Fórum témák
» Több friss téma |
Utána néztem a forgalmazónál (Dover kft.) az újabb tipusokat nem lehet tanítani, legalábbis a leírás szerint.
Ha ilyen távkapcsolója van, akkor hívd fel őket: Kép: Hivatkozás A régihez -amit gyújtással lehet tanítani- nem találtam képet, de téglalap alakú és a gomb nem látszik, csak egy pici piros háromszög van rajta.
Ezen a távirányítón két gomb van.a másik amit nem értek hogy ha le van véve és úgy kapcsolom be a kulccsal hogy miért riaszt...
megnéztem a Dover kft oldalán a riasztókat és az enyém nagyon hasonlít mindenben a Rhino HT18BE típusú riasztóhoz.Ugyanaz a távirányító, sziréna, érzékelők stb.
Sziasztok!
Szeretnék egy kis segítséget kérni! Vettem egy autó riasztót, de csak angol bekötési rajzot kaptam! El tudná nekem valaki mondani, mit hova kell kötnöm? Itt a link a bekötési rajzról: http://kepfeltoltes.hu/view/081124/Fot_161_www.kepfeltoltes.hu_.jpg Köszönöm előre is! G.
Szia!
Piros - +12V Fekete - Test Két barna - Indexek Kék - Ajtókapcsoló Lila - Motortér kapcsoló Fehér - ACC (gyújtáskapcsoló) Sárga - Indítás megszakító relé (negatív kimenet) Narancs - Fékkapcsoló (ez minek?) Pink - Kürt, vagy sziréna (+ kimenet) Zöld/fekete - Ablakhúzás (komfort zár) Zöld - Csomagtér nyitó relé Narancs, Fehér, Sárga, és ezek feketével jelölt párjai - Központizár (ennek pontos bekötéséhez multiméter kéne, vagy egy külön ábra) A jumperek: J1 - villogtatás J2 - kp.zár zárási idő (0.3s, 5s) J3 - ablakhúzás J4 - automatikus élesítés (gyújtás levesz, ajtó becsuk, riasztó magától bekapcsol x idő múlva)
Az indításblokkot meg a rajzon látható módon kötném be. Ehhez el kell vágni a gyújtáskapcsolótól menő vezetéket és közbe kell iktatni a relét. Így csak akkor húz meg a relé, ha a riasztó be van kapcsolva, és a indítózni akarsz.
Köszönöm szépen a segítséget!
Annyi még, hogy az ajtókapcsoló az a kis pöcök ami a belső világítást is kapcsolja?? G.
Igen, ami az oszlopban van .Általában testet kapcsol, amikor nyitva van az ajtó. Ha valami komolyabb autóba rakod (pl: BMW) előfordulhat, hogy le vannak diódázva a kapcsolók, azaz a jobb oldali kapcsoló vezetékén nem mérhető a bal oldali kapcsoló jele.
Egy 96-os B Corsa-ba kell! Sztem annál nem lesz ilyen! Köszönöm a segítséget, így már menni fog sztem! Köszi! G.
Akkor még egy kis segítség: A német autókban a test általában barna, a gyújtás pedig fekete. Az ajtókapcsoló asszem barna-fehér.
Köszi!
Még egy kérdés: ha a riasztó egységre csak az áramot és a testet kötöm, akkor ha nyomom a távirányítón a zárá vagy a nyitás gombot, akkor a centrál kimenetelei valamelyikének nem kellene áramot kapnia? Remélem érteni fogod Vagy az már nem 12 V áram ami a centrált nyitja? Mert nekem a fázisceruza semmi nem mutat! Köszi! G.
Abba tudnál nekem még segíteni, hogy mit kell kimérnem multiméterrel? Köszönöm szépen! G.
Fázisceruza nem is fog mutatni semmit, az nem autóba való!
Ha van központizár az autóba és gyári, akkor az testtel vezérelt lesz, vagyis van az ajtóba menő vezetékek közt, amin záráskor illetve nyitáskor folyamatos testet kell mérned. Ha csak rövid időre van test rajta, akkor a motor vezetékét találtad meg, az nem jó! Lehet, hogy csak zárt ajtónál lehet lenyomni a zár gombját, ezért egy csavarhúzóval pattintsd be a zár nyelvét. (később majd ne felejtsd el a kilincsel kipattintani) Multiméterrel a riasztón kell kimérni a centrál vezérlés vezetékeit. De ezt már csak akkor tudod, ha a +12V és a test be van kötve. Alapállapotban két-két vezetéken rövidzárt kell mérni. Ha bekapcsolod a riasztót, az egyik vezetékpáron megszűnik a rövidzár egy pillanatra (ez lesz a záró ág), és egy másik vezetékkel fog összezárni. Így megtalálhatod a közös pontot. Nyitás irányban ugyanez a játék, majd ha minden megvan a két közös pontot testre kötöd, a nyitó illetve záró vezetéket pedig az autó vezetékeire. A maradék két vezetéket, amin alapállapotban zárlat van oldalanként, az nem kell, szigeteld le. Elsőre kicsit bonyolultnak tűnik, de - ha villanyszerelésben jobb vagy - remélem az segít, hogy ez olyan mint két alternatív kapcsoló csak nincsenek összekötve. Ezért van 6db vezeték Egyébként ezek bekötését külön le szokták rajzolni a mellékelt papíron.
Köszönöm szépen a segítséget! Remélem így mr sikerülni fog! Sajnos nekem csak ennyi papírt adtak hozzá! Köszi még1x! G.
ROBI!
Szeretném a segítségedet kérni újra! Bekötöttem a riasztót (12 V, test és centrál vezetékek), de valami nem működik rendesen, mert ahogy lezárom rögtön ki is nyílik! Ha csak a zárást kötöm be, akkor minden rendben (nyomom a gombot és lezár), de ha a nyitást is bekötöm, akkor kinyílik amint lezárom! Mi lehet vele? Az nem teljesen világos, hogy mi ez a közös pont! Megkerestem a két rövidzárt, de a rövidzárnál nem mindegy melyik ágat kötöm testre? Megvan a nyitó és záró ág is de a közös pontot nem értem! Nagyon kérlek, ha tudsz nekem segíteni, akkor segíts légyszíves! Nagyon fontos lenne, mert holnap meg szeretném csinálni! Nagyon köszönöm! G.
Sziasztok!
Egy kis segítségre lenne szükségem! Bekötöttem egy riasztót a kocsimba, de sajnos nem akar rendesen működni! Be van kötve a 12 V, a test, az index vezetékek, a kp.-i zár vezérlés és az ajtónyitás érzékelő! A probléma az, hogy nyitásnál és zárásnál nem mindig villannak a lámpák, ill. amikor kinyitom a zárat és kinyotom az ajtót akkor abba a másodpercbe el kezd villogni! Olyan, mint ha lopást érzékelne, pedig kinyitom előtte kulccsal! Mi lehet vele? Tud valaki segíteni? Nagyon szépen köszönöm! G.
Bocs, a hétvégét távol töltöttem!
A jelenség alapján azt mondanám a nyitási oldal vezetékei rosszul van bekötve, de gondolom ezt Te is sejtetted. A közös pontot ha nem találtad meg nem akkora katasztrófa. Az is elég ha megtalálod azt a két vezetéket, amit összezár a relé nyitáskor. Ebből az egyiket letesteled, a másikat rákötöd az ajtóba menő megfelelő vezetékre. A zárás oldalát ezek szerint eltaláltad.
Semmi baj így is nagyon köszi, hogy segítesz!
Bekötöttem a riasztót a kocsimba, de sajnos nem akar rendesen működni! Be van kötve a 12 V, a test, az index vezetékek, a kp.-i zár vezérlés és az ajtónyitás érzékelő! A probléma az, hogy nyitásnál és zárásnál nem mindig villannak a lámpák, ill. amikor kinyitom a zárat és kinyotom az ajtót akkor abba a másodpercbe el kezd villogni! Olyan, mint ha lopást érzékelne, pedig kinyitom előtte kulccsal! Mi lehet vele? Nagyon szépen köszönöm! G.
Ha néha villog, néha nem az általában nem beszerelési hiba, hanem ezzel jelzi pl hogy riasztási esemény történt (bár ezt inkább több villogással szokta). De ha tényleg nincs benne logika, akkor lehet tápfeszültség probléma. Feszültségmérővel mérd meg mennyire esik a feszültség a riasztó piros és fekete vezetékén ki-bekapcsoláskor. Ha 10-11V-ra esik le, akkor keress egy stabilabb (vastagabb) tápot ill. testet.
Ha jól értem a másik problémád az, hogy bekapcsolt riasztó mellett kulccsal akarod nyitni az ajtót, és akkor riaszt. Ez teljesen természetes, ennek így kell működnie. Csak a távkapcsolóval lehet kikapcsolni a riasztót.
Leírom pontosabban!
Bekötöttem amiket leírtam, az indexeket is és néha villog nyitásnál ill. zárásnál néha pedig csak nyitja a zárat ill. zárja de nem villog! A másik gond, hogy nyitom távirral a zárat, aztán nyitom az ajtót és abban a pillanatban elkezd villogni az index! Ha bezárom az ajtót, akkor megszűnik a villogás! Nem értem mi lehet! Köszi szépen! G.
A leírás alapján azt mondanám, ez egy megbízhatatlan riasztó.
De mivel ezzel nem segítek rajtad, inkább tippeket adnék: -a test vezetéket tedd át máshová, ha tudod csavarozd valahová a karosszériához. -táp vezetéknek a gyújtáskapcsolóra menő vastag vezetéket válaszd. -a vezetékeket jól forraszd össze. Gyors-csatlakozó, meg rátekerem és szigszalag nem jó megoldás egy autóban. Sajnálom látatlanban nem tudok okosabbakat mondani.
Köszönöm szépen! A hétvégén akkor ezt így megpróbálom, aztán meglátjuk mi lesz vele! Köszi mégegyszer! G.
Jah még valami! A Jumperekkel nem lehet valamit variálni rajta? Nem lehet hogy azt kellene beállítani valahogy? Köszi! G.
De a J1, elvileg erre van, de ha csak nem lötyög ez a jumper, akkor konzekvensen kellene csinálnia. Tehát vagy mindig villog, vagy sohasem.
És hogyan kell értelmezni ezt a rajzot? Ha leveszem a jumpert, akkor nem villog, vagy ha rajta van a felső kettőn akkor nem? Vagy mikor? És szted miért van három fülecske? Köszi! G.
Helló én is vettem egy ehez hasonló riasztót . de nem tudom mit akkar jelenteni a -White jelü vezeték- joint Key on (ACC)
Szia!
Ha azt a vezetéket kösd arra a vezetékre, amin akkor jelenik meg 12V, amikor elfordítod a kulcsot. Erre indul a "Riasztás motorindításra" című történet. A közölt rajz sejtésem szerint egy THOR TH-4xx tipusú riasztóé.... Üdv: Tamás
sziasztok
van egy nagy problémám, kaptam egy riasztot,be se volt még kötve, gyári dobozba, de semmilyen leirás nincs benne, valami olasz termék, kb 10 éver. tudtok segiteni nekem kb az van a dobozon, hogy car mindsen l'antifurto. köszi : |
Bejelentkezés
Hirdetés |