Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Eagle 3D segítség, POV-Ray
Témaindító: Thomas10100, idő: Jún 5, 2006
Témakörök:
:kalap: Annyira nem pörög ez nálam, mert mégiscsak az elektronika a lényeg nem a modellezés :nyes:
Nem ismerem a Visu3D-t, de meg fogom nézni, tényleg mire is lehet használni. :pias: A többiek javaslatával ellentétben én azt mondom, ne törölgess, főleg ne a 3dpack-ban, jó az ahogy van...
Igazad van, így már össze fogom tudni hozni a dolgot kis ügyeskedéssel... mert nem akarom kicserélgetni az összes alkatrészt és azt hiszem rájöttem hogy hogy tudnám ezt megkerülni...
A tüskesor-hüvelysor kérdésben is igazad van, a "con-lsta" a hüvelysor és a "con-lstb" a tüskesor. De az Eagle alkatrészkönyvtárában is csak az öt pólusú a legkisebb. Ha meg rajzolnék egy három vagy négy lábút, akkor az Eagle3D nem ismerné meg és rákérdezne hogy mit tegyen oda. Én pedig nem tudok neki mit felajánlani, mivel az öt pólusú a legkisebb. Idézet: „Én pedig nem tudok neki mit felajánlani, mivel az öt pólusú a legkisebb.” Ezt kell az inc-ben megvariálni, de majd otthonról, most csengettek, kiszállok...
Hello!
Én személy szerint nem javsoltam törlést, de ha van egy biztonsági másolat nagy gond nem érhet. niedziela: Idézet: „Ez is jó megoldás, egyszerübb. Bár elég korlátozottak a módosítás lehetőségei a visu3D-ben” Ebben benne van minden: egyszerű , talán nekünk elég is ennyi( nekem biztosan ) Egyébként nem kötelező használni
Sikerült kicserélnem a kondikat és ahogy sejtettem, meg tudtam oldani a dolgot a kondik .brd-ben való egyenkénti kicserélgetése nélkül. Ezt kétféleképpen is meg tudtam oldani, egyrészt úgy hogy a sárga kör alakú kondikat tartalmazó alkatrész-könyvtárba bemásoltam a piros 'wima' kondi tokját és hozzárendeltem ugyan ahhoz a szimbólumhoz, majd elneveztem a tokozást a 3dpack-ban definiált néven. Ezután csak a kondikra kellett rákattintgatnom és a tokozásukat kicserélni a 'change' paranccsal. Ez is már jelentősen lecsökkentette a szükséges munkát, és ráadásul nem módosítottam sem az Eagle könyvtáraiban, sem pedig az Eagle3D fájlaiban, csupán kibővítettem azt (az alkatrész-könyvtárat). De ha átírom (felülírom) valamelyiket (megváltoztatom a tokozás, vagy a hozzárendelt 3D-s kép nevét), akkor még kevesebbet kell a módosításért dolgozni.
Na de a lényeg, hogy EBBŐL EZ lett. Itt kicseréltem a sárga kör alakú kondikat piros kockákra, és megváltoztattam az ellenállások tokozását nagyobbra, illetve a színűket is kékre hála G-Lex-nek. Bár ez a kék elég csúnya és nem nagyon hasonlít a valódi ellenállásokéra. Amit még sikerült elérnem a 3D-s képen az az, hogy a bal oldali ICL7135 mellett (balra) lévő két kondi közül a felsőt tantállá módosítottam, pedig előzőleg ugyan olyan ronda kör alakú sárga volt mint a többi. Ezt máshogy, a 3dpack kibővítésével értem el és működött. ........................................................ Van nekem egy saját alkatrész-könyvtáram az Eagle-ben amelybe összegyűjtögettem az általam sűrűn használt alkatrészeket illetve a saját kezűleg rajzoltakat. Azon gondolkodom, hogy ha már ennyit sikerült megértenem az Eagle3D-ből, akkor átírom a "saját szám íze szerint" a '3dpack'-ot, hogy a saját alkatrészkönyvtáram tokozásait ismerje magától az Eagle3D. Persze a teljesen saját készítésű alkatrészeimhez nem tudok mit hozzárendelni, ahhoz meg kellene tanulni alkatrészt rajzolni. Egyébként jól tudom, hogy az ilyen generált 3D-s 'renderelő fájlokat' be lehetne vinni más 3D-s tervező programokba? Például ha egy gyártó tervez egy nyomtatott áramkört, akkor azt beépíti egy dobozba, aminek szintén van 3D-s 'teste'. A kettőt biztos egybe tudják rakni, hogy a legelső példány legyártatása előtt már lássák az egészet egyben... Milyen jó lenne már ilyen módon "berendezni" egy műszerdobozt mint amilyen ezen a képen látszik, és a kamerával végigrepkedni a készülék belsejében... Idézet: „Én személy szerint nem javsoltam törlést...” Igaz! A hozzászólásom második fele pedig Attilának szólt.
Itt vagyok!
Szóval hogy csinálhatunk kisebb vagy nagyobb számú tüskesort vagy hüvelyt? 1. Az első lépés, hogy az eagel-ben is legyen egy alkatrészrajzunk, amit a panelre fel fogunk rakni. 2. Ennek a tokozását nevezzük el (most pl. követve a con-lstx könyvtárat legyen FE03. ) 3.Ha nem tudjuk, nézzük meg az img könyvtárban, hogy a keresett alkatrész képe milyen nevet visel. Most a hasonló alkatrész, (ami nagyobb ) a BL_1X5. 4. Nyissuk meg a 3dpack.dat fájlt ( Ezt a pov-ray szerkesztőjében is kényelmesen megtehetjük)! 5. A fájlban keressünk rá a "BL_1X5"-re. A megtalált sor elején ez láthatjuk:"FE05-1"! 6.Másoljuk az egész sort a vágólapra, majd szúrjuk be a megtalált sor elé! 7. Írjuk át az FE05-1-et FE03-re <- ez egyezzen meg az eagle (nem a 3d!) alkatrész tokozásának elnevezésével, a BL_1X5-öt pedig BL_1X3-ra ( EZ lesz az új makrónknak a neve)! 8. Nyomjunk a mentésre! 9. Nyissuk meg a pov-ray szerkesztőjében a csatlakozók makróit tartalmazó connector.inc-t! 10. Keressünk rá a "BL_1X5" makróra. (Itt van a hosszabb -rövidebb rész, ahol a paraméterekkel kerül meghívásra a tényleges modellt készítő makró) 11. Másoljuk a BL_1X5 makróját önmaga elé! #macro BL_1X5() object{BL_GRND(5,1)} #end 12. Írjuk át benne a makró nevét és a paramétert: #macro BL_1X3() object{BL_GRND(3,1)} #end 13. Mentsük a változtatást. Lényegében ennyi. Ezután, mivel a 3dpack-ban már hozzárendeltük a makróhoz az alkatrésztokozást azt a 3d felismeri a panelen a megfelelő alkatrész képe jelenik meg. Bízom benne, hogy érthető voltam...
szuper és pontos leírás
amúgy érdemes megnézegetni az elnevezéseket, mert pl nekem kettő tüskés fekvő pinhead kellett, de 8-as volt azt hiszem a legkissebb. beraktam az álló pineket, majd a generált pov fájlban megkerestem a sorát (oda van kommentezve, hogy a panelomon mi a neve {JP2}). Megjegyezném, hogy a képek között láttam 2 tüskés fekvőt, csak a librarymban nincs Ebben a sorban volt egy ilyesmi: PH_2 A képek között a fekvő pinhead-ek PHW_ -val kezdődnek. render és voaláááá, fekvő. Csak rossz irányba feküdt. A PHW_2 parancs után volt egy rotate utasítás. Y tengely mentén 90°-ban megforgattam és jó lett Szóval jó ha az ember átnézegeti a kódot, mert sokkal egyszerűbb így átírni pár dolgot mint új alkatrészeket készíteni. Amúgy a progi úgy működik, hogy vannak olyan függvények, mint ami a képek között az alkatrész neve. Ezek rajzolják ki az alkatrészt. utánna pedig van egy translate és egy rotate parancs. Ezek mozgatják ill forgatják a kívánt pozícióba az alkatrészt. Attila: Töltsd le a fentebb csatolt módosított inc fájlaimat. Abban tudsz logót rakni az IC-re. Jah és a render menüben állítsd át a renderelési módot, hogy legyen AA (élsimítás). úgy szebbek lesznek a panelok. Ha jól láttam a Te képeiden nem volt AA Idézet: „Egyébként jól tudom, hogy az ilyen generált 3D-s 'renderelő fájlokat' be lehetne vinni más 3D-s tervező programokba? Például ha egy gyártó tervez egy nyomtatott áramkört, akkor azt beépíti egy dobozba, aminek szintén van 3D-s 'teste'. A kettőt biztos egybe tudják rakni, hogy a legelső példány legyártatása előtt már lássák az egészet egyben... Milyen jó lenne már ilyen módon "berendezni" egy műszerdobozt mint amilyen ezen a képen látszik, és a kamerával végigrepkedni a készülék belsejében...” Khmmm... : Bővebben: Link
niedziela-val privátban beszélgettünk, de nem véletlenül raktam ide a linket!
FreeCAD alkalmas alkatrészek létrehozására.
Régóta kerestem ilyen progit
Sikerült!
Bővebben: KÉP Azt nem értem, hogy például ezen a képen "arany" színűre állítottam be a vezetősávok színét, de ez nem úgy néz ki mintha arany lenne. EZEN pedig elvileg ezüst színű, de hófehér az egész. Ha fehérre állítom, akkor pedig tökéletesen ugyan így néz ki, szóval semmi különbség sincs a fehér és az ezüst között. ....................................................... EZEN a weboldalon találtam EZT a képet, amin látható egy potméter. Van valakinek ilyen vagy hasonló potmétere (Eagle3D-ben)? Idézet: „Attila: Töltsd le a fentebb csatolt módosított inc fájlaimat. Abban tudsz logót rakni az IC-re.” Erre gondolsz? Bővebben: Hozzászólás
Bocs hogy ennyit zaklatom a segítőkész fórumozókat, de nagyon megtetszett a dolog és szeretnék egy 22,5mm-es átmérőjű radiális elkót 'készíteni' mert az nincs az Eagle3D-ben.
Azt hiszem meg is találtam a 'cap.inc' fájlban az ide tartozó részt: Idézet: „#macro CAP_DIS_ELKO_5MM_10MM(value) object{CAP_DIS_ELKO_GRND(<12.77,25,12.77>,1.8,5,10/2,13,0.6/2,value)} #end ” Úgy gondolom, hogy MPi-c kiváló leírásának 11.-12. pontjaihoz hasonlóan kellene itt is eljárnom. Tehát az 'object' utáni kapcsos zárójelben lévő számokat kellene átírogatni. Na igen ám, de melyiket? Honnan lehet azt tudni hogy a vesszőkkel elválasztott számok közül melyik mit jelent? Elvileg nekem a lábtávolság, az átmérő és a magasság az amit meg kellene változtatnom.
A CAP_DIS_ELKO_GRND makró felett ott vannak felsorolva a paraméterek... németül:
Idézet: „//tex_scale vector um die Textur zu strecken/stauchen //val_size Groesse der Beschriftung //dis Abstand der Pins //dia Radius des Elkos //hig Hoehe des Kondensator //dia_b Radius des Anschlussdrahtes //value Beschriftungstext” Jó úton haladsz! Ha máshogy nem megy kísérletezz: egy panelre egy-két kondi és változtasd a paramétereket...
Megy ez!
"Rajzoltam" 2512-es SMD ellenállást és 22,5mm átmérőjű elkót is. Illetve még tegnap este rájöttem hogy hogyan tudom a fehér kocka alakú 5W-os ellenállásnak a lábait tőből lehajtani. Ugyanis az Eagle3D-ben eredetileg vagy két centit kinyúlik a kivezetés, én viszont tőben le szoktam hajtani és úgy ültetem be. Ja és a panelon vannak helitrimmerek, ezek egyrészt ronda barnák, másrészt pedig 90 fokkal el vannak forgatva 'gyárilag'. Rájöttem hogy hogyan tudom helyes irányba forgatni őket és át is sikerült állítani a színüket kékre. A "saját" 3D-s alkatrészeimet úgy oldottam meg, hogy az Eagle3D rá sem kérdez hogy mit tegyen be az egyes tokozások helyett, mert a 3dpack.ini-be írtam bele a cuccokat. Ez a legelső, natúr panel: Bővebben: KÉP1 Ezen már elvannak forgatva rendesen a helitrimmerek, kékre vannak állítva és az ellenállások is némileg jobbak. Ja és persze itt is már szép piros WIMA kondik vannak a ronda kör alakú sárgák helyett. Itt látszik, hogy a nyák jobb felső sarkában a két 5W-os ellenállás lábai még mennyire kinyúlnak. Bővebben: KÉP2 Itt már tőből vannak lehajtva az 5W-os ellenállás lábai, és már ott van a két nagy 22,5mm átmérőjű elkó is alattuk, amit én írtam át: Bővebben: KÉP3 Ez pedig a nyák másik oldala, itt a nyák jobb felső sarkában látszik a két nagy 2512-es SMD ellenállás: Bővebben: KÉP4 (Tudnám, hogy mi az a hat kis világoskék izé a nyák jobb alsó részén össze-vissza...) Végül itt van két kép a valós nyákról (kicsit korárbi verzió mint a renderelt): Bővebben: KÉP5 Bővebben: KÉP6
Most azt a célt tűztem ki, hogy EZT a hűtőzászlót felállítom függőlegesre, illetve hogy EBBŐL készítek SOD123-as tokozást mert mint EZEN a képen is látszik; kicsit nagyok ezek az SMD diódák a SOD123-as 1N4148-ak helyén.
Utóbbi sajnos nem olyan egyszerű mint az ellenállások és az elkók átírása, a hűtőzászló pedig egyenlőre azt sem tudom hogy melyik .inc-fájlban van. Szerk.: Megvan; special.inc
Szépen alakul!
Ehhez a hozzászólásomhoz mellékeltem két png-t amivel az elkók feketére válthatók. Idézet: „Tudnám, hogy mi az a hat kis világoskék izé a nyák jobb alsó részén össze-vissza...” Úgy nézem, az általad kreált két nagy elkóról " lógnak le" Lehet, hogy az elkóra írt szöveg hosszú, próbáld rövidebre venni. Idézet: „Szépen alakul!” Köszi. Igen, a szöveg lógott le a két nagy elkóról, most már jó. A színüket is kicserélem. Le szerettem volna tölteni ERRŐL a weboldalról a kétlábú TO220-as diódát de nincs egyetlen működő link sem a 6., 7. és 8. oldalakon.
Szia !
Van TO220 tok, vedd ki a középső lábát
nekem a panelra írt szövegek lógnak mindig le
És sajnos nem lehet tenni ellene...
Üdv.!
És hogyan vegyem ki? G-Lex! A feliratok nekem is mindig lelógnak a panelról. De azt hiszem hogyha vektorgrafikusra van állítva a felirat akkor nem torzul.
Megpróbáltam rajzolni egy SOD123-as tokozást úgy, hogy az Eagle3D-ben lévő DO214-es tokozás jellemzőit átírtam. (A DO214-es tok nagyon hasonlít a SOD123-ra, csak a mérete más.)
Tehát ezt: Idézet: „#macro DIODE_SMD_DO214AC() object{DIODE_SMD_DO214_GRND(4.25,2.65,2.15,5.1,1.45,0.22)} #end” Másoltam önmaga alá és a zárójelben lévő számokat írtam át a SOD123-as tok adatlapja szerint: Idézet: „#macro DIODE_SMD_SOD123() object{DIODE_SMD_DO214_GRND(2.7,1.55,1.35,3.7,0.6,0.1)} #end” Utána a nyák .pov fájljának generálásakor kijelöltem a már ott lévő SOD123-as tokot (eddig ilyen ugyebár nem volt az Eagle3D-ben). De az így generált .pov fájlban hibát talál a POV-Ray: Bővebben: KÉP Mi lehet a hiba? Idézet: „Mi lehet a hiba?” A 3dusrpac.dat-ba ( vagy a 3dpack-ba ) jól adtad meg a makró nevét :" DIODE_SMD_SOD123" és ott van még egy nyitó zárójel meg egy kettőspont?
Először a 3dpack-ba írtam bele kézzel de azt hittem ott van valami gond ezért kitöröltem. Utána már emiatt az Eagle3D a .pov generálásakor rákérdezett és akkor ugye ő maga írja bele a 3durspac-ba. Pont ezért csináltam másodjára már így, mert ő maga biztos jól írja a dolgokat, de ugyan úgy megmaradt ez a hiba.
A 3durspac-ba egyébként ezt írta bele:
(A smile helyén kettőspont és D-betű van...)
Idézet: „Másoltam önmaga alá és a zárójelben lévő számokat írtam át a SOD123-as tok adatlapja szerint: ” Nézd meg a fájlt mert nem csak a makrot kell másolni hanem annak "dekralálását - meghívását" is. Idézet: „És hogyan vegyem ki?” Este otthon leszek és megnézem |
Bejelentkezés
Hirdetés |