Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok!
Kérem, segítsen valaki a következő problémában: van egy Samsung fénymásoló/nyomtató stb. egyben és elszállt a tápja. Az okát nem tudom, használtan, hibásan vettem. A jelenség a következő: bekapcsolom, azonnel elszáll az egyik biztosíték (3.15A-es) és leveri a villanyórát is. Volt benne 2 átégett 220 Ωos és egy0.47ohmos ellenállás. Ezeket és a FET-et, valamint a tranzisztort kicseréltem, eredmény ugyanaz! Mi szállhatott még el benne? A táp felépítése hasonló a pc tápokéval.
Persze hogy hasonló mint a PC-s tápok mivel ez is kapcsolóüzemű
Szerintem érdemes még megnézned a kondenzátorokat, nem-e púpos valamelyik.
Elképzelhető, hogy a bemeneten található zavarszűrő és/vagy túlfeszkorlátozó ment tönkre. Esélyes lehet még a diódahíd, vagy a puffer elkó. Lehet zárlatos a kapcsolóüzemű trafó is. Próbáld "beüzemelni" FET-ek nélkül, vagy így végigméregetni. Elég "fémes" zárlat lehet benne, ha még a kismegszakítót is kioldja.
Nézd át a kondenzátorokat is. Nem-e zárlatos illetve púpos-e valamelyik. Sokszor megoldja a hibát az is, hogy a kapcsolóüzemű tápegységben található összes kondenzátort kicseréljük.
Ócska konditól rendszeint a terhelhetősége csökken, de nem durran el. Legalábbis ekkora teljesítményeken a szabadon futó, optcsatoló nélküli egyszerű nem divat, valami offline PWM vezérlő+félhíd szok lenni, ami kondi abban van, az száradással nem gyilkol. Fotó kéne erről a cuccról, én most lusta vagyok keresni, de hacsak nem a trafó tette be a vaskeresztet, akkor biztos javítható.
Ja, és nem mind jó, ami nem púpos: Rendszerint a primer kör nem púposodik, csak idejekorán kiszárad. Samuban shamwa, Samxcon van dögivel, ezek mind jók szoktak lenni.
Ha leveri a biztit akkor a rtafó előtt lesz a hiba szerintem a szűrésben.
Vagy vagy az a puffer ami feltöltődik a 150 voltra. A pwm előtt. Vagy a pwm fetje átment zárlatba mert ha a villanyóránál leveri a biztit akkor ott rendes zárlat van szerintem Próbáld meg sorba kötött izzóval vizsgálni lehet úgy nem tilt le és meg tudod találni a hibát. Lehet hogy a diódák valamelyike ment át vezetésbe és a váltót a kondi átengedi a nullára és akkor kész is a fázis föld zárlat. Az már leveri a kismegszakítót én megnézném azokat a shottkykat a hűtőbordán ha azon vannak
-A szűrésben nagyon ritkán van hiba. Persze nem kizárható.
-A pufferkondi kb. 318V-ra fog feltöltődni. -Ha a zárlatos dióda (vezetésbe minden második félperiódusban átmegy) miatt a pufferkondi váltót kap, akkor a fázis nem a föld felé fog záródni. -Melyik shottkykat néznéd meg? A primer oldalon hagyományos diódákkal egyenirányítanak. -Soros izzóval is le fog tiltani, ha kismegszakítót leverő hiba van jelen, ott már semmi nem fog elindulni. Az izzón kívül.
A primeren 2 db kondi van az egyiken is kb 150 volt a másikoni is akkor tényleg együtt 300körül van mivel egy csúcsegyenirányitó valami olyan okból van ott sorban hogy 110 ről is menjen egy kapcsoló segitségével mert akkor csak az egyik puffer üzemel félhydban és szerintem ott is shotkyt használnak a kis veszteség miatt vagy is én ilyet láttam,de biztos igazad van mert ott nem folynak akkora áramok hogy ilyen dióda keljen.
Lehet hogy nagyon benéztem a hiba azonban biztos a primer oldalon van.
Egyszem kondi szokott lenni, nincs 110V-os üzem, univerzális a bemenet, jellemzően aktív PFC-vel támogatva. Shottkyt ilyen helyre nem szokás tenni, mert kicsi az elfolyó áram és a veszteség, a nagy feszültséget elviselő shottky meg drága dolog.
Helló!
A számítógép tápegységekben 2 kondi van, és azért mert 110V-ról is tud üzemelni. De itt nem szgép tápról van szó. És sima diódák vannak ott. 50Hz-ről lévén szó
Már sok éve minden mainstream tápegységben aktív PFC vigyorog, ami magával hozza melléktünetként az univerzális bemenetet, 90V körülről már stabil a működés, így a feszültségkétszerező egyenirányításra, amit a 110V-os üzemnél intézett a táp, nincs szükség. Ma már csak a nagyon gagyi és régen raktárban rohadó vackoknak van ilyen régi megoldásuk.
A shottky alkalmazása meg nem a frekvencia miatt van, hanem mert fele-harmada a nyitófeszültségük, s így a disszipációjuk. Egy 10-20A környezetében eléggé erős érv alkalmazásuk mellett, a sebességük itt nem kritikus tényező.
Nézd meg a egyenirányitot és a kimenő oldal condiait.Mijen táp optos.
üdv!
nem írtad a gép típusát.minden samuhoz rajzom van,pláne irodagépé.bocsi service manual-om.samu tápban a fettel párhuzamban volt dióda zárlatom hasonló tünettel.tesztnél a fűtőkőrét a gépnek válaszd le,ha feláll legfeljebb hibát ír ki.
Üdv!
A gép típusa scx-472020. Odáig eljutottam, hogy kicseréltem a két FET-et, a graetz hidat, kondikat, és egy zénert. Most már nem veri ki a biztiket, nyugton van, csak éppen 5V-ot nem termel, legalábbis a nyák-on lévő sn 7407-en nem mérhető. Nincs továbbá tápfesz a vezérlő IC-n sem.
Bocsi mindenkitől, hogy nem válaszoltam 3 napig. Nem voltam gépközelben. Köszönök minden segítséget.
Sziasztok.Sikerült megoldani mitöl javult meg?
Üdv!
Rosszul írtam a gép típusát. Samsung SCX-4720F. Ez egy "minden az egyben" kütyü".
Cső!
Sajnos csak részben javult meg. Egyelőre annyira megszelidült, hogy nem bántja egyik biztit sem, bekapcsolás után nyugalomban van. Kicseréltem mindkét FET-et, graetz-hidat, egy zénert, összes elko-t, meg valami fekete kis kütyüt, ami állítólag túlfesz. védő. Viszont a vezérlő IC továbbra sem kap egy gramm delejt sem. :bummafejbe:
A PWM vezérlőt kicserélted? Típust mondj róla, jó eséllyel UC38xx lesz, ha a FET zárlatba vonul, a D-G útvonalon eltolja az IC munkapontját is a másvilágra. Jótanács, eldurranó primer kapcsolónál a vezérlése nagyon jó eséllyel vonul sírba, nem szabad megbízni benne, pláne akkor nem érdemes lamentálni, ha olcsóbb, mint a FET maga. A FET bordája mögött ülő, 0R33 ellenállást kicserélted, kimérted? Bár ha a biztit leverte, vélhetően az túlélte.
A fekete kis b.sz egy termisztor (Th1, jól látom?) az NEM túlfeszvédelem! Annak a varisztorát feljebb láthatod, a sárga bogyó lesz az. Ez egy NTC termisztor lesz ,melynek funkciója az üres primeroldali puffer feltöltődésének fékezése. Mire lett kicserélve? A nagy jamicon kondin mérhető DC feszültség? A szekunder oldali kondikhoz hozzányúltál (alsó rész, trafó mögötti sarok)? Azok eléggé gyenge kvalitású darabok, ha Yageo-t kapni (a nagyobbik az), oda SX/SC párost tegyél, a mostani SEK eléggé gyatra, nem kapcsolóüzemre való típus (annak ellenére, hogy rakják oda még márkás tápban is, de ez standard sorozat, 105 fok, nem megfelelő ide). Feszültséget ne a 74xx-en mérj, hanem itt ebben a sarokban lévő nagyobb dióda katódján. A saroktól jobbra lévő, láthatóan forrongó ellenállásblokkot forrasztd át. Tesztelésnél, írták korábban, köss vele sorba egy égőt, ez megvédi zárlqat, vagy hibás működés esetén a FET-et.
Vezérőt nem tudtam kicserélni, mert égen-földön nem kapni ilyet: 2BS01. 0R33-is halott volt az elején, kicseréltem. Termisztor úgy nézett ki, mint a Hold felszíne, tele volt kráterekkel! Ez egy PC tápból kiműtött kisebb darab, mivel természetesen ilyet sem lehet kapni (legalábbis itt Szolnokon).
A nagy diódákon 0 feszültség van, a nagy kondin 332V mérhető. Viszont a vezérlő IC-re már semmi delej nem jut el. A szekunder kondikat már én cseréltem ki, előtte Samyoung NXB-k voltak. Visszacseréljem szerinted?
Azok igen jóféle kondik voltak.. Alap kimérést követően szerintem bátran, nagyon ritka, hogy onnét bűzlik a hal, ha ilyen minőségűek. IC: HQ Video, 928Ft
Üdv!
Köszönöm a segítséget, vissza is fogom tenni őket. Az IC valószínűleg elpatkolt, mert kigyógyítottam, majd megmértem a GND-Vcc közti ellenállást: 12 Ohm volt. Szerintem ez nem annyira biztató. Ja és a panelen is rögtön megjelent a +18V tápfesz. Már rendelem is. Köszi mégegyszer. Ahogy történik valami, feltétlen idevésem.
Végleg lehervadtam. PWM vezérlőt kicseréltem gyárira, minden félvezető kicserélve. Kondik kicserélve. Első bekapcsolás: durranás, villanyóra le. Az segít, ha leteszem a földre és ugrálok rajta??? :eek2:
A drain és a föld között ha minden igaz, kell elgyen egy soros D-C tag. A kondija nem zárlatos véletlenül? Visszacsatolókör ép, az optocsatoló üzemel?
Húha! Kezdem elveszíteni a fonalat. Kb. 20 évvel ezelőtt voltam aktív utoljára, azóta sajnos nem foglalkoztam az elektronikával, így kicsit elszállt a fejem felett az idő! Honnan tudom megállapítani, hogy a visszacsatoló kör jó-e , valamint az optocsatoló jóságát?
Segitségeteket szeretném kérni, Samsung ML-1640 lézernyomtatót nem érzékeli a számitógép, a nyomtató kontroll lámpája felváltva és folyamatosan pirosat és zöldet világit. Nem tudom hogy a nyomtató romlott-e el?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |