Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Kapunyitás gombnyomásra olcsón! - avagy automata kapu házilag
Lapozás: OK   29 / 108
(#) zsoltee0001 válasza nagy hoho hozzászólására (») Júl 4, 2009 /
 
Szia
ez a húsz éves technika nagyon érdekelne.
A legrégebbi amivel találkoztam 15 éves volt.
Képet v. rajzot fel tehetnél, köszi.
Üdv
(#) atubus válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Júl 4, 2009 /
 
Értem! Köszi! Ez a legegyszerűbb formája ennek? Egyszerűségre és persze olcsóságra(ez se vmi nagy összeg) törekszem.
(#) kaqkk válasza atubus hozzászólására (») Júl 4, 2009 /
 
A mechanikáról semmit nem közöltél, így mondani sem tudok róla semmit , de ha email-ben leírod mit kellene neki csinálni , és hogyan gondoltad megoldani , lehetséges hogy tudok segíteni . Az "emil" címet a profilomban megtalálod .
(#) nagy hoho válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Júl 4, 2009 /
 
Helló ! Holnap lefényképezem.
(#) zsoltee0001 válasza nagy hoho hozzászólására (») Júl 5, 2009 /
 
Szia
várom a képeket
(#) attrax hozzászólása Júl 5, 2009 /
 
Hm az én kapum:
Tolókapu 3 méteres:
alkatrészek:
1db kapu.Saját tervezés+készítés.
A kapun fogaslécek felcsavarozva 500/db=3000.-
+fogaskerék.
Kapumozgató motor:24V-os ablaktörlőmotor(jó erős)
kukázott.
2db siemens végálláskapcsoló görgős.(kb 2000.-)haver adta
1db Omron cpm10-es plc.(25000.-)ismeretlen forrás...
3db omron kisrelé.(faternak volt.)
1db 60VA-es trafó(ez is volt faternak)
1 pár vezeték nélküli csengő(2db nyomó 1 vevő 50m-es)(gyáli piac) 3000.-
A programot én írtam.1xű
Működés:
1 gombnyomás a távon:Egység aktív 1-es relé.
mégegy nyomás:Kapu kinyílik(2-es relé)
mégegy nyomás:Kapu álj!(relék bont)
mégegy nyomás:Kapu bezár.(3-as relé)
mégegy nyomás:Kapu kinyílik stb.
25mp-ig kell kinyílnia a kapunak azután magát áramtalanítja.

Áramszünetkor a motor elemelhető a fogasléctől.kb 3-4* kellett.
És 20-as gömbvason gurul 2db danamit keréken.
Amúgy kb 8 éve megy de még nem láttam a belsejét azóta.Terveztem hogy beépítek fénysorompót a balesetek miatt de 8 év alatt csak 1x húzta meg az asszony kocsiját,mert elbambult...
(#) nagy hoho válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Júl 5, 2009 /
 
Helló! Hát van egy kis gond nekem eddig fel sem tűnt, hogy a sövény benőtte a kapu motort.Pedig minden nap használom a kaput amikor kiállok a kocsival. De beülök a kocsiba távirányítóval nyitom a garázs ajtót, a toló kaput ki állok és zárok mindent ,tehát gyalog nem jártam arra felé mostanában. A kapu kerékpár lánccal működik. Egy nagy és két kis fogaskerék segítségével.Viszont a garázs nyitó mechanika jobban látszik. Az ajtót tolózár rögzíti az is motoros. A kapuról csináltam egy képet az a kis szürkeség az ágak között a motor doboza.
(#) zsoltee0001 válasza nagy hoho hozzászólására (») Júl 6, 2009 /
 
Szia!
A garázs kapudon ha jól látom zárszerkezet is van?!
(1-es kép)
Az miből való? olyan ismerős, nem tán fénymásolóból?
A garázs nem az udvaron belül van? mi indokolta a zárat? ennyire gázos környéken laksz? Elég ritka, hogy külön zárszerkezet legyen egy kapun.
Mindenesetre ötletes.
Érdekelne a távirányító is, mivel írtad, 20 éve üzemel. Én komolyan nem láttam még 15 évnél régebbi távirányítót.
Üdv
(#) zsoltee0001 válasza attrax hozzászólására (») Júl 6, 2009 /
 
Helló

Jó nagynak tűnik az a 3 méteres kapu, annak a szegény ablaktörlő mocinak, bírja?

Ez a " Omron cpm10" micsoda?
képeket teszel fel?
üdv
(#) nagy hoho válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Júl 6, 2009 /
 
Szia! A zár a garázs ajtón van ami két szárnyas, a kapun nincsen mert a kaput nem lehet eltolni. A zár saját gyártású. Van egy kb 70 mm átmérőjű homlok fogaskerék ezen van két csap és azon a zár rudazat. Úgy kell elképzelni mint a régi gőzmozdonyok kerekét az excentrikus rudazattal ,csak nálam két csap van két rúddal így alul felül zár. Nem egészen 180 fokot fordul egy motoros lassító áttétellel és két mikrókapcsoló kezeli a végállást. A zárat is automatikusan vezérli az elektronika egy CD 4017 segítségével. A garázsajtó táv irányítós zárása hat évvel ezelőtt készült A kapu mechanika és az adó vevő 18 éves, utána néztem és 1991 februárban vettem. Bármilyen hihetetlen 20 évvel ezelőtt már létezett felület szerelt kód IC-s adó vevő. Az RF elektronik gyártotta Dunakeszin. Sőt Eprommal vezérelt kapunyitó elektronikát is gyártottak igaz,hogy egyedül Ők Magyarországon. A távirányítóról csináltam egy képet,holnap a vevőről is.
(#) nagy hoho válasza nagy hoho hozzászólására (») Júl 7, 2009 /
 
A vevő panel fotója :

vevő 003.jpg
    
(#) attrax válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Júl 8, 2009 /
 
Csao, az egy jó nagy ablaktörlő motor.Legalábbis olyan a formája mint ha az lenne. Valójában egy kb 300W-os hajtóműves 24dc motor.A kapu könnyen gurul,mert könnyű maga a kapu is.A CPM1-es PLC az egy programozható logikai egység.A 10 azt jelenti hogy van neki 6 bemenete és 4 kimenete.Omronék legkisebb plc-je. kb 10*8*6-as kocka.Létradiagrammal(is) lehet programozni.Na meg kell egy ámítógép is hozzáMost nem érek rá de majd teszek fel képeket. Hi
(#) Dani0211 hozzászólása Júl 12, 2009 /
 
Sziasztok!

Én is próbálkozom automata kapuval, most héten szerzek hozzá ablaktörlő motort (valamilyen autóét), addíg nem tudok nekiállni. Menet száras módszeren filózok az talán jó is lesz.PIC - hez nem értek szóval szóba se jöhet, ezért relés, végállás kapcsolós megoldást választom, valami egyszerűbbet, elég nekem a nyitás zárás semmi extra.Néztem hozzá itt egy autó kp zár vezérlőt nagyon praktikus több célra is felhasználható, tudja nyitás zárás(alap) esetleg egy visszajelző lámpát is tud villogtatni, spontán ide tökéletes és elég jó is. Szerintem ennyi pénz belefér , nem kell szenvednem a táv vezérlésről.Szeretném hogy a kapu ne szorítson oda senkit (nem mint ha a motor elég erős lenne rá), meghát ne égjen le.Itt található egy korábban belinkelt feszültség komparátor, még kezdő elektrós vagyok és nem értem az elvét. Segítsetek elmagyarázni hogy az a relé az mit is működtet valójában, az szakítja meg a tápot ha elért egy beállított értéket?
(#) paul64 válasza Dani0211 hozzászólására (») Júl 12, 2009 /
 
Távirányító ügyben én inkább innét választanék, nem mindegy, hogy ha kell tudsz-e még venni hozzá távirányítót, esetleg tokot stb. Amellett nem sokkal drágább.Bővebben: Link
(#) Dani0211 válasza paul64 hozzászólására (») Júl 12, 2009 /
 
Szia!

Tényleg jók és nem sokkal drágábbak a lap alján találtam is egyet (GD5). Csak nyitott kollektoros kimenet, nem tudom hogy működnek ezek a készülékek. A kocsinkba már szereltem be kp zár vezérlőt azokat tudom hogy működnek.Ezek szerint ez nem is relét húz meg (GD5)?Igazság szerint most nem tudok dönteni csak félek hogy nem tudom ezzel megcsinálni, bizonytalan vagyok
(#) paul64 válasza Dani0211 hozzászólására (») Júl 12, 2009 /
 
Annyi a különbség, ebbe nincs relé beépítve. A megfelelő kimeneten ad ki testet, amire ráköthetsz relét, vagy elektronikát. Ami nekem tetszik ezekben, nem csak 5-10m-ről működnek, mint egyes "profi" riasztók és kapunyitók.
(#) GAtesz hozzászólása Júl 12, 2009 /
 
Sziasztok.
Kapunyitót csinálnék én is.
PWM-es topikban kérdezem ezt.
De nem nagyon jött válasz.
Aki ért hozzá segítsen légyszi , mert már nagyon gyártanám a nyákot!

Köszi.
Atesz
(#) Dani0211 válasza paul64 hozzászólására (») Júl 13, 2009 /
 
Valószínű hogy megveszem! Nem tudod hogy lehet tőlük rendelni? Mert, én nagyon messze lakom. GD5 höz csak egy távirányító van? Vagy melyiket ajánlanád?Kétszárnyas kapuhoz kellene. Lehetőleg olcsón.Komparátorhoz nem értesz, vagy nem tudsz segíteni hogy mivel lehet figyelni a motort hogy ne szoruljon (égjen ) le?
(#) Peti.Janka válasza GAtesz hozzászólására (») Júl 13, 2009 /
 
Hali! Én fet-et simán meghajtottam Pic-el és simán ment hasonló felhasználásban.
(#) paul64 válasza Dani0211 hozzászólására (») Júl 13, 2009 /
 
Szia,
Az a helyzet, hogy ezt a kis céget még abból az időből ismerem, amikor autóriasztókkal foglalkoztam. Velem mindig nagyon korrektek voltak, a főnök direktben szerzi be az árut Taiwanról, Kínából, és ügyel a minőségre. Postázással kapcsolatban nincs információm, szerintem hívd fel őket. Ez a GD5-ös volt a kezemben, jó szerkezet, még épületen belül is produkálta a hatótávot. Sajnos az áramfigyelésre nincs tippem eddig nem kellett foglalkoznom vele. Próbálj itt a fórumon rákeresni az áramfigyelésre.
(#) nagy hoho válasza Dani0211 hozzászólására (») Júl 13, 2009 /
 
Helló! Nem kell bonyolítani a dolgokat.Megméred az áram felvételt a kapu működése közben és ráteszel 0,5 Amp.-t.
Tehát tételezzük fel, hogy 3 Ampert vesz fel a motorod akkor 3,5 Amperes biztit teszel és kész.Nekem közel húsz éve megy a kapum és még soha nem kellett figyelni PIC-el meg komparátorral. Amit meg lehet egyszerűen csinálni azt kár bonyolítani.
(#) Dani0211 válasza nagy hoho hozzászólására (») Júl 13, 2009 /
 
Köcce!

Valószínű ez lesz, nem is akarom túlbonyolítani!
(#) Dani0211 válasza paul64 hozzászólására (») Júl 13, 2009 /
 
Szerintem mindenképp felhívom őket, ha nem tudják póstázni akkor marad a kp-zár vezérlő...megteszi az is, de jobban örülnék ennek!
(#) GAtesz válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Júl 13, 2009 /
 
Köszi a választ és Peti.Janka-nak is.
Neki ugrok, és ha kész majd megosztom.
(#) ZPKing hozzászólása Júl 17, 2009 /
 
Sziasztok!
Én most kezdem megépíteni az elektromos kapunkat házilag.
Két kérdésem az lenne:
1 Foglalkozott már esetleg valaki AVR-rel történő vezérlést készíteni?
2 Nekem kellene egy olyan megoldás ami a gyáriakban is van ha megnő a motor áramfelvétele akkor lekapcsolja a motorokat illetve jelet az avrnek és az avr újra nyitja kifele a kaput.
tehát megszorulás végelem és leéégés védelem.
Aki tud segíteni kérem írjon.
Köszönettel.
(#) GAtesz válasza ZPKing hozzászólására (») Júl 21, 2009 /
 
Szia!
Épp ezen dolgozom.
Már alakul. Talán néhány hét és kész is.
Üdv!
Atesz
(#) ZPKing válasza GAtesz hozzászólására (») Júl 21, 2009 /
 
Szia!
Az AVR megoldáson?
Te miben programozol?
Milyen terveid vannak?
Lehet esetleg érdeklődni?
Azért kérdezem mert még nem vagyok valami penge
a avr program írásba (Bascomba)
Előre is köszi
(#) GAtesz válasza ZPKing hozzászólására (») Júl 22, 2009 /
 
Igen AVR lesz.
Bascom-ban.
Kétszárnyas kapunyitó. Távirányítós. A távirányítót és a vevő modult készen megveszem.
Akkumulátoros fúrógép motorok fogják mozgatni a kapukat.
Az elektronika FET-el, PWM-el fogja meghajtani a motorokat, és figyeli az áramukat. (külön-külön)
Ha egy előre beállított értéket meghalad az áramerősség, az AVR beavatkozik. (megáll, gondolkodik)
Érdeklődni lehet. De ha kész lesz úgyis eldicsekszem.
A NYÁK terv 90% os an kész.
A tolómotorok hozzávalói már megvannak, fúrni hegeszteni, esztergálni kell még...

Atesz
(#) ZPKing válasza GAtesz hozzászólására (») Júl 22, 2009 /
 
Szia!
Én is így gondolkodom.
távirányítót meg a vevő modult én is készen gondoltam.
Motorjaim kettő 6voltos trabant ablaktörlő motor
még a véállás kapcsolókon agyalaok mik legyenek (négy végálláskapcsoló).
amúgy két csatorás adó vevő modult akarok használni
de egy olyan plusz fukcióval ha elfelejtem bezárni magam után akkor automatikusan 30 sec múlva zárja be.
Forgás irány váltást H-híddal akarom megoldani
fordulatszámot nem akarok szabályozni
a szorulás védelmet nem tudom igazából hogy lehetne megoldani
amúgy nekem már szinte teljesen kész a mechanika.
az elektronikai része is majdnem kész csak a vezérlő avr programja kellene már csak azzal meg annyi a baj hogy még nagyon hadilábon állok a programmal.
(#) nagy hoho válasza ZPKing hozzászólására (») Júl 22, 2009 /
 
Helló ! Bocs ,hogy bele ártom magam de nem értem ,hogy amit egyszerűen meg lehet oldani azt miért kell elbonyolítani. Egy 4017-et léptetni a rádióval az két relét működtet . Meg van a forgás irány váltás, és egy végállás kapcsoló kell. A kapu ott áll meg ahol megállítod vagy vég állásig megy. Az áramkorlát egy sima biztosíték. Gondolj bele ha télen kicsit nehezebben nyílik mert lefagy az AVR nem gondolkodik rögtön lekapcsol míg egy lomha biztivel elfog indulni. Nekem 18 éve üzemel gond nélkül.
üdv: nagy hoho
Következő: »»   29 / 108
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem