Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Motorgyújtás
A lényeg van egy motoros gördeszkám. 33 ccm
és szétment a gyujtása nincs akksi meg semmi ijyesmi a gyujtótekercs primer köre 212 menetet tartalmazott a szekunder kb 8600 at(kb mert össze volt égve) a primer körbe be volt kötve aza kis áramkör amit már láttál, de nem tudom pontosan hogy mert összevissza volt gyantázva az egész ezért is van az hogy kérdeztem h mekkora teljesitményre méretezzem a trafót és mekkora frekivel számoljak
Hát... Én ebből a kapcsolási rajzból nem nagyon jövök ki. Szerintem próbálj meg egy másik gyújtást legyártani, mert azzal sokkal könnyebben fogsz boldogulni. Mondjuk a tekercset gyártsd le hasonló paraméterekkel, mint amit írtál, ha van megszakítód. A primer tekercs kezdete a testre vége összekötve a szekunderrel, ami megy a magszakítóra, és a szekunder végén lesz a szikra. Ha nincs megszakítód, akkor én csinálnék egy olyan tirisztoros gyújtást, mint amilyen folyamatban van, ekkor csak egy tekercs kell a vasmagra.
Mi fogja vezérelni a tirisztoros gyújtást ha nincs jeladó?
Eredetileg szerintem maga a tekercs látta el a jeladó funkcióját is,úgyhogy ajánlatos az eredeti áramkört reprodukálni (gondolom a nyák még megvan). A rajzból sokmindent tényleg nem lehet kikövetkeztetni.
Hasonló módon, mint ahogy én is teszem, ő is kreálhat egy jeladót.
Szia mex,
nekem egy barátom segített megérteni a CDI gyújtás lényegét. Sajnos ő azt ajánlotta, hogy próbáljak szerezni olyan elektronikát, amely 12V-ról is megy. Azt szeretném megkérdezni, tudnál nekem ebben valamit segíteni? Üdv Szilárd
Üdv itt is Szilárd!
![]() Ha nincs nagyfesztekercs, akkor muszáj valamivel előállítani a töltőfeszt. Jeladó elfér? Üdv
Szia Kraven,
úgy néz ki, a jeladóval nem lesz gond, de az oldaldekninek van egy egy része, amit ki kell marni majd, mert kicsit nagy a lendkerék átmérője. A fesszab a te ajánlásod lesz, gyújtást meg próbálok egyeztetni a fórumosokkal. Üdv
Nemtudom milyen motorról van szó,csak sejtem,hogy átalakitani készülsz... Ha egyáltalán nem fér el a gerjesztőtekercs akkor ajánlom gulyi88 gyújtását,megtalálod itt valamelyik motoros topicban.
Szia,
köszönöm, hogy válaszoltál. Egy veterán 2 hengeres 2 ütemű motor régi kommutátoros egyenáramú generátorát szeretném kiváltani egy Honda VF500as generátorával. Próbálok csatolni képet, hogyan is néz ki ez. Mivel ezen nincs nagyfesz tekercs a CDI-hez, ezért egy olyan megoldás érdekelne, amely kiváltja azt elektronikával. Megpróbálom megtalálni gulyi88-t. Üdv Szilárd
Ezek a generátorok márkától függetlenül nagyon hasonlóak egymáshoz. Amelyiken nincs gyárilag a gyújtás számára kialakitva tekercs azt is át lehet alakitani (csináltam már ilyet). De jobban jársz ha akkus gyújtást készitesz,sokkal könyebb mint tekercsekkel bajlódni.
Az jó, csak van olyan gondom, hogy megvettem már a CDI trafót 2 hengereshez.
![]() De ha drágán jönnék ki, akkor inkább benyelem a trafót, és marad a régi, és kap Hall? jeladót, meg tirisztoros gyújtást. Kíváncsi vagyok Gulyi véleményére is.
milyen jeladót akarsz?
hogy állnak a hengerek gyújtás szemszögből? 180° ? gyújtást megcsinálni nem gond.. hmm... milyen az a 2 hengeres CDI trafó?
Van Hall jeladóm, trabantról, ha azzal meg lehetne oldani.
A gyújtás 180° Tudsz valamit ajánlani? Milyen információkra van még szükség? 2hengereshez való CDI trafó. Honda CB900ról Idézet: „milyen az a 2 hengeres CDI trafó?” Kétpipás,és a szekunder két gyertyán keresztül adja a szikrát,egyszerre mindkét hengerbe.
aha tehát egyszerre midnkét hengerben szirázik..
így egy választásod marad egy jeladó egy CDI elektronika és két mágnes a lendkeréken.. a motor 6-8 ezernél többet nem pörög gondolom..
8000-t azt elérheti, de szerintem 10e alatt van.
Vagyis percenkét kellene közel 20.000 szikra...
A te elektronikádról írnál valamit? Villamosmérnök hallgató vagyok, de energetikás, 3.éves, ezért ezek a dolgok nem erősségeim.
akkumlátor mindenképpen kell!
úgy számoltam, hogy 2µF 300V ra töltéséhez, 10.000n/min fordulatszámnál a DC/DC teljesítménye 45-50W kellene hogy legyen (t=4ms) (kb 4A 12V on), megoldható.. itt van (DC/DC, monostabil, jelformálók teljesítményfokozat..) (ja ez már a félig SMD változat..) jeladó ráillesztése sem gond..
Köszönöm,
van kis sejtésem, mi hogyan, miért, de nem igazán egyértelmű a dolog még. Majd nézegetem egy darabig. Neked ez meg van építve? Mekkora helyet foglal? Mennyiből lehet kihozni kb?
a fél SMD befogó méretei:
35-40 mm magas 68,58 mm széles 87,63 mm hosszú (ráhagyással/kerettel) de ez csak 25W DC/DC vel van szerelve egyhenegeres géphez 12000n/min ig még lehetne finomítani rajta, de műszerhiány miatt nem tudok, szkópot most akarok venni, már itt az ideje!! kb 2500-3000 +nyák+doboz
Köszi,
szóval nekem pár dolgot erősebbre kellene cserélnem, ha jól értem. Mit gondolsz, megéri megcsinálni ezt, vagy inkább dobjak össze egy egyszerűbb tirisztoros gyújtást? Üdv Szilárd
egyszerűbbet hogyan? áttekercselni az állórészt?
szerintem egyátalán nem éri meg. tekercselni akarsz, itt is kell ![]() sokmindent nem kell cserélni, tirisztort esetleg BT152 re meg végigellenőrizni, hogy a fetek egyeniránítók bírják e az áramot, de szerintem azok is maradhantak, sőtt az a mag amire én terveztem, az 50W hoz tartozó menetszám és keresztmetszet is ráférne..
Úgy értettem, hogy CDI helyett sima tranzisztoros gyújtással egyszerűbben meg lehetne oldani. Mi szól szerinted a CDI mellett?
Valamint még a fesszabot is meg kellene csinálnom. Azt valószínűleg Kraven tanácsai alapján fogom.
kisebb fordulat kevesebb áramfelvétel,
elvéből adódóan az áramot sokkal jobb hatásfokkal alakítja át (nem folynak fölöslegesen amperek..)
Értem. köszi,
akkor a lényege az, hogy kevesebbet fogyaszt, mint a normál elektronikus gyújtás? Holnap majd még megpróbálok felnézni, ma már sajnos tanulnom kell. Köszi a segítséget! Üdv
ráfoghatjuk, hogy kevesebbet fogyaszt,
te esetedben kb 50W teljesítményfelvétel 4ms időn keresztül és utána pihen pár W (2-6W) os nyugalmi tejesítményfelvétellel, egészen amíg a gyújtásjel meg nem jön. ezzel szemben a hagyományos gyújtás az folyamatosan 25-40 W tejesítményt vesz fel (egy hengeresnél) az energia pedig gyorsabban csökken a fordulatszám emelkedésével, mint CDI nél .. rajta hagyod a gyújtást, vagy alapjáraton, amikor a töltés is kevés azért nem mindegy...
toljatok már egy rajzot a bekötésről mert még mindig nem világos. szerintem 2 tekercsnek 4 vége van...
A két tekercs egy egy vége közösítve van, ez így egy, meg még kettő, így három. A rajzon a szaggatott vonallal bekeretezett a gyújtótekercs, abban két tekercs van, és csak három kivezetés.
nagyon szépen köszönöm.igy már világos. mekkora frekire és teljesitményre szokás méretezni egy gyujtótekercset egyhengeres 50 es blokkhoz??
|
Bejelentkezés
Hirdetés |