Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Motorgyújtás
 
Témaindító: Peti.Janka, idő: Nov 2, 2006
Lapozás: OK   38 / 206
(#) Szergej86 válasza Szergej86 hozzászólására (») Dec 14, 2008 /
 
A lényeg van egy motoros gördeszkám. 33 ccm
és szétment a gyujtása
nincs akksi meg semmi ijyesmi
a gyujtótekercs primer köre 212 menetet tartalmazott a szekunder kb 8600 at(kb mert össze volt égve)
a primer körbe be volt kötve aza kis áramkör amit már láttál, de nem tudom pontosan hogy mert összevissza volt gyantázva az egész
ezért is van az hogy kérdeztem h mekkora teljesitményre méretezzem a trafót és mekkora frekivel számoljak
(#) Vacok válasza Szergej86 hozzászólására (») Dec 15, 2008 /
 
Hát... Én ebből a kapcsolási rajzból nem nagyon jövök ki. Szerintem próbálj meg egy másik gyújtást legyártani, mert azzal sokkal könnyebben fogsz boldogulni. Mondjuk a tekercset gyártsd le hasonló paraméterekkel, mint amit írtál, ha van megszakítód. A primer tekercs kezdete a testre vége összekötve a szekunderrel, ami megy a magszakítóra, és a szekunder végén lesz a szikra. Ha nincs megszakítód, akkor én csinálnék egy olyan tirisztoros gyújtást, mint amilyen folyamatban van, ekkor csak egy tekercs kell a vasmagra.
(#) mex válasza Vacok hozzászólására (») Dec 15, 2008 /
 
Mi fogja vezérelni a tirisztoros gyújtást ha nincs jeladó?
Eredetileg szerintem maga a tekercs látta el a jeladó funkcióját is,úgyhogy ajánlatos az eredeti áramkört reprodukálni (gondolom a nyák még megvan). A rajzból sokmindent tényleg nem lehet kikövetkeztetni.
(#) Vacok válasza mex hozzászólására (») Dec 15, 2008 /
 
Hasonló módon, mint ahogy én is teszem, ő is kreálhat egy jeladót.
(#) tothszi válasza mex hozzászólására (») Dec 15, 2008 /
 
Szia mex,

nekem egy barátom segített megérteni a CDI gyújtás lényegét. Sajnos ő azt ajánlotta, hogy próbáljak szerezni olyan elektronikát, amely 12V-ról is megy. Azt szeretném megkérdezni, tudnál nekem ebben valamit segíteni?
Üdv Szilárd
(#) Kraven válasza tothszi hozzászólására (») Dec 15, 2008 /
 
Üdv itt is Szilárd!

Ha nincs nagyfesztekercs, akkor muszáj valamivel előállítani a töltőfeszt. Jeladó elfér?

Üdv
(#) tothszi válasza Kraven hozzászólására (») Dec 15, 2008 /
 
Szia Kraven,

úgy néz ki, a jeladóval nem lesz gond, de az oldaldekninek van egy egy része, amit ki kell marni majd, mert kicsit nagy a lendkerék átmérője. A fesszab a te ajánlásod lesz, gyújtást meg próbálok egyeztetni a fórumosokkal.
Üdv
(#) mex válasza tothszi hozzászólására (») Dec 15, 2008 /
 
Nemtudom milyen motorról van szó,csak sejtem,hogy átalakitani készülsz... Ha egyáltalán nem fér el a gerjesztőtekercs akkor ajánlom gulyi88 gyújtását,megtalálod itt valamelyik motoros topicban.
(#) tothszi válasza mex hozzászólására (») Dec 15, 2008 /
 
Szia,
köszönöm, hogy válaszoltál. Egy veterán 2 hengeres 2 ütemű motor régi kommutátoros egyenáramú generátorát szeretném kiváltani egy Honda VF500as generátorával. Próbálok csatolni képet, hogyan is néz ki ez. Mivel ezen nincs nagyfesz tekercs a CDI-hez, ezért egy olyan megoldás érdekelne, amely kiváltja azt elektronikával. Megpróbálom megtalálni gulyi88-t.
Üdv Szilárd
(#) mex válasza tothszi hozzászólására (») Dec 15, 2008 /
 
Ezek a generátorok márkától függetlenül nagyon hasonlóak egymáshoz. Amelyiken nincs gyárilag a gyújtás számára kialakitva tekercs azt is át lehet alakitani (csináltam már ilyet). De jobban jársz ha akkus gyújtást készitesz,sokkal könyebb mint tekercsekkel bajlódni.
(#) tothszi válasza mex hozzászólására (») Dec 15, 2008 /
 
Az jó, csak van olyan gondom, hogy megvettem már a CDI trafót 2 hengereshez.
De ha drágán jönnék ki, akkor inkább benyelem a trafót, és marad a régi, és kap Hall? jeladót, meg tirisztoros gyújtást. Kíváncsi vagyok Gulyi véleményére is.
(#) gulyi88 válasza tothszi hozzászólására (») Dec 15, 2008 /
 
milyen jeladót akarsz?
hogy állnak a hengerek gyújtás szemszögből? 180° ?
gyújtást megcsinálni nem gond..
hmm...
milyen az a 2 hengeres CDI trafó?
(#) tothszi válasza gulyi88 hozzászólására (») Dec 15, 2008 /
 
Van Hall jeladóm, trabantról, ha azzal meg lehetne oldani.
A gyújtás 180°
Tudsz valamit ajánlani? Milyen információkra van még szükség?
2hengereshez való CDI trafó. Honda CB900ról

trafo.JPG
    
(#) mex válasza gulyi88 hozzászólására (») Dec 15, 2008 /
 
Idézet:
„milyen az a 2 hengeres CDI trafó?”


Kétpipás,és a szekunder két gyertyán keresztül adja a szikrát,egyszerre mindkét hengerbe.
(#) tothszi válasza mex hozzászólására (») Dec 15, 2008 /
 
Köszönöm a segítséget.
(#) gulyi88 válasza mex hozzászólására (») Dec 15, 2008 /
 
aha tehát egyszerre midnkét hengerben szirázik..
így egy választásod marad egy jeladó egy CDI elektronika és két mágnes a lendkeréken..
a motor 6-8 ezernél többet nem pörög gondolom..
(#) tothszi válasza gulyi88 hozzászólására (») Dec 15, 2008 /
 
8000-t azt elérheti, de szerintem 10e alatt van.
(#) tothszi válasza tothszi hozzászólására (») Dec 15, 2008 /
 
Vagyis percenkét kellene közel 20.000 szikra...
A te elektronikádról írnál valamit? Villamosmérnök hallgató vagyok, de energetikás, 3.éves, ezért ezek a dolgok nem erősségeim.
(#) gulyi88 válasza tothszi hozzászólására (») Dec 15, 2008 /
 
akkumlátor mindenképpen kell!
úgy számoltam, hogy 2µF 300V ra töltéséhez,
10.000n/min fordulatszámnál a DC/DC teljesítménye 45-50W kellene hogy legyen (t=4ms)
(kb 4A 12V on), megoldható..

itt van
(DC/DC, monostabil, jelformálók teljesítményfokozat..)
(ja ez már a félig SMD változat..)

jeladó ráillesztése sem gond..
(#) tothszi válasza gulyi88 hozzászólására (») Dec 15, 2008 /
 
Köszönöm,
van kis sejtésem, mi hogyan, miért, de nem igazán egyértelmű a dolog még. Majd nézegetem egy darabig. Neked ez meg van építve? Mekkora helyet foglal? Mennyiből lehet kihozni kb?
(#) gulyi88 válasza tothszi hozzászólására (») Dec 15, 2008 /
 
a fél SMD befogó méretei:
35-40 mm magas
68,58 mm széles
87,63 mm hosszú
(ráhagyással/kerettel)

de ez csak 25W DC/DC vel van szerelve
egyhenegeres géphez 12000n/min ig
még lehetne finomítani rajta, de műszerhiány miatt nem tudok, szkópot most akarok venni, már itt az ideje!!

kb 2500-3000 +nyák+doboz
(#) tothszi válasza gulyi88 hozzászólására (») Dec 15, 2008 /
 
Köszi,
szóval nekem pár dolgot erősebbre kellene cserélnem, ha jól értem. Mit gondolsz, megéri megcsinálni ezt, vagy inkább dobjak össze egy egyszerűbb tirisztoros gyújtást? Üdv Szilárd
(#) gulyi88 válasza tothszi hozzászólására (») Dec 15, 2008 /
 
egyszerűbbet hogyan? áttekercselni az állórészt?
szerintem egyátalán nem éri meg.
tekercselni akarsz, itt is kell de csak 6-8 menet meg 150-170 menet körülit.

sokmindent nem kell cserélni, tirisztort esetleg BT152 re
meg végigellenőrizni, hogy a fetek egyeniránítók bírják e az áramot, de szerintem azok is maradhantak, sőtt az a mag amire én terveztem, az 50W hoz tartozó menetszám és keresztmetszet is ráférne..
(#) tothszi válasza gulyi88 hozzászólására (») Dec 15, 2008 /
 
Úgy értettem, hogy CDI helyett sima tranzisztoros gyújtással egyszerűbben meg lehetne oldani. Mi szól szerinted a CDI mellett?
Valamint még a fesszabot is meg kellene csinálnom. Azt valószínűleg Kraven tanácsai alapján fogom.
(#) gulyi88 válasza tothszi hozzászólására (») Dec 15, 2008 /
 
kisebb fordulat kevesebb áramfelvétel,
elvéből adódóan az áramot sokkal jobb hatásfokkal alakítja át (nem folynak fölöslegesen amperek..)
(#) tothszi válasza gulyi88 hozzászólására (») Dec 15, 2008 /
 
Értem. köszi,
akkor a lényege az, hogy kevesebbet fogyaszt, mint a normál elektronikus gyújtás?
Holnap majd még megpróbálok felnézni, ma már sajnos tanulnom kell. Köszi a segítséget!
Üdv
(#) gulyi88 válasza tothszi hozzászólására (») Dec 15, 2008 /
 
ráfoghatjuk, hogy kevesebbet fogyaszt,
te esetedben kb 50W teljesítményfelvétel 4ms időn keresztül és utána pihen pár W (2-6W) os nyugalmi tejesítményfelvétellel, egészen amíg a gyújtásjel meg nem jön.

ezzel szemben a hagyományos gyújtás az folyamatosan 25-40 W tejesítményt vesz fel (egy hengeresnél)
az energia pedig gyorsabban csökken a fordulatszám emelkedésével, mint CDI nél ..

rajta hagyod a gyújtást, vagy alapjáraton, amikor a töltés is kevés azért nem mindegy...
(#) Szergej86 válasza Vacok hozzászólására (») Dec 15, 2008 /
 
toljatok már egy rajzot a bekötésről mert még mindig nem világos. szerintem 2 tekercsnek 4 vége van...
(#) Vacok válasza Szergej86 hozzászólására (») Dec 15, 2008 /
 
A két tekercs egy egy vége közösítve van, ez így egy, meg még kettő, így három. A rajzon a szaggatott vonallal bekeretezett a gyújtótekercs, abban két tekercs van, és csak három kivezetés.

gyujtas1.GIF
    
(#) Szergej86 válasza Vacok hozzászólására (») Dec 15, 2008 /
 
nagyon szépen köszönöm.igy már világos. mekkora frekire és teljesitményre szokás méretezni egy gyujtótekercset egyhengeres 50 es blokkhoz??
Következő: »»   38 / 206
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem