Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » NYÁK-lap készítés kérdések
A témában nincs helye a nem szakmai indíttatású vitáknak, ezért a szabályszegést elkövetők azonnali figyelmeztetés nélküli kitiltásban, vagy némításban részesülnek. Ugyan így járunk el azokkal szemben, akik "blog"-nak nézik a fórumot. Ezt mindenki tartsa szem előtt!
Az enyém EPSON DX 4450-es (szkenneres-nyomtatós), és szintén DuraBright tintás, de ilyen repedezést nem tapasztaltam eddig. A két réteget is inkább csak a "biztonság kedvéért" alkalmazom.
Az egyém is szkenneres, szerintem a 2 között leheletnyi eltérés lehet csak.
Milyen tipusú fóliával használod?
Én is EPSON-t használok DuraBrite Ultra Ink-kel és semmi bajom a fóliás nyomtatással! (Xerox InkJet)
Gulasoft, meg tudnád adni a típusát a ChipCad által forgalmazott LED-eknek, ha jó az ára akkor felmegyek ma és veszek egy jó pár darabot belőle, utána elkészítem a levilágítót!
Akkor nem tudom. Nekem is xerox inkjetem van, és láttad milyen repedt lett, majd kipróbálom normállal, de a pausz eddig tökéletesen bevált egy rétegben.
A led tipusa: XR7090UV-L1-UV8-11 395-400 nm, 210-250 mW 1 230 Ft van szabad készlet
Köszi!
A hűtést nem adják hozzá ugye? Bár előbb inkább felhívom őket, biztos, ami biztos alapon.
Én amikor a foliára nyomtatok beállítom a nyomtatót, hogy csak fekete tintával fesse ki, a színesek lehet, hogy érzékenyek az uv fényre, vagy a hőre. Ja meg én fénykép, vagy legjobb fénykép minőséggel nyomok mesterfilmet.
Ha gyári T071X/T089X patront használsz, akkor már csak a fóliával lehet baj.
Nem tudok fóliatípust, mert ívben veszem (nem dobozban, annyira nem állok jól anyagilag...), így a fólia típusát - sajnos - nem tudom, de ha legközelebb megyek venni, megnézem/megkérdezem. Simán csak tintasugaras nyomtatóba való írásvetítő fóliaként vásárolom. Az egyik oldala tükörsima, a másik picit érdes (nem látszik igazán, inkább csak tapintásra érződik), ez utóbbira, az érdesre kell nyomtatni. (De, gondolom, ezt Te is tudod.) Próbáltam, hogy csak feketével nyomtassa, próbáltam, hogy nem jelöltem be. Próbáltam a "Vázlat"-on kívül mindegyik nyomtatási módban, de jelentősebb eltérést nem tapasztaltam a minőségben, csak a tintafogyásban...
Hát nem tudom mi a baj, de a puszost láttátok az korrekt teljesen. És olcsó.
Ez igaz, csak nekem két gondom volt vele:
Egyrészt, hogy sokkal nagyobb lett a világítási idő. (Nem türelmetlenség, hanem energiatakarékosság!) Másrészt, hogy nem volt annyira kontrasztos, mint a fólia. Persze, ez csak az én véleményem, s mint tudjuk: Kinek a pap, kinek a paplan...
Na megvannak az UV LED-ek, vettem 5db-ot.
Gulasoft te mekkora bordával hűtöd ezeket a LED-eket? Ahogy elnézem nem semmi munka lesz ezt összeállítani!
Van hozzá egy majdnem teliföldes nyák ami átmegy a ledek alatt, innentől kezdve nem igényelnek hűtést mert elviszi a teleföld.
Adok egy két ledest én ezt alakítottam át 3 ledesnek. Hogy ötöt hogy tudsz meghajtani meg jól elrendezni azt majd kitalálod. Tényleg nem semmi összerakni van vagy 1 óra.
Köszi szépen! végül is nem túl nagy a teljesítménye ezeknek, csak nem fűtenek, mint egy 7805.
Most még egyelőre az áramgenerátort tervezgetem....
Én csővel javaslom a levilágítót. F10 T8 10W-os BL cső. Szerintem jobb, mint a led. Nagyobb a fényintenzitása és egyenletesebb a fény terülése.
Üdv.
van a gépemben 3db UV cső csinálok egy tesztet velük csak előbb lelakkozom a technikát....
hmm.. Valami nem stimmel a panel tisztításával, nem akar terülni rajta a lakk.
Ajánlom figyelmedbe a videótárat, kedves mammut.
Hali!
Ha P20-at használsz nem egyből látszódik a terülés, biztos vártál vele eleget? Sima felületen hagytad lakkozás után? Mivel tisztítottad meg a réz felületet, csiszolás után? Szerk.: Ezt is jó ha tanulmányozod. Persze a videótár még jobb.
Üdv mindenkinek!
Én most kezdtem a nyákkészítést(ma kaptam délután a barátomtól ajándékba csak úgy 1 pikli gyorsmaratót, meg 1 A4-es méretű nyers panelt)és most csináltam hozzá 1 kis szerkezetet, amivel megoldottam a marató anyag áramlását, hogy gyorsabban marja le a rezet. Én csak kézzel rajzolok panelt anyagi okok miatt, sima alkoholos filccel(vastaggal és vékonnyal)és nagyon szépen lehet vele rajzolni, maratás után pedig mintha gyári lenne, olyan a vonalak élei.Nem kap alá a ilcnek se főleg ha figyeljük, hogy mennyi híja van még.Ajánlom minden kezdő kollégának, hogy a legolcsóbban és egyszerűbben így lehet NYÁK-ot készíteni. Csináltam 1 kis áramkört is a szivattyúhoz, hogy nem nyomja annyira erősen.Nagyon örülök neki, mert már régóta szerettem volna panelokat csinálni, mivel a próbapanelon a sok kábelezésbe majdnem mindig belekavarodtam az időről nem is beszélve, plussz az esztétika. Gondoltam megosztom veletek, mert én most nagyon örülök ...már ma 1 kivezérlésjelzőnek meg is csináltam a paneljét üdv. zosza18
Üdv.!
Idézet: „Én csak kézzel rajzolok panelt anyagi okok miatt” Ha az segít: Kézzel megrajzolhatod a nyáktervet papírra is, amit aztán az első írószerboltban lefénymásoltatsz műnyomóra. A fénymásolás kb 10Ft, a műnyomó meg 5Ft. Így talán könnyebb, mert a papíron tudsz radírozni is. (Vasaló meg csak van otthon.)
üdv Attila86
Köszi szépen a tanácsot, megfogadom Hétfőn körbe is nézek, hogy hol és mennyiér nyomtatnák ki. Eddig ez eszembe se jutott. Köszi
Annak az ablakmosónak csak egy baja lesz hosszú távon: ahol a vas-klorid éri a tengelyét, ott meg fogja rágni, ettől tönkremegy a tömítése, és befolyik az anyag a motorba, aminek sok negatív következménye lesz.
Ne legyen igazam, de amivel én próbáltam, annak ez lett a vége.
Hi!
Mondasz valamit... :yes: Akkor gondolkodom valami másban Köszi az infót
Például ha tudsz ingyen elektromos AC pumpát, vagy a régebbi típusú Fiat Cinquecento vagy Seicento ablakmosó motort, azok bírják az ilyesmit. Bár most jut eszebe, hogy az AC pumpákban szokott lenni egy kis fém golyó ami visszacsapó szelepként funkcionál, de ennek hiánya nem probléma (ha kiveszed vagy eltűnik).
Túlbonyolítottad.
Én az üvegessel csináltattam egy üveg edényt, az aljára egy kőlap csíkra rákötöttem egy buborékoztató csövet centiméterenként megfúrva. A buborékok eleve mozgatják a belógatott panelt, plusz ahogy elhalad a buborék a panel mellett rögtön le is viszi a leoldott rezet, ennyira egyenletes a maratás, hogy ideje nincs alámarni. Raktam fel képet ezen a számú hozzászóláson van:444446
Ezt csináltam én is.Te mivel yukasztottad ki a csövet?Én egy 4007 es diódának a lábát levágtam és megmelegítettem és azzal likasztottam ki.Csak sajnos a végén lévő likakból már nem jön a levegő.Vagy ott lukasszam ki vastagabbal?
Üdv!
Nagyon király az üvegedényed!!! Ez tényleg profi már. Mennyibe került ezt összerakatni?Ha nem drága, én is csináltatok egy ilyet, nagyon tetszik.
Ok már megy a lakkozás! Nagyon jó és tanulmányos a videód ManGroove!
Örülök, hogy sikerült ötletet adni általa.
Na megvan a tesztpanel! Nem sikerült, de nem túlzottan vagyok tőle elkeseredve, vannak jól sikerült részek. A hiányos részeken nem volt eléggé megszáradva a lakk szerintem.
UV teszt 1. UV teszt 2. UV teszt 3. UV teszt 4. Teszt eredménye Lesz ez még jobb is....
Egy régi 0.8-as fúrót beraktam gázlángba és azzal lukasztgattam ki. Ha a végén nem jön levegő, akkor vagy túl nagyok a lukak az elején vagy túl sűrűn vannak. Nekem a legkisebb légpumpám van amit kapni lehetett ezért van centinként, mert alapban fél centinként volt, de úgy jártam mint te, hogy a feléig ment a levegő. Elővettem ezt a műanyag ragasztópisztolyos izét, és minden másodikat beragasztottam és így nagyon király, és elég is.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |