Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » PIC - Miértek, hogyanok haladóknak
Lapozás: OK   491 / 1319
(#) trudnai válasza icserny hozzászólására (») Máj 25, 2009 /
 
Idézet:
„A maga módján egyébként igaza van, csak nekem nem tetszik.”


Hat nekem se Amugy az AVR-es gcc olyan, hogy mikor pl "PORTB ^= 1<<7;" -et mondasz akkor gyonyoruen kioptimalizalja. Regebbi valtozatok viszont a bitfieldeseket nem optimalizaltak ki es csunya kodot produkaltak... Furcsa dolog az optimalizalas...
(#) MolnarG hozzászólása Máj 25, 2009 /
 
Sziasztok!
Szeretnék elkezdeni PIC-ezni (teljesen kezdő vagyok) és rádiótechnika honlapján találtam ezt könyvet:

Dr. Kónya László - Kopják József - PIC mikrovezérlők alkalmazástechnikája - PIC programozás C nyelven

Elég drága a könyv, ezért is kérdezem meg előbb tőletek, hogy érdemes-e megvenni. Milyen tapasztalatok vannak róla? 0-ról indulóknak használható?

Előre is kösz!
üdv.
(#) skeletornb válasza MolnarG hozzászólására (») Máj 25, 2009 /
 
Szia!

Valóban nem olcsóság, de szerintem megéri az árát. Ami nagyon jó, hogy a teljes előző kiadás fent van a CD-mellékleten. A könyv leginkább a 16-bites mikrovezérlőkre van kihegyezve, tehát a CD-melléklet anyagát is olvasni kell. Szerintem 0-ról indulóknak is jól használható.
(#) icserny válasza trudnai hozzászólására (») Máj 25, 2009 /
 
Idézet:
„Furcsa dolog az optimalizalas...”

Mindenesetre a fő tanulság az, hogy kritikus dolgokat nem szabad a fordítóra hagyni.

A Microchip fórum egyik témakörébem ís hasonló dolgokról esett szó. Pl. egy SFR regiszter egy bitcsoportjának beállítása atomi művelettel.

Az AVIX RTOS szerzője egy érdekes makrót definiált a feladatra, ami azzal a feltevéssel él, hogy az adott bitcsoportot csak egy programszál vagy IT kezeli, a regiszter többi bitjét viszont kezelheti konkurrens folyamat.

Példa:

AD1CON2bits.SMPI = 3;

A fordító által generált (nem atomi) kód:
  1. 019F8  BFC322     mov.b 0x0322,0x0000
  2. 019FA  B3CC31     mov.b #0xc3,0x0002