Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Elektromos kerékpár, robogó házilag
Lapozás: OK   21 / 229
(#) Krisz03 válasza inborn hozzászólására (») Ápr 11, 2009 /
 
Nem kell merev tengely, nem kell difi. Ennyi.
Egyébként volt már itt szó arról, hogy mind a két kereket külön motorral kell meghajtani, és ezzel már megoldott a kanyarodáskori kerékfordulatszám különbség. Vagy úgy csinálod, ahogy én: egy kereket hajtok csak a két hátsó közül.
(#) suszitibi válasza Krisz03 hozzászólására (») Ápr 12, 2009 /
 
Sziasztok
Mi is építettünk egy háromkerekűt, lefotózom és küldök képeket. Mi az első kereket tettük hajtottnak, így a difi megoldva. Ezzel az a gond, hogy a 400w-os moci, átfűzve a 20-as kerékbe, marha nagy nyomatékkal rendelkezik, így dombon felfele, homokos, sóderes úton végig kapar, pedig az aksik a kerék felett vannak. Ha magamnak építenék (ami még nincs kizárva), én is a két hátsót hajtanám külön motorral. Ha kanyarodok, a gyorsabbik kerék csak szabadon futna. Azért is gondolkodom a háromkerekűn, mert sokkal több tárolási lehetőség lenne rajta és az aksik elhelyezése is könnyebb lenne.
Hátul két 400w-os moci, 4db 38Ah-ás aksi, amivel elég jó hatótávot lehetne elérni. Igaz ez több súllyal is járna, de a 2x400w-nak nem lenne probléma. Ez már több mint 1lóerő lenne, ez elektromosban elég jó. Ezzel a felépítéssel még a terepet is bírná.
Aki háromkerekű építésébe kezd, adnék egy jó tanácsot, amit tapasztalatból tudok. Minél alacsonyabban legyenek az aksik és az egész súlypont, valamint legyen meg a kellő szélesség a stabilitás érdekében.
(#) inborn válasza Krisz03 hozzászólására (») Ápr 12, 2009 /
 
A következőkben kizárólag feltételezéseimet írnám le.

Mivel csak az egyik hátsókerék lesz a hajtott, ezért folyton egyik oldalra húzhat a járgány.
Ha két villanymotor van hátul sorba kötve (gondolom erről van szó) nem igazán fog érvényesülni a difi szerű hatás, mert elől csak egy kerék van.
Aki, már megépítette, biztosan tudna cáfolni, vagy megerősíteni.
(#) Krisz03 válasza inborn hozzászólására (») Ápr 12, 2009 /
 
Én nem tudlak, és nem is akarlak cáfolni, mert ugye még nincs kész a járművem. Viszont ahogy olvasgattam a fórumot, láttam 1-2 háromkerekűt, amelynél csak az egyik hátsó kerék volt hajtva. Ott van pl Szabi83 gépe vagy Suszitibi háromkerekűje. Őket kellene megkérdezni, hogy húz-e oldalra?!
A két motorral megoldott diffiműről pedig pár hozzászólás: Köbzoli, Köbzoli megint.

Nos, majd kész leszek már végre a járgánnyal, és akkor a saját tapasztalataimat is el tudom mesélni.
(#) inborn válasza Krisz03 hozzászólására (») Ápr 12, 2009 /
 
Nem ismerem a mozgássérültek kocsiját. Szintén, csak feltételezés.
Ahogy messziről láttam, azokat a hajtott kerekekkel kormányozzák.
Egymástól függetlenül, akár ellentétesen is lehet őket forgatni. Ezért ugrik a sorba kötés lehetősége.
Alapból egyenesen megy.
Egy kapcsolóval téríti ki az egyenesből. Egyiket gyorsabban forgatja, vagy fékezi.
Szerintem, merőben más a helyzet, mint egy háromkerekű bringánál.
Villanymotorok difi gyanánt való működtetését nagyon régen elektromos targoncákban láttam.
Elég hamar letettek róla és visszatértek a difihez.

Szerintem az „elektromos difihez” valami elektronikát kellene kitalálni.
(#) inborn válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Ápr 12, 2009 /
 
Idézet:
„legegyszerűbb ha a két motor sorba van kötve elektromosan, és így automatice beáll difinek.”


Igaz, már átcsúszunk triciklibe.
Amit írsz, nem egyértelmű.
A későbbekben cáfolod is a fentieket. (Gázadáskor egyenesbe a kar jönni.)
A gond ott lesz, hogy elől egyetlen kerék van és az nem igazán akar ellent tartani a két hátsó motornak.
Hozzávesszük, hogy síkos úton a dolog kifejezetten veszélyes is lehet.
Nem akadékoskodni akarok, de szerintem megfontolandó a két motor sorba kötése.
Valami kipörgés gátlós, elektromos difi dolog okvetlen kellene.
(#) inborn válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Ápr 12, 2009 /
 
Idézet:
„Ja és már tervezés alatt van, a"difiműves"hajtásvezérlő, ami egy nagyon egyszerű holmi, nem kell megijedni.”


Szerintem, ez sokunkat érdekelne.
Persze, ha publikus.
(#) Krisz03 hozzászólása Ápr 12, 2009 /
 
Nem tudjátok, hogyan lehet szétszedni a mountain bike hátsó lánckerekeket? Vagy legalább a racsnit kiszedni belőle? Így egyszerűen nem tudok haladni, mert kellene egy fix pont (vagyis a lánckerék síkja az erőforráson), hogy a hátsó kerekek helyét belőhessem, és ehhez alakítsam a felfüggesztést.

Esetleg ezzel lehetne valahogy kitekerni/kiszedni?

Vagy mit mondtok arra, hogy az egész lánckerék együttest teszem fel előre és hátra is, így még lánckerék csere nélkül is tudom változtatni az áttételt. Csak kérdés, mennyire gond, ha nem síkban fut a lánc? Végülis a biciklin is lehet úgy váltani illetve haladni, hogy ferdén áll a lánc... De elég nagy az esélye, hogy le is dobja.
(#) inborn válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Ápr 12, 2009 /
 
Jók a képek.
Baloldalt az a ballon az után égető?

Érdekes lesz a „difi” is.
Valamit én is össze akarok hozni.
A feleségem szerint a szobabiciklit (ha lenne) is árammal tekerném én meg közben szunyálnék egy kicsit.

(#) sprofan hozzászólása Ápr 12, 2009 /
 
Szerintetek hogy lehetne a leg olcsóbban kihozni 48V 10Ah -t? Mert pl GP12120-as aksi is ~9000Ft és akkor kell 4db Vagy vannak 48V-os aksik is?(bár lehet drágább lenne 1db 48V 10Ah-s mintha 4 kisebbet vennék)
(#) suszitibi hozzászólása Ápr 12, 2009 /
 
Helo
Szerintem itt jó árban vannak, én is itt vettem az aksikat.Bővebben: Link
Visszatérve a difire: én 2db HUB motorra gondoltam. Ha lejtőn lefele megyek, akkor felgyorsul a bringa, ilyenkor lecsökken az áramfelvétel is. Pl. balra kanyarodok, a jobb oldali kerék felgyorsul. Amennyivel több áramot vesz fel a bal, annyival kevesebbet a jobb. Hogy ez szénkefés motoroknál hogyan működik, azon még nem gondolkodtam, de annak biztos nem olyan síma a szabadonfutása, mint a hub motornak, ott már van motorfék is.
(#) suszitibi hozzászólása Ápr 13, 2009 /
 
Kellemes ünnepeket
Ezt nézzétek meg, háromkerekű rajongók.Bővebben: Link
(#) suszitibi válasza sprofan hozzászólására (») Ápr 20, 2009 /
 
Helo
Ma végre sikerült lemérni, hogy mennyit tudok elmenni a bringával. 22 km után meguntam és hazamentem. Délután még mentem 1 km-t, de még mindig nem tiltott le. Még a járólapon kapartattam néhány kört, de még így is bírta. Na persze nem full gázon, hanem 20km-es sebességnél mértem. Szerintem nem rossz a 7Ah-ás aksiktól. Legközelebb megpróbálom max sebességnél is.

DSCF7507.JPG
    
(#) sprofan válasza suszitibi hozzászólására (») Ápr 20, 2009 /
 
Találtam Bővebben: Link elég olcsón 10Ah aksit, 6000Ft/db. Egyébként a Gasboards serint 10Ah (LI-PO, de ez szerintem most mindegy) aksikkal ha saját erőmből indulok el akkor akár 50km-is lehet a hatótáv, ha azt is belevesszük hogy pl én nem állandóan akarom használni, hanem szakaszosan, pl 5km-t én tekerek aztán elektro majd megint én szerintem egész szép kis szám jöhet ki. De ez majd csak akkor derül ki ha már majd meg lesz

Más:
láttam az oldalon is, és a te bicikliden is hogy van ugye az a dupla falú motoros kerék, plusz az eredetileg első (amit te hátulra tettél be ugye?), szóval azt gondolom külön pluszba lehet venni ugye? ha igen akkor az mennyi?
(#) patexati hozzászólása Ápr 23, 2009 /
 
Sziasztok! Van nálam egy kerékpár töltő 36v-os és tönkrement bent egy csomó minden Meg is rendeltem ma a cuccokat hozzá csak egy baj van ,hogy elöttem csinálta valaki és egy smd alkatrész hiányzik belőle Valószínű egy kondi de nem biztos! Csináltam képet róla a telómmal sajna elég rossz de ha valakinek van esetleg ilyen töltő megnézhetné nekem mi az az alkatrész Köszönöm! Bekarikáztam a helyét pirossal csak nagyítva látni mert vékony lett a vonal!
(#) suszitibi válasza sprofan hozzászólására (») Ápr 26, 2009 /
 
Helo
A dupla falú felni együtt jár a dobmotorral. A haver bicaja 20-as méretű, ezért neki nem kellett a felni, így jutottam hozzá. Lehet kapni külön is, nem tudom mennyibe kerül. A komplett kerék hátra való, ezt raktam be előre, a másik felnihez pedig vettem agyat és küllőket, összefűztem és betettem hátra. Vigyázni kell a duplafalú felnivel, mert a küllőanyák a belső részben vannak, ezért a belsőgumi nem tudja leszorítani. Úgy jártam, hogy centírozás után használtam, de nem húztam utána. Két küllő viszont meglazult, kicsavarodtak az anyák és az egyik küllő kiugrott, elgörbült. Érdemes sűrűn átnézni, utánahúzni.
(#) Krisz03 hozzászólása Máj 7, 2009 /
 
Hali!

Nagyjából elkészültem a tricikli futóművével (a képeken az a gumipókozás a fennmaradó rész, azt csak azért nem hegesztettem oda, mert tudtam, hogy ez nem lesz valami használható gép: kicsi a nyomtáv, borulékony, alig lehet kormányozni, illetve kissé balradől a járgány). Szóval ebbe az elnagyolt vázba beszereltem a 240W-os dinamót, majd ráraktam a láncot, az akkumulátort pedig közvetlen kötöttem a dinamóra, tesztelés gyanánt bőven elég ez is.
Tehát kimentem a tesztkörre egy teljesen feltöltött 60Ah-s akkuval. Az indulás Frédi-Béni módszerrel történik, majd az akku csatlakoztatása után elkezdődik az eszeveszett száguldozás kb 10-15km/h-val. A videón látszik, hogy kissé jobbra kell dőlnöm, hogy egyenesen fusson a ticikli. Áramfelvétel van bőven, mert a 300m-es utcánkban ha kétszer végigmegyek, akkor már csak 12.3-12.5V-ot mérek terhelés nélkül az akkuban.
Mindenesetre nem vagyok csalódott, mert közlekedésre alkalmatlan, de legalább megtudtam, hogy van elég ereje ennek a dinamónak is, hogy elcipelje a durván 120kg össztömeget. Egy kis tapasztalatszerzésnek volt jó ez az építés, illetve sikerült megtanulnom hegeszteni.

Bővebben: Kép
Bővebben: Videó
(#) kisedison hozzászólása Máj 8, 2009 /
 
hello

hogyan lehet szétszedni az olyan láncot amin nincs kapocsszem? egy mtb-ről való. túlhosszú és kicsit rövidíteni kéne.
(#) l48 válasza kisedison hozzászólására (») Máj 8, 2009 /
 
A több sebességes montikon a lánc egy egységet alkot (nincs patentszem) Ezt a láncot csapszeg kinyomóval lehet szétszedni, ez egy spéci szerszám bringásoknak. Ennek hiányában, üllő, kalapács, kiütő szerszám és lukas alátét. Gondolom ezekből beugrik a megoldás.
(#) kisedison válasza l48 hozzászólására (») Máj 9, 2009 /
 
kössssssz
(#) ElektroJózsi hozzászólása Máj 10, 2009 /
 
Sziasztok. :wave:
Még új vagyok itt.
Én is csinálnék egy ilyen elektromos bringát .
Szerintetek egy Tatra teherautó ablaktörlő motorja meg tudná hajtani?
Motor adatai: 24 Voltos de szépen megy 12-ről is, de a 24-et is meg tudom oldani
24Volton 2150 -et forog
(#) kisedison válasza ElektroJózsi hozzászólására (») Máj 10, 2009 /
 
hány wattos?
(#) ElektroJózsi válasza kisedison hozzászólására (») Máj 10, 2009 /
 
40W -os
(#) kisedison válasza ElektroJózsi hozzászólására (») Máj 10, 2009 /
 
az nagyon gyenge. egy jó áttétellel mehetsz vele 2km/h-val . nekem a 110W-os motorra is azt mondták hogy kevés lesz. sajna a tied gyenge mint a harmat.
(#) ElektroJózsi válasza kisedison hozzászólására (») Máj 10, 2009 /
 
de nem is elinduláshoz kéne hanem a sebesség megtartására.
Pl.: felgyorsulok 30km/h -ra és rákapcsolom a mocit
(#) kisedison válasza ElektroJózsi hozzászólására (») Máj 10, 2009 /
 
hááát . kitudja talán tudja tartani
(#) ElektroJózsi válasza kisedison hozzászólására (») Máj 10, 2009 /
 
nagyon remélem
(#) kisedison válasza kisedison hozzászólására (») Máj 10, 2009 /
 
csakúgy összehasonlításképp az enyém 500W-os es kb megy 50-55km/h-val. emelkedőn 25-30-al.
(#) ElektroJózsi válasza kisedison hozzászólására (») Máj 10, 2009 /
 
aha
az számít valamit hogy nem lehet megfogni mert kicsavarja a kezet?
(#) kisedison válasza kisedison hozzászólására (») Máj 10, 2009 /
 
amúgy úgy el gyorsul mint egy benzines motor.
Következő: »»   21 / 229
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem