Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Elektronikában kezdők kérdései
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal!
- Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni!
- És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Lapozás: OK   49 / 3980
(#) Balázs válasza maTaKee hozzászólására (») Nov 6, 2006 /
 
Ez a szabályozható stabilizátor... A stabilizált fesz azt jelenti, hogy az érték stabil, tehát viszonlag független a tápfesz ingadozásaitól.
(#) robbbb válasza Balázs hozzászólására (») Nov 6, 2006 /
 
Sziasztok!!

A 74193-rol tud valaki valamit??
mert se lomexbe nem találom,se multisim-be sincs benne alkatrészek között.
Azt hallottam hogy 74192 u.a.....ez igaz??

Robbbb
(#) Kicsa válasza Balázs hozzászólására (») Nov 6, 2006 /
 
Hát nem tudom...a őáka típusa FP 30/VDE (30 W-os)...kék nyél jó izmos kábel...aztán egy fém kis 'kihajtható' tartó...más nincs...a doboz hátulján nem találtam róla semmi műszaki paramétert a 30 W-on kívül...ára 1500 Ft de én 1250értmegkaptam mert ismernek már Szóval hogy lehet kideríteni h mágneses-e?
(#) maTaKee válasza Balázs hozzászólására (») Nov 6, 2006 /
 
tehát akkor ha én 12V -ra kötöm akkor az mindig 12V -on marad! De akkor minek a potméter bele?
(#) Balázs válasza maTaKee hozzászólására (») Nov 6, 2006 /
 
Nem-nem! A poti azért kell, mert az LM317 szabályozható! Az a különbség, hogy a kimenő feszültséget te állítod be. Egy sima stabinál, mint pl. a 7805 a kimeneti fesz mindig stabil 5V, a bemenő fesz ingadozásaitól függetlenül.
(#) Balázs válasza Kicsa hozzászólására (») Nov 6, 2006 /
 
Hát, 1500Ft-ért nem hiszem, hogy mágneses. Akkor viszont nem nagyon ajánlatos otthagyni. Nagyobb kárt nem okoz, de hiányzik belőle ez a mágneses szabályozás. Ez azt jelenti, hogy a Weller pákáknál ha egy bizonyos hőmérséklet fölé megy, akkor a fűtést kikapcsolja egy mágnes, majd ha egy adott hőm. alá, esik, akkor visszakapcsolja...
(#) Kicsa válasza Balázs hozzászólására (») Nov 6, 2006 /
 
És akkor sztetek építsek vmi egyszerű szabályzót?
Illetve így bedugva akkor meddig hagyhatom úgy szerintetek?
(#) Kicsa hozzászólása Nov 6, 2006 /
 
az előző kérdésem még mindig fenn áll illetve let még1 de ez más téma : van egy torroidom de nem tudom hogy melyik a pri és a sec oldal...egyik vastagabb kábel de nem bízom a véletlenekben..melyik tekercs ellenállása a nagyobb?elvileg 12 V-ra van tekerve a sec...akkor a primer oldalnak kell nagyobb ellenállásúnak lennie,igaz?
(#) maTaKee válasza maTaKee hozzászólására (») Nov 6, 2006 /
 
Tehát akkor: bemegy ingadozó 12V és kijön biztos(nem ingadozó) X V, mert a potival én állítom be hogy mennyi jöjjön ki! Így gondoltad??
(#) Dudus válasza Kicsa hozzászólására (») Nov 6, 2006 /
 
A nagyobb induktivitású oldal a primer, ha csökkenti a feszültséget a trafo. Általában a vékonyabb drótból tekert a primer, mert 12V-on nagyobb áram folyik, mint a 230V-os primer ágban, ezért a secunderre vastagabb drót kell.
(#) Kicsa válasza Dudus hozzászólására (») Nov 7, 2006 /
 
Értem...délután majd kimérem...amúgy ha véletlenül rosszul kötöm rá akkor mi történhet? 230ból előállít mondjuk 3-400 voltot? vagy ez 'visszafele' nem működik?
(#) fureszk válasza Kicsa hozzászólására (») Nov 7, 2006 /
 
én, amikor fordítva kötöttem be egy trafót, semmi sem történt(mármint szikra vagy bármi), csak az automata-biztosíték kapcsolt le.
(#) Dudus válasza Kicsa hozzászólására (») Nov 7, 2006 /
 
Nem árt vigyázni!!

Van még egy ötletem , hogy biztosra menj. Mérd meg az egyenáramú ellenállását a két oldalnak, ha a trafó lefelé transzformál, akkor a primernek lesz nagyobb az ellenállása a vékonyabb drót és a nagyobb huzalhossz miatt.

( Van még libád? )
(#) Kicsa hozzászólása Nov 7, 2006 /
 
Nah..a vastagabb drótból tekert rész ellenállása 1 ohm...a vékonyabbiké pedig 22 ohm... Az biztos hogy a trafó lefelé transzformál..azthiszem 12 V-ra...tehát akkor így meg tudjátok mondani h melyik felére köthetek 230at?
(#) szabi83 válasza Kicsa hozzászólására (») Nov 7, 2006 /
 
a vékony drót a 230-as.

üdv
(#) attila26 hozzászólása Nov 7, 2006 /
 
Kiváncsi vagyok,ezek mit is jelentenek pontosan?
Az árlistáknál ilyenek vanak feltüntetve :
QILP
MDIP
DIP
SDIP
(#) maTaKee hozzászólása Nov 7, 2006 /
 
valaki a #48425??? :yes:
(#) Balázs válasza maTaKee hozzászólására (») Nov 7, 2006 /
 
Jajaja! Bocs, hogy nem reagáltam... De úgy van, ahogy mondtad!

(Persze azt hozzá kell tenni, hogyha a bemenő feszültség túl alacsony, akkor megborul ez a rend.)
(#) szabi83 válasza attila26 hozzászólására (») Nov 7, 2006 /
 
1 raszter = 2.54mm

SDIP: lábtávolsága 1/2 raszter
DIP: lábtávolsága 1 raszter

MDIP: SMD cucc lábtávolsága (változó?) 1.27mm

a QILP változó ilyen:

.'.'.'.'.'.

egy láb elöl egy háttul egy elöl egy....
a láb táv. változó..

üdv
(#) maTaKee válasza Balázs hozzászólására (») Nov 7, 2006 /
 
de monnyuk ha én egy PC tápot használok akkor nem lehet "túl alacsony"!! vagy mégis?? Meg akkor mit csináljak a tápnak a többi kábelével?? gondolok itt az 5Vra a 3.3Vra! ezeket haggyam lógni (persze leszigetelve)??
(#) Frankye válasza maTaKee hozzászólására (») Nov 7, 2006 /
 
Az 5V-ra műterhelét kell tenni (legalábbis a modernebb tápok esetében), mert különben rövidebb-hosszab idő után letiltanak.
A 3,3V-ot (ha akarod, és ha tudod) használhatod más célra.

A PC táp (elvben) nem lehet túl alacsony, de - mint Murphy óta jól tudjuk - : Ami elromolhat, az el is romlik, továbbá Igazán összekutyulni a dolgokat csak számítógéppel lehet...
(#) maTaKee válasza Frankye hozzászólására (») Nov 7, 2006 /
 
nem egy modern darab a táp azért kössz
(#) fureszk válasza maTaKee hozzászólására (») Nov 7, 2006 /
 
én levágtam a fölös dugókat, szétszedtem a cuccot, behúztam a csati nélküli vezetékeket, elvágtam a tőtől úgy 2cm-re, majd szigszallaggal leszigeteltem. ennyi.
(#) maTaKee válasza fureszk hozzászólására (») Nov 7, 2006 /
 
nem egyszerűbb ha kiforrasztom??:yes:
(#) fureszk válasza maTaKee hozzászólására (») Nov 7, 2006 /
 
ízlések és pofonok. de sztem így egyszerűbb, mert nem feltétlen kell hozzáférni a panel aljához.
(#) attila26 válasza szabi83 hozzászólására (») Nov 7, 2006 /
 
Köszönöm igy már érthető.
Rendelni akarok,de ezeket nem értettem.
(#) Bali125 hozzászólása Nov 8, 2006 /
 
Helló! Azt kérdezném tőletek hogy egy tekercsnél egy ilyen adat pl.: L1 = 12.73 mHy mit jelent? Ebből az adatból én ki tudom számolni esetleg hogy milyen tipusu huzalt kell használnom és hány tekercset milyen átmérőre? Vagy nagyon rossz helyen kapizsgálok?
(#) Balázs válasza Bali125 hozzászólására (») Nov 8, 2006 /
 
Szia!

Az azt jelenti, hogy a tekercs induktivitása 12.73 mH (milliHenry). Olvasd el ezt: [link=http://hobbielektronika.hu/cikkek/cikk.php?id=11]http://hobbielektronika.hu/cikkek/cikk.php?id=11[/link]
(#) Bali125 hozzászólása Nov 8, 2006 /
 
Kösz a segítséget! De nem kapok benne választ a második kérdésemre! /---> Ebből az adatból én ki tudom számítani esetleg hogy milyen tipusu huzalt kell használnom és hány tekercset milyen átmérőre? /
(#) Balázs válasza Bali125 hozzászólására (») Nov 8, 2006 /
 
Na igen, ez egy elég bonyolult dolog. Konkrét adatot mondani nem is tudok. De kapcsolási rajzokban általában meg is szokták adni. Ha jól tudom, valami ilyesmi erre a képlet:

L=(u*N^2*A)/l

L: Induktivitás
A: Tekercs keresztmetszete
u: Permeabilitás
N: Menetszám
l: Hosszúság


Annyira nem is lenne extrém, csak ott van az a mágneses permeabilitás. Ami ugye függ az anyagi minőségtől, vasmagtól (u=u0*ur)...
Egyébként mihez kéne ennyire pontos induktivitás? Házilag nem nagyon lehet század mH pontosságú tekercset készíteni...
Következő: »»   49 / 3980
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem