Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » 7 szegmenses LED kijelző
 
Témaindító: Sonic-182, idő: Szept 21, 2005
Témakörök:
Lapozás: OK   4 / 22
(#) zsuscsinyo hozzászólása Jún 18, 2008 /
 
Sziasztok! Nekem van egy CC56-11EWA kijelzőm amin van a közepén két pont, megnéztem az adatlapon DP5 és DP6-tal van jelölve, de nem tudom hogy melyik a kivezetése. Ha tudnátok segíteni megköszönném
(#) szilva válasza zsuscsinyo hozzászólására (») Jún 18, 2008 /
 
Én az alábbi adatlapot úgy értelmezem, hogy a DP5 és DP6 a "21"-es típusokban van benne, a "11"-esekben a DP1-DP4-ek vannak.

Bővebben: Link
(#) szilva válasza hbal hozzászólására (») Jún 18, 2008 /
 
Szerintem ilyen lesz az, csak itt még a kék nincs feltüntetve:

Bővebben: Link
(#) zsuscsinyo válasza szilva hozzászólására (») Jún 18, 2008 /
 
Köszi! Valóban csak azokon lehet, mivel igaz hogy rajta van a helye, de sokkal világosabb ott a kijelző.
(#) joszef hozzászólása Jan 29, 2009 /
 
Szeretnek egy ledes kijelzot kesziteni
- 4 szamjegyu
- egy masik szerkezetrol lehessen iranyitani
kerlek irjatok le hogy hogyan lehet ezeket elkesziteni
mert meg kezdo vagyok

ja es meg valami torles gomb is kene

kijelzo.png
    
(#) proba válasza joszef hozzászólására (») Jan 30, 2009 /
 
Leginkább mikrokontrollerek programozását kezd el tanulni.
Egyébbként csak mezei egyszerű 7 szegmenses órát tudsz csinálni,amiből az oldalon is többet találsz.(ezek nagyobb részéhez is kell kontroller csak nem neked kell megírnod a programot hozzá)
Esetleg az oldalon lévő kapcsolások közül a dcf77 órát,szerintem dcf vevő nélkül is működik.
(#) kiskacsa2009 hozzászólása Feb 6, 2009 /
 
Egyébként nagyon egyszerű saját kijelzőt gyártani!
mellékelve a rajz!
Nem kell más hozzá:
- 22 db Led
- 1 db tüskesor (9 tüske)
- kétoldalas nyák (lehet egy oldalas is, de úgy nehezebb)
- és némi lemez a piros körvonalakra
mellékelve van a sprint layout-os terv, valamint pdf-be
Sok sikert az átalakításhoz!
(#) elemerr hozzászólása Feb 9, 2009 /
 
Sziasztok!
Szeretnék nagy segítséget kérni. Amit mindenek előtt tudni kell rólam, hogy lövésem sincs az elektronikához. Szóval megtaláltam eme oldalt és remélem, tudtok és segítetek is nekem.
Szóval szeretek motorozni és a haverok is. A bajunk az, hogy bizonyos forgalmi helyzetben vissza kell pakolni a gépet, hogy az erő velünk legyen, de itt nem látjuk a váltókart, mint az autóban és fogalmunk sincs, hogy hányasban is vagyunk tulajdonképpen. Erre szeretnénk csinálni egy fokozatkijelzőt.
Tehát adott egy 7 szegmenses kijelző, a váltótengelyről kapunk jeleket a következőképpen. Minden sebességi fokozatban egy érintkező külön zár egy-egy külön negatív pólust. Tehát a váltókartól jön fel 7 db vezeték (6 sebesség és egy üresjárati) mindegyiken akkor van test, ha abban a sebességi fokozatban áll a váltó. Amit szeretnénk összehozni, hogy a 7 szegmenses kijelzőn megjelenjen az aktuális sebességfokozat (0-6ig). Szóval ebben szeretném a segítségeteket kérni. A haver otthon van az elektronikában, csak ahoz nem ért, hogy mit kell beépíteni és hogy kell meghajtani a kijelzőt, hogy az számokat írjon ki, milyen ic, vagy mi kell bele. Ha tudtok, légyszi segítsetek.
Köszönöm előre is a segítségeteket.
Üdv: elemerr.
(#) pbalazs válasza elemerr hozzászólására (») Feb 9, 2009 /
 
Írtam a
Idézet:
„7 szegmenses kijelző léptetése”
topc-ba.
(#) Vandor76 válasza elemerr hozzászólására (») Feb 10, 2009 /
 
Ember, ugye nem mondod komolyan, hogy motorosként nem tudod hogy éppen melyik sebességfokozatba pakolod??? :eek2:

Korábban _ampervadasz_ belinkelte ezt : Bővebben: Link
Ebből ki tudtok indulni...
(#) elemerr hozzászólása Feb 10, 2009 /
 
Szia Vandor76!
Köszi a linket, megpróbáljuk kivitelezni, hátha jó.
Motorosként, hogy melyik fokozatban van a motor, természetesen lehet tudni, de..
A modernebb motorokon már nem úgy van, mint régebben az etz-n, hogy hatalmas fordulatszám különbség van a fokozatok között, hanem nagyon kicsi. Tehát pl 110 km-es sebességnél a motor pörög 4.-ben 7.000-et, 5.-ben 6.000-et, 6.-ban 5.500-at. Itt nem mindegy, hogy egy esetleges nagyobb fékezésnél visszapakolod 6-ból 3-4-be, vagy 5-ből 2-be. Te is motorozol? Ha nem, akkor egyszer próbáld ki, nem mindig fogod tudni, hogy hanyadikban is vagy. A kocsiban annyival könnyebb a helyzet, hogy látod a váltókart, motornál nem. Mivel nem én vagyok az első, akinek ilyen ketyere kellene és meg szeretné oldani, gondolom másnak is vannak ilyen problémái. Amikor normálisan motorozol, akkora gebasz nincs a sebességekkel, maximum amikor rángatod felfelé a váltokart 6.-ból 7-8-ba, de csak nem akar feljebb váltani, pedig érzed, hogy van még benne és menne a bicaj.
Köszi a linket mégegyszer, kipróbáljuk.
Üdv: elemerr
(#) Vandor76 válasza elemerr hozzászólására (») Feb 10, 2009 /
 
Szia

Régebben motoroztam, aztán áttértem az autóra. Amikor Pestre költöztem, akkor azt is eladtam, úgyhogy most BKV-zok.

Az való igaz, hogy én soha nem mentem még 6 sebességes motorral, 4 gang volt a legtöbb. Így elsőre olvasva elég furának tűnt a dolog. Valljuk be férfiasan, megint csak a saját tapasztalatból indultam ki, gondolkozás helyett. Ezúton elnézést kérek érte...

Ami a linket illeti, nagyon szívesen, Ampervadász nevében is
Jó motorozást!
(#) bbalazs_ válasza elemerr hozzászólására (») Feb 10, 2009 /
 
Hat, ha ebbol a linkbol az a kollega, aki nem tud egy ilyen kapcsolas osszehozni, ki tud talalni valamit, akkor megeszem a kalapom. Hol van pl. a het bemenet?

A 7 szegmenses fenyereje eleg lesz vajon a napon is?

Abban az esetben, ha a motorban levo kapcsolok egyebkent levegoben lognak (es csak a kapcsolaskor kapnak testet):
Szerintem legegyszerubb egy kozos anodos 7 segmenses kijelzo, 7 db ellenallas a vonalakra, egy db smd kivitelu 18F2525 PIC (mondjuk kb ezer forint), egy stabic, szurokondi es kesz. A portB-t felhuzni belsoleg, erre jonnek a testelo bemenetek, a PORTC-re mehet a kijelzo. Ez elfer nagyjabol a 7 szegmenses hatan is.

A 'programot' osszehozni egy kezdo PIC-esnek is kb 10 perc. Akar ondiagnosztikat is kepes menet kozben vegezni, ha tobb bemenet kerulne testre pl.

Szoval mivel ugysem ertetek hozza semennyire, tokmindegy, hogy mennyire bonyolult egy ilyen kapcsolas... es valoszinuleg igy all a legkevesebb alkatreszbol.
(#) arnd válasza elemerr hozzászólására (») Feb 10, 2009 /
 
Ha már megvan a kapcsoló mechanika és a 7 vezeték is "fent" van a kormánynál. Akkor inkább valami diódás "maszkkal" oldanám meg. Mivel testet kapcsolgat, egy közös anódos kijelző, katódjait közösítgetném diódákkal a megfelelő sorszámú vezetékre, úgy hogy a megfelelő számhoz tatozó szegmensek világítsanak.
Persze soros ellenállásról nem megfeledkezni...
Nem nagyvonalú, de "bolondbiztos".
(#) arnd válasza bbalazs_ hozzászólására (») Feb 10, 2009 /
 
10-es az 5-s skálán!!!!
Azért van ettől egyszerűbb megoldás is... talán
(#) Vandor76 válasza bbalazs_ hozzászólására (») Feb 10, 2009 /
 
Hat, ha ebbol a PIC-es leírásból az a kollega, aki nem tud egy ilyen kapcsolas osszehozni, ki tud talalni valamit, akkor megeszem a kalapom

Esetleg vehetnek egy ilyen kijelzőt, meg a két 74LS-t aztán lehet tesztelgetni hogy mikor mi jelenik meg, hogy lehet változtatni, stb... Ez azért nem olyan nagy ördöngősség (mondjuk a PIC programozás sem az, ebben egyetértek, de azért az egy kicsivel bonyolultabb)
(#) bbalazs_ válasza Vandor76 hozzászólására (») Feb 10, 2009 /
 
Azert irtam, hogy ha mar ugysem ertenek belole semmit....
De alkatresz-szamban verhetetlen, valld be

A diodasra en is gondoltam, de az ANNYIRA primitiv megoldas.
Akkor sokkal jobb, ha van 6db kulon led, aztan kozos anod, egy db ellenallas es mehetnek a madzagokra a katodok direktben. Mar ha IGAZAN primitivet akarunk...
(#) bbalazs_ válasza arnd hozzászólására (») Feb 10, 2009 /
 
Arnd, te AZ az Arnd vagy? Az indexes laguna2 listarol?
(#) Vandor76 válasza bbalazs_ hozzászólására (») Feb 10, 2009 /
 
Bevallom, valóban nem kéne sok alkatrész, sőt kisebb helyigényű megoldást is nehezen lehetne találni.

Az überprimitív megoldás az lenne, ha a váltókarra raknának egy kis mechanikus "emeltyűt", ami egy rudazaton keresztül egy mutatót mozgatna. Na és akkor a tank tetején egy analóg mutató mutatná az aktuális sebesség-fokozatot. Örökös, mint a szovjet hűtőszekrény
(#) arnd válasza bbalazs_ hozzászólására (») Feb 10, 2009 /
 
Ja ja Azrt én is megnéztem, hogy ismerős e a mail cím

A 6db LED-es megoldásra én is gondoltam de a szám kijelzés jobban használható szerintem...
(#) proba válasza Vandor76 hozzászólására (») Feb 10, 2009 /
 
Vagy ua bowdennel .Bár az hamarabb romlik.
(#) elemerr hozzászólása Feb 11, 2009 /
 
Sziasztok!

Köszi a segítségeket. Amit vandor76 belinkelt, a haver megnézte és valami olyasmit mondott, hogy pont úgy néz ki, mint egy digitális dobókocka. A legvégső megoldás a 7 db LED elhelyezése egy panelen lett volna, csak ennél kultúráltabbat szerettem volna. Nagyon belevetettem magam a témába, és találtam is a neten valami érdekeset.

http://akmtmedia.extra.hu/sufnituning/fokozatkijelzo.pdf

Annyi a hibája, hogy nincs rajta 0, azaz üres jelzés, de az már nem annyira lényeges, de ha valaki tud mondani okosat, hogy mit kellene kicserélni és hogyan, hogy legyen rajta 0-6-ig kijelzés, azt szívesen fogadom és megköszönöm. Beszéltem haverral is, ő mondta, hogy nem hülye hozzá, ezt tanulta, de már ezer éve és azóta áttért az autószerelésre, így nem tudja, hogy melyik ic, vagy kütyü mire való. Gondolom sokat felejt az ember, ha nem gyakorolja.

Az analóg órás megoldás mechanikus meghajtással, nem hülyeség, valamelyik motoron, vagy pannónián, vagy danuvián már gyárilag vol ilyen, igaz ott csak 3 sebességfokozat volt, tehát annyira nagy jelentősége nem volt a dolognak.

Köszi a segítségeket.

Üdv:elemerr

(#) Zoli_bácsi válasza Vandor76 hozzászólására (») Feb 11, 2009 /
 
Szia

Ez a kapcsolás jó-jó, de mégsem jó. Én is gondolkoztam effélén a motoromra, de a gond ott jelentkezett, hogy lefelé 1-es, egyet fel üres, majd ismét fel 2-es, stb. Aztán lefelé megint ez a helyzet. 4-3-2-0-1. Lefelé jövet, az üreshez nem kell teljesen lenyomni a váltókart. Tehát ha ebben az setben lefelé számoltatom az áramkört egészen az első fokozatig, az ok. De ezután egy picit felfelé kell mozdítani a váltókart, hogy üresbe kerüljön. Ekkor a számláló téves eredményt mutatna, vagy egyáltalán semmit, mivel ide 3 kapcsoló kellene.

üdv.
(#) arnd válasza elemerr hozzászólására (») Feb 11, 2009 /
 
Úgy őszintén mi a a fenének kell egy encoderrel BCD-re alakítani majd BCD-ről 7 szegmensre (pluszban még egy inverter is) közvetlenül miért nem jó???
1db 7 szegmenses kijelző 7 db ellenállás, meg vagy 27 db dióda???
Pl. az 1-es kijelzéshez a b és a c -t kell összediódázni, a 2-eshez az a,b,g,e,d, a 3-shoz.... stb stb. És ezt még csak el sem lehet felejteni...
(#) pbalazs válasza elemerr hozzászólására (») Feb 11, 2009 /
 
Én is kb. így csinálnám.
Mutatja ez a 0-t is akkor, ha egyik bemenet sincs földre húzva. Esetedben ez azt jelenti, hogy az üreshez tartozó vezetéket nem kötöd sehová, azaz pontosan úgy kell bekötni, ahogy a rajzon van.

Vagy a sokdiódás megoldás, ahogy arnd mondta. Én ezen annyit változtatnék, hogy feszstabilizátort tennék bele, hogy a fényerő állandó legyen.
(#) Mickey5 válasza pbalazs hozzászólására (») Feb 11, 2009 /
 
Bocs, de én ott látom benne az L7805-öt a kapcsrajzon.
Inkább a fényerő szabályozását oldanám meg poti helyett foto-ellenállással.
Másrészt arnd-nek tökéletesen igaza van: fölöslegesen túlbonyolított. Lehet ezt úgy is, ahogy Ő javasolja.
(#) Mickey5 válasza pbalazs hozzászólására (») Feb 11, 2009 /
 
Hopp! Most látom, hogy Te arnd megoldásához javasoltad a feszültség stabilizálását. Nem szóltam egy szót sem!
(#) lui3 válasza elemerr hozzászólására (») Feb 11, 2009 /
 
bbalázs-nak van igaza legegyszerübb egy pic-kel megoldani én ugy csináltam a cobrámon 7db tle4905 adja a jelet a váltotol (szerencsém volt ki van vezetve a váltokar tengely) és egy 16f876a feldolgozza és kiküldi a megfelelö szegmensnek a jelet nagy vonalakban enyi semmi extra alkatrész ennyit tud nem kell neki többet.ráadásul smd-böl épitettem ugyhogy nem is nagy az egész.
(#) robing16 hozzászólása Jún 30, 2009 /
 
Sziasztok!

Valaki meg tudná mondani, hogy a BI/RBO és RBI lábak mire szolgálnak? 74LS47...

Jah, és PIC
Épp most készültem megcsinálni egy PIC-el vezérelt számlálót!

Az elve csak annyi, hogy egy egyszerű regiszter, ami 8 Bit-et tartalmaz, annak az 0 ... 255 -ig terjedő értékén 3 Segmensben való megjelenítését fogja eredményezni egy algoritmus segítségével!

Hogy ebből pont számláló legyen, egyszerűen az egyik lábat egy fel, egy másikat le módban fogom használni!

És ezek a lábak csak arra lesznek jók, hogy a Regiszter értékéhez vagy 1-et hozzáadok, vagy elveszek!

De sajnos elakadtam itt, mert a LP-t biztos, hogy használni fogom, de hogy a többi hírtelen mire való, azt nem tudom!!

Köszi!
(#) omikron válasza robing16 hozzászólására (») Jún 30, 2009 /
 
Hello!
RBI (ripple blanking input) = kaszkádkioltó-bemenet:
Ha az IC bemenetein 0 (L szint) ÉS az RBI is alacsony szintű, akkor kioltja a nullát.
BI/RBO (blanking input/ripple blanking output)=kioltó bemenet/kaszkádkioltó-kimenet:
Működhet be- és kimenetként is
a) bemenet: L szintet adva erre a lábra kialszik az éppen kijelzett szám. Pl. négyszögjellel vezérelve a kijelzés fényereje állítható be vele
b)kimenet: Ha az összes bemeneten és az RBI-n L szint van, akkor RBO=L lesz.
Az RBO, RBI arra jó, hogy tetszőleges helyiértékeken egymás után kioltsd a szükségtelen nullákat: ez lehet mondjuk egy frekvenciamérő esetén a méréshatárváltás esete: pl. ha azt a számot kapod, hogy 45.7, az valóban így jelenik meg és nem 0045.7-ként.
Következő: »»   4 / 22
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem