Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » FIAT elektromos hiba
Témaindító: Peti.Janka, idő: Máj 11, 2007
Témakörök:
Idézet: „A katalógusprogramok nem mindig megbízhatóak ám” Na de ennyire, és három is??? Panaszt fogok tenni a ... khmm, kinek is?
Igen, sajnos ennyire nem megbízhatóak.
Ha szeretnéd, még egy apró példa: Fiat Brava 1.4 12V gázbowden. Ahonnan a Unix és a Bárdi rendeli, abban a katalógusban nem megfelelő van. Az 1.4-hez persze ez nem jó... De nem jó az sem, ami az 1.2 16V, 1.6 16V, 1.8 16V-hez van a katalógusban. És a legviccesebb, hogy az 1.2-es nem bowdenes És ez alapján készítik a saját katalógusukat... És hogy miért ilyen pontatlanok dátumokkal? Örök rejtély
Ja, én nem Unix meg Bárdi katalogusokra gondoltam, hanem Autodata, ToleranceData, Vivid programokra. Biztos nem hibátlanok ezek sem, de azért sokat segitenek.
Az autodata, autofit, ... szintúgy bajban van a dátumokkal
Persze nem csak FIATnál, találkoztam benne Porsche, VW, Citroen, Renault tévesztéssel is Vagy a gyártók adják ki rosszul az adatokat, vagy a katalóguskészítők figyelmetlenek, nem tudom mi az igazság. Azért valóban sokat segítenek, ha éppen benne van az az autó, amit keresel, de persze ez nem mindig van így...
Sziasztok.
Van egy 1997-es Fiat Tempra-m. (török) Ezt azért írom, mert biztos lesz aki azt írja, hogy 1992 után nem is gyártották... Néha (de egyre gyakrabban) általában melegen, nem indul el. Tehát megállok a közértnél, és 5-10 perc után nem tudok elindulni. Mostanában előfordult, hogy hidegen (20C-30C) sem indult. Ez egy abszolut mezei kivitel: - se injektor - se katalizátor - se computer - se szervó - se klíma - se semmi benne. Direkt ilyen kocsit kerestem annak idején, mert gondoltam: kevés alkatrész, kevés baj. Hát nem. Van valami ötlet, hogy mi lehet a gond? Legutóbb tegnap este csinálta, a Szelidi tónál. Megrángattam a vezetékeket (a gyújtás vezérlő egységnél is), szétszedtem a gyújtáselosztót, nagyfesz kábeleket ki-be, trafó vezetékek ki-be. Semmi. Egyszercsak elindult (ahogy szokott) és szerencsésen hazaértünk. Bármi ötletre, tapasztalatra nyitott vagyok, mert így nem merek már sehova elindulni. u.i. 1 vannak rajzaim, elsősorban Tipo-khoz, de németül Tempra-khoz is. u.i. 2 van benne valami lopásgátló (Cobra Car Alarms), de a szirénáját kikötöttem, mert állandóan szólt. Viszont, hogy indítás gátlást is csinált volna, azt nem tapasztaltam... Erről nincs rajzom.
Nézted, van-e szikra a fökábelen, amikor nem indul?
Jo lenne tudni, milyen gyujtás van ebben, az olasz Fiatok rajza vagy jo hozzá, vagy nem, ha ez ennyire lebutitott változat. Tudsz csinálni 1-2 képet a gyujtás környékéröl?
Renault clio és thalia produkál ilyen hibát (meg néhány vw is), azoknál a felsőholtponti jeladó meghibásodása okozza ezt a jelenséget.
Nem tudom, hogy a temprában van-e ilyen, de előfordulhat.
A múlt szombati eset vége felé megnéztem: volt szikra.
... és mindjárt el is indult. Korábban nem néztem, de ez lesz legközelebb az első, amit megnézek. Minden esetre azt várom, hogy nem lesz szikra. A kérdés: miért nincs ? Magnetti Marelli Digiplex 2 MED 433 N A rajzon nem egyértelmű a típus, csak azt írják, hogy Digiple (x?) elektromos gyújtás. Holnap, nappal csinálok képeket is.
Igen, van ilyen jeladó.
Meg kéne' nézni szkóppal... A probléma az, hogy ehhez elég ritkán csinálja a hibajelenséget. Másik módszer, hogy egymás után cserélgetem az alkatrészeket, mondjuk a jeladóval kezdve. A baj, hogy egy 12 éves Fiat árát a második cserealkatrész után elérem... Digiplex 2 MED433 N ára 434€. Tehát ezért kérem a segítségeteket, hogy megpróbáljuk tisztán, józan elektromos aggyal behatárolni a hibát. Egyébként tényleg a szkópos jeladó mérés lesz a következő húzás, ha éppen itthon, hidegen produkálja a hibát.
Aha, a régebbi Fiatokban is használták ezt. 2 induktiv jelado is van benne, egy a lendkeréknél, egy meg az ékszijtárcsánál. Talán azokat kéne elöször kimérni, csak az a baj, hogy nem állando hiba, mire elöveszed a multimétert, lehet ujra van szikra...
Idézet: „mire elöveszed a multimétert, lehet ujra van szikra...” Hát... ez az... Egyébként, ha jól nézem, ebben csak egy felső holtponti jeladó van. Az ékszíjnál nem találkoztam vele (és a rajzon se). Ezen kívül egy hőérzékelő jeladó van benne, de gondolom az nem játszhat, mert max. pár fokkal eltolja a gyújtást...
Akkor nem ez? Itt az ékszij felöli a felsöholtponti, az ékszijtárcsán 2 bütyökkel.
Nem. Inkább ez.
Most megnéztem mégegyszer a biztonság kedvéért és a csatlakozózó első két pontjára nincs kötve semmi. De köszönöm szépen a rajzot, ez sokkal áttekinthetőbb, mint az én szkennelt könyvem.
Kedves Endre!
Sajnos válaszolni nem tudok a feltett kérdésedre, mert én is ezzel a hibával küzdök. Az autó 1.0 ie. Szerelőhöz még nem vittem, mert elég ritkán használjuk. Ezért eddig csak próbáltam kiszürni, hogy mi lehet a hiba. Hozzáteszem nem sok sikerrel. Azt szeretném kérni Tőled, ha megtaláljátok a hibát írd meg légy szíves a fórumba. Természetesen én is megírom, ha sikerült megjavítani. Előre is köszönöm.
A Renaultoknál nem kell cserélni a jeladót, csak megtisztítani a csatlakozóját és valahogy ellenállóbbá tenni a korróziótól. Kontakt hiba, ez volt az első ami eszembe jutott a Fiatról, nekem Unom volt...
Üdv Inhouse
Üdv Mindenkinek.
Nekünk is volt Fiat Unó 1.0 Fire és néha nem indult, majd 10 perc múlva elindult. Mindezt rendszertelenül. A következő volt a hiba. Az elosztót szétszedtem, ha jól emlékszem, kivettem a röpsúlyt. és benne forog egy mágnes. A mágnes és az állórész közötti hézag állítható. Ez volt túl nagy, kisebbre vettem, (épp hogy nem ért össze) és utána mindig indult.
Köszönöm az ötletet. Ezzel kezdem.
De azért mégiscsak furcsa, hogy általában ez a kontakthiba meleg motornál jön elő, leállás utáni újra indulásnál, de menet közben soha. (nem mintha hiányozna...) Én is valami kontaktra gyanakszom, de akár a Digiplexben is lehet egy forrasztás... Nem tudom egyáltalán az szétszedhető-e? Minden esetre inkább ezzen indítok.
A hibajelenség stimmel.
De... az elosztóban milyen röpsúly van? ... meg mágnes? Szétszedtem (alig tudtam visszapattintani ), de csak egy forgó lemezt találtam benne, valamint egy szénkefét, ami a nagyfeszt átadja ennek a forgó izének. Ennek a lemeznek a széle elég cakkos volt (talán a szikrák kiolvasztották az idő során). Gondolom, ez így nem OK. De, hogy lehet az, hogy a szikrák csak meleg motornál nem ugranak át ? Tehát elvetettem, mint hibalehetőséget.
Bocs, de ebben a hozzászólásodban azt írod:
Idézet: „Néha (de egyre gyakrabban) általában melegen, nem indul el.” (Kiemelés tőlem.) Nos, akkor nem biztos, hogy csak meleg motornál jelentkezik a hiba! Az Unomnál (anno) segített, hogy felpolíroztam a felületüket finom polírpapírral, de csak ideig-óráig. Mindenképpen cserés, ha ennyire kopott. (Szerintem.) :gumicsirke:
Igen, bocsánat. Teljesen igazad van.
Amikor ilyen hibát próbál leírni az ember, nehéz jól fogalmazni. Tehát kb. 1 éve csinálta először. Akkor kb. 150 km autópálya után megálltunk egy boltnál 10 percre, és utána nem indult el. Aztán durván havonta 1x 2x jelentkezett a hiba, mindig csak meleg motorral történő megállás-indulás esetén. Azután két hónapja fordult elő először, hogy reggel nem tudtam vele elindulni (hideg motorral). Ez (hideg motoros jelenség) azóta egyszer fordult elő ismét. Hát ez a kórtörténet. Bocsánat mindenkitől, hogy ennyire foglalom a leveleimmel a topic-ot, de úgy tűnik ez keményebb dió, mint egy antenna erősítőben megkeresni, hogy miért gerjed... ? A csere előtt azért megpróbálom a jeladó kontaktusát megvizsgálni...
A mi Thalia-nknál is ugyanígy jött elő. Aztán a szervízben, az Assistance-nál szóltunk, hogy volt ilyen és megcsinálták 4500Ft-ért, kis csiszi-csuszi és kontakt spray...
Üdv Inhouse
Helló Elektrorudi.
Igen az elosztó házában van benne. (évekkel ezelőtt szedtem szét) Az előgyújtás szabályzását röpsúllyal adta, és az alatt volt egy tekercs, és egy mágnes. Ha a légrés nagy, akkor kisebb az indukált feszültség. Ezért ha már beindult, akkor már volt elég indukált feszültség. Eleinte ritkán jelentkezett, majd egyre sűrűbben. Beállítottam a lehető legkisebbre, és utána tökéletes volt. (Fiat 1.0 Fire) Köszönettel
Szerintem épp itt lenne az ideje, hogy megtudjuk, egyáltalán milyen rendszerü gyujtás is van abban az autoban.
Azt hiszem, irtad, hogy csinálsz majd pár képet. Jo lenne pl. az eloszto belsejérol, meg az elektronikárol, akkor talán sikerülne beazonositani, de igy azt se tudjuk, milyen alkatrészekböl áll. Marelli Digiplex-böl én csak azt ismerem, aminek a rajzát betettem, a te rajzod viszont tényleg nem tul áttekinthetö.
Annak a sok-sok kV-nak, ami ott ugrál, nem feltétlenül szükséges ott a polirozott felület.
Mért nem hoztad hozzám?
Ha megmondod mi a hibája, akkor én fele pénzért megcsináltam volna !
Szia Sendi,
Ahhh... értem. Két malomban őrölünk. A Te kocsid, még a hagyományos gyújtással rendelkezett, csak a mechanikus megszakítót kicserélték egy elektronikus jeladóra. A gyújtásszög vezérlés pedig hagyományosan röpsúlyos volt. Az én őskövületemben viszont a lendkerék adja a jelet a jeladónak. Utána pedig egy "computer" kiszámítja, hogy mikor kell szikrát adni. Nálam az elosztóházban már csak az elosztó van, a jeladó illetve a vezérlő egység, egész máshol kapott helyet.
Helló elektrorudi.
Igen, két malomban eveztünk.
Jó, jó csinálom már a képeket...
De a mai napom... még most is dolgozom. Addig itt egy link róla: Bővebben: Link Az a különbség, hogy ez 443A az enyém pedig 443N. Az A Tipo-hoz való, az N pedig 1,6-os Temprához. A hűtőborda pedig nem fekete, hanem natur alumínium... Bocs, hogy segíteni akartok, én pedig lusta disznó vagyok... Hasonló esetben én már megsértődtem volna.
Üdv!
Megint írok, mert komolyabb már a problémám. Régebben írtam már 98-as 1.0 i.e unom van. Mostani problémám már az, hogy tegnap hazafele menet kétszer lerobbantam. Egyszer csak a fordulatszám visszaesett és leállt. Nagy nehezen be is indult. Aztán otthon is menet közbe alapjárat megszünt motor leált. Akkor már be se indult. 15 perc múlva beindult de szintén nehezen. Fölpörgettem a motort és nagy füst jött ki a kipufogón. Aztán próbálgattam indítani, beindult egyből. Reggel munkába menet minden rendben ment. Fordulatszám nem ugrándozott, normális volt. Pihent az autó majd 1 órát, aztán indítottam volna be, megint elő jött az a hiba, hogy nehezen indul. Forog az önindító azt 5-6 másodperc után elkezd hörögni a motor. Onnantól kezdve a gázt nyomtam hogy legyen alapjárat is. Meg őrülök. Ma el viszem szerelőhöz, mit mondjak neki, mit nézzen át rajta? Köszi előre is!
Elmondod a hibajelenséget, a többi az ő dolga, azért autószerelő...
Üdv Inhouse |
Bejelentkezés
Hirdetés |