Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Motorgyújtás
Sziasztok,
Mex, éppen ezt a témát kerestem amit felvetettél. "az olaj megeszi a szigetelést" A problémám alapja, hogy van egy 48 éves motorom, melyen a dinamó nem a legmegbízhatóbb szerkezet. Elképzelésem szerint egy babetta álló-forgórészt tennék a motor főtengelyére, de ezáltal a világító tekercsek a motorolajban fürödnének. (Gyujtásrész nem kerül olajba, mert az gyárilag külön van kialakítva) Esetleg műgyanta bevonattal lehetséges inpregnálni a tekercseket, mellyel meg óvom azokat a motorolaj menetek közé jutásától? A Babetta tekercseket fel szeretném turbózni 12 voltra ha birják az olajfürdőt. Fúrni, faragni a blokkot nem szeretném, a blokkon belüli megoldást keresem. Valaki, valami praktikus megoldást tud javasolni. Gallion
Hacsak nem külön csévetesten helyezkedik el a tekercs,akkor a műgyantabevonat sem képes megvédeni a zománchuzalt,mert a vas lemezei közt az olaj a kapilláris hatás következtében mindenhová eljut,odakúszik. Az élettartamot azért meghosszabbitja,mert nem engedi a meneteket külön-külön rezonálni,igy nem dörzsölődik le a szigetelés. Ha esetleg sk.tekercselsz akkor érdemes utánanézni olajtűrő zománchuzalnak. Általában a magasabb hőtűrési osztályú huzalok egyúttal jobban viselik az ezirányú igénybevételt is.
Üdv
Sziasztok !Van egy 150-es ETZ-m. Amikor megvettem még tirisztoros gyújtás volt rajta de mivel behalt így lecseréltem megszakítósra, amivel meg folyton gondjaim vannak ! A tirisztoros gyújtásnál két nyák van. Az egyik a generátornál, a másik meg (nálam) az aksinál egy kis dobozban. Az akksi felőliről már találtam kapcs rajzot de ami lenn van a generátornál arról nem ! Valaki tudna nekem küldeni egy kapcsolási rajzot arról ?Ja meg alkatrészlistát is ha nem túl nagy kérés ! Előre is köszönöm !
![]()
Köszönöm a választ és még kérdeznék a megoldáshoz.
A tekercseket át szeretném tekercselni 6 voltról 12 voltra, tehát le kell szednem azt a vaslemezről. Az újbóli tekercselés előtt a vaslemez zománchuzal felöli teljes felületét (belső oldalakat is) lekenem műgyantával , majd a tekercselés befejeztével a tekercselést is átitatom gyantával. Befojásol valamit ez az áramtermelésben? A vaslemez mérete befojásolja a felrakható zománchuzal mennyiséget vagy azt csak a férőhej korlátozza? Köszönöm elöre is a választ, Üdv, Gallion
szia!
A lenti panelon nincs semmi extra csak a HALL ic mint jel adó, ha az müködik és jól van be állitva akkor csodás a gyújtásod... kérdés hogy nállad a jelado a rossz vagy a panel?
Köszi Tetye a választ ! Sztem mindkettő ! Újat kéne csinálni, csak kéne hozzá egy kapcs rajz, vagy valaki elmagyarázhatná hogy miért van a képen is láthatóan nyák-kal kötve ? További kérdésem, hogy ez a hall (http://www.hestore.hu/termek_10001317.html) jó lesz e helyette, vagy bármilyen unipoláris hall-szenzor jó ? És persze hogy a jeladó mely kivezetésére mit kössek ? Előre is Köszönöm a válaszokat !
![]()
A műgyantás rögzités nincs befolyással a leadott teljesitményre. Adott vasmagkeresztmetszethez adott generátorteljesitmény tartozik. Neked inkább férőhelygondod lesz,bár ráfér mert a dupla nagyságú feszültséghez azonos teljesitményigény esetén feleakkora áram szükséges,tehát a huzalkeresztmetszetet csökkenteni lehet az eredetihez képest.
Ezt tudom ajánlani, ez jo cucc 1-2 hengeres motorokhoz is jok.
Petit meg kérdezheted mit honnan segit szivesen.
Kösz ! Akkor azt veszek ! De a kérdés még fenn áll ! Miért van nyákon a szenzor ? És a jeladó melyik kivezetését hova kössem ?
![]()
Hali Szabi!
Nekem egy 250-es ETZ-m van és átalakítottam a gyujtását hallosra. Lada szamara komplett rendszerét kapta meg. Nagyon jól működik.Ha érdekel teszek fel róla képeket is.Én csak ezt ajánlanám neked.Csak megveszed a jeladót,az elektronikát és a trafót és kell hozzá esztergálni egy vezérlő tárcsát.
Szia ! Ez amihez keresnék kapcs rajzot az egy 251-es etz gyújtás ! Vagyis a tárcsa meg a mágnesgyűrű megvannak ! Azt szeretném megcsinálni ! De egyébként érdekel a szamara gyújtás is ! Tedd fel a képeket, meglesem !
Hali!
Itt vannak a képek.Amúgy nemtudom te szívtál-e a gyári rezgőnyelves fesz.szabbal,de én már azt is lecseréltem ladáéra,csak a visszajelző lámpát kellett lerelézni,hogy ne fordítva működjön.
nem rossz megoldás ! Mágnesgyűrűs vagy csak egy ponton van benne mágnes és azt érzékeli a jeladó ? Nem ismerem a szamara elektronikát !
Hali!
Egyik sem.Küldök egy linket,ott részletesen le van írva.Bővebben: Link Ha még valami érdekel kérdezz nyugodtan.
Köszi a linket, ha lesz időm átbújom !
![]()
milyen mágnes gyűrűd van? nem trabanté véletlen?
onnan ismered fel hogy a trabién 2 fél kör van kb 20° os illesztéssel. amugy én is most csinálom a 251 ts re. a képen látod milyen a mágnes gyűrűje.
Csáá ! Nem nekem eredeti etz gyújtásom van az eredeti mágnesgyűrűvel ! De majd kéne trabié is mert a 350-es jawamra olyat akarok rakni hall-lal ! Csak azon gondolkodom nem lenne e ésszerűbb csinálni egy kör alakú vaslemezt arra egy kis mágnest felcsavarni és úgy érzékelné a jeladó !
áh szerintem nem... egyszerübb a trabi gyürüje sokkal a jawara. haverm is azt bütyköli most azért kaptam kedvet én is a tsemhez
![]()
De ha nincs trabi gyűrűd ? Mert nekem nincs de emezt megtom oldani ! Egyébként igazad van, ha már van akkor minek csinálni helyette valamit !
![]()
mi is ugy szereztünk neki valami ismerős ismerősének az ismerősétöl.. de valahol bizti lehet kapni vaterán már én sem találtam..
Amúgy nekem is van készülőben egy 350-es jawa-m.Arra is ladának a jeladóját tettem,egy opto csatolóval adja a jelet a másik elektronikának.Szerintem egyszerűbb ezt a jeladót beszerezni (kb 2500 Ft),mint a trabi mágneses tárcsáját.
opto csatoló ? bocs de nemtom mi az ! Még nem volt időm olvasni a linket amit adtál(hétvége=barátnő), gondolom abba benne van.
Abba nincs benne,mert az csak maga a jeladót írja le.Az opto csak a jawa-hoz kell,akkor ha egy jeladó üzemeltet két elektronikát. Ott akkor csak a jeladót használtam és a házilag készített elektronikába volt benne az opto.A linkben,mit küldtem,az elosztóról szóló részt ne vedd figyelembe.
sziasztok!
Nagyon megörültem hogy van ez a jó kis fórum ![]() Segitséget kérnék tőletek,problémám a következő vettem tavaly egy Gilera kz tipusu 125ös mocit amin a kábelezés sajnos kukás volt,,most kezdem felépiteni,,a blokkból 5 szál kábel jön ki,2 sárga ami elvileg a feszabályzó váltóáramára megy ,de javitsatok ki ha tévedek,1 fekete ami elvileg a test lenne?1fehér ,és 1 vékonyabb kékfekete,,adok képet amin látszik az 5 szál és a trafó ami lenne most tettem rá,ami a lényeg lenne hogy eljussak az 5szál-tól a trafóig ill a szikráig a többit rendberakom,van az 5 szál ezen müszerrel tudok mérni,, egy feszabályzó,, egy trafó,,és amit nem tudok hogy mi lehet,köszönöm előre is!Minden jól jön..
És még pár ami nem fért fel.
Hali! optoval én is kisérleteztem, az a baj, hogy bekoszosodik és megáll mint a szög.
Én a hall-ict javasolnám mnindenképp. Egyébként motoros börzéken lehet még találni mágnesgyürüket. Én is ien helyeken szoktam keresgélni, álltalában sikerrel. Ja én csináltam már olyat, hogy egy alubol lett esztergálva egy olyan henger aminek az egyik fele beleül a forgórészbe, és abba furkáltam kis mágneseket egymás mellé közvetlenül, nagyjábol a henger felébe. és tökéletesen müködött, ugyanezt meg lehetne csinálni javara is csak a két hengernek külon jeladó és elektronika kellene.
helló! Afesszabályzó úgy van ahogy gondolod, megy még rá egy állandó áram(+) ,egy gyujtásáram(kapcsolt áram).Az aluháznak kell egy jó test
A gyojtás lábkiosztása: piros stekker: kék:leállitás, fekete:test, piros:trafó fehér stekker: üres ,kék:gerjesztőtekercs, fekete: jeladó
a trafó a kép alapján nekem gyanus. ha nem eredeti , lehet hogy van benne elektronika és az akkor nem jó ide.néhány tized ohm ellenállást kell mutatni a primer oldalnak. ,akkor O.K (cdi trafó)
Hali!
Szerintem férreértelmezted az írásomat.Az elektronikának a jelet a lada hall-ic-je adja.Az opto csatoló (4N25;6 lábas ic) az elektronikában van benne.,ami illeszti a hall ic jelét a 2. henger gyujtásához.Így 1 jeladóval megoldható a két henger gyujtásvezérlése.Ha érdekel teszek fel róla kapcsi rajzot.
köszönöm szépen!
megpróbálom öszeszedni,,tehát a fekete kocka a stekker aminek egyik oldalán a kék a leálitógombhoz megy,a fekete testre a piros pedig a trafó bemenő csatijára,aztán a másik oldala amin 2szál van a kék a gerjesztőtekercsre és a fekete a jeladóra megy,,és itt kérek elnézést a tudatlanságomért, a gyujtótekercsből a 2 sárgát kilőve már csak 1 fekete és egy kék vezeték van (a fehér vezetéket egy üresjáratviszajelző égőhöz irják ez nem kell ide,,elvileg),,ezek a stekker kék ill fekete vezetékéhez csatlakoznak?ez az ami kérdéses.. a feszabályzó elvileg a 2sárga a váltóáram, a +jelzése megy biztin keresztül az aksira, és a ./ .jelzésü oda ahol a gyujtást bekapcsolom szintén a+áramkörbe kapcsol?köszönöm és várom válaszod ha ezek megvannak elvileg beindul ![]() további szép napot,üdv |
Bejelentkezés
Hirdetés |