három képet.
Sokat kísérleteztem, hogy a szél egyenletes legyen a teljes keresztmetszetben, amit nagyon nehéz volt megoldani, habár a képen látható megoldás így már nem tűnik bonyolultnak. A lényeg az, hogy a ventillátor egy nagy üregbe fúj bele, ahol kialakul egy túlnyomás, és a turbulenciák pufferelődnek. A kilépő nyílás teljes területén közel azonos lett a szélnyomás. Sajnos a venti kicsi, egy Ladából származik. Jó lenne valami nagyobb darab, mert ahogy látszik elférne. Ez 18cm átmárőjű, a doboz 48cm-es. Van egy mosógép motorom, most élesztem, arra felteszek egy autóhűtő propellert. Nem tudom mi fog kisülni belőle, majd meglátom.

Egyébként ez is megpörgeti a kis modellt, de éppen hogy 60..100rpm körül. Ha a nyíláshoz úgy teszem, hogy csak az egyik fele lóg be a keréknek, akkor a fordulatszám több mint a duplájára nő! Ez is bizonyítja, hogy a szemben forgó lapátok sebessége hozzáadódik a szél sebességéhez, és ezért arra hatványozottan nagyobb erő kezd hatni, függetlenül attól, hogy a Ce értékük kissebb.
Erről hamarosan fogok méréseket közölni, csak jó lenne ha szabadabban válogathatnék a szélerőben. Ezzel a kis szélsebességgel is lehetne máregetni, de nem az igazi, inkább dolgozom még egy kicsit rajta.
(#) gulyi88 válasza watt hozzászólására (») Dec 12, 2008 /
 
jól néz ki!..
a ventit a gyári motorja hajtja? mennyi feszről hajtod? szerintem meg lehetne próbálni duplafeszről is...
én egy régi gagyi ventillátorra szereltem fel ilyen autó hűtő propellert (gyárilag gumi a lapátja, 3 ágú és szivar alakúa szerkezet, ha jól emléxem akkor egy 1F aszinkron motor van benne.., de így már fúj mint állat)

fordítva nem próbáltad? úgy értem, hogy a venti a dobozból szívja a levegőt, és a rés egy azonos keresztmetszetű "cső"ben folytatódik kb 30centis szakaszon, és ebben a szakaszban végezni a mérést...

csá
(#) pudding1 hozzászólása Dec 12, 2008 /
 
Raktam fel a 3 lapátos 300w-os szélgenerátorra kicsi kiegészítő lapátokat, a méretük kb 32x18cm.(kb olyan ívre vannak kalapálva, mint az eredeti lapátok tövénél lévő "csavarás") A két szélkerék közötti teljesítménykülönbség egyértelmű, csatolom a képeket. A felső ampermérő a 6 lapátos, az alsó a 3 lapátos szélkeréké. Ami a képen nem látszik, hogy a hatlapátos sokkal többet és egyenletesebben megy, kevesebbszer tér ki a szélből is, pedig pont arra számítottam hogy a nagyobb felület miatt többször fog kifordulni.
(#) watt válasza gulyi88 hozzászólására (») Dec 12, 2008 /
 
Próbáltam 16V-on(kellet építenem egy szabályozható 20V, 5A-es tápot), ott már elég erős. Azt mondod kibírna 20V-ot is?

Sikerült a mosógépmotort is beindítani 2800-as fordulaton. Rá kéne aplikálni a propellert. Na az már szerintem elég szélvihart tudna, csak ott meg a fordulat szabályozással lenne gond.

Talán az lenne a jó megoldás, ha nagyobb lapátokat tudnék szerelni a 12V-os motorra. Azt hiszem elbírná.

Az a bajom a szűk csővel, hogy nem tudom milyen hatással lenne ha a falak túl közel kerülnének a lapátokhoz. A természetben nincs visszaverődő felület. Egy szűk csatorna meghamisíthatja a méréseket, ezt nem szeretném. A célom egy homogén párhuzamos légáramlat kialakítása. A jelenlegi megoldás eddig a legjobb. Úgy lehetne egyenletesebbé tenni, ha terelőlapokat tennék a dobozba a venti elé. Még próbálkozom, de már most is elég jónak tűnik.

A szívó üzemmódot is ki fogom próbálni, ha ez nem válna be, de nem nagyon tudom elképzelni, hogy a fent említett áramlást ki lehet alakítani így. Nem akarok csőben mérni.
(#) watt válasza pudding1 hozzászólására (») Dec 12, 2008 /
 
Megadnád az értékeket? Nem nagyon lehet látni a képeken. Az látszik, hogy jelentős az eltérés.
(#) gulyi88 válasza watt hozzászólására (») Dec 12, 2008 /
 
szerintem kibírja..persze valószinűleg jobban fog melegedni, szóval kevesebb ideig járasd majd vagy vezess egy kis szelet a motoron keresztül...
(#) watt válasza gulyi88 hozzászólására (») Dec 12, 2008 /
 
A motor belül van a széljáratban. Így volt eledetileg is az autóban.
(#) gulyi88 válasza watt hozzászólására (») Dec 12, 2008 /
 
na igen a széljáratban van de a propeller közepe pont kitakarja a motort, bár lehet hogy a doboz miatt most arra is jut légáramlat...
(#) bazarghai hozzászólása Dec 12, 2008 /
 
Sziasztok!

Annyit hozzátennék a dolgokhoz, hogy azok a könnyűfém mágnesek a periódusos rendszer NEODÍNIUM nevű eleméről kapták elnevezésüket. Csodálkozom, hogy még azok is aki ezt árulják neodym, neodymium meg hasonló torzításokat alakalmaznak.

Más: Iszakof Istvánnak világos, áttekinthető gondolkodása van,ajánlom mindenkinek! Autógenerátor felejtős, magas fordulatszám, áttételezés mind rontja a nehézkesen szerzett energia elektromos árammá alakítását.

Valaki kérdezte az LG mosógépmotorok használhatóságát. Nyugodtan neki lehet esni: az én első szélerőművem is ezzel működött. szükség van némi átkötésre a tekercsek közt, de megéri! 350-400 watt is kivehető a motorból.

A PVC-ből készített lapátok is kitűnően működnek, olcsó az elkészítésük (akinek szüksége van a kivágáshoz segítségre bátran írjon) és iszonyú nyomatékot adnak.

Csak állandó mágneses, sokpólusú motort ajánlok generátornak, ha nem akartok (sok) bajt magatoknak.

És végül: nem kell túl sokat számolni, a zöldtech oldalán ott a teljesítmény számoló progi, a módosítást kerületi sebességből ki lehet kalkulálni. Oszlopnak vascső (pl olajos fúrószár) 120 fokban kikötve, erős betonalappal. Neki kell állni csinálni, és nemcsak örömet okoz még szép és hasznos is lesz! Kitűnően fejleszti a kreativitást!

B
(#) pudding1 válasza watt hozzászólására (») Dec 12, 2008 /
 
30A-es ek a műszerek, 10-20 és 30 van feltüntetve számmal. Az egyik képen kb 6 és 9A, a másikon 1 és 3A van. A különbség nagyobb fordulatszámnál csökken 10A felett, de mindig a 6 lapátos vezet. Ami nagy különbség hogy a kisebb szélben ha keveset is de folyamatosan termel míg a 3-as csak pörög. Ilyen időszak viszont nagyon sok van, hogy az eredeti lapátokkal már majdnem termelne, de.....
(#) zolika59 válasza pudding1 hozzászólására (») Dec 12, 2008 /
 
Nem lenne-e még jobb ha mind a hat lapát teljes értékü volna?
Következő: »»   66 / 507
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem