Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Kapunyitás gombnyomásra olcsón! - avagy automata kapu házilag
Témaindító: szabi83, idő: Feb 2, 2006
Szia
ez a húsz éves technika nagyon érdekelne. A legrégebbi amivel találkoztam 15 éves volt. Képet v. rajzot fel tehetnél, köszi. Üdv
Értem! Köszi! Ez a legegyszerűbb formája ennek? Egyszerűségre és persze olcsóságra(ez se vmi nagy összeg) törekszem.
A mechanikáról semmit nem közöltél, így mondani sem tudok róla semmit , de ha email-ben leírod mit kellene neki csinálni , és hogyan gondoltad megoldani , lehetséges hogy tudok segíteni . Az "emil" címet a profilomban megtalálod .
Helló ! Holnap lefényképezem.
Szia
várom a képeket
Hm az én kapum:
Tolókapu 3 méteres: alkatrészek: 1db kapu.Saját tervezés+készítés. A kapun fogaslécek felcsavarozva 500/db=3000.- +fogaskerék. Kapumozgató motor:24V-os ablaktörlőmotor(jó erős) kukázott. 2db siemens végálláskapcsoló görgős.(kb 2000.-)haver adta 1db Omron cpm10-es plc.(25000.-)ismeretlen forrás... 3db omron kisrelé.(faternak volt.) 1db 60VA-es trafó(ez is volt faternak) 1 pár vezeték nélküli csengő(2db nyomó 1 vevő 50m-es)(gyáli piac) 3000.- A programot én írtam.1xű Működés: 1 gombnyomás a távon:Egység aktív 1-es relé. mégegy nyomás:Kapu kinyílik(2-es relé) mégegy nyomás:Kapu álj!(relék bont) mégegy nyomás:Kapu bezár.(3-as relé) mégegy nyomás:Kapu kinyílik stb. 25mp-ig kell kinyílnia a kapunak azután magát áramtalanítja. Áramszünetkor a motor elemelhető a fogasléctől.kb 3-4* kellett. És 20-as gömbvason gurul 2db danamit keréken. Amúgy kb 8 éve megy de még nem láttam a belsejét azóta.Terveztem hogy beépítek fénysorompót a balesetek miatt de 8 év alatt csak 1x húzta meg az asszony kocsiját,mert elbambult...
Helló! Hát van egy kis gond nekem eddig fel sem tűnt, hogy a sövény benőtte a kapu motort.Pedig minden nap használom a kaput amikor kiállok a kocsival. De beülök a kocsiba távirányítóval nyitom a garázs ajtót, a toló kaput ki állok és zárok mindent ,tehát gyalog nem jártam arra felé mostanában. A kapu kerékpár lánccal működik. Egy nagy és két kis fogaskerék segítségével.Viszont a garázs nyitó mechanika jobban látszik. Az ajtót tolózár rögzíti az is motoros. A kapuról csináltam egy képet az a kis szürkeség az ágak között a motor doboza.
Szia!
A garázs kapudon ha jól látom zárszerkezet is van?! (1-es kép) Az miből való? olyan ismerős, nem tán fénymásolóból? A garázs nem az udvaron belül van? mi indokolta a zárat? ennyire gázos környéken laksz? Elég ritka, hogy külön zárszerkezet legyen egy kapun. Mindenesetre ötletes. Érdekelne a távirányító is, mivel írtad, 20 éve üzemel. Én komolyan nem láttam még 15 évnél régebbi távirányítót. Üdv
Helló
Jó nagynak tűnik az a 3 méteres kapu, annak a szegény ablaktörlő mocinak, bírja? Ez a " Omron cpm10" micsoda? képeket teszel fel? üdv
Szia! A zár a garázs ajtón van ami két szárnyas, a kapun nincsen mert a kaput nem lehet eltolni. A zár saját gyártású. Van egy kb 70 mm átmérőjű homlok fogaskerék ezen van két csap és azon a zár rudazat. Úgy kell elképzelni mint a régi gőzmozdonyok kerekét az excentrikus rudazattal ,csak nálam két csap van két rúddal így alul felül zár. Nem egészen 180 fokot fordul egy motoros lassító áttétellel és két mikrókapcsoló kezeli a végállást. A zárat is automatikusan vezérli az elektronika egy CD 4017 segítségével. A garázsajtó táv irányítós zárása hat évvel ezelőtt készült A kapu mechanika és az adó vevő 18 éves, utána néztem és 1991 februárban vettem. Bármilyen hihetetlen 20 évvel ezelőtt már létezett felület szerelt kód IC-s adó vevő. Az RF elektronik gyártotta Dunakeszin. Sőt Eprommal vezérelt kapunyitó elektronikát is gyártottak igaz,hogy egyedül Ők Magyarországon. A távirányítóról csináltam egy képet,holnap a vevőről is.
Csao, az egy jó nagy ablaktörlő motor.Legalábbis olyan a formája mint ha az lenne. Valójában egy kb 300W-os hajtóműves 24dc motor.A kapu könnyen gurul,mert könnyű maga a kapu is.A CPM1-es PLC az egy programozható logikai egység.A 10 azt jelenti hogy van neki 6 bemenete és 4 kimenete.Omronék legkisebb plc-je. kb 10*8*6-as kocka.Létradiagrammal(is) lehet programozni.Na meg kell egy ámítógép is hozzáMost nem érek rá de majd teszek fel képeket. Hi
Sziasztok!
Én is próbálkozom automata kapuval, most héten szerzek hozzá ablaktörlő motort (valamilyen autóét), addíg nem tudok nekiállni. Menet száras módszeren filózok az talán jó is lesz.PIC - hez nem értek szóval szóba se jöhet, ezért relés, végállás kapcsolós megoldást választom, valami egyszerűbbet, elég nekem a nyitás zárás semmi extra.Néztem hozzá itt egy autó kp zár vezérlőt nagyon praktikus több célra is felhasználható, tudja nyitás zárás(alap) esetleg egy visszajelző lámpát is tud villogtatni, spontán ide tökéletes és elég jó is. Szerintem ennyi pénz belefér , nem kell szenvednem a táv vezérlésről.Szeretném hogy a kapu ne szorítson oda senkit (nem mint ha a motor elég erős lenne rá), meghát ne égjen le.Itt található egy korábban belinkelt feszültség komparátor, még kezdő elektrós vagyok és nem értem az elvét. Segítsetek elmagyarázni hogy az a relé az mit is működtet valójában, az szakítja meg a tápot ha elért egy beállított értéket?
Távirányító ügyben én inkább innét választanék, nem mindegy, hogy ha kell tudsz-e még venni hozzá távirányítót, esetleg tokot stb. Amellett nem sokkal drágább.Bővebben: Link
Szia!
Tényleg jók és nem sokkal drágábbak a lap alján találtam is egyet (GD5). Csak nyitott kollektoros kimenet, nem tudom hogy működnek ezek a készülékek. A kocsinkba már szereltem be kp zár vezérlőt azokat tudom hogy működnek.Ezek szerint ez nem is relét húz meg (GD5)?Igazság szerint most nem tudok dönteni csak félek hogy nem tudom ezzel megcsinálni, bizonytalan vagyok
Annyi a különbség, ebbe nincs relé beépítve. A megfelelő kimeneten ad ki testet, amire ráköthetsz relét, vagy elektronikát. Ami nekem tetszik ezekben, nem csak 5-10m-ről működnek, mint egyes "profi" riasztók és kapunyitók.
Sziasztok.
Kapunyitót csinálnék én is. PWM-es topikban kérdezem ezt. De nem nagyon jött válasz. Aki ért hozzá segítsen légyszi , mert már nagyon gyártanám a nyákot! Köszi. Atesz
Valószínű hogy megveszem! Nem tudod hogy lehet tőlük rendelni? Mert, én nagyon messze lakom. GD5 höz csak egy távirányító van? Vagy melyiket ajánlanád?Kétszárnyas kapuhoz kellene. Lehetőleg olcsón.Komparátorhoz nem értesz, vagy nem tudsz segíteni hogy mivel lehet figyelni a motort hogy ne szoruljon (égjen ) le?
Hali! Én fet-et simán meghajtottam Pic-el és simán ment hasonló felhasználásban.
Szia,
Az a helyzet, hogy ezt a kis céget még abból az időből ismerem, amikor autóriasztókkal foglalkoztam. Velem mindig nagyon korrektek voltak, a főnök direktben szerzi be az árut Taiwanról, Kínából, és ügyel a minőségre. Postázással kapcsolatban nincs információm, szerintem hívd fel őket. Ez a GD5-ös volt a kezemben, jó szerkezet, még épületen belül is produkálta a hatótávot. Sajnos az áramfigyelésre nincs tippem eddig nem kellett foglalkoznom vele. Próbálj itt a fórumon rákeresni az áramfigyelésre.
Helló! Nem kell bonyolítani a dolgokat.Megméred az áram felvételt a kapu működése közben és ráteszel 0,5 Amp.-t.
Tehát tételezzük fel, hogy 3 Ampert vesz fel a motorod akkor 3,5 Amperes biztit teszel és kész.Nekem közel húsz éve megy a kapum és még soha nem kellett figyelni PIC-el meg komparátorral. Amit meg lehet egyszerűen csinálni azt kár bonyolítani.
Köcce!
Valószínű ez lesz, nem is akarom túlbonyolítani!
Szerintem mindenképp felhívom őket, ha nem tudják póstázni akkor marad a kp-zár vezérlő...megteszi az is, de jobban örülnék ennek!
Köszi a választ és Peti.Janka-nak is.
Neki ugrok, és ha kész majd megosztom.
Sziasztok!
Én most kezdem megépíteni az elektromos kapunkat házilag. Két kérdésem az lenne: 1 Foglalkozott már esetleg valaki AVR-rel történő vezérlést készíteni? 2 Nekem kellene egy olyan megoldás ami a gyáriakban is van ha megnő a motor áramfelvétele akkor lekapcsolja a motorokat illetve jelet az avrnek és az avr újra nyitja kifele a kaput. tehát megszorulás végelem és leéégés védelem. Aki tud segíteni kérem írjon. Köszönettel.
Szia!
Épp ezen dolgozom. Már alakul. Talán néhány hét és kész is. Üdv! Atesz
Szia!
Az AVR megoldáson? Te miben programozol? Milyen terveid vannak? Lehet esetleg érdeklődni? Azért kérdezem mert még nem vagyok valami penge a avr program írásba (Bascomba) Előre is köszi
Igen AVR lesz.
Bascom-ban. Kétszárnyas kapunyitó. Távirányítós. A távirányítót és a vevő modult készen megveszem. Akkumulátoros fúrógép motorok fogják mozgatni a kapukat. Az elektronika FET-el, PWM-el fogja meghajtani a motorokat, és figyeli az áramukat. (külön-külön) Ha egy előre beállított értéket meghalad az áramerősség, az AVR beavatkozik. (megáll, gondolkodik) Érdeklődni lehet. De ha kész lesz úgyis eldicsekszem. A NYÁK terv 90% os an kész. A tolómotorok hozzávalói már megvannak, fúrni hegeszteni, esztergálni kell még... Atesz
Szia!
Én is így gondolkodom. távirányítót meg a vevő modult én is készen gondoltam. Motorjaim kettő 6voltos trabant ablaktörlő motor még a véállás kapcsolókon agyalaok mik legyenek (négy végálláskapcsoló). amúgy két csatorás adó vevő modult akarok használni de egy olyan plusz fukcióval ha elfelejtem bezárni magam után akkor automatikusan 30 sec múlva zárja be. Forgás irány váltást H-híddal akarom megoldani fordulatszámot nem akarok szabályozni a szorulás védelmet nem tudom igazából hogy lehetne megoldani amúgy nekem már szinte teljesen kész a mechanika. az elektronikai része is majdnem kész csak a vezérlő avr programja kellene már csak azzal meg annyi a baj hogy még nagyon hadilábon állok a programmal.
Helló ! Bocs ,hogy bele ártom magam de nem értem ,hogy amit egyszerűen meg lehet oldani azt miért kell elbonyolítani. Egy 4017-et léptetni a rádióval az két relét működtet . Meg van a forgás irány váltás, és egy végállás kapcsoló kell. A kapu ott áll meg ahol megállítod vagy vég állásig megy. Az áramkorlát egy sima biztosíték. Gondolj bele ha télen kicsit nehezebben nyílik mert lefagy az AVR nem gondolkodik rögtön lekapcsol míg egy lomha biztivel elfog indulni. Nekem 18 éve üzemel gond nélkül.
üdv: nagy hoho |
Bejelentkezés
Hirdetés |