Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Csöves erősítő készítése
Ne feledd betartani a fórum viselkedési szabályait, és a topik megmaradásának feltételeit. [link]
A téma átmenetileg fagyasztva lett, hozzászólni nem tudsz!
Én régebben megszívtam pedig , az üres kivezetését nyákon bekötöttem és tipust váltva vágni kellett a fóliát .
Adatlap szerint ugyanaz,ahol az EL84-nél üres láb van,ott a 6P14P-nél is.Ezenkívül ha másik 6P14P-t vagy EL84-et rakok be azzal minden rendben.Ha átrakom a rossz 6P-t a msáik oldalra, ott sem hajlandó működni.
Egyszerűen kicserélhetem a csövet, mert van pót, de ilyenkor mindig kíváncsi vagyok, mi a probléma.
Akkor az a cső rossz (fűtés megy ?), el van válva a katód kivezetés a búrán belül. Azért a biztonság kedvéért görbits egy kicsit a katódkivezetés végén.
Igen, azt nem írtam, de a fűtés az megy.Természetesen elsőként ezt ellenőriztem.
Megpróbálom amit írtál, és a végére járok mert nem hagy nyugodni.Köszi. Üdv
Lényeges dolog,h az EL 84-eseknél két lábra is ki van hozva a vezérlőrács(1-es,2-es),de az orosz változatánál csak a 2-esre van kötve a vezérlőrács mindkét "oldala",itt az 1-es láb üres! Ezzel én is megjártam régen... Ettől eltekintve lábkompatibilisek.
Szép kis táp, de hogy fogod rögzíteni? (vagy csak én nemlátok csavarhelyet? )
Szép is az a lapos tetejű, nekem is van egy (sajnos csak egy ... ) Tungsram, és a csőfej se "cigányezüstből" van, hanem vasből!
meseszép!
Én is lepácoltam hétvégén a PCL PP káváját, meg megkapta az első sor lakkot, de sajnos csak két hét múlva tudom folytatni
Teljesen lábkompatibilis! Én simán cserélgetem őket, és semmi gond! a 6P15P az, aminek a burán belül nincs összekötve a fékezőrácsa a katóddal, hanem ki van vezetve, és a foglalaton kell ezt megoldani!
Na ezt nem is figyeltem, én mindig a 2-esre kötöm
Ez a ruszki színeseknél volt alapvető probléma, ott a foglalat közepére az 1. lábon keresztül vitték be a testet. A kollégáktól még olyan "elegáns" megoldást is láttunk, hogy az EL-nek lecsípték az 1. lábát.
Máté, ne gondolkodj annyit, hibás az a cső. Küld el inkább Müszi gyűjteményébe.
Tehát EL 84 berakásakor simán letestelt a vezérlőrács...Ilyen esetben az "amputáció" érthető.Tényleg nem elegáns,de gyors megoldás...
Ezt próbáltam én is magyarázni , de nem emlékeztem pontosan melyik kivezetését párhuzamosítják ki .
Nyákra szerelve okoz problémát , ha bekötjük kényszerből azt az ominózus , "nem használt "kivezetést .
Zoli, CHZ, az összes EL84 adatlapot megnéztem,csak a 2-esre van kihozva a G1.Egyébként ez nem okozna problémát.
Ne csak nézd ..., mérd meg , az a biztos .
Nekem volt összekötött példányom .
Megnézem, megmérem, Müszi meg megkapja rossz csövet.
üdv
Én meg most néztem egy EL84-et, és az 1. lábra a G1 egyik tartója, a 2. lábra pedig a másik tartó van kötve. Tehát ugyanarra a pontra megy az 1., és a 2. láb. A katalógustól a valóság eltért. Legalábbis a Tungsram általa '80-as években gyártott példányoknál.
Na én az összes adatlapot megnéztem, egyik sem jelöli ezt.Ez érdekes.
Neked csak akkor okozhatott ez problémát , ha az egyes kivezetést esetleg földelted , ha ez nem történt meg akkor mégis rossz az a cső .
Találkoztam már én is "süket" 6P14P-vel. Már biztos Müszinél van.
Biztos hogy a cső rossz, mert sem a bal, sem a jobb csatornában nem hajlandó működni, ott ahol másik 6P14P vagy EL84 egyébként szépen muzsikál.
Megtaláltam azokat az orosz műszereket, amiknek véleményetek szerint mégis csak haszna lehet egy erősítőben.
2,5 ohm a belső ellenállása, és 30mA a végkitérése. (És ha jól látom, pont annyi idősek mint én )
Skáláját át kellene rajzolni és kicsit le kell butítani .
Akkor nem is öreg a műszer(ész).
Ha a sönttel a 30mA végkitéréshez 300mA-t állítanék be akkor használhatnám egy x10-es felirattal mint a fordulatszám mérőknél (csak ott nagyságrendileg nagyobb a szorzó)
Igen ez járható út , a skálát én megpróbálnám átrajzolni .
FRONT DESIGNER 3.0 használható lenne hozzá , vagy valami más progi . |
Bejelentkezés
Hirdetés |