Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Erősítő mindig és mindig
Mielőtt kérdezel, a következő két dolgot ellenőrizd! I. A helyes tápfeszültségek megléte. II. A kimeneten van-e egyenfeszültség. Élesztés.
Lapozás: OK   311 / 2508
(#) wtc hozzászólása Jún 21, 2009 /
 
Sziasztok!
Új vagyok itt az oldalon, és nagyon teccik az oldal!
És most erősítőket kezdek gyártani, mert nagyon megteccett ez a téma, ne nevessetek ki, még nagyon kezdő vagyok az elektronikába is, nem még az erősítőgyártásba .Szóval az lenne a kérdésem hogy csináltam egy nagyon kicsi 3w-os 9v-os elemmel működö erősítőt, és beiktattam a bemeneti áramhoz egy ledet, egy előtét ellenállással sorosan kötve, hogy világítson amikor megy az erősítő. Na most ezzel az erősítő hangereje halkabb lett? Vagy csak az elem fog hamarabb kimerülni? Mert Így is elég halk, és hogyha ezzel halkabb lett a akkor kiiktatom.
Köszi előre is!
(#) SKY hozzászólása Jún 21, 2009 /
 
Egy nagyobb teljesítményű erősítőhöz a kapcsoló üzemű tápnak félhidasnak kell lennie, vagy elég egy FET is bele?
(#) sound.man válasza SKY hozzászólására (») Jún 21, 2009 /
 
A félhidas jobb szerintem, mert nagyobb hatásfokkal megy. Kisebb trafó is elég.
(#) Bassmester válasza wtc hozzászólására (») Jún 21, 2009 /
 
Ha valóban 3W-os az erősítőd, akkor már alapból nagyon gyenge tápellátásnak számít a 9V-os elem. 30-40 mA -es áramig lehet normálisan használni egy átlag 9V-os elemet, de így sem bírja napokig, csak néhány óráig.
(#) wtc válasza Bassmester hozzászólására (») Jún 21, 2009 /
 
Akkor transzformátorral kellene megoldani?
De hogyha most bármilyen erősítőt csinálok, és így egy ledet egy előtét ellenállással bekötök, akkor egy picit is halkabb lesz? Vagy a hangerő 100% ban megmarad?
(#) Bassmester válasza wtc hozzászólására (») Jún 21, 2009 /
 
Amíg a led plusz áramfelvétele nem okoz feszültségesést, addig nem lesz halkabb az erősítő. Erről méréssel tudsz meggyőződni. Egy 3W-os cucchoz már jó ha van egy minimum 6VA-es trafós táp.