Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Építsünk EFI-t
Lapozás: OK   1 / 1
(#) sirály12 hozzászólása Aug 16, 2006 /
 
Sziasztok.

Ha minden jól megy nemsokára(tavasszal) veszek egy autót. Itt-ott láttam már egyedi efi-ket és szeretnék egyet én is építeni, hogy a motort 100%-osan kihasználhassam, vezérelhessem. Ehhez már rendeltem is cucokat.

Itt egy oldal, ahol már egy befejezett, jól működő project látható: megasquirt

És a fóruma: fórum

Úgyhogy szerintem megoldható a dolog. A freescale-tól már kaptam is motorvezérlő procit, ezt szeretném hozzá használni. A megasquirt-ből szintem mindent át lehet venni, csak a központi vez ic-t kell kicserélni, és a progit ami rajta futott átírni.
Én a 32 bites mac7100-as családra tettem a voksom, szerintem jól.

Akinek tetszik az ötlet, azt itt várom, hogy beszélgessünk a témáról.
(#) potyo válasza sirály12 hozzászólására (») Aug 16, 2006 /
 
Nekem tetszik az ötlet, de az nembiztos, hogy jó ötlet, hogy beletúrsz a motorvezérlésbe. Chiptuning nem jó? Mit értesz 100%-os kihasználás és vezérlés alatt?
(#) nyulbul válasza sirály12 hozzászólására (») Aug 17, 2006 /
 
Nekem is tetszene az ötlet,ezen már én is gondolkodtam ám a program részéig el sem jutottam.
Örülnék ha úgy nagy vonalakban ecsetelnéd az elgondolásod.
Szavaidból úgy vettem ki hogy egy karburátoros motort akarsz átalakítani ECI re.
Sajna én csak magyarul írok s olvasok ezért a linkekkel nem mentem sokra.
(#) potyo válasza nyulbul hozzászólására (») Aug 17, 2006 /
 
Ha karbis motorról van szó, akkor már világosabb a dolog. Akkor már mehetne rá egy turbó is.
(#) sirály12 válasza nyulbul hozzászólására (») Aug 17, 2006 /
 
Én egy eleve injektoros motort akarok vele vezérelni. A 100%-os vezérlésre pedig úgy gondolok, hogyha kell akkor lehessen menet közben is állítani a motor tulajdonságait, ezzel lehetne állítani, hogy menjen és fogyasszon sokat, vagy ne menjen annyira, és ne egyen annyit. Itt az a lényeg, hogy mindent te tudsz beállítani.

A már gyárilag berakott efi helyett akarom ezt majd beüzemelni. Sokaknak sikerült, akkor nekem is csak sikerül.

Egyenlőre ott tartok, hogy mikrovezérlőkkel foglalkoztam ugyan elég sokat, de asm-ben nem nagyon cvagyok otthol, inkább basic,c,stb, ezért kell majd szereznem egy valamilyen ilyen fordítót.

A topikot azért nyitottam, mert mindíg lehet valamit javítani egy dolgon, ide várom a javaslatokat, milyen lenne szerintetek a legjobb, mit kell hogy tudjon.
(#) hzsolt77 válasza sirály12 hozzászólására (») Aug 17, 2006 /
 
helló!
hallottam már én is ilyenről,hogy a karbis motort központi befecsire variálták át.... engem viszont elméleti szinten érdekelne a dolog , amugy is érdekel a motorirányítás ,szakmámba vág, meg le is mestervizsgáztam belőle na de a tanfolyamokon
programozás szintig nem oktatnak csak működés diagnosztika hibakeresés.....
sok sikert kívánok hozzá, és figyelem a topicot.
(#) sirály12 válasza hzsolt77 hozzászólására (») Aug 17, 2006 /
 
A progiját valószínüleg a winidea-ban fogom megírni, eddig ez tűnik a leghasználhatóbbnak. Alapból ismeri azt a procit.
És c-ben kell benne ügyködni.

Már csak idő és egy kis ész kell hozzá.
(#) sirály12 válasza sirály12 hozzászólására (») Aug 17, 2006 /
 
Ja az ész terén várok majd némi segítséget a nálam jobban hozzáértőktől.
(#) nyulbul válasza sirály12 hozzászólására (») Aug 17, 2006 /
 
Idézet:
„Én egy eleve injektoros motort akarok vele vezérelni”

Húúúúúha........Nagy fejszével vágsz a fába.
Tisztelem tudásodat ....ha már ilyenbe bele mersz vágni........de láttál már mot-vez compútert,és annak perifériáit????
Az nem semmi ám,.........És hogy akarsz rácsatlakozni a rendszerre??????
(#) potyo válasza nyulbul hozzászólására (») Aug 17, 2006 / 4
 
Én úgy nézem, nem a rendszerre akarna rácsatlakozni, hanem ő készítené a rendszert. Hát nemtudom, az injektoros befecskendezés nagyon sokváltozós függvény. Pl. amíg a kifufogó nem melegszik fel eléggé, addig a lambda szonda nem ad megfelelő jelet, addig is elő kell előállítani a keveréket. Aztán az egész függ a bemenő levegő, a motor hőmérsékletétől, fordulatszámtól, természetesen a gázpedál állásától. Euro4 szabványt teljesíteni kell. Én nem vágnék bele egy ilyenbe. Egy az injektor(ok) nyitási idején alapuló fogyasztásmérő sem egyszerű mutatvány, pedig ott csak az időegység alatt átjutó üzemanyagmennyiséget kell ismerni.
(#) nyulbul válasza potyo hozzászólására (») Aug 17, 2006 /
 
Hát ez az...
aprorpó TURBÓ. Na az sem egy egyszerü eset.
Én csináltam olyat...............Nemis kaptak el gyorhajtás miatt.
(#) potyo válasza nyulbul hozzászólására (») Aug 17, 2006 /
 
És milyen gépállat kapott turbot? Az én fantáziámat birizgálja, hogy egy Yugo-ra kellene tenni, vagy valami négyütemű 50 köbös mopedre
(#) sirály12 válasza potyo hozzászólására (») Aug 18, 2006 /
 
Az oldal amit ajánlottam, azon egy kész működő rendszer van, minden magyarázattal leírással, a kompjuter progi forráskóddal együtt. Végülis én ezt akarom megépíteni, csak a küzponti procit cserélem ki egy gyorsabb, újabb típusra. Ez a kompjuter a kocsi saját érzékelőit használja, kvázi a gyári helyére kell a cuccot beszerelni.

Már sok-sok fajta kocsival megy ez a rendszer, ez a fórumán le is van írva.
(#) Vecike hozzászólása Jan 9, 2012 /
 
Sziasztok! Valaki épített már ilyet? Én szeretnék egyet! Nézegetem mindenhol de elég húzós az ára! szerintem olcsóbban meg lehetne építeni! Erre gondoltam! Véleményeket szeretnék! Köszönöm!
Következő: »»   1 / 1
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem