Fórum témák
» Több friss téma |
Szerintem van alatta rövidre zárt kör mivel 5 percig jó volt csak kiolvadt, de nem is pörgettem nagyon mivel járatós a motor (100km van benn).
Megrendeltem Mofából a tekercset holnap ér ide... remélem azzal jó lessz.
Üdv mindenkinek!
Azt szeretném kérdezni, hogy van e olyan működő megoldás, amelyikkel ki tudnám válltani a megszakítós gyújtást úgy, hogy továbbra is a megszakító adná a jeleket? Zoli.
Hali!
Éppenséggel akad ilyen megoldás, de minek? Ugyanazon hátrányai megmaradnak a megszakítónak, mint eddig. Jó, nem fog beégni, mert kisebb áram folyik rajta, de ugyanolyan pontatlan marad magas fordulaton, mint eddig volt. Használtam már ilyen elektronikát, szóval van tapasztalatom vele. Inkább beszereztem egy jeladós alaplapot a hozzá való lendkerékkel, trafóval, és spóroltam egy kicsit azzal, hogy az elektronikát magam építettem hozzá a gyári mintájára (ebben a topikban van a kapcsolási rajz).
Köszönöm a válaszodat. Igen megvan ennek is a hátránya, de én egy gyors és egyszerű megoldást szeretnék alkalmazni, nem akarok a motorral versenyezni, csak a mindennapi közlekedésre használom. Egyszerűbb lenne lecserélni jeladósra, de részemről ennek az ára szab határt, mert a teljes rendszer belekerülne kb. 20-25k forintba. Haszáltra pedig nem tudok beszerzési forrást.
Akkor neked a gyári megoldásra van szükséged a megszakítóval, gyújtótekerccsel, és a kondenzátorral. Mindennapi használatra nem kell bonyolítani azzal, hogy egy elektronikával leveszed a megszakítóról a terhet. Ehhez amúgy is kellene egy akksi, annak pedig tökéletes töltés, mert ez 0.5-1A-t fogyasztana folyamatosan.
A megszakítós gyújtás leggyengébb pontja talán a kondi. Az utángyártottak nem valami minőségiek, viszont ha tudsz bontani Trabantból, vagy Wartburgból, akkor az még passzol is az eredeti helyére, és jobb is. A második gyengébb elem maga a megszakító, de ebből lehet normális minőségűt is kapni.
Hello, Ezután a sok jó után amit olvastam érdekelne, hogy mi lenne a legkitűnőbb megoldás a Simsonomra, hogy a megszakítót leváltsam valamivel. Ill. min javít egy elektronikus gyújtás ?
Tovább pörgethető vele a motor, nem kell attól félned hogy beég a megszakító.
Szerintem vegyél egy tiristoros (CDI) Simsongyújtást, vagy csináld meg a mostanit hal jeladósra, szerintem az utobbival több szívás van amikor csinálod. Simson tiristoros gyújtáshoz vagy gyári gyújtó tekercset ajánlok vagy Mofakereset, én amit a helyi motorosboltba lehet kapni azzal sokat szívtam. Amikor megvettem a Mofakereset akkor jöttem rá hogy amit itthon vettem jóval vékonyabb és nincs benn rövidrezárt kör
Tirisztoros (jeladótekercses) gyújtás kell. Börzéken pár ezerért lehet komplett egységet találni, nem kell feltétlen újat venni (na jó, az alaplap, esetleg a gyújtótekercs cserés lehet, de nem vészes az áruk).
Sziasztok!
Lenne egy kérdésem és egy gondom. Van egy sn51-es típusó simsonom ami már szinte teljesen kiakasztott gyújtás terén. Az imént olvasott problémáim vannak nekem is, a megszakítós gyújtással akad problémám. Már körülbelül 5 kondenzátort és kb 4 megszakítót cseréltem már, de még mindíg nem tökéletes a motor, kb 200-300 km-er után elkezd rángatni melegen, és utánna már be sem indul, a gyertya sincs kiégve a szikra kimaradás miatt az én véleményem szerint. Ha beindítom a motort és leveszem a deknit akkor látom, hogy a megszakító szikrázik. Elvittem auto villamossági szerelőhöz, de ő azt mondta, hogy ez természetes, de én úgy gondolom, hogy ez lehet a baja a gyújtásnak. A "gyári" német kondenzátortól a magyar kisiparon keresztül a trabant kondenzátort is kipróbáltam, mindegyiknél ugyan az a helyzet, semmi változás, bár ezek mind új alkatrészek voltak, lehet megkellene bontóbol trabant kondenzátort keresnem? Már másra nem tudok gondolni, az összes tekercs kivan cserélve, újra van vezetékelve, a trafó is új benne sőt még lendkereket is cseréltem(bár annál elvoltak törve a mágnesek, szóval muszály volt). Kapcsolási rajz alapján is jól bevan kötve, bár szerintem ha nem lenne jól bekötve akkor nem is működne. Teljesen tanácstalan vagyok, Kérlek titeket adjatok valami bíztatást vagy valami ötletet a megoldásra, vagy hogy mit ronthattam el, vagy mit nem néztem még meg. Jahh és egy kérdés, a szikra színének milyennek kell lennie? Válaszotokat előre is köszönöm!
Akkor jó a szikra ha kék színű, és nem futkozik az érintkezők közt hanem naggyából középen adja mindig egy fix ponton.
A gyújtás időpontja jó helyen van?
Igen jó helyen van, a megszakító hézag 4 mm-re van beállítva hézagmérővel, szóval annak jónak kell lennie, az alaplap pedig a gyári értékre van beállítva, egyébként ha órajárásának megegyező irányba forgatom az alaplapot akkor adok neki előgyújtást?
Helló! A simon nagyon érzékeny a gyertyahézagra! 0.4! Ha ettől több akkor az általad leírtakat produkálja. Van minden, jó minden, de mégse megy. Gyujtás FH előtt 0.8 mm. VIM
Szerintem lehet probléma Gyújtó tekercs, vagy Trafó ez a kettő melegszik elsőre én a Trafóra adom a Voksot. Hisz ha a gyújtás időpont lenne rossz akkor nem cksa melegen szaggatna.
Sziasztok.Van egy Java Mustang blokom a gyujtásnál megnéztem 6 V -os szerinted ara rá lehet kötni a 8V gyujtótekercset ?Létszi írjatok mert nem tudom hogy vegyek-e hozzá 6V kondenzátort vagy jó hozzá a 8V is.
Előre is kösz a válaszokat.
Elnézést lemaradt, ha vissza fele fordítod akkor adsz neki, ha órajárással akkor utógyújtása lesz.
1,8mm előgyújtás kell egy széria 50-es Simsonnak.
60-asnak 1,6mm 70-esnek 1,4mm
Jajaj, van ám itt mindenféle téves mérőszám. Megszakítóhézag és gyetyahézag minden esetben 0.4mm. Előgyújtás ahogy Richárd is írja, 1.4-1.8mm hengerűrtartalomtól függően.
A kisebb és nagyobb előgyújtás állítása is könnyen kikövetkeztethető, hogy merre melyik, csak le kell követni a működést. Órával ellentétesen forgatva a bütyök hamarabb nyitja a megszakítót, hamarabb következik be a szikra, tehát nagyobb lesz az előgyújtás. Másik irányba forgatva az ellentéte.
kössz szépen, megpróbálom megnézni a gyertyahézagot, habár az is vadi új, vettem isolator gyertxát, 225 és 260-as hőértékűeket, de megnézem hogy az jó-e. A gyújtásnál azt, hogy holtpont előtt 1.8 mm-re van-e azt hogy tudom leellenőrizni? Jah és most az a helyzet, hogy hidegen beindítom szivatóval beindul aztán mikor elkezdeném húzni neki a gázt, elkezd enyhén fulladozni, ha túl nagy gázt húzok neki, majd elkezd melegedni, és megjavul. eddig mindíg ezzel kezdődött, majd egyre jobban fokozódott ez a helyzet, és egy idő után már anyira fulladozott, hogy melegen sem ment, hanem rángatott. A gyertya nincs kiégve, anyagot nem kap sokat, szóval gyújtási probléma lehet, a megszakító meg mindíg szikrázik, szal megnézem a gyertyahézagot és jelentkezem Bocs ha túl alapvető dolgokat kérdezek Csak már magamban keresem a hibát, hogy mi lehet a rossz
Ha nincs mérőkészüléked tolómérővel is mérheted az előgyújtást, a gyertyameneten keresztül. Amennyire visszatudok emlékezni 175-ös gyertya kell neked. A gyári hézag pedig sosem jó mert 0,7-re állítják álltalában. Ha rendbe tetted a gyújtást, lehet lehet, hogy a másik hiba megszűnik.
Az új gyertyák nem 0.4mm-es elektródahézaggal hagyják el a gyárat, általában rá is írják a dobozra a pontos értékét. Mindenképpen kell ellenőrizni, és beállítani.
Van indikátor órád vagy legalább egy tolómérőd? Valamelyiket rakd be a gyertya helyére, keresd meg a felső holtpontot, majd kezdd visszafelé tekerni. Ha elérted az 1.8mm-t, akkor azon a ponton kell majd nyitnia. Jó persze, mivel most visszafelé tekerted, így ott fog záródni, de ha mégjobban visszatekered, majd elkezdet előrefelé, akkor azon az 1.8mm-en fog (vagyis kellene) nyitni. Hidegen minek húzgálod még annyira a gázt? Kétütemű, karburátoros motor, így nem fog az neked egyből 100%-osan teljesíteni, egyértelmű, hogy fullákol, mert a szívórendszerre lecsapódik a nagyja töltet (benzin-levegő keverék). Melegítsd legalább 3 percet, és utána használd. Mit jelent az, hogy nincs kiégve a gyertya? Mégis milyen a gyertyakép (a "színe"), amikor rángat a motor? A 225-öst rakd el a fiókba, jó lesz másik motorhoz. A 260-ast használd, az való bele. Próbáld meg beállítani a gyújtást (először a megszakító hézagot, aztán az előgyújtást), aztán menj azonos tempóval 5-10km-t, majd egyből állíts le a motort, egy szem alapjárat se legyen, szedd ki a gyertyát, és mondd el mit látsz rajta!
Légyszi, ha valamit nem tudsz pontosan, akkor ne mondj téves dolgokat! 260-as Isolator, vagy vannak megfelelő hőértékű bármilyen más gyertya kell az S50-es és S51-es Simsonokba.
Szerintem próbálj meg bele más fajta gyertyát.
Egyik haverom is az utángyártott Isolátorral sokat szívott kicserélte NGK-ra vagy Pal-ra (már nem emlékszek rá) és azóta sincs semmi baja. A gyertyahézagot meg hézagmérővel állítsd 0,4mm-re szerintem is.
Megnéztem a mocit, a gyertya hézag az tökéletes volt, 0.65 volt pontosan, 0.66 a gyári értéke a gyertyának, szóval az jó volt. Tolómérővel betudtam állítani a gyújtást, én is így állítottam ezelőtt, és ugyían ott gyújt ahol eddig. Most levettem az oldaldeknit ellenőrizni, hogy szikrázik-e a megszakító. mikor beindítottam akkor látszuott, hogy szikrázik, habár nem túl erőteljesen, kb minden 5-6-ik ütemnél, de melegen már anyira nem, habár szerintem akkor sem kellene neki. Mentem vele kb 5-10 km-ert ashogy mondtad, kivettem a gyertyát és a színe ugyan olyan szürkés-fekete maradt. Most végülis különösebb probléma nincs vele, de egy kb 300-400 km-er után már nem fogom tudni beindítani, eddig legalábbis ez történt mindíg, aztán egy megszakító és egy kondi cserével újra jó, és megint 300-400 km-er után megint nem jó, szóval a megszakító szikrázására kellene valami orvoslás, de már szinte mindent megpróbáltam. és azért szerintem az nem jó, ha 400 km után megszakítót meg kondit kell cserélni, főleg ha az út szélén romlik el.
Megszakítóhézagot ellenőrizted? (esetleg 400Km után kinyit-e még egyátalán?) Kenőfilcre tettél olajat?
Látatlanba szerintem kicsi a megszakító hézaga, ezért tud szikrázni és gyorsan elfogyni, föleg ha nincs olaj a kenőfilcen.... ui: most olvasom h belőtted a megsza hézagot 0,4mmre. nyugodtan veheted nagyobbra is 0,6 ra is... nem lesz gyengébb a szikra (kivéve ha akkus gyújtás)
Hézagmérővel pontosan bevan állítva 0.4-re és tettem olajat a kenőfilcre, már ezen is túl vagyok
Most mondd meg őszintén, így hogyan segítsek, ha nem olvasol, csak csinálsz valamit amit jónak látsz?! Keress vissza gyertyahézag ügyben, még ki is emeltem félkövérrel, tehát nem lesz nehéz megtalálni ennek a lapnak a tetején.
Gyertyakép szürkés-fekete... Na most szürke vagy fekete, mert előbbi szegény, utóbbi dús keverékre utalhat. Legjobb lenne, ha készítenél róla egy közeli, éles képet.
röpködnek itt a méretek, hőértékek összevissza..
Én mindig csak szemre állítom be /előgyújtást/gyertyahézagot/megszahézagot/ és mégis hibátlanul mennke a gépek. Gyertyának meg isolátor 225-260 at használok (téi-nyári) Ezzel csak azt akarom mondani, hogy nem lesz attól jobb, ha mindent tizedre pontosan beállítotok...
Ezzel vitába szállnék. De csak egy kicsit.
A Simson 1-3mm előgyújtással beindul, többé-kevésbé használható is, de egyáltalán nem tesz jót az alkatrészeknek. A túl nagy előgyújtás terheli a dugattyút, felső és alsó tűgörgőt, hajtókart, csapágyakat, mert hamar kezdődik meg az égés. Kicsi előgyújtás annyira nem terhel, viszont az elhúzódó égés miatt erőtlen a motor. Nem azt mondom, hogy szentírás a gyár által előírt előgyújtásérték, de mindenképpen ekörül kell megkeresni azt, ami a legkedvezőbb a motornak. Én nem használok ilyen "téli-nyári" gyertyát, már egy éve van benne ugyanaz a 260-as Isolator, és akár hideg van, akár meleg, max 3-ik rúgásra indul, a gyertyakép pedig őzbarna, tehát tökéletes. Mondjuk ez egy 60-as, 4 felömlős gép modernizált hengerfejjel, de ennyi az össz tuning.
Bocsesz csak kapkodva olvastam, visszaállítottam 0.4-re pontosan 0.4 mostmár Mentem mégegy kört kb 10 km-ert és kivettem a gyertyát és fekete színű, a benzin-levegő keverék biztos hogy jó, mert azt már ezelőtt is állítgattam mindenhogy, a síber állása is jó, nem kap több anyagot mint amenyit lehetne neki, szóval a hézag állítással sem lett jobb mint kellene. Egyébként az természetes, hogy szikrázik a megszakító?
Ha fekete, akkor vagy sokat kap (benzin-levegő keverék aránya), vagy olajat szív a kuplung oldalról (bár ilyenkor nagyon füstöl a gép). Szóval ez így nem jó. Akár magas benzinszint, vagy nem jól záródó szívató is lehet a bűnös. Gyertyakép vizsgálat.
Nem éppen előnyös, ha szikrázik, de nem is az a helyzet, hogy tilos neki. Ha nappali fényben jól látható, akkor az már nem jó. Ha csak néha, alig láthatóan szikrázik, akkor azzal nem kell semmit sem csinálni. A gyertyán egyébként kék színű a szikra? Ha kissé lilás, még az is jó, nekem sem teljesen kék, mégis tökéletes a gép, bár ez tirisztoros. |
Bejelentkezés
Hirdetés |