Fórum témák
» Több friss téma |
sziasztok!
nyitok egy 612432. témát a rádiókról az én kérdésem: szeretnék egy stabil sztereo fm vevőt, hangerőszabályzóval. a vevő mérete ha lehet ne legyen asztali méretű, mert én ezt esetleg övre csatolhatónak szeretnék csinálni, és 9V ról működjön, vagy 3V ról tudom most elég jó kis kikötéseket tettem még mielőtt írjátok, hogy miért nem veszek egyet 1000 ért, ami tök jó, és mindenben felülmúlja esetleges házi gyártmányú darabom, de erre az a válaszom, hogy ezt én készítettem, és működik...... (legalábbis ezt remélem tőle) segítségeteket előre is köszönöm [a keresőt használtam, és végignéztem mind 11 oldalt]
Hi
Ezt találtam egy perc keresés után. És még nem is kellett mesze menni, mert itt volt az oldalon. Ebben minden benne van a 9. oldalon. Egy komplett sztereó rádió.
Biztos jól végigolvastad a témákat... TDA7021 és TDA740 + erősítőnek egy TDA7050 és kész a rádiód. Én épp egy pár hete építettem meg X-edjére... Egyébként leírom itt is, ha letöltöd a TDA7021 adatlapját, abban megtalálod a teljes rádió kapcsolási rajzát. Amúgy 3 V-ról működik a komplett áramkör.
TDA7021-nek ha jól emlékszem 4 uV-ot ír az adatlap érzékenységnek, de szerintem annál sokkal jobb. Van egy Panasonic FM rádióm, elvileg 1,5 uV-os érzékenységgel, de azt simán veri. Olyanokat is tudok az enyémmel venni, amit a gyári nem érzékel...
Hali!
Lehet, hogy a Pansonic csalizik. Én még eddig csak a nagy ORION tunerét láttam 1uV alatt. üdv! proli007 egy chip-es rádió,a headset kábelét tudja használni antennának, mikrovezérlővel azt csinálsz vele amit akarsz, semmi egyéb nem kell hozzá (erősítő ízlés szerint): Si4701-A adatlap mellékelve. regards,
háát egy fm vevöt akarok épiteni minél több detektoro rádió elemmel.
Ejnye-bejnye!
Tessék használni azt a nyomorult keresőt! (A helyesírásodra is figyelhetnél, mert a megnyilatkozásaid rettentően igénytelenek!)
Kb. fél éve halálra kerestem magam kontrollerrel vezérelheő (viszonylag kis méretű) FM vevő után. Modul érdekelt volna, nem chip, mert azzal még sok gond van, kivéve a Silabs-t, de az meg olyan pici, hogy 1-2 db esetén túl drága a nyák gyártatás, ...
Hosszas keresgélés után egyet találtam, Philips OM5610. Igaz, hogy 6000Ft -ba volt, mire beszereztem, ami qurva sok szerintem ahhoz képest, hogy ez egy pici modul és szinte semmi más, piacon ezresért komplett rádiót adnak, de projecthez kellett és jobbat nem találtam, amihez itthon is tudok nyákot csinálni. Ha érdekel valakit, van 2 plussz darabom. PICel vezérlehető viszonylag könnyen. Mellékletbe feltöltöttem egy adatlapot.
én detektoros rádió alapokkal szeretnék egy fm vevöt épiteni
Rendben. És mi a probléma? Hol akadtál el?
Üdv mindenkinek!
Egy fm vevő kapcsolást keresek ami nem kényes, mármint iskolába menés közben lehessen halgatni.(Danubiusz-t)Néztem az előzőekben említett ic-s megoldást, de eléggé drágák az ic-k, és én egy tranzisztorosra gondoltam. Nem tudom, hogy melyik szól jobban, úgyhogy lehet hogy végeredményben majd az ic-s megoldás mellett maradok. Tehát egy jó kapcsolásra lenne szükségem. Előre is köszönöm! Üdv.: Einstein
Sziasztok!
Egy rádióvevő építésében vagyok, már majdnem kész a próbanyákon, csak ott akadtam el, hogy kifogytam a nF-os kondikból. Itt van a kapcsolás fm-vevo-kapcsolas, amiben az 1nF-os kondit kellene helyettesíteni valahogy úgy, hogy alapjaiban ne változzon meg az áramköröm. Pont 1nF-os nincs, csak 4,7-es 5,6-os és még néhány felfele nF-osok között + mikro,elko kondik. Lehet valahogy helyettesíteni azt?
Ahogy látom, csak hidegítő. 4.7 nanofaradost tegyél bele.
Köszi!
Abban tudnál segíteni, hogy Jack foglalatot hogyan kell forrasztani illetve kötni? 5 lábas, hagyományos 3,5mm Jack foglalat. Itt a link hogy hogy néz ki!
Csatoltam egy képet a Jack aljzat bekötéséről. A kép alulnézetben mutatja az aljzatot.
Közös, földpont: 1-es láb (képen látod a számozást, tükrözve) Jobb és bal csatorna: 2-es és 5-ös láb Sok sikert!
Okés, köszi. Mielőtt választ írtál volna próbálkoztam magamtól is és ugyan így kötöttem be, úgyhogy ennek örülök.
A vevőegységem szerintem nem tud sztereóba venni, mert csak egy vezeték jön ki az IC-ből, akkor az egyik lábat hagyjam ki, vagy kössem össze? Bár biztos, hogy nem tud ez az áramkör nem tud sztereóba venni? (hirtelen elbizonytalanodtam A másik ami fontos kérdés lenne, hogy csinálok két tekercset a vevőhöz, ami a linkelt kapcs.rajzon is van csak azt nem tudom, hogy hogyan rögzítsem a ferritmagra a rézhuzalt, hogy nehogy lecsússzön róla?
Szia!
Működésileg nem tudok segíteni, de tudok javasolni valamit a ferritre rögzítéshez: Én régebben azt találtam ki, hogy a gyertya lecsöpögő viasza, az tökéletesen tudná rögzíteni, de szerintem ezek a mai olvasztós ragasztópisztolyok is jók lennének a feladatra.. Vagy, ha minden kötél szakad, és véglegesítetted a tekercs helyzetét, akkor a pillanatragasztó is megállja a helyét, bár nem tudom, hogy az oldószere nem marja e meg a védőlakkot. Remélem tudtam segíteni! üdv: lewi
A jack aljzaton kösd össze a 2-es és 5-ös lábat. Így stereo fejhallgatóval monoban, de mindkét oldalról hallod.
Mono fülhallgatónak csak az 5-ös. És persze az 1-es mindkét esetben kell, mint föld. Az áramkör nem stereo. Van egy szupregnek kinéző vevő és mono hang végfok. Stereo dekóder és még egy végfok hiányzik. Van tekercstest. Ez műanyag cső, amire kívül rá lehet tekerni a vezetéket és lábaihoz lehet forrasztani. Belülre pedig lehet csavarni a magot. Néha vékony gumit ( befőttes ) szorítanak a mag mellé, rugalmas de nem engedi elmozdulni.
Köszi!
Most olyan problémába ütköztem, hogy nem tudom, a légmagos tekercset az áramkörben gyűrűbe kell hajtani (toroid szerűen) vagy egyenesre kell hagyni, szolenoid szerűen? Ha nincs 1k-s potméterem, akkor az miben befolyásolja az áramkört? Nehezebben tudok hangolni? Mivel pótoljam?
Egyenesen. Szokott lenni csévetest vagy tekercstest, egy darab műanyag cső talppal, amire szokták tekerni a drótot.
Hát az 1 kioohmos potmétert min. fele vagy max. duplája értékű potméterrel. "A" == lineáris karakterisztikájú a legjobb. A BF-et éppen gerjedéshatárra kell állítani. Azért potméter, mert állítani kell be.
Potmétereim az a baj, hogy csak 100K-s és 4,7K-s van +
a 4,7nF-os és 47nF-os is pótolnom kell valamivel, mert olyanom sincs pont Nem tudom, hogy jó helyettesítés-e az, hogy a 47-t 50nF-al, a 4,7-t 6,8 körülivel pótoltam? (a 47-t 5 párhuzamosan kapcsolt 10nF-os kondiból kaptam, a 6,8 körülit meg 2×22nF, 1db 6,8nF sorba kötve) Az 1K-s potméteres ellenállás helyett most 1K-s fix ellenállást használok. Miket változtassak, mert így nem szól még sajnos.
A kondenzátorok jók, nem lőnek velük nyulat.
Azt nagyon nem értem, hogyan helyettesítesz fix ellenállásal potmétert. Hova kötöd a csuszkát? A 4.7 kioohmos potmétert tedd be. Lehet, hogy körülményesebb lesz beállítani.
Betettem a 4,7K-s potmétert és így most már hallok "recsegést" a fülhallgatóban, de valami még mindig nem jó, mert akármerre tekergetem a potmétereket és a trimmer kondit, nem tudok vele fogni egyetlen értelmes adást sem. (Térerő biztosan van)
Probléma forrása lehet, hogy a trimmerkondi 3 lába nincs bekötve, mert a kapcsoláson sincs jelezve ? Ezen kívül a szolenoidom nincs kitöltve semmivel, csak ahogy lehúztam a 6mm-es fúrószálról, úgy van bekötve az áramkörbe. Nincs műanyag csévetesten, vagy hasonló. Az egész kapcsolásom próbapanelen van, ha gondoljátok tehetek fel róla képet a helyzetem megkönnyebbítéséhez.
Trimmerkondi: sok fajta van, kép jó lenne róla.
L1: öntartó légmagos, úgy jó, ahogy írtad. Az eredeti leírás szerint szét kell húzni.
Mellékeltem a képeket az áramkörömről.
Az is látszik mennyire húztam szét a tekercset. (Miheztartás végett tettem oda azt a gyufásdobozt.)
* L1: azért ennyire nem kell széthúzni. Közel szokott lenni a 2 lába ( 5 mm ), és széthajtani 10-15 mm hosszra.
* Forgókondi: van ez teljesen összecsavarva 150 pikofarad? Ha jóval kevesebb, 20 körül van, akkor felette lévő 12-14 pikofarad elhagyandó és rövidzárral helyettesítendő. * A forgókondi 3 lába közül kettő rövidzár, azok az egyik fegyverzet; a maradék ( középső? ) a másik fegyverzet. * A forgókondit műanyag csavarhúzóval illik hangolni. * Kicsit szellősre építetted. URH-nál a hullámhossz 3 méter, még éppen nagyobb, mint hogy összemérhető legyen az áramkörrel. Viszont a hosszabb drótok már induktivitások illetve kapacitások, amik rendesen beleszólnak a működésbe. Tömörre illik építeni, rövid alkatrészlábakkal, mert pl. a tekercs mozgása is változtatja az induktivitását. Adónál, ha megkocogtatod a szerkezetet, behallatszik ( mikrofónia ). Így ez a kézkapacitásra is értékeny...
Na átrendeztem az egészet. Megpróbáltam mindent úgy csinálni, ahogy írtad. Teszek fel róla képet, amint tudok.
Megszokás szerint megint nem jó valami, mert most már semmit sem hallok a fejhallgatóban. Eddig még volt sistergés, inkább rendszertelen recsegés, most már csak, ha erősen figyelek, 10V-nál is csak némi halk búgást hallok és semmi reakció az áramkörben a potméterek s a trimmer állítására. Trimmerről jut eszembe, hogy jelzi a rajz, hogy polaritásfüggő, viszont a kondin nincs kimondottan ez jelezve. Csak egy piros jel van a közös fémlemezek kivezetésén. Melyik ilyenkor a + láb? Az L1 tekercsnél hogy érted, hogy "széthajtani"?Tegyem egymáshoz közel a lábait és hajlítsam meg a tekercset a hossztengelye síkjában, a hossztengelyre merőlegesen? Hogyan tudom ellenőrizni, ha valahol valami nagyon nem jó? |
Bejelentkezés
Hirdetés |