Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autórádió (fejegység) problémák, kérdések, válaszok
Témaindító: angel83zs, idő: Máj 14, 2006
Témakörök:
Sziasztok!
Ha esetleg valakinek van Clatronic AR735 típusu mp3-as csodája, akkor azt megkérném, hogy fényképezze le a kábelköteget ami hozzá jár, mert sajna egy ismerősöm sikeresen beszerzett egy ilyet kábelek nélkül és info hiányában nem tudom bekötni... Előre is köszönöm! TSanya
Üdv.
Még csak most jutottam odáig, hogy kipróbáljam az ötletedet. Sajnos műszert nem kaptam, szóval nem tudom, hogy a szivargyújtón melyik vezeték mi lehet, de hátha Ti láttatok már ilyet. Csináltam 2 képet róla. A szivargyújtó közepébe egy piros, a széléhez pedig egy fekete vezeték megy. A sárga vezeték szerintem csak a szivargyújtó körül lévő világításra kell, de nem biztos. Tudom, hogy így nem az igazi kísérletezni, de ha már belekezdtem, szertném megcsinálni.
A Samara szivargyujtoján a piros állando +, a fekete test, a sárga világitás. A pirosra kösd az ISO csatibol a sárgát és a pirosat, a feketére a feketét. Ezen kivül csak a hangszorokat kell bekötni a másik csatiba.
Hali lenne egy amatőr kérdésem hogy hívják ill. mi a pontos megnevezése az autórádiókban lévő hangerő szabályozására való "potmétert" mert digitálisan állítja be a hangerőt így nem hiszem hogy poti lenne és olyat kéne vennem az autórádióm fejegységébe mert meghalt és kijár a tengelye is.
Köszi a választ.
A hagszóró csatija az jól van bekötve, amint tudom kipróbálom amit írtál.
Én is csak azt mondhatom amit akos70, annyit tennék hozzá ellenőrizd le a rajz alapján, hogy az ISO csatiban tényleg oda vannak dugva a színek ahova kell. Ezeken kívül ha jól emlékszem kell neked még a világítás szál is a kijelzővilágításhoz.
Sziasztok a problémám szintén a már leírtakkal megyegyező. Pattognak sercegnek a magas hangszórók járó motornál, nem generátorzaj, de csak erősítőről hajtva, függetlenül attól , hogy milyen erősítővel hajtom próbáltam többel is. Gyújtás elosztó új. Gyanakszom a gyújtógyertyákra, mert nem zavarszűrősek. Elképzelhető h ez a probléma? Vagy még ami számításba jöhet azok a gyújtókábelek, amik nem újak, de külsőleg hibátlannak tűnnek.
köszi
Üdv.Igen okozhatja a gyujtó kábel is meg sok más is.A hangváltók elhelyezkedése ,az RCA kábel stb. Az erősítő és rádió külső vázrészét is próbáld meg testre lekötni. Próbára megejtenék egy rádió cserét is. Az autó nem egy citroen vagy egy peugeot ?
Sziasztok! Beszereztem egy Seltronic GTS07 típusú autós DVD lejátszót. Kérdésem az lenne hogy ennek a típusnak a firmware verzióját lehet-e frissíteni, és a GPS funkciót hogyan tudom előcsalogatni belőle,mert van egy GPS ikon a menüjébe és inaktív?! Talán egy program kéne rá?
Előre is köszönöm válaszotokat!
Sziasztok!
Nem konkrétan autó rádió probléma, de azért remélem belefér a topicba. Egy ismerősöm Audi A3-án le kellett cserélni a gyári tetőantennát egy "uszony" antennára (a garázs belmagassága miatt nem fért be a kocsi a gyári antennával). A következő a probléma: Az antenna csere óta nagyon instabil a rádióvétel. Eleve kevesebb adó jön be, de a fogott adóknál is az autó mozgása közben folyamatosan be-be sercen az adás. Próbálkoztunk antenna erősítő beszerelésével, de csak rosszab lett (gondolom csak a gyenge antenna zajait erősítette). Ezután említették, hogy tegyünk be egy fantom tápot, merthogy az antennában van beépített erősítő. Ez nem rontott a dolgon, de jobb sem lett egy fokkal sem. A legjobb eredményt egy egyszerű sacc/kb-ra levágott kb 1m-es drót darabbal értük el, mindenféle jelerősítő nélkül. A menet közbeni be-be sercenés ezzel sem szűnt meg, de jóval kevesebbszer fordult elő, mint a korábbi variációkban. Viszont sajna ez megdoldás csak addig élet képes, amíg a drót az utastérben lifeg, ha betürjük a kárpit alá, már nagyon zavaros, valószínű nagyon árnyékol a kasztni. Nem tudom számít-e, de leírok még pár tapasztalatot/körülményt, ami segíthet a hiba megkeresésében: - az antenna kábele forrasztással van a kocsi antenna vezetékéhez toldva, mivel nem passzoltak a csatlakozók (próbáltam a lehető legprecízebben forrasztani, árnyékolás alufóliával kiegészítve a toldásnál) - az árnyékolás és a kasztni között 15 ohmos ellenállást mértem (nem sok ez egy kicsit?) - ha rövidre zárom az árnyékolást a jelvezetékkel néha akkor sem némul el az adás teljesen, sőt van, hogy alig változik (ez hogy lehet? ) Az uszony antenna egy Audi TT-ről származik, eredeti Audi termék, az előző autón tökéletesen működött. Légyszi ha valakinek van valami tippje, hogy mitől rossz a vétel, és hogy-hogy lehetne javítani rajta ossza meg velem az ötleteit. Előre is köszönök minden segítséget! Kranitz87
Üdv.A probléma összetett és sokszereplős. A gyári antennák hangoltak az erősítőhöz,kábelhez és a rádióhoz.Még amit nem közöltél hogy maradt a gyári rádió vagy más rádió is lett betéve ? Egy jó minősségű gyári antennát kár lecserélni. Még akkor is jobb a vétel ha a pálcát kiveszed és csak a tuskó marad és max egy 100 -as szöget teszel az antanna helyére. Magát a pálcát is az antanna erősítőhöz méretezik, úgy is lehet kapni.Minden toldás ,forrasztás veszteséggel jár. A legtöbb új autóban dupla tuneres rádió van , ezt is vedd figyelembe. Pl. ha egy gyári antenna rendszerben csak a pálcát cserélik le ( 10cm tunig krómozott pálcára) , a vétel rosszabb lesz mint pálca nélkül. Öreg T
A rádiót tényleg kifelejtettem. A gyári le lett cserélve egy Alpine-ra, konkrét típust nem tudok, de gondolom az annyira nem lényeg.
Tudom, hogy nagyon összetett a téma, azért is kértem a ti segítségeteket, mert nekem már elfogytak az ötleteim.
A konkrét rádió ismerete nélkül csak azt tudom tanácsolni nézd meg nincs-e a rádión trimmerelési lehetőség az antennához. Ha megvan az eredeti használati utasítás az biztosan eligazít. Ha nincs nézd körbe a "dobozát" egy kb. 3 mm-es lyukat keress mellette, alatta antenna szimbólummal.
Üdv. Az antanna hangolására szerintem csak a régi és főleg a német gépeknél volt lehetősség (meg a VT rádióknál) . Az újabbaknál nem kell hiszen maga a készülék végzi az antenna jelszint szabályozását . Hu kicsit körülményesre sikeredett ,de a lényeg remélem érthető. Illetve egyes új gépeknél az érzékenység programozható . Ezt a használatiból tudod meg .Öreg T
Látszik, hogy régen foglalkoztam autórádióval.
üdv
nekem van egy gyari blaupunkt autoradio a nissanomban, es szeretnek ra aux in csatlakozast, ami eredetileg nincs. kazival probaltam eddig ,de nem vagyok megelegedve a hangminoseggel. van hatul cd-tar bemenet, amin esetleg meg lehetne oldani. ez mar egy regebbi tipus, ami nem tudom hogy jo-e vagy nem, a barkacs szempontjabol. errol a tipusrol lenne szo: Bővebben: Link megtalaltam az auto manualjaban a radio bekotesi diagramjat, de nem sokra megyek vele.... ami szabad csatlakozot talaltam az egy kicsit mas mint a diagramon. az enyem igy nez ki : oo.........o ooooxoox a leirasban pedig ilyen oo.......oo oooooooo az 'o' jeloli a meglevo tuket, az 'x'-nel tu helyett lyuk van, es ahol pont van ott nincs semmi.... szoval ossze lehet ezt valahogy hozni? ja es ha mar antennanal tartunk, a tetoentennam nagyon lekonyulo felben van jelenleg egy 100as szog tartja meg nemi szigszalag. tudtok javasolni vmi tartosabb megoldast a cseren kivul?
Sziasztok!
A segítségeteket szeretném kérni, a következő a helyzet: Vettem tegnap a motor börzén egy öregtől egy Panasonic kazettás autó rádiót, azt mondta, hogy a fia vett CDs-et azért adja el, hihetőnek is tűnt, főleg, hogy nem volt hasonló jellegű dolog több nála csak ez az egy. Elég jó állapotúnak tűnt, megszaglásztam, nem volt égett szaga, annyi eszem már nem volt, hogy a biztosítékot megnézzem, mert az viszont meg van szakadva (15A). Úgy gondolom bárhol nem tud akkora zárlati áram folyni, hogy ez kiolvadjon, csak a nagyobb keresztmetszetű fóliákon, olyan pedig csak a végfok lábaihoz megy. Az előlapját szétszedtem, teljesen kitakarítottam, egyúttal megnéztem a bekapcsoló gombját, zár szépen. Magát a gépet is kitakarítottam, átforrasztottam, az összes elkót átnéztem ESR mérővel, panelon belül az összes tranzisztort (SMD-t is), diódát, ellenállásokat. A végfok IC mind a 4 kimenete közt 125mV fesz. esést mértem, gondoltam mindegyik úgysem ment tönkre, tehát ez jó érték. Testen csak 6 lába van, amennyinek kell. Rövidre zártam a biztosítékot és labortápról áramkorláttal próbáltam. Nem vesz fel áramot, csak amíg a puffer kondi feltöltődik, ez gondolom normális is kikapcsolt állapotban. A végfok IC mindkét Vcc lábán megvan a 12V. A bekapcsoló gombot megnyomva az előlapi csatlakozó egyik lábán a 4,7V leesik 1,37-re ameddig nyomva tartom. Egyébként a 12 érintkezőjéből 5-6db-on is 5V van, ez gondolom normális. Arra is gondoltam már, hogy lehet, hogy ezeknek a Standby funkcióval is rendelkező IC-knek nem elég csak 12V és test, hanem a Standby lábára is kell valami? Elindultam és lekövettem, hogy merre megy a tápfesz és hol akad meg. A következő hozzászólásomban berajzolom és odaírom a képre, hogy hol mi történik. ui: nem tudom a két nagy tranzisztornak mi a feladata (a vég IC mellett) de nagyon dolgozhatnak, mert meg van barnulva alattuk a panel. Egy szögvason voltak rajta, nem akartam rájuk külön bordát tenni, hogy jobb legyen a hőegyüttfutásuk, inkább tuningoltam erre másikakat. Remélem tudtok segíteni, nagyon örülnék neki. Üdvözlettel Marci
Na berajzolgattam 1-2 dolgot, remélem segít annak, aki ért hozzá és nem megy el a kedve tőle
Nem akarom elvenni a kedvedet, csak csendben jegyzem meg, hogy ilyesmi rádiot 2-3000 Ft-ért müködöképeset vehetsz. Talán ugy jönnél ki legjobban a dologbol, ha ezt még idöben leirnád veszteségként...
Hali!
Hány vezetéken keresztül kap tápot a rádió? Jól kötötted be?
Sziasztok!
Van egy Deawoo AGC-5035RDS típusú CD lejátszós autós rádióm, de a rádiócsatlakozó vezetéke nincs meg. Az interneten kerestem, de még ezt a rádió típust se találom. A Deawoo honlapján sem találtam semmilyen információt. Ha valaki tudna benne segíteni, hogy honnan szerezhetek hozzá vezetéket, amivel össze tudom kötni a kocsival azt megköszönném. Vagy esetleg lehetséges, hogy minden Deawoo rádió kábele jó bele? Nekem egy Suzuki Swift-em van, ha ez esetleg lényeges információ. Köszönöm előre is.
Csinálj egy jol láthato fényképet a csatlakozojárol. Van vagy 5 féle rajzom Deawoo rádiokhoz, valamelyik hátha olyan.
Tessék két kép. Remélem így már tudsz nekem segíteni.
Ezt pont 3000-ért vettem, mint működőképes
Megnéztem, 7féle Deawoo csatlakozo-bekötést találtam, sajna egyik se ilyen. Más tipusoknál van ilyen 2X8-as lábkiosztás, de egyáltalán nem biztos, hogy ennél is ugy vannak kötve a kivezetések. Csatlakozot külön nem fogsz kapni, ki kell mérni, melyik láb micsoda, a lábakra vezetékeket kell forrasztani, és azokat bekötni. Ha nem értesz az elektronikához, akkor ehhez segitséget kell kérned, ez már forumon keresztül nem fog menni.
Kisérletezni nem érdemes, gyorsan tönkre lehet vágni egy helytelen bekötéssel. Sorry.
Ahova én adtam neki 12V-ot oda tuti, hogy kell, mert az megy az Vég IC táp lábaira és a hátsó csatlakozóban az és a test tüske vastagabb is, mint a többi.
Azt sajnos nem tudom, hogy máshova is kell-e neki táp, mert nincs meg a kábelkorbácsa és a csatlakozó kiosztását sem találtam meg a neten. Lefényképezem és felteszem, hátha valaki tud róla valamit.
Aki hülye (nem nézi meg minimum a biztit) így jár
Közben itt a kép is a csatiról: |
Bejelentkezés
Hirdetés |