Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » 3 fázisú motor üzemeltetése 1 fázisról
Témaindító: Papp Ferike, idő: Jún 5, 2008
Témakörök:
Nem jó,elég kesze-kusza a rajz.
Mellékelem hogy kell! Bár gondolom számít a forgásirány is,ha nem megy szólj.
Sziasztok..
380-as motort szeretnék (nem szertném de a muszály nagy úr) üzemeltetni 230 ról.. Utána olvastam a forumon de inkább le írnám a motor adatait.Amúgfy sík hülye vagyok a villany szereléshez. Siemes motor: ip:44 rot:kl16 220/380 D/Y 0,64/0,37 0,12KW 2720min 50hz Enyi van a táblán ezt szeretném bekötni ha lehet
Hello.Adattáblád szerint 230V rol deltában müxik.
Küldök egy (rajzot) .Kondit 6mikró rol kezd,ha nem elég akkor emeld a kapacitást de csak addig mig simán csendben megy a motor.
ez így nem jó. én ugyan már régen foglalkoztam vele, de a bekötése ez lenne:
o o o o o o az így elrendezett csatlakozó pontoknál a felső sort vízszintesen összekötöd, mind a hármat. az alsó sornál az első pontra adod a fázist, a másodikra a nullát, a harmadikra bekötöd a kondi egyik lábát(kw-onként 25 mikrofarad) a másik kondilábat a forgásiránynak megfelelően vagy a fázisra, vagy a nullára kötöd, DE most jön a lényeg: így a motor nem tud felpörögni rendesen (elindulni el fog). a megoldás: a harmadik kivezetésre MÉG EGY kondi egyik kivezetését kösd, a másikat egy nyomógombon keresztül ráteszed a bejövő feszültség MÁSIK pontjára, mint az első kondi másik kivezetése van. tehát a harmadik kivezetésre mindkét kondi egyik lába, a nullára a fixen bekötött kondi másik lába, a fázison pedig a másik kondi másik lába NYOMÓGOMBON KERESZTÜL. az indítás menete: először bekapcsolom a motort, hagyom, hogy felpörögjön, amikor már nem gyorsul tovább, megnyomom a nyomógombot 2-3 másodpercre, a fordulat növekedik és kész. a második kondi értéke 75 mikrofarad kw-onként, a feszültségük min. 400 v.
Akkor az én motorom 0,12Kw
A kondi 3 mikorofárad.Az indító kondi 7 mikro farad??
Hátha segit neked meg másnak is
Szia!
Hát ez nagyon furcsa!
És amikor az aszinkronmotor már szinkronfordulattal forog, olyan gyorsan pörög, hogy megáll?
Én egy INVERTERT keresek ami 400 v-ra alakít át 230 v-ot, ha valaki tud csinálni, vagy készen vevő vagyok.
kb. 800-1000 Wattra. köszi
"mezei" 400 volt kell, vagy esetleg 3 fázissal?
Netán motorhoz?
Üdv Mindenkinek!
Volna egy 380V-os motorom amit 220V-ról szeretnék üzemeltetni. Beton keverőt hajtana. Sajnos jómagam nem értek a villanyszereléshez, de egy ismerősöm rajzolt egy "skiccet" hogy kössem be. De sajnos Ő sem volt biztos, hogy így jó lesz. Azt mondta , hogy állandó üzemű kondenzátorból nem szabad nagy mF értékűt használni mert leégeti a motort. Ezért kell mellé még egy indító is. Igaz ez? Azt szeretném kérni, hogy ellenőrizzétek le legyetek szívesek, hogy jó lesz-e igy. Köszönettel: joeskac
Szerintem a C2 és a nyomógomb nem kell. A #364527-es hozzászólásban is ott a rajz.
Üdv! 5µF kell 100W-onként üzemi kondinak, tehát neked 75µF körül ha nem elég az indítónyomaték akkor még egy ugyanekkora vele párhuzamosan nyomógombbal vagy indítórelével.
Köszönöm szépen a gyors válaszokat!
Tehát akkor a rajzon lévő elosztás nem jó? Még valamit nem értek: a boltban kérdeztem és azt mondták, hogy létezik indító és állandó üzemű kondenzátor. Akkor ehhez a motorhoz milyent haszáljak? Üdv: joeskac
Lenne egy nagyon merész ötletem.
Olvasd el ezt a topikot. Ez éppen erről szól. Lehet, hogy te nem olvasol, csak írsz?
Jó estéket!
Ravasz fogós kérdéssel borzolnám a hozzáértők idegeit! 380v Dahlander 700/1400 ford. motort lehet 220v ról hajtani? Esztergapad motor, E1N géphez. T. L
A leírt motor természetesen be lehetne kötni, de kicsi lesz a nyomatéka és könnyen leáll.
Egy keményfém lapkás késnek ilyenkor vége. Egyszerűbbnek látszana egy 380/220-as motor fázisváltóként való használata, vagy egy elektronikus fázisváltó építése.
Hali mindenkinek!
Olyan kérdésem lenne, hogy hogyan kell méretezni egy üzemi kondit? Köszi mindenkinek!
sziasztoktök uj vagyok a lapon de remélem segítetek. a problémám akövetkező. van egy 380-as 4kw-os motrom és 230-rol kéne üzemeltetni. minden megoldás érdekelne. kapcsrajz kondival ,frekvenciaválto ,stb előre is köszi.
Szia!
Kapcsrajzot kondival találsz ebben a topicban bőven, bár a 4kW már erősen határeset. 4 kW felett nem nagyon szoktak kondenzátoros indítást készíteni a nagy indulási áramfelvétel miatt. Frekiváltót 2 kilowatt körüli teljesítményig kapsz elfogadható áron 230 Volt bemenő feszültségre. A motornak 230V-os beállításban kell működni(delta=230V, csillag=400V).
Szia!
sajna az eszterga határeset-- BE KÖTNI BE LEHET __DE MINEK! nincs ellenáramú fék sem ! ráadásul 1/2teljesitményre számithatnál.... Ide csak: frekiváltó kb 30 000Ft felfelé.... a szomszédoktól "összekórincsált" +2 fázis vagy a Ferraris-Arno ként ismert fázisváltógép jöhetne szóba ....
szerinted egy sima 230-as 2.2kw-os motorral többet érnék? egy combosabb kompresszort kéne hajtania.
Ha van rá lehetőséged, akkor próbáld ki egy 2,2 kW-ossal a hajtást. Én az indulási áramfelvételtől félek egy kicsit. Bár a frekvenciaváltó erre is ad viszonylag korrekt megoldást. Az induláskor valahogyan tehermentesíteni kellene a villanymotort, és felpörgetett állapotban ráadni a terhelést.
Szia
Kompresszornál rakj be visszacsapó szelepet hogy üresben,terhelés nélkül induljon.Nem tudom anyagilag hogy vagy eleresztve de frekiváltó 4kw-s lehet többe kerül mint a kompresszorod (2.2kW Omron 192.000 igaz 3 fázisú volt)
a nyomáskapcsolo tehermentesiti az inditást szerencsére. frekiválto kilőve kétkiloért. a4kw-os motorommal az a baj hogy beinditom startkondival és szépen felpörög szép ahangja is afordulatszm is megvan csk gyenge. kérdés. hogyan lehet növelni az erejét. legalább 2.2 2.5 kwra. gondolm üzemi kondival? mekkorával és egy tuti kapcsrajz sokat segitene. egyébként köszi a hozzászolásokat mindnkinek rendesek vagytok.
Ma már nemigen van 2 fázisú mérő. Csak 1, vagy 3 fázisú. Ha már "kér" a jó szomszédtól áramot (két fázist), akkor kérje el mindhármat, az ottani védővezetővel, nullával egyetemben, fix bekötéssel. Így lesz korrekt érintésvédelme, nem beszélve arról, ha bárhol FI relé van feltéve. Az nem "szereti" azt a megoldást, hogy a villany nálam jön be, és a szomszédnál megy ki, vagy fordítva.
Szia!
Nem 1 szomszédtól kell kérni -- hanem 2-től és megnézni , hogy a hiányzó-e.? Igen FI relénél járhatatlan (de az utcában csak NÁLAM van ilyen...)! esetleg marad a Y ba kötött motor 2 fázisú üzeme 3/4 teljesitménnyel -- vagy 1fázisú üzem kondival és 1/2 teljesitménnyel |
Bejelentkezés
Hirdetés |