Fórum témák
» Több friss téma |
Hello! Van pár DC motorom de néhány nem működnek rendesen mit lehetne tenni velük? Kidobni nem szeretném őket mert jók lehetnek esetleg.
Köszi szépen a segítséget!
Sziasztok lenne egy fogós kérdésem.
Van egy nagy áramú dc motorom 24V 1,5KW üresjárati árama 20A. Ha egy változtatható feszültségű nagy torroid trafóra kötöm, akkor a trafón üresen állítsam be a 24V-ot és aztán kapcsoljam rá a motort (ekkor a 20A terhelés miatt valószínűleg leesik a feszültsége a trafónak) vagy a motoron mérjek feszültséget és addig szabályozzam a trafót míg 24V-ot nem mérek? (ebben az esetben a terhelt trafó már lehet, hogy 40V-ot is lead csak terhelten mérek 24V-ot rajta) ...és épp erre lennék még kíváncsi, hogy ha terhelve mérek egy bizonyos feszültséget rajta az valóban annyi is vagy közben sokkal magasabb feszültséget kap a motor-hogy van ez??? előre is köszi...
Arra szeretnék választ kapni, hogy kettő 7,2 - 8,4V paraméterekkel rendelkező villanymotorhoz melyik akkut érdemes használni 12V vagy 6V ólomakku:
A 6V szeretném jobban mivel nem forognának annyit a motorok és csendesebb is lenne, viszont félek, hogy túl gyenge a két motor párhuzamos üzemeltetéséhez, nagy lessz a fogyasztás. szabályzók is közbe vannak iktatva: Working voltage: 5-10 cells, 6-12V, NiCd or Nimh Continuous load current: 50A forward, 20A backward BEC: 5V/1A low battery cutoff: 5V
Sziasztok!
Van egy logitech g25 kormányom, melynek egyik motorja tönkrement. A hibajelenség a következő: Bedugtam a gépbe, majd fura hangokat hallotam, és leégett motor szagát éreztem. A kérdésem az lenne, hogy a motor megmenthető-e? Én minimális mennyiségű szerszámmal, és tudással itthon meg tudom-e csinálni? Vagy van-e olyan, aki meg tudná csinálni nekem? (Természetesen nem ingyen) A netet böngészve, azt találtam, hogy ilyen motor-ról lenne szó: A válaszokat előre is köszönöm!Bővebben: Link
Szia ez a motor nagyon hasonlít a videomagnókba lévő kazetta betöltő motorra.Szerintem nézz meg egy két mechanikát és lehet megoldódik a gondod. Üdv.
Meglesem maid, bár nemvagyok biztos abban, hogy ugyanolyan erős, és abban sem, hogy igyanekkora erő kifejtésére tervezték. Mivel 2 motor van a kormányban, lehet, hogy nemtúl jó, ha különböző a motorok erőssége.
Autók kp. záránban lévő motorok is hasonlóak.
Azokban erő is van.
Ők elméletileg forgalmaznak ilyen motort Bővebben: Link
Szia! próbáltad már tápról vagy elemről hogy működik-e
mert nem biztos hogy a motor szagát érezted egy ilyen kormányban azért van némi elektromos alkatrész is és egy ellenállás is tud szagokat produkálni.
Szia a régebbi videókban igen erős motor van!Nem jelent problémát akár több db. beszerzése és hidd el nagyon combosak. üdv.
Üdv!
Én arra lennék kíváncsi, hogy egy 12V-os 1-1,2W-os DC motor fordulatszámát tudom-e szabályozni egy egyszerű potival, vagy az rövid időn belül le fog égni? 3 motort szeretnék külön vezérelni! THX!
Aha, hát terhelésem az nem igazán lenne, csak egy kis tükröt szeretnék forgatni.egy lézer spirografot akarok csinálni, pár éve csináltam 1-et de szabályzás nélkül...viszont 3 huzalpoti többe kerül mint az egész projektemMit gondolsz 3 PWM-et mennyiből lehetne kihozni?
o ks, köszi, akkor erre ráfekszem holnap.
sziasztok,
vagy használhatnál LM317 -esICt. Egyszerű potis kapcsolás, az áramot elbírja. A rajzot keresd az adatlapon mayjak
Üdv! Mindenkinek!
Van egy műszerész eszterga gép, 230V 500W-os motorral,és egy kapcsolóval lehet forgásirányt váltani.Azaz hogy nem lehet,mert akármelyik állasba kapcsolom,a motor elkezd rángatózni ide-oda,mintha nem tudná merre induljon el. Füst,vagy nagy áramfelvételnek nincs jele. Mi lehet a baja?
Szia!
Ha indítókondenzátoros, akkor ellenőrizd a kondi jóságát.
Nincs benne kondenzátor. Azt hiszem valami tirisztoros vezérlője van. Trafó sincs benne.
Annyit kideritettem,hogy FB3506L (???) ,és egy TIC126 tirisztor van benne az áramkörben.Meg egy pótméter,amivel a fordulatszámot lehet állitani. Se trafó,se kondenzátor.
Löttek a vezérlönek.
Az ilyen tirisztoros megoldásoknak sajnos ez a legnagyobb baja. Cserélj ki mindent (nemsok alkatrész van benne....) és ujra menni fog. Esetleg a vezérlés kiiktatásával probáld ki, hogy forog-e a motor (lehet, hogy a szénkefék kopása okozta a vezérlö végét). Persze ha valoban jot akarsz akkor egy kicsit komolyabb vezérlö kell (visszacsatolos), mert az eredetivel nem igen lehet alacson fordulatszámon esztergálni.
Kicseréltem a tirisztort,de nem figyeltem oda,és az egyik lába hozzáért a hütőbordához(szikrázott) .Bekapcsoláskor elindult a motor,lassan forgott,ingadozott a fordulatszám,aztán megszünt a szikrázás,és azóta a motor egyenletesen magas fordulatszámon megy. Talán tönkrement a tirisztor?
Esetleg van valaimi kapcsolási rajz komolyabb vezérlőről?
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni. Van egy 80-as évekbeli egyenáramú motorom aminek egy fordulatszám szabályzó elektronikája van. Kis fordulaton is bika erős, tehát lehetséges, hogy PWM szabályzású, nem tudom. Ez egy töbpéldányos leporelló szétvállogató és lehajtogató gépet hajtott annó. Onnan bontottam ezt a motort és a vezérlőjét. Most egy nagy csiszológépet hajt, ezért szeretném megmenteni ha lehet. Eddig tökéletesen működött, de most nem akar elindulni a motor. Szeretném kiiktatni ezt az elektronikát, mert valószínüleg ez adta meg magát, olyan alkatrészek vannak rajta amikről nem találtam a neten semmit, így javítani sem valószínü, hogy egyszerű lenne. A fordulatszám szabályzásra sem nagyon van szükségem, tehát a legegyszerübb és legolcsóbb megoldást keresem az újraélesztéshez. A probléma az, hogy ez egy 180V-os motor, 250WL 1.8A. A motorról sem találtam adatlapot. A keféit néztem a motornak, azok rendben vannak. A motorból 4 vezeték jön ki, a fekete és piros vezeték között 0.01kohm, a zöld és kék vezeték között 1kohm ellenállást mértem. Méréseim szerint a szénkefékre a baloldali piros és fekete vezeték megy. Tudna segítani valaki, hogy életet leheljek ebbe a motorba vagy esetleg az elektronikájába?
Amit kifelejtettem: 2db biztosíték van, az egyik a nyáklapon, a másik a kezelőpanelen (230V). Mindkét biztosíték jó, ellenállás mérővel mértem ki őket.
A legjobb lenne, ha először a kefék, és a kommutátor körül kutakodnál. Azok elég sok bajt tudnak okozni, mert ha kopás miatt nincs meg a kellő kefenyomás, máris nem megy. A kommutátor tisztítása sem árt.
A szénkefe jó hosszú, nemigen van megkopva sem, a rugója elég rendesen nyomja. A motort csak akkor tudom szétszedni, ha kiszerelem a csiszológépből ami nem a legegyszerübb, gyakorlatilag az egész gépet darabokra kell szedni hozzá, hogy a motort ki lehessen venni belőle.
Az ellenállásmérővel méregettem a motort, 0.01 kohm a szénkeféken mérve és 1kohm a másik 2 szál vezeték között. Feltételezem, hogy így jó a motor.
Javításkor mindíg a feltételezésekkel van a baj. Tedd rá a motorra a szabályzót megkerülve a feszültséget, ezzel eldöntheted, a motor, vagy a szabályzó hibás.
Szia!
Feltételezem, hogy ez egy külsőgerjesztésű DC motor lenne; a fekete és a piros között van az armaturakör, a zöld és a kék között pedig a gerjesztés. Normál üzem esetén a gerjesztésre 200Vdc-t fixen rá kell kötni, és az armaturára adott fesszel változtathatod a fordulatot. Erre nem ajánlom, hogy direktbe köss 180Vdc-t, mert az induláskor olyan nagy áram alakulhat ki, ami tönkre teheti a motort. A szabályzó kártyád szerintem javítható, semmi extra nincs rajta. Feltételezem, hogy sima diódás híddal állítja elő a gerjesztést, és az armaturaköri feszhez használja a tirisztort. Első körben vissza kellene rajzolni, hogy hogyan állítja elő a gyújtójelet, illetve meg kellene mérni, hogy az armatura körben vagy a gerjesztő körben van-e probléma (feltételezem, az armatura körben lesz a gond).
Hát, az adattábla azt mondja, hogy a forgórészre 200 V-/0,2 A adható. Tönkre ugyan nem megy, de ezzel együtt, biztos jót rúgna induláskor.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |