Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Kapunyitás gombnyomásra olcsón! - avagy automata kapu házilag
Témaindító: szabi83, idő: Feb 2, 2006
Hmm... Vagy inkább nyomjam meg előbb a távirányító gombot ?! :miaz:
Jahh.. bocs frankye!
Tényleg ott van. :wow1: Legközelebb használom.
Nos, hogy állsz a szerkezettel?
Már nagyon kíváncsiak vagyunk.
Szia. Sajnos lassan haladok kevés az időm mostanában de igyekszem .
Hali!
Strong Tipusu kapunyitóm van és 40.000 ft ért vettem 2db távirányitoval amikor megvettem az eladó mondta hogy a motoroknál amikor kötöm be mindegyikbe tegyek egy 1Amperos biztosítékot . és be is állítottam a motorokon a végálás kapcsolokat de a hideg meleg miatt a lábakra szerelt motorok nem mindig csuknak be rendesen nem nyomja neki az utközönek vagy kicsit jobban neki nyomja és már el is csettent a biztositék és szerelhetem szét az egészet föleg most télen hogy este fagyott reggel meg kiengedett na most nem lehetne ezt valahogy ugy használni hogy a biztositék helyére beszerelnék valamit ami 1 ampernél elveszi az áramot és a végálláskapcsolot meg csak a kinyitás megállitására használnám mit tegyek oda meg hova? segítsen aki tud köszi Turi Ákos **** Én nem írnám ki az elérhetőségeimet egy nyilvános oldalra... Frankye
Na megtaláltam a hirdetést.. erről van szó Bővebben: Link
hali látom neked is strong kapunyitód van nekem állandóan kivágja a biztositékot :S
Hy!
Ha a motor nem ugyanabban a pozícióban áll meg az szerintem a végálláskapcsolókat szabályozó műanyag fogaskerékmechanika kopása, vagy esetleg a végálláskapcsolók érintkezőinek a beégése okozhatja. Két éves használat után ez elfordulhat.
Szia. Próbálj külső végállás kapcsolókat használni. Stabil a motortól független rögzittéssel ez kiküszöbölné az időjárás hatásait pontosabban állna meg végállásokon a motor , ha jól beállítod nem feszül és be is csuk. Talán kiküszöbölné a machanika kopását is valamennyire amit eyee említett.
Ezzel a 433 Mhz-es kapcsolással megoldható az,hogy megnyomok egy gombot és a mondjuk 3 m-re lévő kapcsolás hangot ad ki?Ha igen akkor el tudnád küldeni ennek a kapcsolását? köszönöm
hi
Külső végálláskapcsolókat hova szereljem fel? Lent az ütközőre, és kapuszárny, ahogy hozzáér, úgy kapcsolja ki? Az eső a végálláskapcsolókat zavarja. (?) Milyen konkrét megoldást tudtok erre a külső végálláskapcsolóra? Illetve hol vegyek, és mit? Talán így kellett volna leírni, ahogy én kijavítottam. Így sem tökéletes, de legalább olvasható, és nincs tele felesleges sorokkal meg szóközökkel. Frankye
Szia. Úgy gondolom zárásnál talán a kapu ütközővel lehetne kapcsoltatni. Nyitásnál szintén keresni, vagy készíteni kell olyan helyet ami megfelelő helyen kikapcsolja a motort. Ha van hozzá hely a kapuoszlopra rögzíteném majd a kapuszárny “zsanéros” oldalára akár bilincsel is felrakható egy olyan “szár” ami kapcsolhatna végállás kapcsolót. Víz álló mikrokapcsolót sok villamossági üzletben lehet kapni különböző alakút és felfogatásút.
Listázd ki a képeket pixi tett fel nagyon jó fotókat !
ő is külső vágállás kapcsolókat használ
bocsi....hol lehet megnézni azokat a képeket ?
A téma címe mellett jobboldalon van 4 pici ikon az elsőre kilkkelj rá a bal egérgombbal .
Sziasztok. Sikerült kiizzadnom az általam elképzelt pic-kes programot a kapunyitóhoz .
1 jelre nyit vagy zár. Vég állás jeléből tudja merre kell mennie vagy hol tart a programban. Mozgatás közben infra kapu figyel ha közé kerül valami visszaforgat egészen addig amíg valami van közte ,ha közben szabaddá válik az infra újra elindul az eredeti irányba. Ez a visszaforgatás akár végállásig is mehet onnan újra indul az eredeti irányba. Terhelés figyelő figyeli a motorok áram felvételét ami tág határok közt állítható. A beállított értéket elérve visszaáll az eredeti helyzetbe majd 10 s után újra próbálkozik. Ezt megismétli két alkalommal ha ekkor sem sikerül visszaáll kiindulási helyzetbe és ott marad indító impulzusra várva. Ha visszaforgatás közben is túl nagy az áramfelvétel ott ál meg ahol éppen tart a mozgatással. Kinyílt kapuszárnyaknál az infra jelére 15s után megindul a zárás. Mobillal indítom ezért a véletlen hívásokra gondolva infra impulzus nélkül is vissza zár 2 perc után. Szeretném kérni véleményeteket ez így jó? Vagy van valakinek építő jellegű hozzászólása. Mit lehetne még finomittani a programon ? Bonyolítani jobban már nem szeretném de a tapasztaltabb nyitóval rendelkezők talán tudnak valamilyen jó tanáccsal ellátni ami esetleg elkerülte a figyelmemet ,mielőtt teljesen megépítem és közzéteszem. Előre is köszönöm.
Nem tudom, hogyan oldottad meg a mobilos kapcsolást, de ha félsz a véletlen kapcsolástól, gondolom, hogy nem adatvonalon.
Ha a csengést figyeled, akkor lenne egy ötletem, hogy csak a magadott telefonn(okk)al működjön. A vevő telefonban be kell állítani egy spec csengőhangot, midi is jó, egy kódot tartalmazzon, pl. morze szerűen, pár biten... Az engedélyezni kívánt telefon(ok) ezzel a csengőhanggal szólaljanak meg, így ismeretlen zavaró hívás nem lehet... A többi jónak tűnik, bár én nem raknék autómatára csukódást bele, ha az infrakapu jelzi, hogy kiértem...majd én tudom, hogy be akarom zárni... Üdv Inhouse
Nekem két gondolatom volna:
1. Amikor a motor túlterhelés miatt (mindkét iránya próbálás után) megáll, akkor valamilyen jelzőfény, vagy -hang kellene, hogy tudassa Veled, hogy e miatt állt meg. 2. Az akaratlan mobilos nyitás elkerülésére két dolog adódik: a) A fogadó telefonon beállítani, hogy csak adott számok hívását fogadja (nem minden készülék tudja ezt, de ha tudja, akkor "Bejövő hívás korlátozás" címen van.) b) A csengetések időtartamát és számát figyeltetni a PIC-kel. Pl.: Csak és kizárólag 2 (kettő, nem több, nem kevesebb!) csengetésre működjön. Azaz, amikor bejön az első csengetés, akkor indítani egy időzítőt, ami figyeli, hogy jön-e a második, adott időn belül. Ha nem, a parancs töröl. Ha a második csengetés megvolt, akkor figyelni, hogy van-e harmadik, adott időn belül. Ha igen, parancs töröl, ellenkező esetben a kapunyitás indít. (Ez a programban néhány sor szerintem, de az illetéktelen nyitás szinte kizárható.)
Sziasztok. Gondolom Frankye nekem szánta hozzászólását ezért az övére válaszolok de Inhousénak is köszönöm. Valóban nem adat vonalon kommunikálnak a mobilok. Hívás szűrés van beállítva a készüléken . Az infra jel utáni automatikus zárást azért gondoltam,hogy ne keljen kétszer használni a mobilt. Ez a funkció talán nem lesz végleges ha mégis a távirányító mellett döntök. A “puding próbája az evés” alapon most ezt a vezérlési módot választottam. Ha mozgat akkor "villog" egy izzó ha a terhelés figyelő miatt áll akkor forgatás nélkül is “villog” ezt a korábbi hozzászólásomban elfelejtettem írni.
Köszönöm eddigi tanácsaitokat.
Nekem egy észrevételem lenne . Azt a 15 s os visszazárást egy kicsit (45-60s) megnövelném
mert ha véletlenül az infra sugarából már kikerülsz de még a kapu körzetében vagy és meg kell állnod a kaput már csak a terhelés figyelő állítja mag a kocsi oldalán! Én a vezérlésemben 60s időt használok és nem kellett az infrát belevennem mert ha kimegy valaki ah nem az visszazár.
Egyébként tegnap készült el a legújabb
vezérlésem egy két kép "ő róla"
Az én nyitóm is mobillal vezérelt, néhány hete használom. Én úgy oldottam meg a csengetést, hogy a pic "leteszi" a telefont 2 csengés után és így nem fordul elő, hogy újabb hívásnak érzékeli. Nekem 5 percig marad nyitva a kapu mielőtt automatikusan becsukna, mivel sokszor hazaindulás előtt hívom a kaput és 2-3 perc kell, hogy hazaérjek. A nyitási logikát úgy cifráztam még meg, hogy, ha csukódás közben hívok, akkor visszafordul és kinyit (ne kelljen végigvárni, ha közben megérkezem. Ha az 5 per várakozás alatt hívom, akkor nem vár tovább, hanem becsuk. Csukódás előtt pedig mindig 10 másodperccel előbb indul a villogó, nehogy rázárjon az autóra, ha pont akkor érek haza. A nyitás-csukást is megkülönböztető villogás jelzi (nyitás gyors, zárás lassú villogás).
Ja, és ha nyitás közben hívok rá mégegyet, akkor megáll ott ahol van (ez ilyen biztonsági protokol, hátha kiderül, hogy áll valaki a kapu mögött, mivel nekem még nincs infra).
Üdv.
Az én kapum mechanikailag a szobapadlón már összeállt, most az elektronikáján töröm a fejem. Nyitási időm 19s-re sikeredett, lökethossz 300mm.. Nem szeretnék évi 3-3200 Ft körüli összeget fizetni csak azért, mert a kapu várja a táv parancsait. 27V/300VA-s trafóm van, ez magában, üresjáratban kb ennyit melegítene el. Ebben a topikban kaptam az ötletet segédtáp alkalmazására. A lényeg az, hogy szeretném a készenléti üzem közbeni fogyasztást minimalizálni. A segédtáp húzogatná be a bistabil(4011-el) indító/leállító reléit, és kapcsolná fel a trafót, ami csak a motoroknak, és villanónak szolgáltatná a tápot. A trafó felkapcsolására én relét találtam ki a 220V-os ágba, de gyorsan lebeszéltek róla, mert már a kontakt pillanatában indulnak is a motorok, és akkor rendes nagy amperek szaladgálnak, így a relé könnyen beéghet, összeragadhat. Kerestem itt a fórum rá megoldást, triak , tirisztor témában is kerestem, de mivel komplett rajzot nem találtam, bátorkodtam ide feltenni a kérdésemet. Ami a következő: Hogy lehet megoldani a trafó stabil fel, és lekapcsolását ezekkel az alkatrészekkel? Előre is köszönöm: Tamás
Szia. Én mindenképpen akkumulátoros üzemmóddal próbálkoznék. egy akkut csepptöltéssel tölteni nem kell akkora trafó, (300VA) másrészt pedig áramszünet esetén is müködik a kapud.
Szia!
Egy baj van csak, ha egyáltalán bajnak lehet mondani.. Sajnos a motorok 24-27V -ról mennek. 12V-osra cserélni nem lehet, mert spéci csigahajtóműves az áttétel, aminek a csigája maga a motor tengelye. Kicsit tartok az akkus üzemtől is, télen teljesítménycsökkenés, hacsak nem teszem be a lakásba, töltőt meg még nem építettem soha. Persze ez nem lehet akadály.. A másik dolog, hogy az csak az akkuk, és a töltő(k) költsége sok. A "nincs áram" esetére maradhatna a sasszeges oldható kötés a csuklópontokon. Szerencsére az áramszünet is elég ritka... Köszönöm az ötletet, nem vetettem el teljesen, de a kérdésem továbbra is áll.... Köszönöm: Tamás
Szia. Ha végig olvasod a topicot mindenki relével oldotta meg a motorok kapcsolását. Sokan köztük én
is egy készenléti tápról relével kapcsoltatják a 220-at is .Én ezt ezenkívül másra is használom, nem hiszem ,hogy probléma lenne ez a módszer. Igaz a motorok azonnal indulnak de ez sem lehet probléma hiszen ha megkapják tápfeszültséget bármekkora is ez a feszültség amit használsz, akkor is áram löketet kapnak a relék és oda kapcsolnak áramot ahova kell , védelmükre bőven megfelel a védő dióda. Használj nagyobb terhelhetőségü relét mint amekkora a motor áram felvétele. Szerintem nem érdemes “kicentizni” a terhelhetőséget. Ha nincs hálózati feszültség a legtöbb kapunyitó nem indul mert valóban nem érdemes akkora pénzt rá áldozni akkumulátorokra. Telefonos indításnál nem tudom mire akarod elkölteni a havi 3-3200 Ft-ot hiszen nem kell vele beszélgetni csak megcsörgeted és már teszi is a dolgát. Egy régebbi használaton kívüli készülékben “élő” sím persze nem előfizetéses kártyát elég évente egyszer a minimális összeggel feltölteni és újabb egy évig nyitja a kapudat. Ha többen nyitják a kaput érdemes megfontolni melyik kerül többe, de ha már négyen használják a kaput mint nálam már nem biztos, hogy megéri bármilyen távirányítót venni.
Szia!
A 3200 Ft-ot a trafó üresjárati áramfelvétele miatti fogyasztásra számoltam ki. Amikor meg se mukkan,csak várja az adó jeleit..... A kaput 3-an használják. Szereztem olyan 433.92MHz-s vevőmodult, gyárit, készen, ami 3 adó kódolt adását memorizálja. Megvan már a három, 4 csatornás,kulcskarikára fűzhető adó is. Egyébként most jutott eszembe, hogy lapul a szekrényem aljában egy mágneskapcsoló, amit 24V-al lehet működtetni. 220V-ot azzal lehet a legstabilabban kapcsolni.Igaz selejtes volt, mert beégett, de kijavítottam a baját, újra ütőképes.... Sokszor nem tudom mim van itthon, annyi mindent elbontottam, szereztem, kaptam. Lassan nem férek már el tőlük... Akkor ezennel úgy döntöttem, hogy a relézett megoldás marad..... Köszi Tamás
Ilyen kapunyitót csináltam édesapámmal de nem fúrógépmotorból hanem lada ablaktörlőmotorból az áram forrás meg egy 200w számítógép táp volt.A kapu két szárnyas így értelem szerűen két ablaktörlő motort használtunk.
Hello
Van egy házi készítésű elektromos kapum, 28éve működik kisebb nagyobb átalakításokkal. A vezérlő elektronikáját át akarom alakítani, eddig véggálás kapcsolókkal üzemelt és most reed relével akarom működtetni. A véggálás kapcsolóval nincs, semmi gondom csak egy évnél nagyon többet nem bírnak ki és mindegy hogy milyen fajta és menyire zárt, általában télen tönkre mennek. Reed relére gondoltam, azzal kiváltanám a véggálás kapcsolókat, csak azzal lenne a gondom míg a kapcsolok nyitó érintkezőjét használom addig a reed relének csak záró érintkezője van. Hogyan lehetne megoldani hogy több relét ne keljen felhasználnom? |
Bejelentkezés
Hirdetés |