Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Akksitöltő gond
 
Témaindító: lift, idő: Jún 22, 2007
Lapozás: OK   9 / 15
(#) Dempsey válasza VIM hozzászólására (») Jan 15, 2009 /
 
Egy rövidzárnak milyen védelmi funkciója van
(#) proli007 válasza Dempsey hozzászólására (») Jan 15, 2009 /
 
Hello!

Nem ördöngösség az, alkalmaztuk már akkor is, mikor ilyen még nem volt. Pld. kis trafó primerrel szoktunk sorba kötni valami ellenállást. Ha gond volt, hamarabb leégett, mint a bizti leoldott volna és nem volt akkora kár. Szóval a hőt egy pontba koncentrálta és ezzel kézben tartható volt a dolog.

üdv! proli007
(#) VIM válasza proli007 hozzászólására (») Jan 15, 2009 /
 
Köszönöm!
(#) Dempsey válasza proli007 hozzászólására (») Jan 15, 2009 /
 
Nem tudtam hogy a biztinél is van gyorsabb megoldás, de mint nemrég is említettem mindig tanul az ember valami újat!Köszönöm a felvilágosítást!
(#) proli007 válasza Dempsey hozzászólására (») Jan 15, 2009 /
 
Hello!

Nem azért volt gyorsabb, mert ellenállás volt, hanem, mert nem igazán lehetett szerezni ilyen kis áramú biztit.
Egyébiránt egy ellenállás lehet tartósabb is. Mert a kis áramú bizti vezetéke igen vékony ellenálláshuzalból készül, és annak levegőn a korróziója nagy. Valamint a bekapcsolási tranzienseknél minden alkalommal túlterhelődik és felizzik, ezzel csökkentve saját élettartamát. A lomha bizti a kvarchomokkal, vagy nagyobb hőtehetetlenségével jobb, de az meg nem megy ki elég gyorsan, csak jelentős és tartós túlterhelésre.
Szóval kisebb, olcsóbb és hozzáférhetőbb volt.

üdv! proli007
(#) Dempsey válasza proli007 hozzászólására (») Jan 15, 2009 /
 
Aha értem kösz az infót
(#) zsa válasza proli007 hozzászólására (») Jan 15, 2009 /
 
Hello
rámértem és TL431 nél (2,2v max) R14-re 11V
R9-VR1 (2,2V) van...

Viszont a graetz előt 12V és utána 9,8V van ( a panel csatlakoztatva)

Ez valahogy nem kóser ha a töltő feszültség kisebb mint az aksi feszültsége (igy villágít a full led)
(#) Dempsey válasza zsa hozzászólására (») Jan 15, 2009 /
 
Szia!
Szerintem a graetz után azért van kevesebb feszültség mert a 12-ből lejön a 2 diódányi feszültség vagyis olyan 1,2V körüli érték, mert mindig két-két dióda van nyitva!
(#) VIM válasza zsa hozzászólására (») Jan 15, 2009 /
 
Még valamit nem kérdeztem. Hogyan romlott el a töltő? Emlékszel még az előző állapotára, használatára. Töltöttél vele huzamosabb ideig, majd megnyugodva, hogy fel van töltve az akku, elraktad és utána vetted észre a hibáját? Vagy bekapcsolva összeért a két saru? Végül is mióta használod?
(#) zsa válasza VIM hozzászólására (») Jan 15, 2009 /
 
a töltő vagy kétszer volt használva

a saruk nem hiszem hogy összeértek volna ,lehet bátyám is használta( bár nincs kizárva a bizti benne szakadt volt)
(#) zsa válasza Dempsey hozzászólására (») Jan 15, 2009 /
 
ok értem....

csak ha az aksit is ráteszem akor a bemenetnél visszafelé is dolgozik (felmegy a fesz az aksi szintjére
(#) VIM válasza zsa hozzászólására (») Jan 15, 2009 /
 
Meghagyta neked, hogy te vidd el a balhét. Lehet, hogy a végén kiderül, gyárilag ilyen. Be kellene építeni egy kb. 10 000 mikrós (25-30V-t) elkót a graetz után és próba.
(#) proli007 válasza VIM hozzászólására (») Jan 16, 2009 /
 
Hello!

Mielőtt bármit tennénk, nem fikciókat kellene felállítani, hanem normál állapotot létrehozni benne.
Most már két mérési eredmény van.
- Ha a TL bemenetén, 2,2V feszültség van( R9+VR1), akkor a TL-nek zárva kell lenni, mert az 2,5V G-A feszültségnél fog kinyitni.
- Zárt állapotban a TL katódárama, kb. 0,5mA (szükséges az IC belső működéséhez)
- Tehát maximum ekkora áram folyhat át az R11/R12-őn, ami nyithatná a Q2 tranyót.
- A 0,5mA az R12-őn, maximum 410mV-ot jelent, amitől a Q2 még nem lehetne nyitva, tehát a zöld Led még nem éghetne.

Tehát maradva az eredeti módszernél, amíg TL-en 2,2V van, addig az Akksi mellett meg kellene mérni, az R11-R12-R13-R7-D6-on eső feszültségeket, és akkor talán el lehetne dönteni, hogy jelenleg miért ég a zöld Led.

üdv! proli007
(#) VIM válasza proli007 hozzászólására (») Jan 16, 2009 /
 
Helló! Azért kérdezgettem zsa-t a használatról, mert már volt hasonló esettel dolgom. Az első egy-két használat után a töltő megadta magát. Trafója öklömnyi nagyságú 8-9cm2 vaskeresztmetszettel, leírás szerint 6A-t kellett volna tudnia. E-I vaslemezek 1mm vastagok, "biliacél" anyagból, paraffinos vákum impregnálással. Addig még szigetel a paraffin a lemezek között addig jól működik, majd később megnő az örvényáramú veszteség és nem tudja leadni a teljesítményt a vas. Gondoltam még a (primerben szokás elhelyezni) hőbiztire, aminek a szára okozhat menetzárlatot is, de nem biztos, hogy van bele építve. Üdv.: VIM
(#) zsa válasza proli007 hozzászólására (») Jan 17, 2009 /
 
Méregettem egy kicsit ..

R11 =8,6V ,R12 =8,7V , (R7,D6 R13 ) Csatolt a képen.

graetz -t megnéztem 540 kb. minden érték jónak kellene lennie

Sajna kondit azt nem leltem , de a trafóra rátettem egy 120 W-os égőt villágit rendesen

(#) proli007 válasza zsa hozzászólására (») Jan 17, 2009 /
 
Hello!

Tekintve, hogy az aksi mínuszához képest mértél, próbáltam kitalálni mi lehet.
- Nem igazán értem, hogy hogy mérted, mert így az aksi feszültsége, csak 9,4V-ra adódik.
- Viszont a mérések alapján, olyan, mint ha a Q2 bázis emitter feszültsége, 0,1V lenne. Így a Q2 nem vezethetne, tehát az R7-en nem lehetne feszültség, azaz a zöld Led nem világíthatna.
- Főleg, hogy látom, hogy a TL még nincs is az áramkörben (ha a kép a tényleges állapotot mutatja.

Szóval jó lenne, ha úgy végeznél mérést, hogy a töltőn rajta egy tápegység 12V-al (vagy az aksi) és a töltő nincs bekapcsolva. Így kellene a mínusz aksiponthoz képest megmérni minden alkatrészlábon a feszültségeket, és a képre ráírni, hol mennyi volt.

A Greatz-et nem lehet így megmérni, csak ha gyakorlatban tudod miket szokott mutatni a műszer.
Legegyszerűbb, ha a trafót megterheled egy izzóval, és megméred a váltót, majd az izzót átteszed az egyenirányított oldalra, és megméred az egyent. Ha közel azonos feszültséget mérsz, akkor nagy valószínűséggel jó az egyenirányító.

A kondival ne foglalkozz! Itt nincs rá szükség, és a töltőn sem javít sokat. Viszont ha az egyen oldalon "csak" 12V-ot mérsz, attól a töltő még tölteni fog, lévén, hogy a 12V csak a feszültség átlagértéke. Ha az egyenfeszültség csúcsértéke, kb. 12V felett lesz, fog áram folyni.

üdv! proli007
(#) Dempsey válasza zsa hozzászólására (») Jan 18, 2009 /
 
Szia!
Az lenne a kérdésem hogy a zöld LED akkor is világít ha nincs rajta akku? Mert az tudod hogy ha akkut vagy bármilyen tápot teszel rá melynek feszültsége nagyobb mint 6.6V akkor az a zöld LED világítani fog (ezt a kapcsolásból állapítottam meg és az R7 értékéből)! Az akku úgy tudom 14.4 voltig töltődik kb-re. Szóval ha ez a feszültség a zöld LED-en 12.8mA áramot hajt! A LED max 20 mA-ert kaphat (mert sima egyszerü ledről van szó. Nyitófaszültsége kb 1.6 volt nyitó árama 5mA). Szóval teljesen töltött akkunál sem világít maximumon a LED-ed! Ha te 6.6 voltot kötsz rá akkor már 5mA ert kap a LED ami 13mA erhez (max töltöttség) képest sacc/kb a 3 ada fényerőt eredményezi! Ezzel azt akarom mondani hogy attól hogy világít a zöld LED nem tudod pontosan hogy mennyire van feltöltve az akkud!Szóval ha nem raksz rá akkut vagy más áramforrást és a LED nem világít már pedig szerintem nem, akkor lehet hogy nincs is baja a töltőnek!
(#) Dempsey hozzászólása Jan 18, 2009 /
 
Azért írtam hogy lehet hogy nincs baja a töltődnek mert azt a problémát vetetted fel az elején, hogy akkor is világít a zöld LED (Full töltve) mikor ki van kapcsolva a töltő. Hát ha akku van rajta ami 6.6V nál töltöttebb akkor persze hogy világít, erre akartam felhívni a figyelmet! Remélem érthető voltam nagyjából
(#) zsa válasza proli007 hozzászólására (») Jan 18, 2009 /
 

Greatz 12V-os 60W-os ízóval megterhelve
A váltónál 11.8V
Egyenél (8,8V)

A mérésben nem voltam biztos hogy jól csináltam de válaszodban leírtak alapján megbizonyosodtam róla hogy Helyes a mérési módszer

Az aksi saru felől meghajtva az aksi negatív-hoz visszonyítva lettek mérve az értékek.

TL alkatrész már rég kivan cserélve ez csak egy régi kép...
(#) zsa válasza Dempsey hozzászólására (») Jan 18, 2009 /
 
hello
zöld led csak aksinál villágít.... aksi az nincsen feltöltve teljesen (szóval tölteni-e kellene)

Egyébként már próbáltam más aksival is ami szinte teljesen le volt merűlve...

(#) zsa válasza Dempsey hozzászólására (») Jan 18, 2009 /
 
Ja értem mire gondolsz ... de már vettem egy másik töltőt azóta és az tölti az aksit
(#) proli007 válasza Dempsey hozzászólására (») Jan 18, 2009 /
 
Hello!

Ez a Led-es okfejtésnek akkor lenne értelme, ha a Led egy ellenálláson keresztül egyszerűen lenne az aksira kapcsolva.
De itt az aksi feszültségét a TL431 figyeli, és ha ezt eléri, akkor a Q2-őn keresztül, bekapcsolja a Led-et. Aztán az úgy ég, ahogy akar, de addig sötét.
Az alaphiba, hogy akkor is világít, mikor még a kapocsfeszültség nincs 14V.

üdv! proli007
(#) proli007 válasza zsa hozzászólására (») Jan 18, 2009 /
 
Hello!

Ha jól mértél, akkor a trafó, és az egyenirányító, elég soványka jószág.
De először az áramkört kellene megjavítanunk, aztán nézni, hogy mennyire töltésképes a csoda.
Szóval 12V mellett meg kellene mérni az alkatrészek lábain a feszültségeket.

üdv! proli007
(#) Dempsey válasza proli007 hozzászólására (») Jan 19, 2009 /
 
Aha értem amit írtál! Hát nem tudom hogy mi lehet a baja ennek az egyszerű kapcsolásnak de már nagyon kíváncsi vagyok! Lehet már nem is fog vele foglalkozni zsa mert vett egy új töltőt!
(#) Dempsey válasza proli007 hozzászólására (») Jan 19, 2009 /
 
Megvan hol néztem el ! Összeraktam a kapcsolást amit csatoltál még a múltkor egy szimulátor programba és egy helyen elkötöttem és ott úgy jött ki hogy a LED csak egy ellenálláson keresztül az akku feszültségére kapcsolódik! Azért írtam amit írtam, na mindegy kijavítom a hibámat!
(#) zsa válasza Dempsey hozzászólására (») Jan 19, 2009 /
 
Igaz tényleg egyszerű, pár alkatrészből áll

Ezért én sem értem még is mi baja lehet még hisz már lassan minden alkatrészt kicseréltem benne.

Bár van uj aksitöltő ,de azért is foglalkozom vele mert idegesít hogy ilyen egyszerű és mégsem jó.

Ha esetleg valaki megtudná mondani a 3db tranyó helyetesítőét akkor az egészet kicserélném egyszerre

Irfz, TL, 3db tranyó-t Kíváncsiságból.....

Nem hisszem hogy cserre után jó lesz.. szerintem most is jó benne minden irfz , TL, 2x csere- 3db tranyón egyforma értékek , Diódák jók , ellenállásokon elváltozás nem látszanak
(#) VIM válasza zsa hozzászólására (») Jan 19, 2009 /
 
Helló!Csak a kályhánál lesz végül is a hiba! A semmiből nem lesz több csak úgy. A trafó vaskeresztmetszetet mérd már meg légyszives, hogy lássuk mivel is állunk szemben. Ugyan is 10A, 14V (mert hát ennyi kellene) 140W-os trafó kellene, legalább 1T-s (10 000 gaussos). A pakett méretekről nem is kérdezlek. Üdv.:VIM
(#) Dempsey válasza zsa hozzászólására (») Jan 19, 2009 /
 
Szia!
Keresgéltem neten és csak úgy néz ki hogy BC327 a helyettesítője azoknak a tranzisztoroknak! Egy próbát megér szerintem!
(#) VIM válasza Dempsey hozzászólására (») Jan 19, 2009 /
 
Helló! Másik fórumon már lemodellezték a dolgot, ugyan ezzel a töltővel. Ott írta is a cimbi, hogy a panel jó, de ha ráköti a graetzre akkor nem működik neki sem. Kevés a trafó feszültsége!Másik tápegységgel meghajtva pedig jó! Szerintem csekély primer menetzárlat van. Ez adódhat a rossz szigetelési ellenállással felvértezett trafó gyártásából is. Töltőnek még elmegy!-címszó alatt. A voltonkénti menetszám kb. 3 körül van. Egy sorban saccperkb. 20-40 menet lehet a pakettban a primeren. Ha kiesik egy sornyi menet a transzformációból meg is van a hiányzó feszültség. Üdv.: VIM
(#) Dempsey válasza VIM hozzászólására (») Jan 19, 2009 /
 
Lehet hogy igazad van mert zsa mérése is kezd a megállapításod felé hajlani! Hát akkor egy új trafó kéne próbának!
Következő: »»   9 / 15
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem