Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Akkumulátor töltő
Sziasztok
Nekem arra lenne szükségem, hogy akkukat( 3 db sorbakötött 1,2v-osat) beforrasztva tudjak tölteni, és a töltés csak egy pár óra legyen. Kb 1200mAh-s akkuk lennének sorbakötve.Tudtok nekem segíteni egy kapcsolási rajzzal? Az az igazság, hogy én ehhez a töltéshez nem nagyon értek, ezért én valami egyszerűre gondolnék. Előre is köszönöm!
Sziasztok. Látom hogy egy ideje már döglött ez a téma, de remélem hogy azért erre téved valaki, és/vagy észreveszik hogy írtam. A segítségetekre lenne szükségem. Nem nagyon értek az elektronikához, de kapcs. rajz alapján csináltam már egy-két kapcsolást.
A gondom a következő: Van egy elektromos rollerem, amiben 2 db 12 v-os akku van. A motor teljesítménye 250w. Az akkuk 12 a-osak. A töltője azonban sajnos megsemmisült az előző tulajnál. Én most vettem a gépet de nem tudom feltölteni. Ezeknek az akkuja sima barkács trafó is lehet ha az amperszám a 2,4 a-t eléri és 12 v a töltőfeszje? Lehet egy ilyen akkut "túltölteni"? A régi töltőn áll. van olyan lámpa ami a töltés elején piros, majd sárgulni kezd, és olyan 6 óra töltés után mikor végzett lassan átvált zöldre. Hogyan lehet bele ilyet építeni? Kell az ilyen akkuk töltésénél csepptöltés vagy mi? Hogy lehet azt elérni hogy mikor az akkuk feltöltődtek akkor a töltő ne töltsön tovább, és hogy a töltés teljesen autómatikus legyen? Segítsetek légyszi. Köszi. Avogadro
Oks, köszönöm.
És ebben a kapcsolásban már bennevan az a led ami pirosról zöldre vált? Ha nincs, hova kell beiktatni a kapcsolásba? Köszönettel: Avogadro
Sziasztok!
Lehet, hogy teljesen hülyeséget kérdeztem, de azért valaki hozzám vághatna egy kapcsolási rajzot a fentiekben megírt dolgok alapján. Köszönöm szépen!
Sziasztok!
Akarok venni egy ilyen akkumulátort és az a kérdésem hogy az alul lévő akkumulátortöltő megfelelne-e az ő töltésére? Ezen kívül van még egy 12v 18Ah-s motor aksi is, azt is tölteném vele. Sajna a régi jó /ruszki/ töltőnk elhalálozott és be kell újítani egy újra. De addig nem akarom megépíteni amíg nem hallom a hozzáértők véleményét. Szerintetek?
Hello!
Persze jó hozzá. Sima savas aksi, csak az elekródák anyaga lehet más. üdv! proli007
Szia!
Akkor megépítem, köszi a választ. Még annyi hogy ezt a lekapcsoló automatikát építsem meg hozzá, vagy azt amit még anno közzétettél?
Hello!
Hát ez a kapcsoló automatika nem valami kifinomult. De az általam készített kapcsolásnak csak akkor van értelme, ha van nullátmenet. De itt nincs, mert kondi van és az áramgenerátor állandó árammal táplálja a töltőt. De meg lehet építeni hozzá, csak akkor nem használható ki a kapcsolás olyan irányú előnye, hogy ha átmeneti ellenállás van a töltővezetékben, akkor is "pontosan" kapcsol. üdv! proli007
Azt hiszem értem. Akkor kipróbálom mindkettőt, próba cseresznye . Köszi mégegyszer
Üdv
Szia!
Én is barátkozom a kapcsolásoddal, hogy kicsit feltuningoljam a töltőmet. Nekem csak egy olyan kérdésem lenne, hogy milyen tirisztort tegyek bele? Ha konkrét típust írnál, külön megköszönném!
Hello!
Gyakorlatilag bármilyen kis tirisztor jó bele, például itt a HESTORE-ban ajánlott BT149D is megfelelő. (A T08-as már egy régen gyártott TUNGSRAM tirisztor volt.) üdv! proli007
Szia Proli!
Mi lehet az aksival ? Amit az autóról tudni kell, a töltése gyárilag hibás, járó motornál tompítottal a fesz 13.8V , de javítani(rákölteni) egyelőre nem akarom, mert motor csere lesz, ezáltal a generátor is más lesz. A töltés pótolni szoktam, van amikor 2-3 hétig nincs használva a kocsi, majd ha ráakarok indítani semmi, rádió is tök süket.. ilyenkor viszont rá teszem a töltőt fél percre**, utána mintha felébredne az aksi **fél perc elég, nincs lemerülve (de mégse normális ), mert azonnal tudom használni a KP zárat. Lemerült aksinál, ráteszem a töltőt, akkor azonnal nem működik a KP zár, csak pár perc után. Ez miért van az aksival vagy mitől ? Mit lehet ellene tenni generátor csere nélkül ? Van egy másik jó aksim, csak az 33Ah, tegyem be ezt ? még nem lesz motorcsere, az 'új' aksit töltsem fel és rakjam hűvös helyre? KB fél éves az aksi, 2-3 hónapja van használva keveset, télen 2 nap alatt lemerült :no: A töltő jelenleg egy PC táp, 14.4V-ra emelve, ezt szoktam KB 1 napig rajta hagyni, most tervezek egy jobb töltő építését. Üdv Szabi
Hello!
Hát ez, elég többváltozós dolog. Lemerülni az aksi álló helyzetben akkor szokott, ha valami fogyaszt, vagy a lehullott ólomtól iszapos az aksi. Ettől még meg lehet akár kapacitása is, ha feltöltöd. Általában lemerült aksi mellett, is kis töltéssel és melegben (nem télen) kapásból indul egy gép. (Nekem volt már olyan aksim, aminek kapacitása csak 1,2Ah volt, de nyáron nem vetted volna észre hogy hibás. Most "feltuningolva" 25Ah kapacitást mutat, de két hét alatt a budiban is csutkára lemerül.) Tehát az indítóáramnak és a kapacitásnak néha csak "közvetett" köze van egymáshoz. (A KP is csak egy pillanatra terheli az aksit) De nem írtad, hogy forgatja, vagy nem, vagy az sem mindegy milyen gyújtás és vezérlőelektronika van benne, mert annak is lehetnek sajátosságai (bár én nem ismerem őket). De ha csak fél éves az aksi, vidd vissza, cseréljék ki. A 13,8V általában kevés. De a gép alapjáraton, nem termeli meg a fogyasztást. Tehát nem ott kell mérni. De ha ettől nem tölt jobban, lehet nincs gerjesztése a generátornak, vagy rossz a szabályzó. Ha az aksi kezd elromlani, onnan lehet észrevenni, hogy "lepkézik" a feszültség, ahogy a gázt nyomod. Tehát észreveszed, hogy a fényszóró sokkal jobban világít gázadásnál. A legtöbben, akik naponta használják a kocsijukat, nem is tudják, hogy rossz az aksi. Ha az könnyen indul, nem lehet észrevenni. Csak akkor koppannak, ha hosszabban leállítják, vagy karácsonykor meglátogatják a rokonokat. Aztán onnan már sehova.. Néha elég egy nyitva felejtett ajtó- lámpa, és átpolarizálódik a mély kisütés miatt egy cella. Innen már csak a csere segíthet. A tanulságok átadásán kívül, sajnos sokat nem tudok segíteni. Jó aksi, gép és rendszeres használat mellett, gyakorlatilag aksitöltőre nincs szükség. Ha nem jó, dobás és csere. A többi időpazarlás. (vagy szórakozás) üdv! proli007
Az az akku szerintem hibás, vagy az autóban valahol szivárog az áram, és lemeríti. A 13,8V ilyen melegben még jó, attól nem szabadna a fél éves akkunak így viselkednie. Mérd le, hogy mekkora áramot húz az autó az akkuból, amikor elvileg semmi sincs bekapcsolva. Nem szabadna néhánytíz mA-nél többet fogyasztania. 50mA áram is már 1,2Ah töltést visz el naponta.
A 14,4V túl sok, főleg ilyen meleg időben. Az már jelentős vízveszteséget okoz az akkuban, szóval a savszintet is ellenőrizd, a lemezeket egy-másfél centire el kell lepnie a savnak. Ha hiányzik, akkor desztilált vízzel pótold. A tompított által okozott feszültségesés abból adódhat, hogy az autók gyári vezetékezése alul van méretezve. Mérd meg a generátoron is a feszültséget. Ha nagy az eltérés az akkuhoz képest, akkor azt tudod csinálni, hogy behúzol a generátor és az akku közé _közvetlenül_ úgy 8-10mm2 keresztmetszetű vezetéket mint a pozitív, mind a negatív oldalra (generátor rögzítőcsavarjáról mehet a minusz). Lehet kapni hajlékony 4mm2-es vezetéket és megfelelő sarukat villanyszerelő boltban, ebből három-három szálat is párhuzamosan kapcsolhatsz, és behúzod 1-1 műanyag gégecsőbe, azt meg kábelkötegelővel rögzítheted a motortérben. Ez jelentősen stabilabbá fogja tenni a feszültséget az akkun. Ezt most is megcsinálhatod, és a motorcsere után is ajánlom, hogy építsd be, mert ez szinte minden autónál probléma (ugye az akkugyártóknak is meg kell élni valamiből, a márkaszervizek meg szeretnek drágán dolgozni). Amúgy motorcsere miatt miért lenne másik a generátor? Idézet: „A többi időpazarlás. (vagy szórakozás)” Látom, nemcsak mifelénk divat, hogy a haldokló akkuval ügyetlenkednek annak ellenére, hogy egyértelmű, hogy elért az élettartama végére. Valamiért "mindenki" ért az akkuhoz, de egy cserét már nem tudnak önállóan megcsinálni...
Hello!
Rossz aksival "szórakozni", én is szeretek, de a gépjárművet "női aggyal" használom. Eljutok vele az A pontból a B pontba. A többi részlete nem érdekel. (Nem nyitogatom, mert még fényt kap!) üdv! proli007
Sziasztok !
Megépítettem ezt a töltőt, de van egy kis problémám. Ha ráteszem 1 autó aksira tölteni pl 5 A-ral, /amúgy a töltő áramot tök jól lehet szabályozni 0 és 6 A között/ Akkor a feszültség pillanatok alatt eléri a 14.4 voltot és lekapcsolja a töltést.Hallottam olyanról hogy "cellarészegség", vagyis hogy gyors feszültség növekedés, majd hirtelen visszaesés amit az elektronika úgy érzékel mintha a cella tele lenne töltve és így lekapcsol. Javitsatok ki ha tévedek. Ezt hogy tudnám kiküszöbölni, vagyis mit kellene alakítani a lekapcsoló automatikán hogy ezt ne vegye észre? :nemtudom:
Cellarészegség tudtommal csak NiCd akkuknál van, ólomakkunál még nem hallottam róla, hogy létezne. Ha 5A mellett a feszültség felmegy 14,4V-ra, akkor az az akku fel van töltve (annyira biztosan, hogy az autónak indulnia kell vele). Ha viszont nem indul, akkor ott az akku hibás, és nagyon lecsökkent a kapacitása (pl. szulfátosodás miatt), vagy az autóban hibás valami, és nem jut el az energia az akkutól ahová kellene. Mennyi idős az akku?
Az más, hogy megpróbálod visszahozni valamelyest az életbe. De a legtöbben a haldokló akkut éjszakánként töltögetik, azt hiszik, hogy abból majd még lesz valami használható.
Köszi!
A töltő már darabokban, csak a válaszod vártam, hogy rá repüljek a dologra!
Köszönöm a tippeket.
Most szerelni nem fogok tudni, mert be van gipszelve a lábam, a méricskélést egyik nap megejtem majd Idézet: „az autóban valahol szivárog az áram, és lemeríti” Amikor vettem ezt az aksi (szakboltba) az eladó be is rakta, akkor Ő lakatmérővel mért 0,1A -t, a lakatmérő alacsony áramnál nem pontos gondolom, de ez nem lehet mentség a "szivárgásra". Az aksi biztos nem lehet rossz, mert a másik aksi, ami benne volt azzal is ilyen volt a helyzet Generátor azért lesz másik, mert típushibás a gyári: Idézet: „A régebbi gyártású Swifteknél elég nagy probléma volt, hogy nem megfelelő teljesítményű generátort kapott az autó, az akkumulátor is kis kapacitású volt. Anélkül, hogy valaki égve felejtette volna a lámpát az akkumulátor néha lemerült. Ezek a problémák főleg télen, jellemzően azoknál az autóknál jelentkeztek, amelyeket belvárosban szinte alapjáraton használtak, mert a dugókban a világítás és a fűtés többet merített, mint amit a generátor termelt, ezért az fokozatosan lemerült. Persze az is közre játszik, hogy télen az akksi lehűl és jelentősen veszt a kapacitásából. Ez a probléma generátorban 2000-ig, akkumulátorban 2001-ig állt fenn.” Előre láthatólag a motorcsere 3 hónap múlva következik be addig, marad az idág is alkalmazott módszer sajnos. Szabi
Hát a cellarészegségben nem voltam biztos Az aksi nem új, az öcsém kocsijában van, de elindul vele. Az az érdekes hogy mikor próbáltam a töltőt rajta, akkor a fesz pillanatok alatt felment, automatika lekapcsolt, majd gyorsan leesett 12,5 voltra és megint bekapcsolt.Gyanítottam hogy az aksi nem tökéletes, de elindult vele az autó Milyen módon tudnám kipróbálni a töltőt hogy tényleg úgy működik-e ahogy kell? Aksim nincs még másik :no:
A lakatfogó az ilyen kis áramoknál csak saccolásra jó, a lakatfogó értelme 10-20A felett kezdődik. Van az a multiméter, aminek van 10A-es méréshatára, azzal érdemes először mérni, majd ha az 200mA alattit mutat, akkor a 200mA-es határon is mérni. De a 200mA-esen úgy mérj, hogy először a két mérőcsúcs érjen össze, amikor zárod az áramkört, mert az áramkör a bekapcsolás pillanatában nagyobb áramot is húzhat, és kiégeti a műszerben a biztosítékot (már jártam így). Tehát először a műszer két kivezetését kösd össze, majd csak néhány másodperc múlva engedd szét azokat, amikor már a kezdeti áramlökés elmúlt.
Az akkumulátor kapacitása nemigazán játszik szerepet abban, hogy keveset használt járműnél lemerül. A nagyobb kapacitású is lemerül, csak esetleg később. Amúgy meg szívjanak gázt az ilyen mérnökök, mégis mit képzeltek, hogy olyan generátort raknak be, ami alapjáraton még a világítást és a fűtést sem tudja ellátni árammal... Azt a vezetékes dolgot nyugodtan beépítheted majd, az is közrejátszik abban, hogy lemerül az akku. Suzukinál biztosan nincsenek a vezetékek túlméretezve.
Másképp nemnagyon lehet a töltőt tesztelni, a lemerült de egyébként jó állapotú akkun nem emelkedik ilyen gyorsan a feszültség. Úgyhogy én inkább az akkut vizsgálnám meg. Rá kellene kötni egy fényszóróizzót, és mérni a feszültséget. Jó akkunál az izzó rákapcsolása után fél órával beáll kb. 2V-ra a feszültség, és alig változik 7-8 óráig (1,75V-ig szabad kisütni, de ezt csak 9-10 óra után szabad elérnie). Ha viszont az előzőleg feltöltött akkun hamar és gyorsan esni kezd a feszültség, akkor az akku kapacitása már lecsökkent.
„Ha 5A mellett a feszültség felmegy 14,4V-ra, akkor az az akku fel van töltve”
Nem gondolod komolyan. Ugye? Az aksi töltöttségi szintjét a savsűrűség mutatja. A fenti értékeknek közük nincsen a töltöttség fokához! Szerinted egy izzó 14,4V-on 5Ampert fogyaszt, feltöltöttnek tekinthető? Annyira messzi vagytok az a dolog lényegéhez, hogy el nem tudjátok képzelni. Én egy 40amperórás aksit nem szívesen töltenék 14,4V 5A. Kivéve, ha nem egy haragosomé.
Köszi, akkor megmérem az aksit, de szerintem is van neki valami kehe. Megpróbálok 1 másik, jó aksit kölcsön kérni és letesztelem azon is a töltőt.
Idézet: „Nem gondolod komolyan. Ugye? Az aksi töltöttségi szintjét a savsűrűség mutatja.” Persze. Csak feltételezzük, hogy az akkuban van elég sav, amihez nem lett hozzányúlva azután, hogy a gyárból kijött. Ezesetben pedig a 14,4V elég jól mutatja azt, hogy fel van-e töltve. Ha meg hozzá lett nyúlva (desztilált vízzel az esetleg hiányzó víz pótlásán kívül), akkor az már elég nagy baj. Idézet: „Szerinted egy izzó 14,4V-on 5Ampert fogyaszt, feltöltöttnek tekinthető?” Látszik, hogy csak azért jöttél, hogy kötözködj... Míg savsűrűséget házilag elég nehéz mérni, addig egy fényszóróégőt és egy kéziműszert nem nagy dolog rákötni. Ezzel pedig elég jól le lehet mérni az akku kapacitását.
Hogy feltételezzük, az kevés.
A 14,4V az bizony nagyon el van torzítva az iménti példában. Az volt írva, hogy 14,4V és 5Amper. Vagyis, ennyi a töltés. Akkor tudnánk meg, hogy mennyi a feszültség az aksiban, ha leválasztanánk a töltőről. Akkor, bizony nem fogunk 5A. Kivéve, ha terhelő ellenállás mellet néznénk feszültséget. Kötözködés ugye? „Míg savsűrűséget házilag elég nehéz mérni” Nem tusom, hogy miért lenne? Egy egyszerű „úszós” fajsúlymérő ALAPFELSZEREKÉS, ha valaki aksit akar tölteni. Fillérekbe kerül. Az modernebb akkumulátorokhoz, meg nem is kell, mert van rajtuk egy indikátor. Fajsúlymérés nélkül felelőtlen kókányolás az egész töltővel való játszadozás. Szerintem, gondoljátok át, miket irkáltok, mert egyesek, ha megfogadják, komoly anyagi károkkal számolhatnak. Amikor egy aksiba „vizet kell tölteni, annak már régen rossz! Miért is? Mert az eszetlen töltéssel sikerült vizet bontani! Egyszerűen, nem szabad megengedni, hogy a max. töltőáram körüli érték alakuljon ki. Vagyis a névleges kapacitás egytizede körül. Az egy nagyon téves számadat. Nagyon ellenőrzött körülmények között és nem kókányolva szabad megközelíteni. Szóval, akik itt irkálnak, kerüljék! Persze, mindenki úgy teszi tönkre a tulajdonát, ahogy akarja. Mást erre bíztatni, pedig etikátlan dolog.
Hello!
Idézet: „Egyszerűen, nem szabad megengedni, hogy a max. töltőáram körüli érték alakuljon ki. Vagyis a névleges kapacitás egytizede körül.” Remélem, ezt a kocsival is közölted... üdv! proli007 |
Bejelentkezés
Hirdetés |