Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Sega Mega
Sziasztok!
Már napok óta gyötör a gondolat, hogy az okos japán mérnökök hogyan is oldhatták meg a jólismert Sega játékgépre csatlakoztatható pisztoly és a tv kommunikációját? Biztos sokan ismeritek a Duck Hunt játékot, ennél lehet használni a pisztolyt. Rácélzol vele a kacsár, lősz és az megmondja hogy eltalálted-e vagy nem. NA de hogy a fenébe? Mikor a gép csak egy antenna kábellel csatlakozik a tv hez!! :gun::gun::nemtudom::violent: Erre várom a filozófiai magyarázatot!:nyes:
Üdv !
Működési elve. Kezdjük előszőr a fényceruzával. A fényceruza fényérzékeny áramköre érzékeli azt, ha a katódsugárcső belevillant. Az emberi szemnek ez nem tünik villanásnak, mert lassú az érzékelésünk ehhez képest. (Pontosan ezért látunk képet a televizión.) A villanás időpontjában a proci meg tudja azt, hogy hol is jár a sugár, így meghatározható, hol is van a fényceruza. Ha ezt kicsit távolabb visszük, és fókuszálunk a fényérzékeny áramkörre, akkor már készen is van a fénypisztoly. Még egy ravasz kell rá, és kezdődhet az öldöklés. :violent: üdv
Szóval akkor a pisztolyban egy fényérzékeny dióda van ? Én eddig azt hittem hogy egy infra led, és a tv érzékelőjét támadod vele!:eek2:
Fényceruza leírást az Urbánelektronika cikkek közt találhatsz .. annó 15 éve commodore 64-hez készült ilyen kis hw eszköz.
Előtte meg 25 éve még a videoton TV játékához is készült ilyen pisztoly RT 7x-80 évi számaiban van leírás róla. (AY-3-8500 tipusú ICn alapuló játék) AY-x-yzut sorozat tagjaiból építhettél annó TV játékot. 1db 40 lábú IC volt . Vmi retro fílinges web oldalon biztos találkozhatsz vele.
Igen azok a régi c64-es idők.
Elméxem , hogy a c64-es könyvből megcsináltam a léggömb szprájtot és irtam hozzá egy basic programot. Az urbános fényceruzával lehetett mozgatni a léggömböt a képernyőn. Minden aprólékosan le volt írva, melyik regiszter mit csinál a c64-ben. Jó kis okosság volt, már akit érdekelt a hardware. Engem spec igen. üdv
Sziasztok. Lehoztam régi "Sega"-m a padlásról. Működőképesen lett elrakva de most rc-an keresztül nincs jel RF (antenna) Pedig lefényképeztem mit produkál. A "három"db alkatrészből mi tud elromlani
Sziasztok!
Adott 2db Sega Megadrive 2 klón. 1. gép - Bekapcsolom külön mono, video kimeneten csatlakozik. Elindítom, az egész kép egy random szín, viszont volt már olyan is, hogy reset gomb lenyomása után kriksz krakszos, látszik hogy valami megy.. Amiket próbáltam: Alkohollal átmosni minden szennyezett felületet, beleértve a kazetta fogadót. Újraforrasztani mindent Szalag kábel csere Nem oldotta meg semmi, maradt úgy ahogy az elején. 2. gép Bedugom, bekapcsolom se kép se hang, ezzel annyit még nem foglalkoztam.. Ennek csak egy A/V kimenete van.. Kérlek aki tud segítsen ötletekkel, jó lenne visszahozni a régi emlékeket Előre is köszi!!
Itt reagálok don_peter bemutatott zenelejátszójára. Bővebben: Ki mit épített? topik
Megnéztem a linkelt honlapon lévő leírást is, s egy picit összeszedetlen a vége. Pl. egyszer csak be van szúrva a Yamaha YM2612-ről egy kép, de semmi nem utal a szövegben rá, hogy miért is van ott... Összességében tetszik a jószág, de még felvetődött bennem a kérdés, hogy a két cél IC mennyire beszerezhető, az aliexpress/eBay források mennyire megbízhatóak? Na nem mintha lenne mire használnom, a SEGA termékek kimaradtak a gyerekkoromból... Az miért szempont, hogy realtime menjen vele a lejátszás? Fél-egy másodperces puffereléssel nem lehetne kiküszöbölni a feldolgozás tempójából adódó gondokat? Idézet: Azért lehet hiányérzeted mert nem követted az előzményeket. Egy másik blogbejegyzésemben bővebben írok, mind két hangképző IC-ről.„Megnéztem a linkelt honlapon lévő leírást is, s egy picit összeszedetlen a vége. Pl. egyszer csak be van szúrva a Yamaha YM2612-ről egy kép, de semmi nem utal a szövegben rá, hogy miért is van ott...” Bővebben: Link Idézet: Utoljára mikor rendeltem egészen olcsón be tudtam szerezni, nem volt hiány belőle. Bár biztosan végesek a készletek.„de még felvetődött bennem a kérdés, hogy a két cél IC mennyire beszerezhető” Idézet: Azt amit nyernék a puffereléssel, elvesztem a feldolgozás közbeni puffer állapotának figyelésével és újra töltésével. A VGM struktúrája erőforrás pocsékló, iszonyat nehézkes a feldolgozása, mert minden egyes byte lehet egy parancs, majd azt követi n-számú byte, majd megint parancs... és így tovább. feldolgozása feltétlen szükséges. PCM részét lehet pufferelni, az így is működik, de ott meg a pufferben való PCM adatokra való ugrálás ami időigényes. És igen ezt utóbbit is kitettem táblázatba, ott meg az előfeldolgozás iszonyat időigényes és nem lehet fix pufferrel dolgozni. Elég jól körbe jártam már a dolgokat, ezt a megoldást csak nyers erővel lehet megoldani. Éppen most fejlesztem az STM32103-as változatot, ott pl. ami PIC-en már köhög, egészen jól szól, mondhatni tökéletesen, de ami nagyobb adatátvitelt követel ott vannak gondok, még 128MHz-en is. „Az miért szempont, hogy realtime menjen vele a lejátszás? Fél-egy másodperces puffereléssel nem lehetne kiküszöbölni a feldolgozás tempójából adódó gondokat?” |
Bejelentkezés
Hirdetés |