Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Szimulátor pc-s játékokhoz
Lapozás: OK   1 / 3
(#) Krix hozzászólása Aug 5, 2006 /
 
Üdv!

Egy kis segítségre lenne szügségem.

Mechanikai műszerész vagyok.
Támadt egy ötletem és építettem egy egész jó hatásfokkal rendelkező szimulátort, amit szeretnék befejezni.
Sajnos a vezérlésénél elakadtam, mert az elektronikához csak "ráérzésem" van, nem sokat értek hozzá.
A szerkezet voltaképpen ez egy autósülés, ami egy LCD monitorral együtt mozog előre-hátra, jobbra-balra.
Jelenleg a kormány, és a gáz-fék konzollal kapcsolok relék segítségével 2 db. 580 W-os asszinkron motort, amik szijjas áttétellel mozgatják a széket . Ezek nyomatékát egy fesz. szabályzóval (lámpakapcsoló) és egy frekvenciaváltóval állítom. -Utóbbinak kicsit lassú a reakcióideje, ezért csak a kormány mozgásnál használom, de ezen van felfutási ídő és fordulat állítási poti. -A "lámpakapcsolóval" ha a motornak csak kevés feszt. adok akkor nem forog, az indukció csak a megfelelő nyomatékot viszi át, de elég gyors és hatásos.-jobbnak tűnik mint a frekiváltó.

Help:
Egy olyan elekronikára lenne lenne szügségem, ami a kormány konzol elmozdulásával arányossan vezérli a fez.szabályozót, ugyanígy a gáz-fék konzolhoz is. (Erősebb elmozdulás erősebb fesz, stb). Ez lehet akár a konzolokba épített kontroller, vagy talán egy USB-s interfész.?

Ehez keresek valakit, aki meg tudná építeni. vagy érdekelné az ötlet továbbfejlesztése, és szívesen foglalkozna vele.

Konyhás Krisztián
Budapest XVII. ker.

Tel: 06 70 384 41 94
(#) Lucifer válasza Krix hozzászólására (») Aug 5, 2006 /
 
Helló!
Egy kérdés: a vezérlésnek azon része hiányzik, amellyel a gáz, fék, kormány jeleit illeszted a PC/konzol -hoz, vagy maga a "force feedback" vezérlése nincs meg?? Ez alatt értem azt a mozgatást, amivel a korány kívánkozik egyenesbe, az ülés, stb. rezegtetése, mozgatása.
(#) Krix válasza Lucifer hozzászólására (») Aug 5, 2006 /
 
Helló !
A Bocsánat, lehet hogy rosszul fogalmaztam meg, mert én kormány konzolon magát a kormányt értettem.
-Amúgy a kormány közvetlenül csatlakozik a pc-hez. Barkácsoltam bele két mikrokapcsolót ami a frekiváltó forgásirányát kapcsolja jobbra- balra, a fordulat és a nyomaték fix, tehát bármijen kormánymozdulatra ugyanúgy reagál. Adtam neki lassab felfutási időt. (nem rángat)
(#) szabi83 válasza Krix hozzászólására (») Aug 5, 2006 /
 
Ha jól értem a problémát akkor...
egyik pic-es topikban olvastam azt, hogy egy poti össze van kötve a pic-kel és a pic tudja figyelni a poti mozgását/pozicionálását/... gondolom ez kellene ide is!

itt a második hsz. motor helyet gondoltam a kormányt, 2.5:0.75 áttétellel, mert a poti nem tud körbe forogni
van több fordulatú poti meg minden féle, de gondolom az a jobb ami egyszerűbb és olcsó a prototípusba

üdv
(#) Krix válasza szabi83 hozzászólására (») Aug 5, 2006 /
 
Üdv!
Köszönöm az ötletet, jónak tűnik.
Utánanézek jobban a dolognak.
(#) Tomee válasza Krix hozzászólására (») Aug 5, 2006 /
 
Üdv!

Ha jól értettem akkor te csak annyit szeretnél ha a kormányon 20 fokot fordítasz jobbra akkor az ülés is 20 (vagy kevesebb) fokot döljőn ballra?
(#) Krix válasza Tomee hozzászólására (») Aug 6, 2006 /
 
helóó!
Konkrétan egy kreatív, hozzáértő, megbízható embert keresek,akit szintén részt tudna venni a fejlesztésben, és meg tudná építeni a vezérlőelekronikát, a fent leírtak szerint.
(#) Báddzsó válasza Krix hozzászólására (») Aug 6, 2006 /
 
Én szívesen segítenék, én is építgetek mindenféle mechanikus és elektromos érdekességeket.
Először is szerintem mindenkinek jól esne egy fénykép a dologról. Milyen fajta kormánnyal van megoldva, egy üzletben vásárolt usb-s kormány+pedálról van szó, mert akkor azon egy kicsit bütykülni kéne. Gondolom a dolog PC-s.?
(csak még annyit, hogy én már építettem magamnak PC-hez kormányt+pedált még az nfs4-hez technic legóbol , most a mikrokontrollerekbe merültem bele (pic) ))
(#) mspike válasza Krix hozzászólására (») Aug 6, 2006 /
 
Hello, egy ötlettel támogatnám a dolgot, a kormányra nem poti kell, hanem egy digitális "jeladó" mint az új hifikbe a hangerő, azt azt lehet tekergetni. De mechanikus boltban kapható megoldás egyrészt drága, mástrészt kopik, így inkább azt kéne csinálni, hogy két infra kapuval érzékelni a dolgot. (pont mint az egérbe) így kapnál egy érzékelőt ami 1. sose kopik el, 2. érzékeli, hogy merre és meddig tekered a kormányt, persze kell hozzá valami ami konkrétan feldolgozza ezt a jelet, ez lehet a PC is meg egy mikrovezérlő is.... üdv.
(#) Krix válasza mspike hozzászólására (») Aug 6, 2006 /
 
Helló!
Köszi az ötletet, jónak tünik.
(#) Kera_Will válasza mspike hozzászólására (») Aug 7, 2006 /
 
Avagy 1 kicsi léptető motort amit impulzus adóként használnál.2 fázisú eltolt jelet ad az is.Valamivel egyszerűbb kivitelezni mint az egeret rá a kormány tengelyéhez.Igaz kell 1 négyszögesítő fokozat.De az opto csatolóhoz is kell néhány ellenzék.
(#) Kera_Will válasza Kera_Will hozzászólására (») Aug 7, 2006 /
 




"csatolóhoz is kell néhány ellenzék."

ez jóóóó

kell néhány alkatrész ... :yes:
(#) G-Lex válasza Krix hozzászólására (») Aug 7, 2006 /
 
Csak érdekesség képpen:
[link=http://www.force-dynamics.com/]http://www.force-dynamics.com/[/link]
(#) Krix válasza G-Lex hozzászólására (») Aug 7, 2006 /
 
Ez nagyon kir.
-Apám ez elég költséges móka lehetett!!!
-Az enyém egy kicsit szerényebb lessz.
(#) Báddzsó válasza G-Lex hozzászólására (») Aug 7, 2006 /
 
hűű, ez tényleg jó lehet, azokat a teleszkópokat kell csak házilag kivitelezhető dologra áttervezni és akkor lehet építeni egyet. Még az lehet a probléma, hogy hogyan illesztyük össze a kocsi mozgását a mechanikával, (vagy a mechanika mozgását a kocsiéval ) mert ahhoz kellenének adatok a kocsi éppeni sebességéről, hogy ha fékez akkor menyire döljön előre az ülés, ahhoz meg olyan game kéne ami folyamaosan küldi ki az adatokat....... +magyarázat: ahhoz hogy tudjuk mennyire kell bal kanyarnál jobbra dönteni az űlést ahhoz kell tudnunk a kocsi sebességét, a kormány elfordulási szögét. a csúszásról meg már ne is beszéljünk, mert ugye ha csúszik a kocsi és satuféket nyomunk akkor kevesebb g hat ránk mintha tapadna és úgy nyomnánk satut....
(#) Krix válasza Báddzsó hozzászólására (») Aug 8, 2006 /
 
Nem kell hogy egy bizonyos játékhoz, szoftver szerint illeszkedjen a vezérlés, úgy sem llessz igazán tökéletes,( -még.) Egy standard vezérlés az teljesen megfelel ahhoz hogy a játék(-ok) megkapják a 70-80%-os élményfokozást, és egy univerzálisan is használható szimulátort alkossunk, amit bárki használhat a kedvenc játékához. Amúgy az általam tervezett konstrukció sem vall szégyent, de ez bárki számára elérhető áron lessz.
-Hajrá.
(#) G-Lex válasza Krix hozzászólására (») Aug 8, 2006 /
 
szerintem problémát csak az okozhat, hogy kikalkuláld, hogy milyen gyorsan és mennyire kell dönteni a cuccot... nem tudom, hogy annál a cuccnál, aminek a linkjét becsatoltam hogyan oldották...

Persze a sebesség figyelése nélkül is biztos feldobná a hangulatot...

már elkezdtem bővíteni a szobám méretét
(#) G-Lex válasza G-Lex hozzászólására (») Aug 8, 2006 /
 
most jutott eszembe, hogy a sebességet a gázpedál és a váltó állása alapján meg lehetne határozni... bár mikor gyorsul a gép nagyobb erőhatást érzünk mint amikor fixen 250km/h -val dönget...
(#) Lucifer válasza G-Lex hozzászólására (») Aug 8, 2006 /
 
Igen ez elég összetett probléma. Valamikor volt nálam egy M$ sidewinder Force feedbackos kormány, de nekem valahogy nem nyújtott túl nagy játékélményt. Ha valamire rámentél akkor dobott egyet, ha nekedjöttek oldalról, akkor rántott, stb. De például a sebességet, gyorsulást nem tudta szimulálni. Gondolom a játék sem küld erről adatot a játékvezérlőnek. Ok nyílt forráskódú játéknál, ez megoldható, de zárt játékoknál, nem vagy csak nem megtérülő munka árán. Értem ezalatt egy olyan szoftver megírását, ami figyeli a játék memóriában tárolt változóit, és ezek alapján küldene jeleket a vezérlőnek. Bár ha belegondolok, akkor az NFS MW-hez láttam trainer, ami beavatkozott a játék futásába (több nitrót, stb. adott.) Ezeket gondolom csak a memóriában tárolhatta. Nos ha ők meg tudták oldani ezekenek a változóknak az írását, akkor valószínűleg olvasni is lehet őket. Persze ezt minden játékra megírni külön... több munka mint amennyit megér.
(#) Krix válasza G-Lex hozzászólására (») Aug 8, 2006 /
 
Játékonként más a sebesség, és a kanyarodás viszonya. A kormányállítás pl. Logitechnél szoftveresen állítható, ill. a szék vezérlése is állítható kell hogy legyen. Ezeket kell játékonként összehangolni az otimális versenysebességgel, és máris kész a flash.
Az elindulás- fékezés, a rázkódások és a váltásonkénti visszamozdulás is nagyon jó hatásfokkal bír.
(#) Báddzsó válasza Krix hozzászólására (») Aug 8, 2006 /
 
fénykép???
(#) G-Lex válasza Báddzsó hozzászólására (») Aug 8, 2006 /
 
Igazándiból azt lenne jó megtudni, hogy amit belinkeltem cucc az hogyan működik... mármint honnan veszi a vezérlést. a videókon jól látszik,h még az ütközéseket is jól szimulálja...
(#) Báddzsó válasza G-Lex hozzászólására (») Aug 8, 2006 /
 
tuti, hoyg a játék küld neki ki adatokat, egyébként néztem a videókat és azért ez a cucc sem annyira tökéletes, mert nézzétek meg, hogy amikor fékez akkor a fejtámla nekinyomódik a fejéhez.... ami ugye elég érdekes lenne egy igazi kocsiban előremenetből való fékezésnél..
(#) Báddzsó válasza Báddzsó hozzászólására (») Aug 8, 2006 /
 
nem jó helyen van a mozgás középpontja, a vezetőn kívül kellene lennie. Kitaláltam, hogy lehetne jobbat csinálni. tényleg...de nem mondom meg mert levédetem előbb
(#) Báddzsó válasza Báddzsó hozzászólására (») Aug 8, 2006 /
 
adatok a játékból: mikor multiban játszunk akkor száguldoznak az adatok, amit meg lehet nézni elég 1*űen, a szim.gépnek csak egy "spectatornak" kell lennie. Mert ugye az is kapja az adatokat, csak ki kell válogatni a megfelelőeket
Az a baj, hogy most pont nincs egy autós gamem se telepítve...
(#) Frankye válasza Lucifer hozzászólására (») Aug 8, 2006 /
 
Vannak szoftverek (egyet tutira ismerek én is) amikkel pl ismert érték változását ki lehet silabizálni, majd azt módosítani, vagy fagyasztani, stb.
Ilyen pl. az ArtMoney is. A magyarított változat letölthető innen.
Ez pl tudja figyelni, hogy az autód sebessége X km/ó (ezt tudod), aztán növeled, nézed mennyire, majd az AM-val rákeresel a megváltozott értékre, és megkapod, hogy a játék milyen címen (címeken) tárolja a kocsid sebességét. (Innen már csak egy ugrás, hogy felülírd, vagy hogy elküldd az egyik portra az aktuális értéket. És kész a megoldás...)
(#) Lucifer válasza Frankye hozzászólására (») Aug 8, 2006 /
 
Szia!
Ezt a progit én is ismerem, pont ilyen megoldásra gondoltam.
Viszont Báddzsó elgondolása is megfontolandó, ugyanis a multijátéknál valószínűleg minden ilyen adatot elküld a játék.
(#) Báddzsó válasza Frankye hozzászólására (») Aug 8, 2006 /
 
hogyan lehet abszolút címekké változtatni azokat amiket kiír ez a artmoney? mert akkor azt tudnám olvasni (elméletileg) saját írású progival
(#) Krix válasza Báddzsó hozzászólására (») Aug 8, 2006 /
 
Ez a prototipus,
- Nem laboratóriumi körülmények közt
készült....
(#) szabi83 válasza Krix hozzászólására (») Aug 8, 2006 /
 
nem rossz...

de én biztos hidraulikával csinálnám az pontosabb nem kell "felfutási ..."
sztem elöbb is reagálna -> jobb élmény :yes: :yes:

kár, hogy nem játékolok
Következő: »»   1 / 3
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem