Fórum témák
» Több friss téma |
Szívesen!
A hangszórók is szólnak? Üdv Inhouse
szólnak szépen, csak ott is volt egy kissebb keveredés, de a csatolókondis megoldás bevált! kösz a segítséget!
![]()
Hello
Hozzámkerült, egy Murphy CD- 7506 autórádió, van rajta rajz a bekötéshez. Megtaláltam a hangszórókhoz vezető vezetékeket, és még ezenkívül egy B+ jelzésűt(gondolom ez az aksi + részére megy), a GND -t, és még volt auto ant(+) (gondolom ez meg az antenna + csatija), de volt még egy BACK UP(+), és erről halvány lila fogalmam sincs hogy mi lehet. Ezt szeretném tőletek megtudni.
Hali!
A BACK UP(+) jelüt kösd az aksira, magyarul közvetlen +12V-ra, a B+ jelüt szokás a gyujtáskapcsolóról származó (kapcsolt) +12V-ra.
Memória szál, állandó +12V kell neki, hogy ne felejtse el az adókat.
Üdv Inhouse
Hali
Ja és még az van rá írva, hogy 4 - 8 Ohm a hangszórokhoz. Ez azt jelenti hogy mindegy milyet kötök rá, vagy még bizonyos dolgokat át kell állítani?
4 ohmosnál kisebbet nem köthetsz rá, nagyobbat igen. Autómagnónál a 8ohm eléggé értelmetlen lenne, nem lenne elég hangos...hasonló érzékenység esetén
![]() Üdv Inhouse
Köszi a választ.
De sajnos azóta előbukkant egy újabb probléma, a beszerelésnél sajnos rájöttem, hogy csatlakozóm sincs hozzá, belinkeltem a képet a rádió hátuljáról, szeretném ha segítenétek, hogy honnan szerezhetném be a megfelelő csatlakozót? Új a rádió, vagyis úgy néz ki, és Angliai szemétből került hozzám. A legjobb az lenne ha egy tokot szerezhetnék hozzá amibe csak simán be kell tolni. Eddigi segítségeteket is nagyon köszönöm, de továbbra is szükségem lenne rá.
ISO csatlakozót keress, elmész a legközelebbi autóhifishez, vagy a MediaMarktba és veszel hozzá...
Üdv Inhouse
Köszi
![]() Mindig előrébb jutok, de most meg arra gondoltam, hogy a rádió farának bal oldalán van egy kör csatlakozó, az az antennára kell? Mert van egy másik csatlakozó a táplálás résznél auto ant (+) megjelöléssel, vagy az netán az antennaerősítő táplálása lenne? És ha az a konnektor az antennához kell, akkor milyen csatlakozó kell hozzá.
Helo!
A táplálás résznél az auto ant (+) motoros antenna vezérlésének van, vagyis ha motoros antennád van, innen fogja kapni a +12 v-ot. A kör alakú csatlakozóba kell bedugni az antenna csatlakozóját, bármilyen antennád van. Gondolom érthetően fogalmaztam.
2 fő típus van, DIN és ISO, neked ISO kell...
teljes antenna csatlakozó paletta Az első rögtön az, kemény 40Ft. Üdv Inhouse
Hali!
Egy JVC KD-G332 rádiót szeretnék beszerelni az autóba, ISO nélkül. Ez Ladánál szerintem érthető ![]() http://www.jvc.co.uk/files/installation_manual/get0406-013a.pdf Az ide vonatkozó rész a 3. oldal 'B' részén található. Csak az akksit kötöttem rá, meg a földet. Ott van ilyen is (red) ami a gyújtáshoz kell, de gondolom ha nincs bekötve akkor is kéne működjön? Vagy nem? A fent említett csatlakozó nélkül bekötöttem, egyből reagál a delejre, a cd-mozgató motorja megmozdul aztán semmi. Egyedül a 'disp' gomb megnyomására ad újra életjelet, a kijelzőn megjeleni pár mp-re az óra, de semmi másra nem reagál. Ha van vmi. tipp, v vmi.t nagyon elszúrtam, segítsetek légyszi. köszönöm; Ákos ui. mér van lekorlátozva a _vmi_ és a _sztem_ és társai? ![]()
Hello!
Köszönöm megtisztelő válaszod, melyben mindamellett, hogy a rádióm helyes működtetésére fény derült, még illembeli hiányosságaim is pótlásra kerülhettek. Azonban lenne pár további kérdésem, ugyanis, mint előző hozzászólásomból is kitűnik, laikusként érkeztem. Idézet: A narancs alatt citromot értettél? A leírás újbóli tanulmányozása során sem bukkantam ilyen színű vezetékre történő hivatkozásra.„ha a piros, és a narancs színű vezetékre is” A másik, számomra nem teljesen egyértelmű, amit a földelésről írtál. A fekete vezetéket tehát vezessem vissza a az akkumulátor (-) sarkáig? Nem elegendő, hogy ha olyan pontot keresek, amelyen biztosan fém-fém kontaktus jön létre? Ez egy 20 éves autó esetében koránt sem akkora kihívás, mint a mai járműveknél. Köszönöm fáradozásod, és bárkiét, aki segít; Ákos
Az általad írt piros vezetéket (ami a gyújtáshoz kellene) meg a pozitív tápot kösd az akku + sarkára, biztosítékot tegyél ide, vagy ha van a rádióba előlátva az is jó (nem néztem). A negatív pólust kötheted a testre, ha recseg, akkor kénytelen leszel az akku negatív pólusára.
A föld alatt köbzoli a hálózati földet értette, tehát a föld potenciálját, nem pedig az akku negatív pólusát. Elég kétértelmű, jobb a váz kifejezést használni autós témában.
Hali!
A pirosra és a sárgára kell kötni +12V-ot, a feketét pedig a testre, vagy a vázhoz, vagy ahogy tetszik. A pirosat egyébként ajánlott a gyújtáskapcsolón keresztül megtáplálni, vagyis olyan helyről, ahol csak akkor van feszültség, amikor a gyújtáskapcsoló el van fordítva. (Ez azért ajánlatos, mert egyes autórádiók ha ezen a szálon is állandó feszültséget kapnak, akkor hajlamosak leszívni az akut.) A sárgán viszont mindenképp állandó fesz legyen, ugyanis ez fogja biztosítani a rádió memóriájához a feszt. (Ha ez nem így lenne, akkor minden áram alá helyezéskor újra be kellene programozni a rádiót, és az órát, ha van.) Biztosíték mindkét szálon legyen! Vagyis ha az állandó feszt az aksiról adod, akkor se felejtsd el. (Hisz ez esetben a gépkocsi biztosítéktábláját megkerülnéd.) Ja, és még egy jó tanács: A +12V-ot kösd be utoljára, kezd a hangszórókkal, majd a fekete test vezeték, stb, és utoljára a +12V. Persze minden kötést jól szigetelj le! Már sokszor kellett rádiót javítanom, mert a tulaj ezeket nem tudta.
Köszönöm szépen Mindenkinek a segítséget, holnap már zenélni fog az autóm!
Üdv; Ákos
Én azért vagyok annyira lusta, hogy nem huzgálnék fölöslegesen plusz madzagokat az aksitol, mikor a rádiotol 30 centis körzetben minimum 3 arra alkalmas csatlakozási pont van. (Ladánál: szivargyujto, féklámpakapcsolo, és mellette a steklámpaaljzat. Bármelyikröl lehet áramot lopni, és ezek már védve vannak biztositékkal.)
ez nagyban megkönnyítette a munkámat, köszi!
![]() Szól minden rendben, kipróbáltam hozzá a hangfalakat: JBL GT5-803 70W 4 ohm, a rádió elvileg 4x50W, ezzel a párosítással talán nincs gond, de minimális basszusnál már torzítanak a hangfalak, ami szerintem nem egészséges. Még nincsenek beépítve, csak az ülésen voltak - lehet itt a hiba - de beépítésük macerás, kicsit vagdosni kell az autón. Szóval ha ennyit bír akkor meg se próbálom beépíteni. Ebben kéne 1-2 hozzáértő hozzászólás, mi lehet az oka annak, hogy már alacsony hangerőn 1-2-es bass szinten (-6-6 os tartomány) is torzít.
Akkor nem késtem el a tanáccsal?
![]() Majd beépités után alkoss véleményt a hangzásrol. ![]()
Szerintem is be kell építeni, mert "szabad levegôn" másképp viselkednek a hangszórók.
Hello
Csak annyit szeretnék kérdezni, hogy autórádiók bekötéséhez, milyen kötöőlemek, kötések alkalmazása a legmegfelelőbb?
Forrasztás és zsugorcső a tuti
![]()
Hello
Köszi, én is valami ilyesmire gondoltam.
Az tényleg tuti, de ha jol összesodrod, és betekered szigetelöszalaggal, akkor sem fogsz érezni komolyabb minöségi romlást.
![]()
Mivel én gyakran cserélgetem, ki-be teszem sorkapcsot használok
![]() |
Bejelentkezés
Hirdetés |