Fórum témák
» Több friss téma |
Üdv!
Egy kis segítségre lenne szügségem. Mechanikai műszerész vagyok. Támadt egy ötletem és építettem egy egész jó hatásfokkal rendelkező szimulátort, amit szeretnék befejezni. Sajnos a vezérlésénél elakadtam, mert az elektronikához csak "ráérzésem" van, nem sokat értek hozzá. A szerkezet voltaképpen ez egy autósülés, ami egy LCD monitorral együtt mozog előre-hátra, jobbra-balra. Jelenleg a kormány, és a gáz-fék konzollal kapcsolok relék segítségével 2 db. 580 W-os asszinkron motort, amik szijjas áttétellel mozgatják a széket . Ezek nyomatékát egy fesz. szabályzóval (lámpakapcsoló) és egy frekvenciaváltóval állítom. -Utóbbinak kicsit lassú a reakcióideje, ezért csak a kormány mozgásnál használom, de ezen van felfutási ídő és fordulat állítási poti. -A "lámpakapcsolóval" ha a motornak csak kevés feszt. adok akkor nem forog, az indukció csak a megfelelő nyomatékot viszi át, de elég gyors és hatásos.-jobbnak tűnik mint a frekiváltó. Help: Egy olyan elekronikára lenne lenne szügségem, ami a kormány konzol elmozdulásával arányossan vezérli a fez.szabályozót, ugyanígy a gáz-fék konzolhoz is. (Erősebb elmozdulás erősebb fesz, stb). Ez lehet akár a konzolokba épített kontroller, vagy talán egy USB-s interfész.? Ehez keresek valakit, aki meg tudná építeni. vagy érdekelné az ötlet továbbfejlesztése, és szívesen foglalkozna vele. Konyhás Krisztián Budapest XVII. ker. Tel: 06 70 384 41 94
Helló!
Egy kérdés: a vezérlésnek azon része hiányzik, amellyel a gáz, fék, kormány jeleit illeszted a PC/konzol -hoz, vagy maga a "force feedback" vezérlése nincs meg?? Ez alatt értem azt a mozgatást, amivel a korány kívánkozik egyenesbe, az ülés, stb. rezegtetése, mozgatása.
Helló !
A Bocsánat, lehet hogy rosszul fogalmaztam meg, mert én kormány konzolon magát a kormányt értettem. -Amúgy a kormány közvetlenül csatlakozik a pc-hez. Barkácsoltam bele két mikrokapcsolót ami a frekiváltó forgásirányát kapcsolja jobbra- balra, a fordulat és a nyomaték fix, tehát bármijen kormánymozdulatra ugyanúgy reagál. Adtam neki lassab felfutási időt. (nem rángat)
Ha jól értem a problémát akkor...
egyik pic-es topikban olvastam azt, hogy egy poti össze van kötve a pic-kel és a pic tudja figyelni a poti mozgását/pozicionálását/... gondolom ez kellene ide is! itt a második hsz. motor helyet gondoltam a kormányt, 2.5:0.75 áttétellel, mert a poti nem tud körbe forogni van több fordulatú poti meg minden féle, de gondolom az a jobb ami egyszerűbb és olcsó a prototípusba üdv
Üdv!
Köszönöm az ötletet, jónak tűnik. Utánanézek jobban a dolognak.
Üdv!
Ha jól értettem akkor te csak annyit szeretnél ha a kormányon 20 fokot fordítasz jobbra akkor az ülés is 20 (vagy kevesebb) fokot döljőn ballra?
helóó!
Konkrétan egy kreatív, hozzáértő, megbízható embert keresek,akit szintén részt tudna venni a fejlesztésben, és meg tudná építeni a vezérlőelekronikát, a fent leírtak szerint.
Én szívesen segítenék, én is építgetek mindenféle mechanikus és elektromos érdekességeket.
Először is szerintem mindenkinek jól esne egy fénykép a dologról. Milyen fajta kormánnyal van megoldva, egy üzletben vásárolt usb-s kormány+pedálról van szó, mert akkor azon egy kicsit bütykülni kéne. Gondolom a dolog PC-s.? (csak még annyit, hogy én már építettem magamnak PC-hez kormányt+pedált még az nfs4-hez technic legóbol , most a mikrokontrollerekbe merültem bele (pic) ))
Hello, egy ötlettel támogatnám a dolgot, a kormányra nem poti kell, hanem egy digitális "jeladó" mint az új hifikbe a hangerő, azt azt lehet tekergetni. De mechanikus boltban kapható megoldás egyrészt drága, mástrészt kopik, így inkább azt kéne csinálni, hogy két infra kapuval érzékelni a dolgot. (pont mint az egérbe) így kapnál egy érzékelőt ami 1. sose kopik el, 2. érzékeli, hogy merre és meddig tekered a kormányt, persze kell hozzá valami ami konkrétan feldolgozza ezt a jelet, ez lehet a PC is meg egy mikrovezérlő is.... üdv.
Avagy 1 kicsi léptető motort amit impulzus adóként használnál.2 fázisú eltolt jelet ad az is.Valamivel egyszerűbb kivitelezni mint az egeret rá a kormány tengelyéhez.Igaz kell 1 négyszögesítő fokozat.De az opto csatolóhoz is kell néhány ellenzék.
"csatolóhoz is kell néhány ellenzék." ez jóóóó kell néhány alkatrész ... :yes:
Csak érdekesség képpen:
[link=http://www.force-dynamics.com/]http://www.force-dynamics.com/[/link]
Ez nagyon kir.
-Apám ez elég költséges móka lehetett!!! -Az enyém egy kicsit szerényebb lessz.
hűű, ez tényleg jó lehet, azokat a teleszkópokat kell csak házilag kivitelezhető dologra áttervezni és akkor lehet építeni egyet. Még az lehet a probléma, hogy hogyan illesztyük össze a kocsi mozgását a mechanikával, (vagy a mechanika mozgását a kocsiéval ) mert ahhoz kellenének adatok a kocsi éppeni sebességéről, hogy ha fékez akkor menyire döljön előre az ülés, ahhoz meg olyan game kéne ami folyamaosan küldi ki az adatokat....... +magyarázat: ahhoz hogy tudjuk mennyire kell bal kanyarnál jobbra dönteni az űlést ahhoz kell tudnunk a kocsi sebességét, a kormány elfordulási szögét. a csúszásról meg már ne is beszéljünk, mert ugye ha csúszik a kocsi és satuféket nyomunk akkor kevesebb g hat ránk mintha tapadna és úgy nyomnánk satut....
Nem kell hogy egy bizonyos játékhoz, szoftver szerint illeszkedjen a vezérlés, úgy sem llessz igazán tökéletes,( -még.) Egy standard vezérlés az teljesen megfelel ahhoz hogy a játék(-ok) megkapják a 70-80%-os élményfokozást, és egy univerzálisan is használható szimulátort alkossunk, amit bárki használhat a kedvenc játékához. Amúgy az általam tervezett konstrukció sem vall szégyent, de ez bárki számára elérhető áron lessz.
-Hajrá.
szerintem problémát csak az okozhat, hogy kikalkuláld, hogy milyen gyorsan és mennyire kell dönteni a cuccot... nem tudom, hogy annál a cuccnál, aminek a linkjét becsatoltam hogyan oldották...
Persze a sebesség figyelése nélkül is biztos feldobná a hangulatot... már elkezdtem bővíteni a szobám méretét
most jutott eszembe, hogy a sebességet a gázpedál és a váltó állása alapján meg lehetne határozni... bár mikor gyorsul a gép nagyobb erőhatást érzünk mint amikor fixen 250km/h -val dönget...
Igen ez elég összetett probléma. Valamikor volt nálam egy M$ sidewinder Force feedbackos kormány, de nekem valahogy nem nyújtott túl nagy játékélményt. Ha valamire rámentél akkor dobott egyet, ha nekedjöttek oldalról, akkor rántott, stb. De például a sebességet, gyorsulást nem tudta szimulálni. Gondolom a játék sem küld erről adatot a játékvezérlőnek. Ok nyílt forráskódú játéknál, ez megoldható, de zárt játékoknál, nem vagy csak nem megtérülő munka árán. Értem ezalatt egy olyan szoftver megírását, ami figyeli a játék memóriában tárolt változóit, és ezek alapján küldene jeleket a vezérlőnek. Bár ha belegondolok, akkor az NFS MW-hez láttam trainer, ami beavatkozott a játék futásába (több nitrót, stb. adott.) Ezeket gondolom csak a memóriában tárolhatta. Nos ha ők meg tudták oldani ezekenek a változóknak az írását, akkor valószínűleg olvasni is lehet őket. Persze ezt minden játékra megírni külön... több munka mint amennyit megér.
Játékonként más a sebesség, és a kanyarodás viszonya. A kormányállítás pl. Logitechnél szoftveresen állítható, ill. a szék vezérlése is állítható kell hogy legyen. Ezeket kell játékonként összehangolni az otimális versenysebességgel, és máris kész a flash.
Az elindulás- fékezés, a rázkódások és a váltásonkénti visszamozdulás is nagyon jó hatásfokkal bír.
Igazándiból azt lenne jó megtudni, hogy amit belinkeltem cucc az hogyan működik... mármint honnan veszi a vezérlést. a videókon jól látszik,h még az ütközéseket is jól szimulálja...
tuti, hoyg a játék küld neki ki adatokat, egyébként néztem a videókat és azért ez a cucc sem annyira tökéletes, mert nézzétek meg, hogy amikor fékez akkor a fejtámla nekinyomódik a fejéhez.... ami ugye elég érdekes lenne egy igazi kocsiban előremenetből való fékezésnél..
nem jó helyen van a mozgás középpontja, a vezetőn kívül kellene lennie. Kitaláltam, hogy lehetne jobbat csinálni. tényleg...de nem mondom meg mert levédetem előbb
adatok a játékból: mikor multiban játszunk akkor száguldoznak az adatok, amit meg lehet nézni elég 1*űen, a szim.gépnek csak egy "spectatornak" kell lennie. Mert ugye az is kapja az adatokat, csak ki kell válogatni a megfelelőeket
Az a baj, hogy most pont nincs egy autós gamem se telepítve...
Vannak szoftverek (egyet tutira ismerek én is) amikkel pl ismert érték változását ki lehet silabizálni, majd azt módosítani, vagy fagyasztani, stb.
Ilyen pl. az ArtMoney is. A magyarított változat letölthető innen. Ez pl tudja figyelni, hogy az autód sebessége X km/ó (ezt tudod), aztán növeled, nézed mennyire, majd az AM-val rákeresel a megváltozott értékre, és megkapod, hogy a játék milyen címen (címeken) tárolja a kocsid sebességét. (Innen már csak egy ugrás, hogy felülírd, vagy hogy elküldd az egyik portra az aktuális értéket. És kész a megoldás...)
Szia!
Ezt a progit én is ismerem, pont ilyen megoldásra gondoltam. Viszont Báddzsó elgondolása is megfontolandó, ugyanis a multijátéknál valószínűleg minden ilyen adatot elküld a játék.
hogyan lehet abszolút címekké változtatni azokat amiket kiír ez a artmoney? mert akkor azt tudnám olvasni (elméletileg) saját írású progival
Ez a prototipus,
- Nem laboratóriumi körülmények közt készült.... |
Bejelentkezés
Hirdetés |