Fórum témák
» Több friss téma |
Ha nem hiszed el amit írtam KÍSÉRLETEZZ nyugodtan
növeld csak a számlát Üdv Különben a termosztát egy mechanikus szerkezet kb anyi intelligenciával mint egy kerticsap
Ezt értem hogyan működik. De hol helyezkedik el maga a szonda? A hűtőtér hőmérsékletét méri vagy a "hűtőcsöveket?"
Működik az ötlet. Nem olvad le estére, -16 alá nem megy a hőmérséklet gyorsfagyasztó gomb nélkül sem.
Lehet hogy működik :de majd nézd meg mit spóroltál vele (emelkedni fog a számlád) és még az eltarthatósági idő is rövidebb ! Jóval nagyobb a hőingadozás mint a
normális használatnál A termosztát "csumára tekerve " 26 - 28 fokot is tud (de a hűtőcsövek hőmérsékletét méri ) ha kinyitod az oldalát a ládának (a motor felől van egy lemez amit vagy szemből vagy alúlról tart 2 lemezcsavar) és a takaró doboztól végig követed a vékony horganyzott "drótot " az érzékelőt látni fogod hogy a láda borítása alatt van egy csőbe bedugva ez a cső hozzá van heggesztve az egyik hűtőcsőhöz Kb 5 évig hetente 3 4 hűtőládán cseréltem szigetelést nekem elhiheted
Van egy lehel hütögép motorom ha bekötöm ahogy egy régebbi hozzászolásban is le van irva akkor csak halkan búg mintha nem tudna elindulni. lehetséges hogy hideg és e miatt? Ha igen akkor minimum milyen hömérsékleten kellene beindulni ?
Részben megoldodott a probléma ,ugyanis nyomogomb bekötésével bekapcsol a motor. Közben kiderült hogy ez az inditó relé egy nagyobb teljesítményü motorhoz valo és inditó kondenzátor nélkül nem kapcsol be . Szereztem egy lehel hütögép indito reléjét de nem tom hogy mit hova kössek. MIVA-1 relé van rá írva és 3 kivezetése van L,M,S
Tehát igy néz ki a relé
Az "M" csatlakozora kötöttem a fázist, az "L" röl megyen a motor felsö bal tüskére a főfázis , az "s" röl meg megy a jobb tüskére a segédfázis. Be is indul de egy kb 10 s után leáll és a relének ez a fütöszál szerüségje izzik valoszínü h nagyobb áramerösségtöl, és azért kapcsolna ki? Vagy másképpen kell bekötni?
Hello!
Sajna ezt a relét nem ismerem, de ha a betűket nézzük, akkor talán L a fázist, M a motort, s pedig a segédfázist jelölhetné. Egyébként a "relének" a következő módon kellene üzemelni. - Amikor bekapcsolod a motort, akkor az még áll, így a főfázison jelentős túláram van, így a relé behúz. A segédfázis is feszültséget kap. - Amikor a motor felpörög, csökken a főfázis árama, erre a relé elejt, kikapcsolja a segédfázist, így az áramfelvétel még kisebb lesz. - Az indítás alatt a bimetall fűt, és ha a motor mégsem indulna el, akkor egy idő után lebontja a villanyt. Így a bimetallt nem fűti az áram. A lehűlése sokkal tovább tart, addig az áramkör bontva van. Mikor lehűlt, kezdődik elölről a ciklus. (Hűtőnél ez simán előfordulhat, ha a hálózat egy pillanatra kiesik. A kompresszor nyomása meg még nem esett össze, viszont így nem tud elindulni. Ilyenkor a bimetall védi a motort. kb. 2,5perc) A valóságot, legfőképpen áramméréssel tudod eldönteni, ha nyomógombbal indítasz, és ezt összeveted a rellés indítás áramaival. üdv! proli007
Sziasztok! Lehet nem idevaló a kérdés, de azért felteszem, hátha tud valaki valami okosat mondani nekem.
Van egy borhűtőm, ami amerikából származik, így 115V névleges feszültségről üzemel(ne). Építtettem hozzá egy trafót, ami 230V-ról készít 115V-ot. Az a bajom a szerkezettel, hogy nem mindig indul el. Néha indul szépen, néha meg csak zúg, majd egy idő múlva a túlterhelés védelme leold. Az indító relé jó, mert ha kiváltottam egy darab dróttal, akkor is csak néha indul meg a kompresszor. A trafók később átalakíttattam úgy, hogy menet közben is 118-120V-ot ad le. Amikor nem indul, a feszültség leesik 60-65V környékére. Mi lehet a probléma? Kicsi a terhelhetősége a trafómnak? A hűtő teljesítménye 78W. Ez kb. 0,7A áramfelvételt jelent menet közben. Mekkora áramra lehet szüksége induláskor? Befolyásolja az indulási áramot hogy mikor állt le indulás előtt a kompresszor? (Arra gondolok, hogy nyomás alatt van-e a rendszer még. (Lehet hülyeség a kérdésem)) Lehet inkább inverteres átalakítóval kellene próbálkoznom? Esetleg létezik valami diszkrét elemekkel megalkotott megoldás is? (Pl. tekercs, kondenzátor, stb) Előre is köszönöm az építő jellegű válaszokat! Bocsánat ha értelmetlenül fogalmaztam, vagy balgaságokat írtam!
Hello!
- Legnagyobb valószínűséggel, kicsi a trafód. - Egy motor induláskor, a névleges áramának akár 5..10-szeresét is felveheti. Típustól és kialakítástól függően. - Némely kompresszor nyomás alatt nem is tud elindulni, (pld. pont egy hűtő) légkompresszoroknál ilyenkor visszacsapó és tehermentesítő szelepet szoktak beépíteni. (Egyfázisú motorok indító nyomatéke egyéb iránt is silány) Viszont egy hűtőnél, meg kell várni, míg a nyomás összeesik. A túlterhelés védelme pont erre szolgál. - Azok a szerkezetek, amiket az USA-ban kapni 220/110V-ra, induktív terhelésre nem alkalmasak, a triac-os fázishasítás miatt. De ha figyelmesen elolvasod a feliratokat rajta, akkor látható, hogy tojásfőző, sütővas... szóval sorban csak ohm-os terhelések vannak feltüntetve. - Ha egy frekiváltót használnál, az megoldás lehet rá, bár én még egyfázisút nem láttam. De mindenképpen többe fog kerülni a leves, mint a hús. - Szerintem a legkézenfekvőbb megoldás, egy 400VA-es trafó és itt lehet takarék kapcsolású is. üdv! proli007
Értelek. Nos, megpróbálom, készíttetek egy nagyobb áramú trafót, hátha. Szerencsére anyagárban készítik, így azt hiszem ez lesz a legtakarékosabb megoldás.
Inverteres átalakító 4-5000 forint között van, ha megveszem, még akkor is bőven féláron volt a cucc. Persze első körben azt nézem meg, hogy nem kézzel indítom újra, hanem megvárom hogy magától tegye ezt meg. Azaz a nyomás lecsökkenjen. Lehet így is jó lesz, mert amikor elindul, akkor mindenféle erőlködés nélkül indul, a trafó se "billen meg". Nem tudom mi lehet az a triac-os fázis hatás, de elég bizarrul hangzik. :eek2: Azért köszönöm a álaszt, megnyugtattál kicsit, hogy nem a kompresszor szar. :yes:
Sziasztok!
Nem tudom, hogy jó helyre írom-e a kérdésem. Amennyiben nem, kérem a tisztelt moderátort, törölje! Szóval: A napokban megállt a hűtőnk (lehel 280/60) és az egyik ismerősöm szerint az indítórelével lesz a baj. Ezt szeretném kicserélni, de kíváncsi vagyok arra, hogy miért produkálja ezt a hibát. A bekapcsolás után működik néhány másodpercig majd megáll. Mi okozza ezt a hibát?
Helló! Nem tudom milyen hűtőről van szó, de általában a segédfázis érintkezője ragad be ill. szorul meg indításkor, ezért az áramfelvétel tartósan magas és a soros hővédelem kikapcsolja a motort (a fázist bontja). Ha bedugva hagyod a készüléket a bimetál visszahűlése után újra kezdi az indítást? Mert akkor valószínű hogy az a rossz. Üdv.: VIM
Hello,
Köszi a gyors reagálást. Igen, pontosan ezt csinálta. Szépen lehetett is látni ahogy a bimetál "dolgozik". De most jöttem haza az új relével (MPV) és gyorsan bele is dobtam. Eddig minden simán ment! Azt szokták mondani, hogy a hűtőt a beüzemelés helyén állni kell hagyni 24 órát. Szerinted van ez mögött valami? Néhány órát tudom pihentetni, de az asszony már így is rágja a fülem...
Üdv!
Szerintem inkább a kompresszor meghibásodása jellemzőbb ilyenkor! De ne legyen igazam, mert az sokba kerül, ha megéri a csere egyáltalán. Ha szorul vagy menetzárlatos, akkor is a bimetál megy ki! Üdv! Tomi
Ha nem fekve szállítottad akkor nem kell várni. A miértet most nem írom le. Ha beindult, akkor valószínű az indítóreléje volt meghibásodva. (... a hűtők kompresszorai nem szeretik a hosszabb semmittevéseket....)
Köszönöm Mindenkinek a gyors reagálást és a segítséget!
Eddig rendesen működik a hűtőnk... kop-kop. Remélem így is marad!
Sziasztok! A hűtőnkbe tönkrement a termosztát.Ki lett cserélve egy Danfoss 077b5223-as termosztátra. A problémám, hogy hallom amikor ki-be kapcsol benne az érintkező, de a kompresszor nem áll le. Nem találtam bekötési utmutatót , a régi termosztátét meg nem rajzoltam le, hogyan volt bekötve. A zöld/sárga vezetéket még tudom hova kötni a termosztáton, de van egy fekete, szürke meg egy barna vezeték is. A szürke az intenzív hűtéskapcsolótól jön a fekete és barna meg a négyeres kábelből. Valaki nézze meg legyenszíves melyik szín hová van kötve a termosztáton, mert nem akarok rövidzárat. Köszönöm.
menj vissza pár oldalt, ilyesmikről volt szó
Én csak indítórelék bekötésére utaló leírást és képeket láttam. Engem maga a termosztát bekötése érdekelne.
Uhh, de jó hogy megtaláltam ezt a fórumot. Ugyanaz a problémám, mint Gaboookáé volt, viszont teljesen hülye vagyok a témához, szóval:
Adott a hűtő (Zanussi Lehel), és a fagyasztó kompresszora bekapcsolás után 5 mp múlva magától kikapcsol. Ezt néhány percenként ismétli, de természetesen egy nap alatt így leolvad a hűtő. Eddig a szokásos hibajavítás (rázás, ütögetés) is segített, legutóbb egy hónapig is szuperül működött utána, de hosszútávon ez nyilván nem megoldás. Szóval ezek szerint relét kell ilyenkor cserélni? Köszi a segítséget és sorry az amatőr hozzászólás miatt..
Helló! Az indító relé csere bizonyára megoldás lesz. De én szétszedném és megnézném mitől van szorulása, beragadása. Ne riasszon el hogy szegecselt, azt is meg lehet javítani, csak ügyesen. Üdv.: VIM
Sziasztok!
Én is nagyon örülök, hogy van egy ilyen fórum, mert kezdenek nyomasztani bizonyos problémák, amelyek a lakásomban ittfelejtett ősrégi Lehel hűtővel kapcsolatban merültek fel. Remélem valaki tud segíteni és válaszra méltat, mert ez a dolog már megőrjít Nem vagyok nagy szakértő, így pontosan nem tudom az alkatrészek nevét, de a lényeg az, hogy a hűtő hátsó-alsó részén lévő nagy fekete valami (valszeg a motor lesz, mert ebbe megy bele a kábel is) eléggé forró az utóbbi időben és ettől a hűtő közvetlen környékén is érezhető meleg van. Nos konkrétan arra lennék kíváncsi, hogy ez nem jelent jelentős tűzveszélyt? Vagy ez természetes egy ilyen régi cuccnál? A hűtő maga nagyon nem izgat, ha tönkremegy, de mindenesetre használom, ha már van...csak nem szeretnék felesleges kockázatot vállalni. Nagyon szépen köszönöm, ha válaszoltok, tényleg nagyon örülnék neki. Nem szeretnék valami nagy tűzvész okozója lenni.
Hello!
Amit nézegettél, az maga a kompresszor az egybeépített motorral. A gáz komprimálása miatt hőt ad le (többek között ettől tud hűteni), így elég érthető, hogy forró. (Be is van festve feketére.) Amúgy ha megfogod, kis mancsod rásül, de ha működik a hűtő rendesen, akkor ez teljesen normális. Önleolvasztó típusok kivezetik a belső kondenzvizet a tetejére és arról párolog el. üdv! proli007
Nagyon szépen köszönöm a választ!
Igen, kis mancsom majdnem rásült, mert én hülye jól megfogtam
Esetleg valakinek nincs egy hagyományos mechanikus vezérlős hűtőszekrény rajza?
Csak a jobb átláthatóság miatt.
Üdv Urak!
Előre kérek elnézést, ha hosszú lesz a hozzászólás, és nem teljesen elektronikai, de ide kapcsolódik. Szerintem többen szerelték már ki a motort a hűtőből, hogy pumpálják a biciklit vele. Sőt ahhogy olvastam többen találkoztak a 3 kis tüske csatlakozóval is amire a relé kerül. ezek után 3 kérdésem van: 1, tényleg olyan nagy mértékű az olaj savasodása, hogy tönkremehet a motor? ez kb mennyi idő, tapasztalt-e már valaki ilyet? 2, a relé kívűl csak rá van téve a 3 kis érintkezőre, semmilyen rögzítése nincs, ugye? ha belül a motor tekercsei is így csalakoznak, lehet-e hogy a motor működéséből adódóan (bekapcsolás, rázkódás) néha szikra keletkezik vagy kint, vagy bent? Meg lehet akadályozni valamivel (kondi?) a szikrázást? 3, az előzőhőz kapcsolódik az utólsó kérdés, hogy freonon, és levegőn kívűl más mondjuk gyúlékony gyázt lehet-e ilyen motorokkal sűríteni, hogy nem robban be? (ha bent keletkezik szikra) Köszönöm a válaszokat. Öcsi.
Helló, Éghető gázt semmilyen körülmények közt ne vezess bele! Szikra nem keletkezhet a kompresszoron belül, de jelentős hőmérséklet miatt berobbanhat a gáz! Arról nem is beszélve, hogy némelyik gáz nagy nyomás hatására képes berobbanni!
Az olaj tényleg el savasodhat, erre az a megoldás, hogy le kell cserélni motorolajra. Régi kompresszornál ásványi, újaknál csak szintetikus motor olaj jó. Persze ki kell mosni előtte pl: féktisztítóval, és kiszárítani! Hűtőgépbe spec. olaj van azért, hogy ne keveredjen a gázzal. Ha levegővel használod akkor már csak a kenést kell biztosítani. Üdv: Dani |
Bejelentkezés
Hirdetés |